News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Belial

Sludder. Man afleder blot hans opmærksomhed med en forbi flyvende julemand.

Skal vi SÅ snart se nogle flere malede dukker?  :)

MVH

Belial

Nixon

Quote from: Stunke on 12 August, 2010, 21:21:18

Jeg begynder snart at male skorne og/eller cryx igen. Ro på.

Og så skete der bare nada?

Stunke

Prøv nu lige at læse bloggen igennem. Det burde efterhånden være tydeligt at jeg maler mine ting som en maniodepressiv.

Desuden har jeg oprettet kontor hos kæresten så jeg er aldrig nogensinde hjemme hos mine dukker længere. Sådan er det når man skriver større universitære opgaver, så skal der lidt arbejdsplads til. Og det går så ud over dukkemalingen.

Efter nytår sker der noget.

Måske.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

VonPanne

Jeg er sikker på at grunden til at forummet er crashet, er at Stunke ikke har postet billeder af nymalede figurer i lang tid. Det er ganske enkelt uholdbart.

Frezzwar

Jebus kristus! Her til morgen gik det op for mig at jeg ikke havde læst i den her blog længe. Faktisk AAALLT for længe. Jeg åbnede, og læste. Her er jo ikke blevet skrevet siden den 8. oktober! Er jeg den eneste der har været total depressiv siden den 8. oktober? Der må altså gøres noget. Vi blev lovet billeder af en cykkeltur, og dem vil vi altså stadig gerne se!

Stunke

Der står at der måske sker noget efter nytår, gør dér!

Jeg spillede i øvrigt mit første spil 'hammer, yatzee edition i går med 2500 point skaven, sammen med 2500 point Orcs and Goblins imod 5000 point beastmen.
Det var ret åndssvagt...

Jeg har lidt svært ved at tage hammer seriøst efterhånden. Jeg kan meget bedre lide at spille brætspil og computer kan jeg mærke (det plejer ellers bestemt ikke at være tilfældet).

Mit nytårsforsæt er dog at jeg skal læse mindst tre bøger før jeg må købe én ny, at jeg skal stene mindre på nettet og at jeg ikke må købe nye brætspil før de gamle er blevet spillet mindst 15 gange. Så det kan jo være at jeg får malet en lille smule fremover, men jeg bor ikke længere sammen med hverken mine dukker eller min maling, så det er egentligt tvivlsomt.

Jeg kan dog se at mine rotter er ret godt på vej, så der skal vel spilles noget mere af det nye edition hammer så jeg ved hvad jeg bør male først, og så ellers bare komme i gang med dem når jeg har destilleret noget nas ned.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Belial

Quote from: Stunke on 29 December, 2010, 15:27:16
Jeg spillede i øvrigt mit første spil 'hammer, yatzee edition i går med 2500 point skaven, sammen med 2500 point Orcs and Goblins imod 5000 point beastmen.
Det var ret åndssvagt...

Var det så slemt og hvorfor?

MVH

Belial

Stunke

Der er sket noget helt forfærdeligt.
Jeg er kommet til at købe... voldsomt mange rotter.
Sådan helt, åndssvagt mange, når man tænker på hvor mange jeg har allerede.

Så jeg udvider med:
160 clanrats/slaves
5 master moulders
8 rat ogres
3 warpfire throwers
3 mortars
screaming bell
20 monks
6 giant rats

Så øøh, det kan godt være at jeg skal til at genoptage bloggen og omdøbe den fra maleblog til samleblog.
Jeg håber i hvert fald ikke jeg nogensinde skal købe flere skaven nu.
Nogensinde!

Desuden holder jeg ferie, så der er rent faktisk mulighed for at der sker lidt hver uge.
Er det ikke vildt?
- Adolf Hitler

Stunke

Hmm, det skulle da lige være hvis jeg kommer til at mangle flere stormvermin!
Fårk...
- Adolf Hitler

Nixon

Det er OK Stunke du skal ikke være bange.

Stunke

Først: jeg tager nogen billeder i morgen. Der er ikke rigtigt noget at se lige nu.

Dernæst: Den flok rotter jeg har købt burde være fra Islands of Blood sættet, og fra en tre fire stykker af dem endda. Nu er det bare sådan at jeg kan spotte omtrent 130 IoB rotter, men kun 90 baser og kun ca. 80 våben.
Jeg håber jeg er en tonserknallert til at tælle, for ellers skal jeg have fat i sælgeren igen og have hevet de sidste gnaverstumper ud af ham, så jeg kan få samlet min hær. Nu forholder det sig sådan at jeg ikke har tænkt mig at gøre det på en smart måde, så i morgen giver jeg mig til at samle så meget jeg overhovedet kan, og så tæller jeg op hvad jeg ender med at mangle.

Jeg håber at bruge så meget af dagen i morgen på det som muligt, så jeg poster lidt billeder efterhånden som det hele skrider frem. Også selvom det kun er samlede dukker, drejer det sig alligevel om en 130+ stykker af slagsen. Så må vi kigge på det med maling senere.

Næste hage er at jeg først regnede med at kunne spraye mine slaver med en army painter benfarve og så ellers give dem lidt hurtigt tallarn flesh of lidt vaskekærlighed, men det er kun de pansrede clanrats der kommer i IoB kassen, så jeg skal måske til at gentænke min geniale maleplan.
Den første idé var ellers at alle mine slaver skulle have den samme benfarve, så de skilte sig ud fra mine clanrats, men det kommer de ikke rigtigt til fordi der er så mange af dem der ligner normale clanrats så nu skal jeg lidt tilbage på tænkebrættet.

Desuden kan jeg ikke se mig selv male 50 clanrats og 120 slaver mere uden unit fillers, så der skal jeg lige finde på noget.
Desuden skal jeg finde noget at bruge de der packmasters med warpstone cattle prods til. Jeg tror de enten kan bruges som jezzails eller som warpgrinder/alternativ doom flayer hvis bare jeg monterer dem på en kavaleribase.
Så jeg tror det bliver det der er planen.

De warlords der følger med påtænker jeg at bruge som unit fillers. Skaven havde jo "lead from the back" som regel i gamle dage, så det kan da være LIDT fluffet at der står en stor skavengeneral med banner og brynje og råber af sine undersåtter INDE i enheden, ikke fra frontlinjen.
Dem kan jeg lave to af, tror jeg.
Den sidste skal nok limes på nakken af en af de nye Rogers og så bruges som bonebreaker.
Hvis jeg bliver rigtigt doven, og det gør jeg jo nok, så bruger jeg bare en ogre som bonebreaker. Det må sgu da være til at regne ud hvad en ogre laver på forreste række af en rotteenhed... hva?

Pestvindmorterer har jeg allerede hjemmebygget fire af og jeg tror faktisk jeg hellere vil bruge dem end de officielle. Ikke at der er noget galt med de officielle, men det skøre hjemmebyggede eksperimentelle udseende af mine morterer passer bare bedre ind i hvordan resten af min hær ser ud.

Derimod tror jeg at jeg vil lave et tremandsbatteri af morterer på en 50mm base og bruge dem som pestklokatapult eller ekstra lynkanon afhængigt af hvor ostet jeg føler mig.

Flammekasterne ved jeg endnu ikke med, men igen tror jeg bare at jeg samler dem og bruger dem som reservejezzails. Det ser sejere ud desto flere skøre maskiner der står sammen med mine plagede, og nu også legendariske, men at arms bueskytter og skyder med styrke 6 fra baglinjen.
Jeg har også to ratling guns lavet af plyndrede empiremaskiner (hvad hedder den der mangeløbede kanon?). De kan også sagtens bruges som jezzails, så hvis nogen klager, skriver jeg noget virkeligt godt fluff til min hær, og finder på en undskyldning for hvorfor alting ser ud som det gør.

Til gengæld ved jeg endnu ikke om jeg rent faktisk skal bruge de 8 Rogers der fulgte med min handel, eller om jeg skal bruge dem som unit fillers.
Ydermere (I kan nok høre jeg virkeligt er i tvivl om mange ting for tiden) ved jeg ikke hvordan det optimale unitfiller plan ser ud. Alt det der med at kan kan skifte formation i vildskab i 8th gør at den gode gamle 3*3 filler måske ikke er optimal.
Jeg tror dog at skaven fortsat bare gerne vil stå 5 bred og være stubborn rigtigt længe, så jeg holder mig nok til det gamle design.

TL;DR
Der kommer billeder i morgen.
Der samler jeg så meget jeg kan nå på en dag.
- Adolf Hitler

Stunke

Og klummen hedder naturligvis samleblog nu, så de maleperfide ikke kommer og brokker sig.
- Adolf Hitler

Belial

Hæ.

Der skal sniffes lim i vildskab. God fornøjelse. :)

MVH

Belial

Stunke

Jeg har lidt liminduceret hovedpine nu, så nu gider jeg ikke mere. Jeg skal også have overskud til at blive fuld i aften uden for meget klynkende palaver.

Sådan så det hele ud i morges

Nu ser det sådan ud.
Hele dynen er blevet skrabet, klippet, renset, limet og bygget i dag.

Go karten med pigge på er et warlitter. Jeg kan tage lorden af hvis jeg hellere vil have ham til fods. Hvis jeg vil have en lord på Bonebreaker stiller jeg en ogre i forreste række.

Konceptbillede. Det er taskmasters med kæmpelynstave, engineers med storm deamons og håndpistoler, samt et par weapon crews der er linet op. De kan sagtens bruges som jezzails. Faktisk synes det der der rodede eksperimentelt udseende brogede flok af mystiske våben ser langt mere skaven ud end regelementeret opstillede, snorlige rækker af forladevåbenskytter. Jeg spår mine jezzails en glorværdig tid forude.
Iblandt flokken er to morterer opstillet på samme 50 mm base. Den skal bruges som reserveartilleri hvis ikke den er jezzail. Dvs katapult eller lynkanon.

Lead from the back-unit filler

IoB figurerene står på så snorlige rækker at det ser rærligt ud når man liner dem op i en enhed. Det bliver faktisk meget federe når man stopper en ogre eller to ind som fillers fordi de bryder linjerne så fint.
Den yderste række står på linje og wolla jeg sværger det ser noller ud når der er linet 120 rotter op på den måde, så hvis ikke jeg stiller med ogreenheder, så bliver fillers vist vejen frem for mine slaver.

- Adolf Hitler

Waaargh

Du har jo sparet 1000 kr på de jezzials, og jeg er faktisk tilbøjelig til at sige at det ser helt fornuftigt ud når der er så meget rod samlet i én enhed.

Dine warlord unit fillers er derimod lidt i underkanten. De fylder ganske enkelt for lidt på 60x60 mm baser, der skal være flere småting eller prøv med 40x40 mm baser.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Stunke

Quote from: Waaargh on 23 February, 2011, 18:22:26
Du har jo sparet 1000 kr på de jezzials, og jeg er faktisk tilbøjelig til at sige at det ser helt fornuftigt ud når der er så meget rod samlet i én enhed.

Dine warlord unit fillers er derimod lidt i underkanten. De fylder ganske enkelt for lidt på 60x60 mm baser, der skal være flere småting eller prøv med 40x40 mm baser.

Hans våben rager så meget ud til siderne at der ikke rigtigt er plads til at placere så mange dukker ved siden af ham.
Egentlig er jeg skideligeglad, men jeg tænkte på at sætte nogen giant rats foran ham, bare så der var lidt.
Men der er afhængigt af om jeg skal brige mine giant rats til noget andet.
- Adolf Hitler

Roar

Hurra for liv i denne tråd! Det er da meget mere optur at samle end at male, det kræver ikke tid, ikke tålmodighed og ikke inspiration. Kun penge. Så tillykke med det fornuftige skifte.

Et par forslag (og som sagt er du skideligeglad, så jeg behøver ikke gang nævne, at du selv kan sortere i forslagene):

a) Dine jezzail er da meget sejere end de almindelige kedelige. Det var ikke et forslag...

b) Siden de baser du bruger har hullet i dem lidt forskudt i forhold til midten (af hvad jeg kan se), hvorfor vender du dem så ikke lige forskelligt? Så ville dine rotter ikke stå så snorlige (selvom slaves som chaingang vel er meget sjovt).

c) Hvis du smed 3 clanrats og 2 rotter lidt tilfældigt foran din warlord-unitfiller ville du få både variation fra rækkerne og en pænere unitfiller. Det er jo ikke fordi du mangler et par clanrotter...

R

Roar Melgaard Gaardsøe

Stunke

a) korrekt
b) fordi så kan dukkerne ikke stå ordentligt op og ned af hinanden. De er lige brede nok til at de støder sammen når de får limet våben på (det er faktisk en af de gode grunde til at bruge store fillers. Kan man rent faktisk line en enhed korrekt op).
c) det regner jeg også med, for ham der har solgt mig alle rotterne mangler vist lige at inkludere cirka 30 baser og gu'ved hvor mange våben.

Jeg ved endu ikke hvor mange rotter jeg har i overskud.
Jeg skal gerne ende med at kunne stille 120+ slaver og 90 eller 120 clanrats, afhængigt af hvilken retning de danske turneringsrestriktioner begynder at bevæge sig i.

Så mine core alene bliver
120 clanrats
30 storm vermin
120+ slaves
40 giant rats
10 swarms

mere end 310 figurer til core choices alene!
----

Jeg håber på at kunne male lidt på nogen dukker i aften, eller i løbet af i morgen, så må jeg lige se på hvordan den nye grunderfarve ser ud.

Troels C har fundet ud af at Faraos sælger noget sort grus fra thearmypainter, og siden mine dukker har sorte baser prøver jeg at skifte basetypen ud og se om ikke det neder med at være godt.
Normalt ender mine baser jo med at være hvide pga primerfarven, så skal de males sorte efter figuren er færdig, så skal der limes grus på, så skal gruset males sort, så skal der to lag drybrush, så skal der græs på.
5 arbejdsgange!
Nu tester jeg lige om ikke man kan snige det her endnu hurtigere af sted med et fornuftigt resultat, for så gør jeg nemlig det fremover.

Selvom man gerne vil have at den enkelte figur er pæn, så ender skaven rigtigt hurtigt med at blive en meget stor ensfarvet masse, så jeg satser på nogen enkelte pangfarvede se-mig ting der skal tage opmærksomheden, således at de enkelte figurer ser fornuftige ud, uden alt for meget malemas.
- Adolf Hitler

Stunke

Så mange dukker kan man samle og male måske en fjerdel af på en travl måned (december) og på en enkelt arbejdsdag.
Puuha der mangler endda nogen morterer, nogen ratling guns, et par karakterer, en halvsamlet klokke, 20 gutter runners, 18 stormvermin og en lynkanon.
- Adolf Hitler

Stunke

I dag fik jeg så limet våben på alle de rotter jeg har baser til.
Så malede jeg de ti første som farvetest. Nu skal jeg bare lige have fragtet dem hel til resten af min hær så jeg kan se hvordan de ser ud ved siden af hinanden.
Det tager 2½ time at snøvle sådan ti mand færdig inkl male/hente/vente/devlan mud.

Basekonceptet er lavet om. I stedet for at lime grus på som skal males sort og drybrushes to gange maler jeg nu bare basen sort og limer sort grus på.
Jeg håber dælme det går, for det er SÅ noller at skulle over alle baserne så mange gange inden man er færdig.

To rotter klar til devlan mud.
Primeren er army painters skeleton bone, ikke GW hvid

Klassebillede af de ti mand jeg malede i dag.
Kun én af dem har fået malet øjne og tænder lige nu.

Nærbillede af ham der har fået tænder og øjne.
Basekanten skal naturligvis være sort når han er færdig.

- Adolf Hitler

Frederik

Sikken produktivitet.

Jeg får nærmest vabler i øjenæblerne af at kigge med. Men det føles rart.

...og takker lige nok nok engang for Hamsterhjulet. Regner med at få det samlet i 2016.

Ganske pænt arbejde du præsterer.

Stunke

He. Jeg kom lige i tanke om at jeg kan stille 28 jezzails nu.
Hvis det var godt ville jeg gøre det, uheldigvis tror jeg snarere at 80 slaver mere er vejen frem... suk.

Rancor: tak tak. Bloggens eksistensformål er ene og alene at vise hvordan man stabler hære på benene. Nu har jeg jo, med hjælp, fået bygget og malet en undeadhær på under en uge. Nu skal vi så se om det kan lade sig gøre (næsten) ene mand at bygge en enorm rottehær.

Hvis bare jeg var bedre til at holde dampen oppe kunne jeg for længst være færdig, men jeg arbejder desværre rigtigt meget i perioder, og så går byggeriet i stå i lang tid indtil jeg bliver manisk igen.

edit: WOOOOT mest læste maleblog under "Mindre maleblogs" boardet!
Jeg afholder snart en lam konkurrence igen bare for at fejre at jeg har slået tykke sp0n selvom han maler pænere end jeg gør.
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg poster kun her fordi de af jer der enten checker PF sent om aftenen, eller tidligt om morgenen skal tro at der er sket noget i bloggen.
Det er der ikke.
Men jeg maler måske nogen rotter i morgen.

Medmindre Player1 sender en PM og siger han gerne vil sælge mig et væld af bizarre dukker. Hvis han vil det så er der konkurrence og så skal jeg male noget helt andet.

Stay tuned.
- Adolf Hitler