Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Anges

Det er vi nogle der brugte som erstatning, så man ikke behøvede at slæbe en masse terræn med ud til vennerne. Kan godt anbefales til nød - men fortrækker flot OG funktionelt terræn :)
Anders Palstrøm

Stunke

For dig er det en hobby, for mig er det et tidskrævende spil. Det må ultimativt være dér vandene(og sovsen) skiller ;)

Edit: Men det er pudsigt egentligt. For mig at se bruger man sådan en old school bakke til nød, fordi den er jo slet ikke til at have med at gøre (jævnfør Grobuts gunmages der faldt ned af bakken mindst fire gange sidst vi spillede). Kan du ikke se hvad der var sket hvis det havde været Jenovas nye 4 meter høje Orboros/Satyrged der var gået næsegrus fordi du synes sådan nogen bakker er federe end maling' der er faldet af dukkerne.
Puuuuha siger jeg bare.

At kliste et billede af en skov ovenpå vil bare være at gøre det endnu mere tydeligt at man skammer sig over sit terræn. Jeg prøver ikke at få ting til at ligne noget specifikt, for at kunne leve mig ind i en anden verden hvor orker og elvere prygler hinanden, jeg prøver at lave de mest optimale betingelser at spille dukker under. Billigt, sjovt og effektivt.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Player1

Quote from: Stunke on 12 August, 2009, 15:55:49Billigt, sjovt og effektivt.
-og ingen af de tre kriterier bliver brudt med idéen om at tage et billede af en skov eller bakke set ovenfra, og klistre ovenpå.
Der tager heller ikke særligt meget ekstra tid at gøre det. Det er jo bare klippe klistre, og billederne kan endda klistres på inden I klipper bakkerne og skovene ud, så skal I nemlig kun klippe én gang.
Derudover vil det da se betydligt bedre ud end en brun eller grøn klat på bordet.
I maler jo også jeres spilleplader grønne formoder jeg, og jeres figurer får også en tur, så det er vel rart nok at det, selvom det er lavet ud fra nogle andre kriterier, lever bare lidt op til resten af bordet og dettes "indhold".

Stunke

Quote from: Player1 on 12 August, 2009, 16:04:37
Quote from: Stunke on 12 August, 2009, 15:55:49Billigt, sjovt og effektivt.
-og ingen af de tre kriterier bliver brudt med idéen om at tage et billede af en skov eller bakke set ovenfra, og klistre ovenpå.
Der tager heller ikke særligt meget ekstra tid at gøre det. Det er jo bare klippe klistre, og billederne kan endda klistres på inden I klipper bakkerne og skovene ud, så skal I nemlig kun klippe én gang.
Derudover vil det da se betydligt bedre ud end en brun eller grøn klat på bordet.
I maler jo også jeres spilleplader grønne formoder jeg, og jeres figurer får også en tur, så det er vel rart nok at det, selvom det er lavet ud fra nogle andre kriterier, lever bare lidt op til resten af bordet og dettes "indhold".

Det lyder som en smart ting at sige, men sandheden er at jeg maler dukker fordi andre forventer det af mig. Hvis jeg kunne spille turneringer med umalede ting havde jeg sikkert gjort det. Vi har desuden spillet på en umalet MDF plade før i tiden. Det generer mig ikke det fjerneste.

Jeg har ingen medlidenhed med folk der påstår at de ikke maler fordi de ikke kan, for det kan alle mennesker lære, men der er dem der gider, og dem der ikke gider og mein gott det er sjældent jeg gider.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Stunke

Hej allesammen, jeg vil bare sige at jeg har redigeret i afstemningen så den afspejler et resultat jeg synes langt bedre om.

Tak for jeres forståelse.
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Stunke on 12 August, 2009, 16:09:48Det lyder som en smart ting at sige, men sandheden er at jeg maler dukker fordi andre forventer det af mig. Hvis jeg kunne spille turneringer med umalede ting havde jeg sikkert gjort det. Vi har desuden spillet på en umalet MDF plade før i tiden. Det generer mig ikke det fjerneste.
Du hader at male, men du har en maleblog? Hvorfor så ikke "(med Pure Metal umlaut)"?
Okay, jamen hvis det ikke siger dig og dem du spiller med noget, kan jeg godt se idéen.

Stunke

Quote from: Player1 on 12 August, 2009, 16:17:31
Du hader at male, men du har en maleblog? Hvorfor så ikke "(med Pure Metal umlaut)"?

Af etymologisk korrekte årsager :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_umlaut
- Adolf Hitler

Jenova

Quote from: Stunke on 12 August, 2009, 15:55:49
Edit: Men det er pudsigt egentligt. For mig at se bruger man sådan en old school bakke til nød, fordi den er jo slet ikke til at have med at gøre (jævnfør Grobuts gunmages der faldt ned af bakken mindst fire gange sidst vi spillede). Kan du ikke se hvad der var sket hvis det havde været Jenovas nye 4 meter høje Orboros/Satyrged der var gået næsegrus fordi du synes sådan nogen bakker er federe end maling' der er faldet af dukkerne.
Puuuuha siger jeg bare.

Uhhh, jeg får helt koldsved. Det er der min figur-bakke-fobi kommer fra. Jeg har set figurer tumle ned at sådan en bakke alt for mange gange. Jeg lavede engang en bakke af flamingo, og det var en ren dødsfælde.  :-X
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Honsou

QuoteNæ, det kan jeg tydeligt se hér ved siden af det hér supersmarte plasticterræn at der ikke er. Kanten er nemlig så veldefineret at der slet ikke er tvivl om hvad man kan, eller ikke kan, se.
Nøj hvor er det smart.
Smart ja, kønt.... not so much.
Man KAN jo godt lave bakker uden lige præcis den 45° skråning der gør figurer triller af 8 gange i løbet af 3 ture, men det er nemmere at lade være, det kan jeg godt indrømme. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Stunke

Ja, der er vinkel-løsningen og der er den retkantede løsning.

Vinkeltingen gør det muligt at stille en figur, med den nært forestående trussel at dem trimler ned igen. Det er et problem for malenørder såvel som for nassenørder.

Hvis man bruger de der grimme rette vinkler, så bakkerne ligner mayapyramider, så er det umuligt at stille en figur sådan som man næsten altid gør i Warmachine, sådan lige med en tå oppe på bakken, eller inde i skoven, for at få bedre LOS eller concealment. Hvis man gør det, så skal man til at klodse figuren op med terninger eller sådan noget, og det er noget forfærdeligt lort for at sige det mildt.

Jeg er vildt glad for 2d terræn. Troels og jeg har spillet på det i et par måneder, men vi har bare brugt papirs cut-outs, så 1½ mm tykt plasticterræn er faktisk et skridt OP ad æstetikkurven,
- Adolf Hitler

Honsou

Jeg tænkte nu mere på at lave hældningen 10-20° så den bare har længere skråning, men figurerne sagtens kan stå der.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Sarbæk

Jeg har spottet et kæmpe problem såfremt du skal spille i Warhammer universet. På din skov er der malet en streg, nok fordi du skulle skære/klippe efter noget, men den er jo et tydeligt stykke inde på plasticcardet. Enhver warhammer spiller med respekt for sig selv ville jo straks påpege at skoven jo sådan set først starter fra stregen ! Dette ville naturligvis aldrig ske i et spil warmachine, så der kan man trygt og roligt anvende selvsamme skov !

Belerophon709

Quote from: Stunke on 12 August, 2009, 16:12:08
Hej allesammen, jeg vil bare sige at jeg har redigeret i afstemningen så den afspejler et resultat jeg synes langt bedre om.

Tak for jeres forståelse.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!  ;D ;D ;D

Sigged!

Marcus

Troels C

Quote from: Sarbæk on 13 August, 2009, 08:55:37
Jeg har spottet et kæmpe problem såfremt du skal spille i Warhammer universet. På din skov er der malet en streg, nok fordi du skulle skære/klippe efter noget, men den er jo et tydeligt stykke inde på plasticcardet. Enhver warhammer spiller med respekt for sig selv ville jo straks påpege at skoven jo sådan set først starter fra stregen ! Dette ville naturligvis aldrig ske i et spil warmachine, så der kan man trygt og roligt anvende selvsamme skov !

Man kan vende det om - og vupti!! Så er stregen ikke til at se..

Elsker det nye terræn!!! Dog er det sørgeligt at vinke farvel til de gamle og godt brugte papir cutouts med øl- og kødsovs pletter på. Good bye my LOVES :'(

VonPanne

En alternativ mulighed hvis du er træt af figurer der falder ned: Smid noget metalplade under samtlige figurbaser og indbyg en kæmpe elektromagnet i samtlige stykker terræn eller alternativt i hele bordpladen, hvis du er doven. Problem solved, no?

(så må du selv slås med hvordan du rent faktisk flytter figurerne)

Stunke

Feltstyrken bliver præcis så kraftig at den interfererer med både vores pacemakere og vores boombox hvis den skal kunne holde de allerstørste Warmachinefigurer. Desuden lugter det også stærkt meget af arbejde sådan at skulle bygge en torus, sætte strøm til den og bygge den ind i vores terræn.
- Adolf Hitler

punkrock

Med indtil flere dårlige oplevelser idag, så er det fantastisk rart at komme herind på din blot og blive opløftet lidt. Du burde lave din egen psykiatri-religion Stunke!

Jeg syntes bestemt 2D terrainet er en god ide!

Stunke

edit: Tak Casper :D

Hej allesammen.

Troels og jeg vil snart spille et spil dukker med papbrikker som proxier, på en brun MDF plade med fladt hvidt plasticterræn.

Så poster jeg en battle report herinde, bare for at i alle sammen kan have noget at hyle over.

Det kommer til at ligne det hér:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32518.msg360215;boardseen#new

Jeg vil godt starte tudebingo allerede nu og reservere følgende 5 sætninger der alle vil inkassere mig 1 point for hver gang nogen bruger dem i de følgende kommentarer til battle reporten:

1) Det er for meget.
2) Det der har intet med warhammer at gøre
3) Plat (brugt i alle sammenhænge)
4) Ødelægge hobbyen
5) Mal dog, jeg ved i kan.

Tschüss.
- Adolf Hitler

Nordmannen

Det skal blive sjovt! Det bliver lidt som at se mig selv og drengene da vi var 9 år gamle og ikke hadde råd til figurer, reinkarnert i to degenererede dansker anno 2009. For at det skal være helt rigtig skal I dog spille 40K Rogue Trader.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Player1

Evt. kan I bruge Lego og Playmobil. Det er allerede malet og der findes helt sikkert de figurer I lige står og skal bruge! Det gjorde vi da vi var små. Det funkede skide godt og var lige så sjovt som nu.

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Reaper

Du siger bare til når du mangler flere figurer at pjaske maling på.

Har fundet min lizardman hær frem igen og en masse 40k snask og der er ja stadig mit legion.
Dan Østergaard

Stunke

Jegharmaletlidtdukkerognuposterjegbillederhersåikansepådemogsige: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ HVOR ER DET FINT!

Faktis' så har de to bloat thralls samme hudfarve.
De er begge malet med Iyanden Darksun, men den ene er blevet shadet med grøn ink, den anden med Devlan Mud.
Det er bemærkelsesværdigt så stor forskel indtrykket er mellem de to figurer, blot fordi de er shadet og malet lidt forskeligt.
Den grønne har fået et ret tæt drybrush-AGTIGT lag gul, hvorimod den brune bloat har fået tynde lag maling, sådan lidt spyt-på-pensel-og-spis-lidt-maling blending, der giver lidt mere glidende overgange, omend det tager lidt tid og har et mere vådt udseende sammenlignet med det lidt mere tørre udtryk fra den grønne Bloat thrall.

Billederne er tager for at illustrere at farvevalg HELE vejen igennem en figur absolut ikke er ligegyldige, hvis man går efter et bestemt endeligt udseende.

Jeg har opgivet at male hele min cryxhær i det samme colourscheme da jeg tror det kommer til at kede mig, så nu maler jeg bare alting sådan som det passer mig. Så må det se rodet ud når jeg er færdig, det kan jeg ikke rigtigt hænge mig i.

Hér er så de første spæde skridt til min zombie dragon (der er MEGADÅRLIG)men ret sjov at spille med.
Der kommer nok en rød wraith-agtig skikkelse på nakken af dragen, så det ser ud som om en incorporeal vampyr sidder deropppe med en rockerlang lanse og spider folk han ikke bryder sig om.

Jeg er rigtigt meget i tvivl om hvordan jeg skal male vingerne dog.
De kunne reelt set godt blive benfarvede, ligesom store dele af dragen, hvilket vil holde sig rigtigt godt til resten af hærens maleudtryk, der mildest talt bedst beskrives som KEEP IT SIMPLE STUPID!.
Store hvide vinger tror jeg dog vil se lidt sært ud, men jeg holder dog meget af simple colourschemes.

Lyst brune vinger er også en mulighed, men jeg ved ikke rigtigt om jeg gider male dem så fint igen.
Hvis jeg maler dem brune skal jeg nok lige lege lidt med at graduere farveovergange (læs:blende)og det kommer til at tage lidt tid, og selvom det måske nok kan se skidegodt ud, så er jeg lidt i tvivl om det vil ende med at være overkill når man ser på resten af figuren. Til gengæld er vingerne jo et noget stort blikfand, så lidt "bling" på dem vil formentlig ikke være af vejen.

Jeg tror ikke de forbliver grønne i hvert fald, det får dragen til at ligne en kæmpestor ninjaturtle.

- Adolf Hitler

Stunke

I kan godt lide billeder, så nu får i lige nogen konceptbilleder så i kan danne jer et indtryk af hvordan det ser ud med vampyren på nakken.

- Adolf Hitler