News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

Det gør det.
Jeg kan også fortælle at der er tale om en relativt konverteret figur hér.

En kende monokrom, men alt sammen intentionelt, sammen med en kæmpe visuel "rød klud" til at tiltrække sig opmærksomhed.

spændendespændendespændendespændendespændendespændendespændendespændendespændendespændendespændende
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

carstone

Det lyder sku godt, det er jo altid en fornøjelse at følge med i bloggen, giver dagens grin for det meste, og redder de super nederen dage ;)

Stunke

Neeeeeeeeeeeeejjegkansletikkeholdederudlængeresånuharjeglåntetkameraoghartagetsløjebillederafdethele
bareforatiharnogetatkiggepå

Grey seeren har fået klippet det trekantede tegn af sin stav og har arvet en hellebard fra en storm vermin. Banneret fra håndleddet af og ud er også et sammenrend af en storm vermin hånd, samt banneret fra verminkassen. Stablen af skulls er naturligvis efterladenskaber fra min undeadhær som i alle kan læse om andetsteds hér på bloggen. Det er naturligvis den grey seer der følger med til den nye screaming bell kasse der har dannet grobund for den dukke hér, mens min rat swarm mand er præsten der følger med, skulle man få lyst til at lave et plague furnace i stedet.
Det btyder naturligvis at der er en superfesen konversion der erstatter den tykke præst, når jeg en gang bliver færdig med mit plague furnace. Men det tager vi til den tid.

Det trekantede tegn fra grey seer staven er kommet på toppen af min BsB's, nu meget store, banner.

Hele idéen som jeg så vittigt refererede til er at hele min hær er malet til at se godt ud på afstand med en masse pang og spil i farverne. For så at bryde monotonien og for at tiltrække opmærksomhed til de områder der bedre kan tåle det, smider jeg nogen store farvede ting ind i hæren som der naturligt tiltrækker øjet. Ligesom den store plague priest i mine rat swarms automatisk får al opmærksomheden, så man helt glemmer at kigge på den monokrome brune sværm af dukker rundt omkring ham.
En masse røde klude om man vil.

Min grey seer bliver bestemt til at få øje på, og min BsB bliver helt blasért.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

carstone

YES!

Det ser sku godt ud, endnu engang..

Synes det er lidt ærgerligt at filleren med klokken bukker i hjørnerne (selve basen)..

"rotte-med-flagstang" ser kanon godt ud, fed konversion og ide, hvor nem var den at lave?

Men ellers ser det sku da fint ud, og effektiviteten er som altid i top  :D

Hvor meget mangler hele hæren nu?

Stunke

Det slår mig lige nu at man kan se effekten af at arbjde blot lidt med sit metal, hvis man kigger på billdet af mit doomwheel.

Yderst til højre ser man en stump med tre tandhjul på som kun har fået bundfarvet.
Hele armen med piggen for enden der sidder midt i hjulet har fået et lag Devlan Mud, og de to stikkerjavertusser der holder de forreste WIP warpstones har fået en highglight med bundarven igen.

Forskellen imellem de tre stumper er enorm, til gengæld er mængden af arbedet imellem dem minimal.
Eller sagt på en anden måde: der skal ingenting til at få metal til at se godt ud. Gør nu bare LIDT ved det ikke også folkens?

Carstone: tak tak tak!
Der mangler.... meget endnu.

25 Storm vermin, 3/4 unit fillers, 7 censer bearers, lidt command groups, 50 giant rats mere, 15 clanrats (sådan cirka), lidt weapon crews, lynkanon, min abomination mangler maling, BsB, to engineers, en plague priest eller to. Plus sådan lidt løst hid og did.

Desuden mangler det meste af det malede jo baser. Det kan jeg simpelthen ikke overskue at male før jeg finder nogen der kan hjælpe mig med at halte igennem det.
- Adolf Hitler

Sean

Stunke

Mange tak.
Hvad er det ved farverne du kan lide? Noget specielt?
- Adolf Hitler

carstone

Quote from: Stunke on 24 January, 2010, 22:04:16
Mange tak.

Den røde på banneret tager sig super godt ud, meget lækkert.. Går udfra der er tale om blodrød + devlan??

Stunke

Min kommentar var mest ment til Sean, men ok. :)

Banneret er Skorne red, ikke blood red. Med Devlan mud på. Efter vasken er tørret har jeg malet noget af banneret op igen med Khador red, der minder ret meget om skorne red, men som lige er en smule lysere.
De to farver gør sig rigtigt godt sammen med så hidsig en wash.
Alene vil de ikke rigtigt spille tror jeg.

UPDATE FOR I AFTEN:

Ja sådan et hjul står ikke særligt godt fast på sin base, så det første man gør efter man er færdig med at male det fiiiiint og flååååårt er at tage en monsterstor fil og høvle det nederste lag maling af dukken så ma har en chance for at lime den fast.
I får ikke noget billede af en malet dukke, for dem er der jo så mange i denne blog. I stedet for i et billede af slibesporene på figuren.

Hér er en oversigt over hvad de næste indlæg kommer til at handle om.
Censer bearers, clanrats, plague monks, unit fillers giant rats og Piotr.
Spændende spændende.
- Adolf Hitler

Sean

Quote from: Stunke on 24 January, 2010, 22:04:16
Mange tak.

Du har kørt med meget få "pang" farver (skrigende hidsige, lidt ligesom kvinder ;)) men alligevel formår du at fange øjet og give liv til figurerne. De gange du så har givet los med farverne, får du det til at virke naturligt.

Hold dig til de farver og du får en rigtig fed hær, både på afstand og på 40 cm.   ;D

Stunke

Ih tak, jeg bliver helt varm på kinden af dine rosende ord.

Møs møs.
- Adolf Hitler

Stunke

Doomwheel er klar til at få malet basen sort og grå.

Min unit filler er færdig.
P3 Brass balls, badab black, så chainmail, så fortyndet bloodstone, så highlight med chainmail, så badab black i ansigtet på the great horned one, så highlights med brass balls igen.

- Adolf Hitler

Grobut

Ser sgu godt ud kammerat! Du gør mig stolt med dit wash-på-metal-med-wash-på-highlight-med-wash-ovenpå-highligt-igen!  ;D
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

le hraller

Det ser godt ud! Men jeg synes godt hjulet kunne få et hjulspor efter sig, nu hvor du har malet det så flot!

-Mads

Stunke

Quote from: Grobut on 25 January, 2010, 18:41:24
Ser sgu godt ud kammerat! Du gør mig stolt med dit wash-på-metal-med-wash-på-highlight-med-wash-ovenpå-highligt-igen!  ;D

Når man vender lidt tilbage i min blog og ser hvad jeg skrev om en skaven lineman jeg malede for lang tid siden, så kan man sidde og undre sig lidt over hvorledes livet går i cirkler fra tid til anden.
:)

Hele idéen med klokken var også at lege lidt med metal, så nu tror jeg at jeg har en nogenlunde idé om hvordan jeg vil male min lynkanon.

Le Thraller: Jeg kan afsløre at jeg er aldeles umodtagelig over for noget som helst andet end rygklapperi. Alle forslag der involverer blot en lille smule arbejde bliver fluks fejet af bordet ;)
Du kan prøve at rose mig til skyerne lidt mere, så ser vi hvad der sker.

Men tak ellers. Altid rart at folk både gider klikke, kigge og kommentere.
- Adolf Hitler

Simto

Stunke

Tusind tak. Du er mere end velkommen til at stjæle maleidéen hvis du nogensinde får lyst til at spille med skaven ;)

Nå men en hurtig update på aftenens arbejde.
Vigtigst af alt er at jeg ENDELIG fik malet min command group sådan spilleklar, så jeg nu kan stille med en helt malet plague monk enhed. Der er ikke noget af det jeg har malet hér til aften der er blevet highlightet eller har fået malet tænder, kløer eller pigge, for jeg er ved at samle sammen til et ordentligt læs, og så tager jeg en seriøs masse dukker på en gang.

Min næste unit filler blev håndsamlet, håndlimet, håndlavet, håndgrundet og håndmalet hér til aften og nu mangler den bare grus, så er den klar som generisk stand-in for hvad som helst i min hær.

Og sidst med absolut ikke mindst, har jeg malet mine 7 plague censer bearers, der er HELT knallert i de nye regler. 7 er et godt tal. 7 betyder at man kan voldprygle en hel front rank med gale stoddere med ildelugtende morgenstjerne og psykotisk mange angreb.
At gasse folk ihjel, og slå dem til rødbedesalat med sure rotter i uvasket tøj er utroligt god underholdning.
Yaaas SRSLY! Og så koster de 112 point. Det´sgu da lidt sjovt, på sådan en numerologisk måde... er det ikke?

Jeg kan godt se at min blog er en smule kedelig efterhånden.
Det duer jo faktisk ikke at køre en blog på denne måde, slår det mig lige.
Dynamikken bevares kun så længe der sker noget nyt, eller uventet, hvilket samtlige andre blogs her på stedet har i stimevis siden de enten overrasker med noget nyt (konstant at male nye figurer fordi ADD ejeren af bloggen ikke kan koncentrere sig om en hel hær ad gangen) eller også sker der noget uventet, som i de fleste blogs, hvor ejeren aldrig poster en skid fordi de ikke gider maler noget som helst, hvormed læseren bliver gladeligt overrasket når der en sjælden gang imellem sker noget nyt.

Her skal jeg have hjælp af Roar til at skrive kortere sætninger, jeg ved det godt.

Der er nær-daglige updates, der er masser af billeder, der er masser af malede dukker, der er dårlig humor og der er alt hvad der skal være i en blog, og alligevel er der ikke meget sjov ved det.
Det eneste der sker er jo bare at jeg maler en forpulet masse der alt sammen bliver sådan helt vildt overdrevet nice, og hvad skal man så sige til det som tilskuer? Jeg ved det ærligt talt ikke, men jeg håber at jeg snart kan søsætte endnu et fjollet projekt, der ikke har andet formål en at forherlige mig og forhåne de der ikke er som jeg.
Og jeg vil have min kæreste stil at stå i spidsen for projektet.

Hva´? det´sgu da lidt spændende hvad jeg har i tankerne hva`?
Det er IKKE noget med børn, hold nu kæft Christian.

Enten det, eller også skal jeg til at skrive nogen flere vrede indlæg om folk jeg ikke rigtigt bryder mig om.
Som f.eks Bertel Haarder og Helge Sander.
- Adolf Hitler

Stunke

Hvis nogen har lyst til at nominere min mäleblög som årets tråd 2009 så skal i være mere end velkomne!

- Adolf Hitler

MagnusA

Det er okay at det ikke er noget med børn, så længe du siger noget grimt om Bertel Haarder engang imellem.
Og så er du skarp til at male figurer. De er mega nice.

Stunke

Bertel Haarder lugter af hengemte træsko.
- Adolf Hitler

Roar

Personligt kunne jeg godt tænke mig lidt om Kræmmeren fra Herning a.k.a. Helge Sandkasse.

Derudover synes jeg faktisk det er fint, at den blog lige nu er meget af det samme. Det betyder, at man kan følge med i en udvikling istedet for blandede ligegyldige tanker og ideer. Det passer ihvertfald mig fint, med og uden punktummer (og kommaer - de er nok for store til de er interessante på det der nano-halløj-sted ;) ).

Det kunne måske være fint med lidt flere oversigtsbilleder, så man kan se hvor langt du er nået, og hvordan hæren tager sig ud samlet.

Nå, nok generelt.

Dit dommedagshjul ser rigtig godt ud efter det er blevet samlet. Jeg er ikke helt solgt på alle rusteffekterne, men på tanken bagpå fungerer det lige som det skal - tommelop. Bleg rød, brun og metal holder.

Dertil har du meget sneget et shot med en del af en P3 Bloodstone med ind. Hurra for det, den tror jeg du bliver glad for. Et tip er at fortynde den rigeligt, og så bare lade den samle sig om bolte m.v. og lade være med at bekymre sig alt for meget om løberust.  Vil du have den med, så sørg for en super-tynd blanding, og lav mere i stedet for at lave det kraftigt. Det virker i hvert fald bedre for mig.

Og nu kritik! Jeg brugte lidt tid på at lokalisere dine Censor Bearers, forstået på den måde at jeg med mit manglede kendskab til GWs nyere produktlinje ikke kunne skelne dem fra dine Monks, andet end at de har et kædevåben. Hvor er pesten? Du laver jo noget rim'li' for syy' grønt røg - kunne der ikke blive plads til det et sted? Jeg formoder man skal være lige så bange for røgen som for køllen?

Til sidst mere ros! Endnu engang betinget af mit (middelmodige) kendskab til nyere GW havde jeg lidt svært ved at se, at din Grey Seer var en trylleklovn og ikke en Warlord (da jeg malede Skavens i GWs røde fase var Grey Seers hvide, hvilket også lyder ret dumt egentlig). Men når det så er sagt, så har du da fået lavet et fremragende pose på ham: Generelt er jeg ikke til konversions, med mindre man laver dem mindst lige så gode som udgangspunktet, og det er sandt at sige lykkedes dig rigtig godt! Blæsten i banneret og klæderne er meget overbevisende "in a classic old-hag-on-hilltop-in-moonlight kind of way".

Roar
Roar Melgaard Gaardsøe

Stunke

Quote from: Roar on 28 January, 2010, 11:28:56
Det kunne måske være fint med lidt flere oversigtsbilleder, så man kan se hvor langt du er nået, og hvordan hæren tager sig ud samlet.

Dit dommedagshjul ser rigtig godt ud efter det er blevet samlet. Jeg er ikke helt solgt på alle rusteffekterne, men på tanken bagpå fungerer det lige som det skal - tommelop. Bleg rød, brun og metal holder.

... ikke kunne skelne dem fra dine Monks, andet end at de har et kædevåben. Hvor er pesten? Du laver jo noget rim'li' for syy' grønt røg - kunne der ikke blive plads til det et sted? ...
...
Blæsten i banneret og klæderne er meget overbevisende "in a classic old-hag-on-hilltop-in-moonlight kind of way".

Jeg svælger i det gør jeg.
Tusind tak.

Jeg skal lige male de sidste 6 clanrats så er jeg igennem bunken med dem og mangler kun mine storm vermin og de night runners jeg købte igår, der formentligt kommer til at proxie som gutter runners.
plus mine kanoner og klokker men det er jo en mindre sag efterhånden. (not)
Så ja, jeg forstår godt at et oversigtsbillede ville gøre sig godt, men siden der ikke er lavet baser løbende så mangler der ligesom noget for at få hæren til at fremstå korrekt.
Jeg kan sagtens tage et billede af alle de malede dukker bare for at se horden, men repræsentativt tror jeg desværre ikke det bliver.

Jeg tænkte dog godt på det i går aftes så jeg gør det nu nok alligevel.

Mht. hjulet var det heller ikke helt intentionen at hjulet skulle se gennemrustet ud så meget som bare beskidt. Det har fået nogen strejf af chestnut, men det er fordi jeg har glemt hvorfor jeg engang synes det var en fed wash (for det synes jeg faktisk ikke rigtigt den er). Tanken bagpå var det derimod meningen skulle se rusten ud, og nu hvor jeg kigger lidt på dukken igen tror jeg at den skal have lidt mere. Den ser stadig lidt for clean ud, selvom kunsten naturligvis ofte ligger i at begrænse sig.

Quote...
Et tip er at fortynde den rigeligt, og så bare lade den samle sig om bolte m.v. og lade være med at bekymre sig alt for meget om løberust.  ... og lav mere i stedet for at lave det kraftigt.
Ikke forstået. Fortynder du din bloodstone så meget at du bruger den som wash, eller gør du som Anders Mattesen når han er klædt ud som læge og pensler det på?

lav mere i stedet for at lave det kraftigt forstår jeg heller ikke. Flere tynde lag fremfor et tykt?

Mht censer bearers så maler jeg jo kun selv røgen, jeg modellerer den ikke, og jeg skulle modellere på figurerne hvis de skulle have røg fra deres plejler, så det har de ikke fået. (plejl i pluralis?)

Udseendemæssigt har mine plague censers bare ansigter, en plejl og et-eller-andet-i-hånden og har lidt større kroppe end mine plague monks, der alle som én er udstyret med to store knive, bortset fra min champion der har sådan en træpind med en lille vissen klud på. Alle mine normale monks har en kutte der går ned over deres ansigter, medmindre de er del af min command group.

Altså: normale munk har tildækkede ansigter og to store knive
Min command group har bare ansigter og min champion en pestvandrestav
mine plague censers har lidt mere bling på selve figuren, lidt større kroppe, blotlagte/halv-skeletansigter og helt andre våben.

Jeg må indrømme at jeg overvejer at male lidt ekstra på dem for at få dem til at skille sig ud, men det er bare så farligt fordi man hurtigt får en enhed til at stikke ud som en øm tommelinger (undskyld den anglofile vending). Min grey seer er jo malet efter samme devise som resten af hæren af netop samme årsag så jeg er stadig lidt loren ved det.
Men det er bestemt blevet overvejet!

Jeg er også rigtigt godt tilfreds med hvordan grey seern endte med at se ud.
Grunden til at jeg klippede den trekantede skaventegn af hans tryllestav var netop at så kan han ALTID være min general uanset om han er grey seer eller warlord. Hvis jeg har en warlord på litter bruger jeg jo min fede plague priest fra sværmere.

Og tusind tak for feedback.
- Adolf Hitler

carstone

Hej

Jeg bliver nød til lige at kommentere på dine første tanker om at bloggen er kedelig...

Det er jeg sku ikke helt enig i, ja der er mange der kører bloggen med sjovere input, men det at du rent faktisk maler en hær er da en større præstation.

Jeg følger bloggen trofast og regner da med at gøre det lige så længe som det er muligt.
I starten var jeg imod bloggen og konceptet i at lave noget "hurtigt-hammer" så man kunne komme ud og spille. Men du gør et lækkert arbejde og har fået mig (en hardcore 8timer pr. model gut) til at overveje at male nogen ting en del hurtigere end 10+ highlight! :o

Så jeg er, hvis der var nogen tvivl, klart tilhænger af bloggen, fortsæt det gode arbejde. :)

Hilsener

ps. Hvor nominere man bloggen, for den har faktisk sin egen charme  :-*

Stunke

Det ved jeg ikke... i "uden for kategori"-forummet?

Og mange mange tak, det er altid rart at få at vide at man kan inspirere folk. :D
- Adolf Hitler