News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 02 January, 2013, 18:27:45
...
Everblege?

Testmodelsomerretgrimmensomjegmaledealligevel:

Da billederne blev taget, det vil sige inden klokken halv fire om eftermiddagen, var det den eneste figur der havde det endelige udseende. Da jeg naaede hen ad klokken 12 stykker var naesten alle dukkerne helt malede men saa var det at Troels og Anders nohr ville spille Dreadball - The Futuristic Sports Game og saa maatte jeg jo laegge penslerne og gennemgaa regler. Det eneste der mangler paa mit hold a' 10 mand er de sidste highlights paa mine guards og saa mangler der roede ojne (RAWR!!!) paa dem alle sammen og saa skal lortet bare lakeres. Saa behoever jeg ikke bekymre mig mere om at skulle male rotter. Ikke foer marts/april hvor der kommer fire alternate sculpts. Men saa maa jeg jo bare traekke i arbejdstoejet og faa dem barberet ogsaa.

klassefoto:

Her er et lidt tidligt konceptbillede af hvordan holdet ser ud sammen. Jeg skal ellers lige hilse og sige at det hjaelper at faa malet basen sort og faa stillet dem paa spillepladen. Det der med at line et hold op paa en hvid baggrund med sorte strintklatter paa hjaelper ikke paa det endelige udseende.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Troels C

Det er da klart at du ikke så nogen blommer Jesper!!! du skulle jo have taget en skovl med.

Det hedder jo ikke blommer madeira.

Ja. Æverblight.. Jeg blev truet af en åhusiansk inder til at begynde igen... Så nu får jeg angst og begynder at male Hordes hver gang jeg tænker på kylling i karry... Jeg kan godt li kylling i karry.

Anaxagorax

Det er jo fuldstændigt rigtigt. I så fald havde det nok også været blommer ved siden af Madeira efter et kort stykke tid, for alt gik ned ad bakke. Ihvertfald den ene vej.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Troels C

Hmm. Politikens filosofi leksikon havde umiddelbart ikke lige noget at byde på.. Det er komplekst det her.. Jeg søger videre.

Stunke

Mine Skaven/rotter/veermyn er faerdige og klar til at blive lakeret. Nu forholder det sig bare saadan at de staar paa Noerrebro. Og siden jeg bor paa Oesterbro kan jeg ikke lige tage billeder af dem lige nu, men alting taget i betragtning er de blever ret fine.
Det her er konceptet. Billedet er sakset fra regelbogen. Saa kan I jo glaede jer til at se hvordan jeg har fortolket det.

Til gengaeld har jeg malet den foerste dvaerg/Forge Father som de hedder i Dreadballuniverset.
Som altid er tricket fra min side at laegge det foerste highlight saadan lidt bredt saa man bloeder grundfarved op. Saa shader jeg med en wash. Nogen gange over det hele for at tone bundfarven, nogen gange maler jeg washen paa for at fremhaeve bestemte detaljer eller for at faa noget til at se beskidt ud. Til sidst retter jeg med grundfarven og highlighter med en meget lys farve for at faa det til at se godt ud paa bordet.

Jeg koncentrerer mig ikke ikke synderligt om at laegge highlight paa helt vildt skarp og snorlige, fordi et lidt rodet highlight giver en pudsig nusset finish der passer fint til dukker der godt maa se lidt slidt ud.

Nu poster jeg et billede af min Forge Father som skal se lidt tung/grum og bister ud. Senere kommer mine veermyn for hvem intentionen var at de skulle se ret nassede ud, uden at haandmale slidt panser paa dem, og til sidst kommer min neonlysende RefBot (der ogsaa er faerdig og er blevet VERY snazzy hvis jeg selv skal sige det) For ligesom at sammenligne hvad der sker med det endelige udseende naar man maler lidt kluntede highlights paa og  naar man hygger om dem.

Saadan her synes Mantics maler at Forge Fathers skal se ud, men jeg synes det er nogen lidt fesne farver til nogen dvaerge der er echt supergeil, saa lidt mere onde synes jeg klaeder dem bedre...

Og nu: Min proevedvaerg!

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Stunke

Laeg gerne maerke til at jeg ikke skyr vaek fra at overmale ting jeg ikke bryder mig om. Dukkens bukser og arme er blevet samme farve fordi jeg synes et mere strengt color scheme klaedte den bedre.
Jeg har ignoreret finger handsker og det sammensatte materiale til stoevlerne. Det er meget vigtigere for mig at figuren ser rolig og skarp ud paa bordet end at alle detaljerne er med.

Noget helt andet er, hvilket I vil se naar jeg poster mine rotter og min dommer, at jeg maler bedre nu end jeg gjorde foer. Jeg har ikke roert en pensel i noget der ligner et aar, maaske endda to og nu hvor jeg maler igen synes jeg selv at mine resultater er blevet bedre. Jeg kan stadig ikke fordrage at male og jeg tror aerligt talt at det at jeg ikke har roert en pensel saa laenge betyder at jeg ikke har min vaemmelse naer saa praesent som foer da jeg fik enheder og haere overstaaet paa aftener og uger.

Jeg tror stadig ikke at jeg ville saette mig ned og male en figur, bare for at male den, som Frederik (formerly known as Rancor), Sonny eller Grobut aabenbart ynder. Med Dreadball er der masser af enkeltfigurer der er interessante nok at male til at jeg ville gide laegge en reel indsats. Hvor laenge det holder kan I jo begynde at vaedde paa i vildskab derude...
- Adolf Hitler

Overhamsteren

Han er blevet pæn ham dværgen, rigtig godt kald at han ikke skal stå og vise hud.

Manglede der også arme i din striker pakke?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Grobut

Jeg syntes sgu det ser godt ud Frede! Håber du holder modet oppe gennem hele projektet.

Er det muligt at få et lidt større billede af ham den lavbenede? Billederne er lidt små, men det ser ud til at fungere godt med arme og bukser i samme farver.
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

King_Cuttuk

sgu en fed dværg! Kunne godt tænke mig at male sådan en.

Stunke

Quote from: Overhamsteren on 06 January, 2013, 15:24:12
Han er blevet pæn ham dværgen, rigtig godt kald at han ikke skal stå og vise hud.
Manglede der også arme i din striker pakke?
Tusind tak. Jeg er ogsaa overrasket over hvor meget bedre det blev. Indtil videre har der vaeret alt det jeg forventede ville vaere med. Jeg gaar bare lidt og glaeder mig til marts/april hvor der kommer alternate sculpts, ekstra dukker, nye hold og endnu flere MVP's! Saa skal jeg til at spille Nameless nemlig!

Quote from: Grobut on 06 January, 2013, 16:23:05
...
Er det muligt at få et lidt større billede af ham den lavbenede? Billederne er lidt små, men det ser ud til at fungere godt med arme og bukser i samme farver.
Mjaaaaaah men jeg er ikke meget for det. Naar man blaeser billedet op ser det ud af HELVEDE til! Eller... ikke blaeser op, men hvis man ikke beskaerer det og skalerer det ned til menneskestoerrelse ser det ud ad helvede til.

Quote from: King_Cuttuk on 06 January, 2013, 16:43:00
sgu en fed dværg! Kunne godt tænke mig at male sådan en.
Faktisk er lige netop Forge Father figurerne de eneste figurer, nogensinde, der har vaeret saa fede at de har faaet mig til at ville spille med en faktion. Jeg er normalt iskold over for hvordan dukker ser ud, men de her dvaerge har altsaa givet mig blod paa male/spilletande.
- Adolf Hitler

Stunke

- Adolf Hitler

Hesse

Han er sgu sej. Det fede er at det er en dværg. Tror det ligger i den pose han står i, der er håndmadder i luften.

Grobut

Stunke

...synes godt om.

Noget helt andet:

Ham her ikke ogsaa? Han er denondesatanlynemig daarligt poset. Det er en special character til Dreadball og jeg tror at jeg er lidt fan af ham (stat-wise) men den er satme grim!
Er der nogen i Koebenhavn for hvem det kunne vaere sjovt at faa udleveret den her faetter i resin og saa klippe den i stykker og repose og/eller sculpe paa livet loes til den ser sej ud?
Betaling maa vi aftale hvis det er relevant.

Selvom ham her er en blisterpackdiscodansende katastrofe kommer der altsa et hold boldspillerhold af den her race og jeg haaber daelme at de ikke alle er lige tudegrimme, for jeg har allerde forudbestilt et hold af dem!
- Adolf Hitler

Stunke

Det tager egentligt ikke saa forbandet lang tid at male de der Forge Fathers saa i teorien kunne jeg vaere stort set faerdig med dem her til aften.

Men jeg har koebt den her...

...hvilket betyder at mine forge father ser saadan her ud...

...fordi jeg har brugt det meste af dagen paa at...

...ik' os?
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg lover at hvis Christian klager og forlanger flere billeder af malede dukker, saa poster jeg et billede af en malet dukke som er blevet faerdig i dag. Men Chr. skal naa at klage foerst!
- Adolf Hitler

FatherNurgle

Hvis ikke jeg kan klage, kan jeg så ikke nå at knipse?
Sekundært evt. få en invitation til at prøve det der dukkespil?

Stunke

Quote from: FatherNurgle on 08 January, 2013, 21:00:40
Hvis ikke jeg kan klage, kan jeg så ikke nå at knipse?
Sekundært evt. få en invitation til at prøve det der dukkespil?

Dette billede siger mindre end tusind ord.
- Adolf Hitler

FatherNurgle

Ja, det skal jeg. Fik du spillet noget?

Men det kan da være vi skal have en Mandril/Dreadball/øl-aften inden alt for længe.

Stunke

Trine og jeg har naermest spillet netrunner dagligt siden vi laante det af dig. Saa ja. Tusind tak for det. Det er kraftedderroevhulmig et godt spil!
Jeg har som naevnt ovenfor spredt mine dukker og mine spilleplader for alle vinde, saa jeg ska lige have samlet det hele sammen, saa er jeg klar til at spille noget alternativ fremtidsbold.
- Adolf Hitler

Stunke

Netrunner er et afsindigt godt kortspil. Det er lige nu ratet som verdens bedste customizable card game.
Det er designet af Richard Garfield (manden bag Magic the Gathering) efter at Magic udkom og det gik op for ham hvor mange fejl og mangler der var ved Magic og saa satte han sig for at fixe dem alle sammen. Det lykkedes ham saa!
Netrunner udkom et par aar efter Magic men der var Mtg slaaet saa meget igennem at netrunner aldrig rigtigt fik luft under vingerne.

Uanset hvad du tror om Netrunner, saa er det bedre end du tror. :)

Hvis man har en LILLE bitte kortspillernoerd gemt i sig, skylder man sig selv at proeve det af.
Formater er ogsaa Living Card Game, saa de udvidelser der kommer til er fuldstaendigt fastlagte. Man ved praecis hvad man koeber inden man koeber det.

Det er lige blevet genudgivet under titlen Android:Netrunner for mindre end et halvt aar siden og de foerste udvidelsespakker er saa smaat begyndt at rulle ind.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/124742/android-netrunner

Board Game Rank: 8
Customizable Rank: 1
Strategy Game Rank: 7

Indtil videre er der ikke noget der tyder paa at man er NOEDT til at eje nogen bestemte kort for at vaere kompetitiv. Spillet afhaenger SAA meget af blufferi og second guessing at man kan spille med noget helt knaldet, bare man er god til at spille paa sin modstander.
SRSLY det er et godt spil. Hvis jeg kun skulle beholde eet spil i min samling tror jeg maaske at det blev det.
- Adolf Hitler

FatherNurgle

Fedt at i har fået spillet det. Det er jeg glad for at høre. Jeg var også selv meget begejstret da jeg spillede det i sin tid, men det er fandme mange år siden efterhånden.
So much to do, so little time.

Grobut

Quote from: Stunke on 08 January, 2013, 20:42:52
Jeg lover at hvis Christian klager og forlanger flere billeder af malede dukker, saa poster jeg et billede af en malet dukke som er blevet faerdig i dag. Men Chr. skal naa at klage foerst!

Jeg syntes FANDME det er er for ringe at du ikke poster flere billeder!

Stunke

BUM MÅTHERPHÅCKAZ!

Testjack til Forge Father færdig

Så ser projektet sådan her ud indtil videre:

Den første striker er også snart klar.
- Adolf Hitler