News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Min blog om den grønne horde!

Started by Lynx, 19 June, 2008, 13:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lynx

Ja, nu går den ikke længere - Jeg må simpelthen have mig en Orcs & Goblins hær! 8)

Jeg har en række hære, men har haft lyst til at prøve noget nyt her efter jeg begyndte igen. Mine undeads er ikke helt konverteret om til en Tomb King hær endnu, men efter at have læst O&G's armylisten så måtte jeg kaste mig over den hær.

En anden grund til valget faldt på de random små grønne, er at jeg spiller Chaos Dwarfs og derfor har en del grønne derfra.

Jeg kan lide hæren fordi den virker utrolig sjov at spille og det mangler jeg lidt. Mine Empire og Dwarfs er så seriøse med deres alt deres skydning og lige række og orden og jeg skal komme efter dig! Næ nej, nu er det tid til animosity og stupidity tests samt andet random gøjl! Og jeg må være ærlig, at jeg kan ikke vente :D

Det jeg indtil videre har af figurer er ca.:

Groms chariot (kunne bruges som goblin chariot)
40 Night goblins (lige dele buer/spyd)
20 Big 'Uns
20 Black Orcs
20 Normale goblins
10 Spider riders
5-6 Goblins wolf riders
5 trolls
Nogle characters

Det er en ok grundstamme, men der mangler selvfølgelig en hel del.

Jeg skal dog først og fremmest have en ide om hvordan min hær skal se ud. Til det formål har malet mig selv grøn i hovedet og er begyndt udelukkende at grynte istedet for tale.. jeg er sikker på, det må få Gork og Mork på min side og give min evnen til at nedfalde en god grundhær! Må dog indrømme at det er svært, at indlevere sin cykel til reparation og kun måtte grynte.. :P

Hvad er jeg så kommet frem til? Jo efter at have fundet inspiration rundt på nettet, er jeg kommet frem til at følgende skal med i min hær:

Goblin Shaman @ 90 Pts
     Magic level 2 @ [35] Pts

19 Orc Boyz @ 150 Pts
     Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Orc Boss @ [15] Pts

19 Orc Boyz @ 150 Pts
     Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Orc Boss @ [15] Pts

19 Night Goblins @ 185 Pts
     Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield

5 Giant Spider @
  • Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 60 Pts
         Light Armour

5 Wolf @
  • Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

2 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

2 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

1 Spear Chukka @ 35 Pts

3 Crew @
  • Pts

1 Spear Chukka @ 35 Pts

3 Crew @
  • Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

3 Crew @
  • Pts

1 Giant @ 205 Pts

Total Army Cost: 1125

Tanker..

Goblin shaman:
    Den lille Waaagh er god og han er billig, evt. scroll caddie? Ved ikke helt om hæren skal gå efter magien eller bare helt lade den være og satse noget mere på at komme frem over stepperne.

Orc boyz:
    Min. 2 regimenter virker til at være grundstammen i en en O&G hær. Min tanker går dog på deres udstyr og om de skal være Big 'Uns? Jeg synes 4 WS og 4 ST virker meget lokkende, men man ser sjældent hære havde dem med. Grunden ligger nok i, at et regiment på 20 kommer op på 230 istedet for 150, hvilket er mange points i en O&G hær.
    Andet dilemma er deres udstyr; skal de bare være standard og bruge points på noget andet der spiller en større rolle i at vinde slaget? Eller skal de havde 2 våben kontra spears. Spears ville give 10 AT med ST 3 og 2 choppa ville give 10 AT med ST 4, dog fra 5 modeller.
    Jeg er i det hele taget i tvivl om deres rolle i hæren og om man skal proppe så mange points i dem. Hvis der er nogle med tilbedere af Gork og Mork, så må de gerne give deres input med her ;)

Night Goblins:
    Min. 1 regiment synes jeg er et must. Først og fremmest VIL jeg altid have fanatics med, de er seje. Punktum. Derudover elsker jeg deres nets som virker til at kunne være super irriterende. Overvejer dog om der ikke skal flere sorte hætter med i regimentet.

Spider og Wolf riders:
    2 regimenter til billige points, kan march blokke, holde flanker og tage halvdele. Måske evt. et mere med?

Boar Chariots:
    Hæren skal have noget punch og deres boar chariots synes jeg er fede. Impacts hits, svært at slå ihjel med T5 og orc'er der ridder. Skal jeg op på 3?

Chukkas:
    2 for 1 special choise og til 70 Pts. Større sandsynlighed for at blive fristet til at tage 4 med end 0 ;D

Doom Diver:
    Sjov, vild når den rammer og tanken om en flyvende goblin gør den til et must!

Giant:
    Random, causer terror og stubborn, virker som et must igen. Dog er det lidt ærgeligt at trolde er rare, dvs. de kommer nok tit ud på sidelinjen. Skal troldene dog med, så bliver det nok lige over for en Giant.

Så er der ca. 1000 Pts. til resten af hæren. Der skulle jo gerne en Black Orc Boss ind samt en BSB. Derudover skal jeg tage stilling til om der skal satses på magi eller ej. Og sidst men ikke mindst, så skal der fremtrylles en enhed der kan slå hårdt! Boar Boyz eller SOBB, måske et BO regiment?
Fantasy armies: Dwarf, Empire, Chaos Dwarf, Undead (--> TK) and Orcs & Goblins.
40K armies: Eldar, some Space Marines and some Imperial Guard.

Lynx

Så har jeg rodet lidt mere rundt med min hær. Jeg ved ikke om jeg er helt tilfreds, men der ligger jo også en masse playtesting i vente, forhåbenligt det kan hjælpe på vej.

Målet er en generel turneringshær, ikke en hær mod nogen bestemt.

Orcs & Goblins Army

1 * Black Orc Warboss @ 248 Pts
     General; Choppa; Shield
     Armour of Gork [50]
     Shaga's Screamin' Sword [50]

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
     Heavy Armour; Battle Standard
     Morks Spirit Totem [50]
     1 Boar @
  • Pts

1 Goblin Shaman @ 105 Pts
         Magic Level 1; Little Waagh
         Dispel Scroll [25]
         Dispel Scroll [25]

1 Goblin Big Boss @ 91 Pts
         Light Armour; Shield
         Wollopa's One Hit Wunda [15]
         Brimstone Bauble [25]
         1 Wolf @
  • Pts

19 * Orc Big 'Uns @ 295 Pts
         2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
         Nogg's Banner of Butchery [25]
         1 Orc Boss @ [15] Pts

23 * Orc Boyz @ 222 Pts
         1 Orc Boss @ [15] Pts

19 * Orc Boyz @ 190 Pts
         1 Orc Boss @ [15] Pts

20 Night Goblins @ 189 Pts

2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
         Spear; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
         Light Armour; Musician

5 Squig Hoppers @ 75 Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 3
    Dispel Pool: 3 (6)

Models in Army: 121

Total Army Cost: 2247

Jeg ved ikke om jeg er helt tilfreds, men det er mere fordi jeg ikke er sikker på hvordan hæren rolle er. Man kan ikke kalde det en skydehær. Magien er ikke eksisterende. Den er bygget til kamp, men jeg synes jeg mangler en hurtig hårdt slående enhed.. overvejede OBB eller SOBB, men sådan et regiment koster ca. 300 Pts. (370 som Big 'Uns) og det kan jeg ikke rigtigt finde plads til. Skulle jeg havde det med ville det koste mig Giant, 1 chukka og squig hoppers - dårlig deal umiddelbart!

Min tanke har lidt været, at opbygge en solid kerne af tropper som skal kunne slå og tage imod - begge dele noget orcer gør ganske glimrende. Derfor har jeg valgt 2 units med boyz og en enkelt Big 'Uns. Boyz skal havde min bsb og general, mens big 'uns er tiltænkt som det hårdt slående regiment der går forrest eller giver backup til de to andre (ved charge giver de 16 ws 4, st 5 hits).
    Derudover skal der være noget disruption, flanke beskyttelse og noget til at slå hårdt. Squig hoppers synes jeg er sjove og ville bare havde dem med.. har som sagt ikke prøvet dem, men de virker gode som flanke beskyttelse i og med de er ItP og derfor ikke flygter så nemt. Til at slå hårdt er de to chariots samt min Giant og sidst men ikke mindst en goblin big boss med One hit Wunda og Brimstones bauble til at lave lidt ravage ;D

Synes har er ok, men kan være den mangler en power unit.

Dnic

Hejsa, eller skulle jeg sige grynt  :P

Jeg ELSKER ork and goblins! Desværre ville jeg aldrig spille dem, da de simpelhen er ALT for ustabile efter min smag. Men er vel også det som gør dem sjove  ;)

Jeg kan generalt godt lige din liste, der er dog nogle få ting som jeg ville gøre anderledes.

1. Generalen ville jeg give: Shaga´s screamin´sword, (som du også har gjort)
the collar of zorga, (så kan han overlevet mødet med en drage)
Bigged´s kicken´boots (Så er han ikke helt afhængi af at der er modstandere chars i nærheden)
Og sidst ville jeg også give ham et enc shield.
Og self også en boar, da han så er nede på 1+ armour save  ;D

2. Jeg ville sætte antalet af orker op på minimum 21 i værunit, da der så skal dø en mere før du skal slå panic test.

3. Jeg ville ikke tage spyd til dine night goblins, det er efter min mening for dyrt.

4. Og vist også sidst  ;) Så ville jeg tage skjold og choppa til mine boys, men det er vist mest en smags sagt. Kan bare godt lide 4T og 4+ AS i nærkamp  ;D

Men jeg glæder mig til at høre hvor´n din hær klare sig i test kampene, og især om Squig Hoppers og din goblin helt lykkes for dig.
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Lynx

Quote from: Dnic on 20 June, 2008, 17:08:56
Jeg kan generalt godt lige din liste, der er dog nogle få ting som jeg ville gøre anderledes.

1. Generalen ville jeg give: Shaga´s screamin´sword, (som du også har gjort)
the collar of zorga, (så kan han overlevet mødet med en drage)
Bigged´s kicken´boots (Så er han ikke helt afhængi af at der er modstandere chars i nærheden)
Og sidst ville jeg også give ham et enc shield.
Og self også en boar, da han så er nede på 1+ armour save  ;D

2. Jeg ville sætte antalet af orker op på minimum 21 i værunit, da der så skal dø en mere før du skal slå panic test.

3. Jeg ville ikke tage spyd til dine night goblins, det er efter min mening for dyrt.

4. Og vist også sidst  ;) Så ville jeg tage skjold og choppa til mine boys, men det er vist mest en smags sagt. Kan bare godt lide 4T og 4+ AS i nærkamp  ;D

Men jeg glæder mig til at høre hvor´n din hær klare sig i test kampene, og især om Squig Hoppers og din goblin helt lykkes for dig.

1: Ja jeg har også set flere forskellige komboer med ens BO general og collar of zorga er ofte brugt. Er dog ikke sikker på jeg er overbevist om den, men måske mest fordi der ikke er mange drager blandt dem jeg spiller mod normalt :)

2: Giver god mening, vil jeg lige rode lidt rundt med!

3: Ja, tænkte også om det overhovedet kunne betale sig. Men min erfaring er bare, at spyd ofte får modstanderen til at tænke sig om en ekstra gang, for der immervæk stor forskel på at angribe nogen med 5 der kan kæmpe med 5 As eller 10 med 10 As. Men det ville jo nok være et sted man ville skære hvis pts manglede.

4: De bliver godt nok lidt dyrere, men det giver dem også lidt mere at stå imod med hvis de ikke selv charger.. vil jeg også lige rode rundt med! :D

Og tak.. glæder mig også til at prøve dem af. Selvom de lige skal finpudses.

Lynx

Jeg har som sagt ikke været helt 100% tilfreds med hæren længere oppe. Synes der manglede en hårdt slående enhed og så var jeg i tvivl om hvad hæren overhovedet var til og den udgangs punkt.

Så jeg slettede alt og satte mig ved tegnebrættet igen.. efter mange grynt og perioder med savl og intet andet at spise end snotlings, er jeg kommet frem til en ny hær!

I den nye hær er jeg gået væk fra den grundstamme jeg ellers var blevet enig med mig selv om der skulle være. Tilgengæld synes jeg denne hær hænger mere sammen og at dens komposition hænger bedre sammen med hvad de skal. Og hvad skal den? Den skal angribe!
Målet var at lave en offensiv hær som bare skulle frem og ligge pres på fjenden på flest mulige måder. Det underbygger også mere det faktum, at der ikke er magi i hæren og at min scroll caddie kun skal stoppe magi i 1-2 ture ca.

Min tanker gik på at min BO boss skulle på en wyvern for at ligge grundlaget for hæren og så ellers få alt med der kunne komme frem af. Jeg fastslog med det samme at chukkas og doom diver var udelukket, da hære alligevel skulle i kamp i tur 2 (3 max).

Her er hæren så:

Unnamed2250 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 Black Orc Warboss @ 443 Pts
     General; Shield
     Martog's Best Basha [15]
     Armour of Gork [50]
     Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]

1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts

1 Boar @
  • Pts

1 Goblin Big Boss @ 75 Pts
         Brimstone Bauble [25]

Dispel Scroll [25]
         Dispel Scroll [25]

9 Orc Boar Big 'Uns @ 363 Pts
         Standard; Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Musician
         Gorks Waaagh Banner [25]

1 Boar Boyz Boss @ [17] Pts

10 Boar @
  • Pts

19 Orc Boyz @ 170 Pts
         2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Standard; Musician

1 Orc Boss @ [15] Pts

22 Night Goblins @ 197 Pts

2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
         Spear; Light Armour; Musician

5 Wolf @
  • Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
         Spear; Light Armour; Musician

5 Wolf @
  • Pts

5 Squig Hoppers @ 75 Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

2 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

1 Boar Chariot @ 80 Pts

2 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

4 Trolls @ 160 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Dispel Pool: 3

Models in Army: 81

Total Army Cost: 2250

Kun 81 modeller i hæren, men pt. smager den bedre for mig!

Lynx

Jeg har været mere end travlt optaget af at lave lejlighed, så min blog har måttet vige pladsen for maling, spartel og filt. Nu er det dog tid til at få prøvet den grønne horde af!

Jeg har fået lavet en aftale om et spil krigshammer mod en rotte hær. Spillet bliver 2250 points uden restriktioner, men har dog aftalt med ham at vi prøver at lave turnerings hære, dvs. ikke en hær specifik mod den anden.

Jeg antager han ikke læser med her og vil derfor give mine tanker omkring min hær kort. Jeg har for det første valgt at spille med den første hær jeg postede længere oppe. Jeg var ellers blevet hooked på den mere offensive version af den grønne horde, men jo mere jeg kiggede på den, desto mere blev jeg i tvivl.
Den hænger mere sammen og har mere power over sig, men den mangler også modeller og anti magi. Den skal helt sikkert prøves af, men det bliver ikke i mit første slag.

Jeg stiller derfor op med en mere traditionel O&G's hær som jeg kun har rettet lidt på jf. mit første udkast:

Grønne Horde - 2250 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 * Black Orc Warboss @ 248 Pts
     General; Choppa; Shield
     Armour of Gork [50]
     Shaga's Screamin' Sword [50]

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
     Morks Spirit Totem [50]

1 Boar @
  • Pts

Dispel Scroll [25]
         Dispel Scroll [25]

1 Goblin Big Boss @ 91 Pts
         Light Armour; Shield
         Brimstone Bauble [25]

1 Wolf @
  • Pts

19 * Orc Big 'Uns @ 295 Pts

1 Orc Boss @ [15] Pts

20 * Orc Boyz @ 198 Pts

1 Orc Boss @ [15] Pts

20 * Orc Boyz @ 198 Pts

1 Orc Boss @ [15] Pts

25 Night Goblins @ 183 Pts
         Netters; Shield; Standard; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
         Spear; Shield; Musician

5 Giant Spider @
  • Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
         Light Armour; Musician

5 Wolf @
  • Pts

6 Squig Hoppers @ 90 Pts

1 Boar Chariot @ 85 Pts

3 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

1 Boar Chariot @ 85 Pts

3 Orc Crew @
  • Pts
              Spear

2 Boar @
  • Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

6 Crew @
  • Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

3 Crew @
  • Pts

1 Giant @ 205 Pts

Dispel Pool: 3 (6)

Models in Army: 125

Total Army Cost: 2250

Ændringerne er små, men forhåbenligt til det bedre :)
    Jeg har ændret lidt på orc enhedernes antal så det er ca. lige store og der skal dræbes en mere før en evt. panic test. Så har jeg uppet mine NG's til 26 så de heller ikke panikker så let. Så har jeg taget ekstra crew med til chariots og en enkelt squig hopper mere med.. begge dele for overlevelse og lidt ekstra punch.

Matchup mod rotterne:
    Magien kan blive et problem da jeg kun har én scroll caddie og 6 DD - det bliver nok for lidt mod en skaven hær og jeg kommer nok til at tage en beating på vej over fra hans Seer og Warlocks. Jeg antager han nok tager 10 jezzails med, hvilket bliver et problem da jeg intet har til at fjerne dem, jeg håber bare han nøjes med 10 og ikke 20, hvilket dog nok heller ikke er std. i en skaven turnerings hær(?).

Umiddelbart tror jeg det er et ikke optimalt matchup, slet ikke med den hær jeg stiller med. Med jezzails, warp kanoner, magi og jeg skal give dig, så kan mine enheder være ret hårdt medtagede på den anden side af slagmarken. I nærkamp bliver det nok meget lige.. har mine 4 toughness, men det har nok mere rank på det tidspunkt.
    Skal denne kamp vindes skal jeg nok have en god deployment og virkelig tænke mig godt om når jeg rykker frem. Umiddelbart så kan jeg ikke spille henholdende da jeg så bliver bombarderet i smadre, men det gælder nok for mig at få bragt mine chariots, hoppers og wolfies/spiders i kamp på en fornuftig måde.

Alt i alt er jeg ret spændt på slaget og generelt for hvordan de grønne klarer sig. Jeg vil prøve at få taget billeder og lavet en battle report, men vil ikke love for noget tidspunkt da jeg rejser til Amsterdam dagen efter og der står mere lejlighed på menuen efter. Før eller siden skal jeg dog nok skrive om slaget!! :D

Lynx

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!!!!!!!!!!

Så fik min Orc's and Goblins hær dens debut på slagsmarken og det endte jo godt i og med jeg fik en solid victory! Mere præcist så måtte skaven hæren se sig slået med 1775 vs. 845. God start selvom det ikke er en top tier hær.

Slaget:

Skaven hæren var lidt anderledes end jeg havde regnet med i og med han havde taget en warlord med istedet for en grey seer. Hæren så nogenlunde sådan her ud:

Warlord
Assasin
Plague hero ting
Warlock engineer

2x25 clan rats med spyd
2x25 slave rats/mini rotter
1x25 storm vermin
1x25 plague monks med hatred banner
ratling guns
Warp cannon
2x7 tunneling rotter
2x7-10 night runners
2x2 poisen wind globadiers
1x8 plague censor bearer (flails og T test..)

Alt i alt kunne jeg hurtigt se at det blev korte skyde og magi faser og masser af movement og close combat.

Deployment:
Han havde flere rotter at deploy hvilket betød at hans warp cannon ville få lov at placere sig over for min giant. Jeg fik lavet en god deployment hvor min midte bestod af et regiment orcs, big uns og NG's - Big uns fik min general og bsb mens min goblin suicide hero og shaman stod i NG's.
Min venstre flanke havde en del terræn, så der placerede jeg squig hoppers, en chariot og spider riders, mens jeg på min højre flanke stillede et orc regiment samt wolf riders og en chariot. Begge hans flanker var svage og da de store kampe skulle stå i midte var jeg godt tilfreds med at begge mine flanker så ud til at kunne matche hans.

På hans side var forcen i midten med alle hans clans rats, storm vermin og monks. Det ene clan rat regiment stod lidt ude på flanken, men ville blive ledt ind til midten af skov.

Spillet..
Tur 1:
Han vinder terninge slaget og vælger at begynde. Han rykker frem med det meste af hæren og hans warp cannon giver min giant 1 wound.
I min tur squabbler 3 af mine enheder! Mine wolf riders på flanken, squig hoppers og mine night goblins med shaman og goblin hero.. det skulle vise sig at blive en dårlig vane for dem :-\ Jeg avancerer på flankerne, men holder mit center lidt tilbage da min højre flanke står i en god position til at tage angribe hans hær fra siden hvis de kommer for langt frem. Min giant rykker jeg fuld fart frem for at give en trussel til dem og skabe terror hurtigst muligt. Min doom diver dræber 2 plague censor bearers - succes :P

Tur 2:
Han starter med at declare charge mod mine spider riders som jeg stillet for langt fremme - fejl fra min side, men havde glemt hans mini rotter havde 6 i M og ikke kun 5 som normale. Derudover marcherer 2 poison wind globadiers frem for at lokke fanatics ud. De flyver ud og dræber dem, men står nu super ringe placeret foran min hær.
I shooting fase giver hans ratling guns min giant 4 wounds! (hans ratling guns slog generelt ret vildt gennem slaget). Hans warp cannon smadrer min ene chariot og den anden smadres af en anden ratling gun.. dvs. begge chariots smadret :-/ Tænkte lige nu shit :D
Der er heldigvis held på vej da hans mini rotter taber pga. min musican i spider riders og de flygter og bliver jagtet ned! Første ud af to regimenter som mine spider riders skulle tage ud!
Min tur 2.. Jeg overvejer at bruge min waaaaargh, men vælger at vente. Igen squabbler mine NG's dog og de står og laver intet. Ellers holder jeg mit center intakt og prøver at holde fast i min ide med at lade ham komme frem og presse ham i siderne. Min giant med et wound er fanget i åbn terrain og død uanset hvad. Jeg prøver at charge nogle night runners i noget skov, men de vælger at flygte. Han står nu til at blive skudt ned, men kan stadig nå at skabe lidt terror :D
I min shooting får jeg nakket nogle storm vermin som jeg ser som hans stærkeste regiment.

Tur 3:
Terror: Hans warlocks engineer flygter og både ham og night runners ser ikke mere kamp i denne omgang.
Han rykker frem igen så han næste tur kan charge.. hans censor bearers rykker ud foran mit ene orc regiment som skal tage flanken. Ved siden af dem er der et clanrat regiment, som står klar til at tage mine regimenter i siden hvis jeg prøver at lave en knivtangs manøvre. Foran hans plague monks står der en screen af night runners som jeg finder mærkeligt.. noget skummelt over det :P
Han giver den igen god gas i shooting og nakker 4 squig hoppers, min giant og en del orcer i det ene regiment.
Min tur 3.. øjeblikket er inde til en god omgang WAAaaaaaaaaaaaaaaargh og min Black Orc Big Boss begynder at råbe alt hvad han kan! Det skal vise sig at være perfekt. Overalt på linjen næsten stormer min hær frem og det kommer specielt til gavn i centrum. Mine big uns med 2 BO's i charger hans screen og night runners.. han vælger at flee fordi han tror der ikke er nok og vil derfor få charge næste tur med hans monks regiment. Forcen er dog ikke på hans side og mine big uns kan liiiige nå hans monks! Derudover charger mine andre orcer på flanken ind i hans censor bearers og mine sidste squigs hopper ind i et ratling gun team!
Mine Big Uns med BO's i slagter fuldstændigt hans monks og de flygter og bliver jagtet ned.. Waaaargh! Der dør to orcer til hans censor bearers gift, men de vinder og løber afsted. Hoppers slagter gun teamet og følger over i hans storm vermin. Mine wolf riders og spider riders er nu kommet helt rundt på flankerne og klar næste tur til at angribe bagfra.
Alt i alt en god tur og hans center var pt. i opløsning.. han have dog sin general og storm vermins plus lidt regimenter, så ingen sejr endnu.

Tur 4:
Hans ene clanrat regiment der skulle beskytte flanken prøver at charge mine orcer som har nakket hans censor bearers, men de har fulgt for langt op og hans rotter løber forgæves pga. en skov står i vejen. Ellers så sker der ikke det store udover at hans warp cannon laver mirakler.. den sigter gennem mit BO regiment. Misfire. 6. Random vej med styrke 10. Samme vej som han sigtede og der ryger 4 BO's og en spider rider. Grr.
I HTH dør min squigs, men hans storm vermin regiment står nu rigtigt dårligt da mine regimenter er overalt rundt den næsten.
Min tur 4.. nu skal slaget afgøres. Mine spider riders charger det ene clanrat regiment bagfra, mit fremchargende orc regiment charger hans storm vermin i siden. Han bliver nød til at tage imod charges og det ender med at begge hans bliver brudt i kamp, dog så flygter hans storm vermin for langt - generalen lever endnu. Ellers så rykker jeg bare rundt for at stå bedre.. kampen er stort set vundet nu.

Tur 5+6:
Der sker ikke det store da han ikke har så mange regimenter tilbage og jeg bare rykker rundt for at tage quarters.

Alt i alt en sjov kamp. En lidt anderledes skaven hær og tror han havde klaret den bedre med en grey seer hær, men svært at sige.
Synes selv jeg spillede og det meste gik som jeg havde planlagt, udover mine chariots døde hurtigt og min giant ikke gjorde så meget. Er ret imponeret over big uns og normale orcer, de kan sku slå fra sig! På charge med 2 choppas gør det sku naller. Squig hoppers er jeg skuffet over - synes det er mega fede, men af en eller anden grund så stod de som at have 2 wounds i min Army Builder, hvilket de ikke har. Det gør dem en del ringere imo.
Alt i alt fungerede hæren fint - antallet af units passede også ok, da jeg ikke vil have at det bliver for crowded.

Sidst men ikke mindst så mærkede jeg virkeligt til anomosity og dens effekt.. tror jeg slog 6 1'ere, men også super mange 6'ere.. meget random, og sjovt :D Waaargh!

qwe50

Doom diveren er faktisk god til at skyde jaz og ratlings
Chosen of HASHUT