News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Troels C

Du er SÅ lidt kommet til forelæsning!!!

Skal vi drikke oel og mäle (pensel stabbing) dine dukker med våd mäling senere når jeg engang er færdig med at blive skreget af?..

Eller måske vi skal skubbe dine plasticcard påført små bits over en bordplade mens vi drikker oel?

Eller er du læseböss? Din mor er læseböss...

SØVAND!!!!! SØVAND!!! SØVAND!!!! vis hvad du vil vi ha?.. vi vil ha SØVAND!!!

Ja jeg lytter til svärtsöt.

Stunke

I DIN DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅS'

Jeg tager på skattejagt nu. Og med skatte mener jeg asti.
Og med asti mener jeg asti.

Jeg opgav forelæsning allerede inden jeg gik i seng i går jo. No surplise there.

PS: blaaaaaaaaaaaaaains

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Belerophon709

Quote from: Peder on 07 December, 2009, 14:50:33
ORDENTLIG TÆRTE - IKKE DET PIS MED JORDBÆR OG FIS!

Mmmm.... Mrs. Lovett's Meat Pies.... Mmmmm.....

Marcus

Rockstar

Stavefejl i signaturen er noget rod.

Stunke

Ja, hér er så et par stemningsbilleder.
Det ene er lidt en teaser men kan med rette også betragtes som et "førbillede" hvilket insunuerer at der senere kan være tale om et "efterbillede".

Indtil videre har jeg splittet 24 giant rats, 2 rat swarms, 1 warlord og 1 grey seer fra deres baser og dumpet dem i acetone. Limet 21 plasticrotter på baser, malet hud på 7-8 clanrats, kommet devlan mud på alle mine munke der nu kun mangler badab black mens Troels har highlightet alle mine clanrats, samt de rotter der er på mine jezzails samt mine 3 første packmasters. Han har også malet øjne og tænder på hele dynen.
Han er derudover i gang med at male sorte baser på det første regiment clanrats så de er klar til at få limet grus og så endnu en gang sort (ellers skinner den hvide grunder igennem gruset ser i).

Troels, malebord, øldåser, lamper, værktøj samt et lillebitte juletræ.

Dukker. Fine fine dukker.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Sp0n

Jeg kan slet ikke vente på efterbilledet! SLET IKKE!

Edit: Fuck, hvor kan man egentlig komme til at savne det vilde rock'n'roll liv med dukker og bajere og alle de bitches der fulgte med...
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Stunke

Øøøøh?

Jeg ved ikke hvad vi har lavet i dag.
Jeg har malet en hulens masse skjolde, hud på en del dukker. Øøøøøh. Ja.
Troels har malet baser på den første clanrat enhed.
Den er blevet tordnende fed, ganske som jeg allerede har lovet jer tvivlende høveder adskillige gange.

Nu kommer der en masse billeder. Jeg gider ikke kommentere dem, for et billede siger mere end 1000 ord, og det går hurtigt hen og bliver TL;DR y'know?

- Adolf Hitler

Rockstar

Taoregorn

Det ser da fint ud, men det ville godt nok ha' set finere ud hvis den ratogre ikke stod mutters alene på sin megabase.

Du sparer 5 skaven ved det.. det kan jeg godt se. Men til gengæld mister du muligheden for at stille en rat ogre (for sjov, hvis de stadig er så ringe som før) og visuelt dur det heller ikke (men det er du formentlig også ligeglad med, hvis vi antager at alt i denne blog er velovervejet ;D)

I yderste konsekvens kan du jo følge op på denne megabasestil og lave et par enheder hvor du har 2 skavens stående på en 8x2cm base (de lange smalle der til ranks)... det vil jo passe lige ind i stilen....

Stunke

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 16 December, 2009, 07:13:59
Det ser da fint ud, men det ville godt nok ha' set finere ud hvis den ratogre ikke stod mutters alene på sin megabase.
Tak. Jeg synes personligt det ser væsentligt bedre end fint ud.
Jeg er villig til at gå så langt som til at sige at det er ganske få hammerenheder jeg har set, der er så flot som den første clanratenhed Troels nussede færdig i går.
Unit fillers er ikke flotte, eller fluffede, eller poster penge i GWs lommer. De er praktiske at spille med.
Et hurtigt vue ud over min blog afslører at det er spillet jeg bløder for siden jeg nu har to hære der kan fragtes i kagedåser og spiller med todimensionelt terræn.

QuoteDu sparer 5 skaven ved det.. det kan jeg godt se. Men til gengæld mister du muligheden for at stille en rat ogre
9 sparer jeg, for jeg har ikke brugt én eneste clanrat på at lave basen.
Rogers kommer aldrig ind i min hær, det er der for meget kamp om special choices til.
Hvis jeg føler for det, så finder jeg en løsning en dag.
Jeg skal alligevel bruge en masse giant rats og packmasters til mine små flanking units, så jeg skal alligevel købe en kasse hvor der er giant rats, packmasters og to ogres i, og i stedet for at lade dem ligge og flyde i bedste dukkekællingstil (én eller anden dag får jeg nok brug for den hér) så bruger jeg dukken med det samme til noget praktisk og til noget der sparer mig penge.
På den måde er der ikke 3 masters, 6 giant rats og 2 ogres pr. kasse, men 3 masters, 9 giant rats og 18 clanrats plus bits til swarmbaser og conversions.

Quote...men det er du formentlig også ligeglad med, hvis vi antager at alt i denne blog er velovervejet ;D)
Det er det. Mere end flufffolket går og bilder sig selv ind.
Jeg kan jo faktisk også godt finde ud af at male. N00bmalere kan ikke producere en flot speedpainted hær, de producerer bare speedpaintede hære.

QuoteI yderste konsekvens kan du jo følge op på denne megabasestil og lave et par enheder hvor du har 2 skavens stående på en 8x2cm base (de lange smalle der til ranks)... det vil jo passe lige ind i stilen....
Jeg har lavet nogen baser hvor der står 3 skaven på en 40*60 der passer ind bag de store unit fillers, eller screaming bells og/eller plague furnace hvis det kommer så langt. Så jeg er allerede i gang.
- Adolf Hitler

Taoregorn

Quote from: Stunke on 16 December, 2009, 10:46:17
Tak. Jeg synes personligt det ser væsentligt bedre end fint ud.
Jeg er villig til at gå så langt som til at sige at det er ganske få hammerenheder jeg har set, der er så flot som den første clanratenhed Troels nussede færdig i går.

Bevares. Det er da meget bedre end meget andet! Ingen tvivl. 

Unit fillers er ikke flotte, eller fluffede, eller poster penge i GWs lommer. De er praktiske at spille med.
Et hurtigt vue ud over min blog afslører at det er spillet jeg bløder for siden jeg nu har to hære der kan fragtes i kagedåser og spiller med todimensionelt terræn.

Og dog har du valgt at lægge din blog under "maleblogs". Så må man vel også ha' lov at kommentere det visuelle?

9 sparer jeg, for jeg har ikke brugt én eneste clanrat på at lave basen.

Du sparer jo 5 skaven ved at udvide en standard rat ogre base (som er 40mm x 40mm), der kan bruges i spillet, til den du har der.

N00bmalere kan ikke producere en flot speedpainted hær, de producerer bare speedpaintede hære.

Stunke

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 16 December, 2009, 11:56:16
Og dog har du valgt at lægge din blog under "maleblogs". Så må man vel også ha' lov at kommentere det visuelle?
Ja, det var det mest generelle sted jeg kunne lægge den.
Bloggen for mindre spil havde været upassende, det samme havde hammerbloggen siden jeg regner med at komme til at spille hordes og warmachine igen på et tidspunkt.

Naturligvis er du velkommen til at kommentere på det visuelle.
Jeg har noteret mig at enheden ser skaldet ud med den unit filler i midten, ligesom mine ghoulenheder gør, men det er et stringent valg jeg har truffet.
Jeg synes også horden af rottertm ser federe ud, men denne hær er jo også lidt et eksperiment i at se hvor billig en hær man kan strikke sammen uden at det hele kommer til at ligne scheiss und brillen.
- Adolf Hitler

Taoregorn

Quote from: Stunke on 16 December, 2009, 12:01:49

Naturligvis er du velkommen til at kommentere på det visuelle.
Jeg har noteret mig at enheden ser skaldet ud med den unit filler i midten, ligesom mine ghoulenheder gør, men det er et stringent valg jeg har truffet.
Jeg synes også horden af rottertm ser federe ud, men denne hær er jo også lidt et eksperiment i at se hvor billig en hær man kan strikke sammen uden at det hele kommer til at ligne scheiss und brillen.

Jeg synes såmænd det er et ganske hæderligt projekt. Der var en gut der lavede noget lignende med tomb kings, hvor han skulle samle et stort antal points for ingen ting ved at købe gammelt bras på ebay. Det endte meget overbevisende.
(og linket undslipper mig totalt lige nu).

Og da den her hobby er sindssygt dyr, er det jo værd at tænke over hvordan man kan maksimere sit spilleoplevelse og minimere sine omkostninger.

EDIT:
Måske er valget af placering heller ikke dumt sådan rent opmærksomhedsmæssigt. Tror flere har slået "andre spil" boardet fra.

Stunke

- Adolf Hitler

Troels C

Quote from: Stunke on 16 December, 2009, 12:12:49
Quote from: Thorbjørn Nielsen on 16 December, 2009, 07:13:59... hvis vi antager at alt i denne blog er velovervejet ;D)
....

:)

Quote from: Stunke on 15 December, 2009, 21:54:40

Ja se lige der hvor der bliver tænkt nøje over hvordan de highlights bliver langt mest hensigtsmæssigt...

Maledag og oel er sjovt - skole og tømmemænd er ikke så sjovt..

Hvis man kigger efter på billederne kan man se at der er blevet gået højt op i at malingen til highlight har haft den helt rigtig farve til hver enkel overflade... Vi fandt selvfølgelig hurtigt ud af at en maling kun var nødvendig. Hvid var svaret på alt!.. Eller næsten alt. Det røde måtte ha lidt kærlighed ellers er resten gjort med hvid... Wow!! Sejt kamera med indbygget blurtool.

Stunke

- Adolf Hitler

Troels C

Quote from: Stunke on 16 December, 2009, 12:59:31
Quote from: Troels C on 16 December, 2009, 12:49:41Wow!! Sejt kamera med indbygget flare tool.

Fixt.

Huh? Jeg hentydede til at highlights'ne så (for) godt ud på billederne i forhold til rææl life.

Stunke

Hej allesammen.
Jeg ved godt i sidder og venter i spænding på at se hvad jeg nu får tiden til at gå med, og det ser desværre ikke så imponerende ud som de foregående billeder for jeg har mest af alt samlet dukker.

Således har jeg samlet mit doomwheel, mit plague furnace, tre packmasters, et par storm vermin, en unit filler bestående af en Brazier med warpstonerøg, en anden filler med en stor fed plague priest der står foran brazieren, en alternativ plague priest/censer bearer bestående af den bagerste crewman fra mit doomwheel med en flail lavet af en kæde fra en rat ogre samt en røgfyldt dims fra den nye screaming bell.
Jeg har desuden bygget en alternativ warlord af grey seeren fra klokken med et banner i den ene hånd og en lang helebard i den anden. Han skal så stå på en lille palanquin med en masse kranier og lort på og se totaaaaaaaaalt action packed ud deroppe.

Sikke en masse ævl hva' ?
Jeg tror sgu jeg poster nogen billeder i stedet.

Troels: Det tror jeg bedre jeg havde forstået hvis du havde postet et billede af dukker med blurred highlight, ikke er narcissusbillede af dig der funderer foran en IKEA-malelampe med gal flare.
- Adolf Hitler

carstone

Quote from: Stunke on 15 December, 2009, 21:54:40

Dette billede understreger den filosofiske tankegang i denne blog... Jeg ELSKER det  ;D

Fede rotter og filler btw :)

Hilsener

Stunke

Tusind tak tusind tak.
Jeg håber at jeg i det mindste kan inspirere nogen til at få malet deres ting lidt snabbkaffe af at læse om mine rottekvaler.

Jeg malede i øvrigt 9 giant rats samt 2 packmasters mere i går aftes, og malede 16 giant rats i fredags, så nu er jeg ved at være lidt omkring med mine dukker. Desuden byggede jeg en mortér mere som blev lidt grim, men nu har jeg i det mindste 4 af dem, så tror jeg at jeg er dækket ret godt ind.

Det næste jeg går i gang med er at samle en warlock engineer og begynde at male mit doomwheel.

Jeg poster nogen billeder når der er noget der ser inspirerende ud. Giant rats og samlede ting ser ikke videre imponerende ud jo.
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg er i gang med at male mit doomwheel.
Som sammenligning har jeg taget et billede af et hjul som der kun er malet metal på stående ved siden af hjulet der har fået et par washes. Mest fordi folk skal fårking fatte hvor let det er at hælde en wash på metal så det ser meget bedre ud end den der grundmaling mange bare hælder på dukken.

Første gang har det fået en gryphonne sepia ved alle skruerne, derefter en lille stribe chestnut wash der MÅSKE kan ligne løberust. Til sidst har det fået en seriøs omgang Devlan Mud.
Tanken bagpå hjulet har ikke fået noget da den skal have Badab Black sammen med et par andre stumper senere og til sidst noget vallejo smoke ved de dele der er tæt på lynlederne.
Hjulet skal samles og males af et par omgange da man ikke kan komme til inden i hjulet hvis man samlet det hele først.

Hér er en lille tester på hvordan warpstone kan se ud. Nok er den gule rimeligt ekspressiv, men stenen er ret godt gemt inde i hjulet, så det gør faktisk ingenting at der er lidt rigeligt pang på den.
Chaufføren får ligeledes en hidsig omgang highlights så kan syner af lidt mere.

- Adolf Hitler

Rockstar

Roar

God blog Frede, det har jeg sagt til dig.

Ang. speed-painted rust. Jeg synes du kraftigt skulle overveje fortyndet P3 Bloodstone til din rust, allerhelst efter din Devlan Mud-thingy. Det tager ikke længere tid, og jeg tror du vil blive glad for resultatet.

Dernæst synes jeg slet ikke, der er for meget pang på stenen, man skal jo også kunne se den, og kontrasten synes fornuftig.

Roar
Roar Melgaard Gaardsøe

Grobut

Enig med Roar!

Bloodstone er vejen frem til hurtig rusteffekt!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær