News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Søvnløs, rastløs - Drakenhof Guards??

Started by PeterK, 24 August, 2007, 11:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Lå lidt søvnløs i nat, og som det så ofte sker drev mine tanker ud nogle nørdede baner.. Mere specifikt kom jeg til at overveje hvorvidt en unit af Drakenhof Guards (Wight Greatswordsmen med Great weapons og full plate) måske skulle ha en plads i min hær...

Grunden til at jeg ikke har overvejet dem tidligere er at jeg i den normale undead hær kategorisk har afvist at bruge grave guards, da man mod de fleste hære kan opnå det samme, eller bedre resultat, med en unit af skeletons. Dette er primært fordi de ikke har hitting power (kun st 4) og man kan ikke raise nye grave guards.

Drakenhof Guards lider naturligt under nogle af de samme problemer og har endda et lidt dårligere save en normale grave guards. Til gengæld har de Great Weapons (for at være præcis har de faktisk magiske great weapons med killing blow, hvilket egentlig lyder ret sexet...). Det betyder de har hitting power. Kombineret med et Banner of the Barrows (så de altid rammer på 3+) og så er en 15-20 stykker af dem en ondsindet unit, som kan prygle det meste andet infanteri i spillet og også godt kan skræmme kavalari units.

Som i nok kan høre så har jeg i mine søvntåger overbevist mig selv om at de er ret gode. Spørgsmålet er bare om de
A: Passer ind i resten af min hær-sammensætning? Det skal her nævnes at jeg gerne vil være noget mere offensiv end normale VC, da det bare er sjovere og min hær har unitsne til det (mutible characters og Black coaches). Hvis de skal med er det helt sikkert at Spirit Hosts ikke skal med, men som Skummelkrat pointerede er de heller ikke så gode i Sylvania.
B: Er de virkelig så gode? Er der nogen der har lidt erfaringer med dem eller elite infanteri generelt? En af mine overvejelser er også at nogle udspekulerede turnerings-arrangører laver scenarier (f.x. capture) hvor de måske kunne komme til deres ret.

-Peter (som vist nok er vågen mens jeg poster dette)

Edit:
Fandt så endnu en grund til at Drakenhof Guards måske kunne overvejes, det er lidt kringlet forklaring, men den bunder i deres evne i at tage en champion. Mod nogle hære, for eksempel mod drager og lignende skal din lord helst stå ved siden af en champion. I de tidligere hære har jeg haft en skeleton unit med til at ha den champion, men med grave guards i hæren kan jeg spare dem væk og lave dem til zombies, som jo i praksis er lige så gode i Sylvania Hæren som skelletterne...

TrueRonin

Hvorvidt Graveguards er det værd eller ikke, er i det store hele et spørgsmål om din hærs generelle sammensætning.

Hvis du ikke har nok hurtige tropper (dvs Knights, Fellbats, Direwolves og BC) i din hær er de under ingen omstændigheder pointene værd. De er for langsomme til at du kan bruge dem offensivt. Mod en gunline hær vil det tage dem op til 3-4 ture (forudsat de kan marchere) at vade på tværs af slagmarken hvis du ikke får en Vanhels ind. Dvs de er let tjente point at skaffe sig af med via skydning. Men hvis du er istand til at få engageret modstanderens shooty units meget hurtigt kan de godt bruges som en shocktroop der vader ind til sidst og ryder op. De er jo S4+ Great Weapon med KB, de gør avs når de først rammer... Men de er risikable, for de fleste modstandere ved at de er dyre i point, og nemme at ordne med skydning.

Men jeg bruger dem også selv ind imellem, de kan være gode, men det kræver at du får nok af dem frem i nærkamp ellers er de dødsdømt. De crumblerolls er en allesteds nærværende bekymring når du mister tropper til de pokkers kanoner.

God blog btw :)

/DBH
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.