News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

Muuuuuuuuuuuuuuahahahaahhahah (der kommer billeder lige om lidt...)
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Stunke

Penis....
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Belial

Det ser da pisse godt ud og den dommer er virkelige spas. Godt arbejde. :)

salun

Det ser rigtig godt ud :)
Selv om flere af rotterne godt nok har fucked up positurer...

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Troels C

Hvaffor har du ikke malet numre på ryggen af dine dværge og Hvaffor er der ikke nogen bold. Den er jo med i titlen...

Stunke

Quote from: Troels C on 12 January, 2013, 20:42:39
Hvaffor har du ikke malet numre på ryggen af dine dværge og Hvaffor er der ikke nogen bold. Den er jo med i titlen...
Jeg glemte det sgu! Jeg kan ikke tage billeder af bolden for den er... bange(?)... for kameraet.

Quote from: Grobut on 12 January, 2013, 15:36:00
Sure mand! Det er du sluppet godt fra!
Ja ikke? Vi skal finde en dag snarest og saa skal vi tale om at male rust, nas og snask.
Jeg har enten taenkt mig at make mine humans som en afart af nurgle-relaterede nassede humans, eller ogsaa har jeg taenkt mig at goere det for mine orker. Saadan komplet med groen hud og hvid armour med ridser, rust, pus og snask ligesom de gamle 40K nurglefyre.

Quote from: salun on 12 January, 2013, 12:53:42
Det ser rigtig godt ud :)
Selv om flere af rotterne godt nok har fucked up positurer...
De der veermyn er noget af det grimmest posede jeg er stoedt paa laenge. Selvom de er lavet i resin og man efter sigende sagtens skulle kunne forme dem med varmt vand, saa er det mere arbejde end jeg var villig til at laegge i dem. Ideen er ikke engang god. Den der rotte der har det ene ben haevet og den ene arm stikkende ud til siden er simpelthen saa knaldet at se paa.

Quote from: Belial on 12 January, 2013, 11:46:55
Det ser da pisse godt ud og den dommer er virkelige spas. Godt arbejde. :)
Thx. Dommeren kom selv ret meget bag paa mig. Det var meningen den skulle have vaeret taxagul med hvide tern paa, men den orange saa saa godt ud da jeg havde daekket figuren i den at jeg taenkte den blev neonorange i stedet. Jeg har en dommer mere der maaske ogsaa ender med at blive en eller anden nuance af neon.

.................................................

Den her blog er nu en Dreadballblog.
Sagen er den at jeg ikke laengere kan svinge mig op til at skulle koncentrere mig regler, meta og tricks til at spille warmachine/hordes/hammer.
At have med 10 dukker at goere og et spil der er relativt hurtigt at spille kan jeg til gengaeld godt overskue.
Maaske poster jeg billeder af et spil senere i dag.

Slightly related:
Man kan ikke koebe reservespilleplader gennem Mantic, medmindre man koeber en MDF plade eller en AFSINDIGT dyr akrylplade (som ogsaa er voldsomt fin, bevares) saa jeg gik efter MDFloesningen. Min oprindelige plan var at male den sort og med hvide/roede strike zones. Pladen bliver dog lavet med noget der ligner laser etching, saa der er en masse smaa meget fine detaljer paa den der er sorte imod den der brune farve MDF nu en gang har. Hvis jeg malede pladen sort ville alle de steger sikkert forsvinde saa jeg maate noejes med at male den graa i stedet.
Oven i hatten, saa var min roede spray vist blevet udsaet for noget frost paa et tidspunkt, saa da jeg spritzede roed spray paa, kom det ud i draaber der pjaskede over det hele som led den af PCUMS*  og dermed var der ligesom lagt i ovnen til at min reservespilleplade ikke just gik hen og blev total-yndlingsunderlag. Den daekker ikke konsistent og er i det hele taget saadan lidt uregerlig at have med at goere, men snotdum som jeg nu engang er naar jeg skal male ting (og ikke giiiiiider goere det ordentligt) saa taenkte jeg at flere lag blev bedre.

Det gjorde det saa!

Her et overview af hvordan spillepladen ser ud.

Mjaaaaaah. Du maa godt knipse hvis du synes den er fin (DSHOI). Spillepladen kommer i lidt mange stumper og siden mit spisebord er et MONSTER af et fyrretrae faeldet i tresserne og toerret i smaa fyrre aar inden den blev hugget til planker og monteret paa solide ben, saa er overfladen ikke perfekt plan som normalt paa fabriksproducerede moebler, saa MDF ligger ikke helt godt. Desuden slaar MDF pladen sig ogsaa naar man maler den. Den er sprayet paa begge sider, men den slaar sig alligevel, formentlig fordi materialet er saa tyndt.

Her er et close-up af hvordan tre lag roed ser ud. Man ser straks at kappilaersugningen fra pladen goer at lagene ikke helt kommer lige paa, de aggregerer ligesom til saadan noget fiberlignende nas paa overfladen. Kombineret med en fucket up spray saa bliver resultatet lidt... pokkers.

Den er okay at spille paa, men den er ikke laekker og den skal helt sikkert lakeres tykt, ellers tror jeg den sliber malingen af dukkerne naar de ligger ned i loebet af meget lidt tid (nul komma fem, vile vaere et godt tidsinterval til at angive dette). Det skal dog naevnes at lasergraveringen har holdt rigtigt paent over flere lag maling, saa alle hexagoner, logoer og markeringer er bevaret helt fint.

Hvis Mantic nogensinde laegger deres papspilleplader ud paa netbutikken saa er jeg paa som et bukket soem. De er bare federe, mere praktiske og overall bedre...

* Post Coital Urine Misfire Syndrome
- Adolf Hitler

Stunke

Inspiration!!!!

Normalt er orker saadan noget det er groent og roedt men jeg har nu besluttet at mine dreadballorkx skal males i death guard farverne.
Ikke alene er hvid hurtigt at male over, men det er ogsaa en interessant bundfarve til dukker der skal ende med at se nassede ud. Desuden er det nemt at highlighte helt skarp paa de her dukker siden hvid er bundfarve. For saa er den aller sidste highlight jo ogsaa hvid, resten er jo bare blevet tonet ned.
Nu skal jeg saa laere at male:
- lilla og groen sammen (det ser ud som om de to farver kunne virke at doemme efter det lidt grynede billede nedenunder)
- Rust
- Battle Damage.

Alt sammen ting jeg aldrig har lavet foer. Saa det bliver spaendende at se hvad det ender med.

Billeder for at vise hvad jeg sigter efter:

- Adolf Hitler

Stunke

Frit efter hukommelsen.
Jeg maledede ham her i gaar paa et spillebord hvor to gumpetunge noerder gaettede sig vej igennem et spil Warmachine.

Den lilla er ikke voldsomt tydelig, hvilket er okay, men den virkede overraskende godt som shade til den groenne. Der er brugt to forskellige slags groen. En til huden og en til pads.
Han ser maaske stadig for ren ud i forhold til hvad jeg havde forestillet mig, men det endelige resultatat er blevet ret godt og ser meget ekspressivt ud paa bordet.
Penselstroegene er paafoert i streger over naesten hele figuren. Baade blends og ting der skal daekke. Bare som eksperiment.

Jeg paataenker lidt at male hele holdet i der her farver, men jeg vil ikke noedvendigvis male alting paa samme maade. Den naeste orx kunne derfor sagtens faa groent brystpanser paa, mens resten bliver holdt i brun/raahvid og lignende. Haabet er at selvom den enkelte figur er lidt paen, saa ser holdet som helhed stadig nassede ud. Naar nu Orx guards er naeridentiske tror jeg ogsaa det vil hjaelpe til at bryde ensformigheden lidt.

Her er endnu en kavalkade af billeder, for jeg gad ikke sortere i dem.

Modstanders Point of View

Mit eget Point of View.
- Adolf Hitler

Sonny

Det ser pivfrækt ud det farvetema. Du kunne jo overveje at gå over den med en svamp og noget metalfarve for ekstra battledamage. Men lækkert ser det ud!

Azrael

Den er væsentlig flottere i levende live.
Det er synd for dig. Fuck hvor jeg dog synes, det er synd for dig. Se dit billede, du helt væk. Nej du ændrer dig aldrig!

salun

Der ser da ud til at fungere rigtig godt :)
Ser frem til hans venner kommer med også.

Og var det så ikke en ide at huske numrene i denne omgang? ;)

Troels C

Den der grønne og hvide den passer sgu meget godt sammen sammen. Sammen sammen. Sammen.

Stunke

Han fik en lillebror. Han ser indtil videre saadan her ud.

- Adolf Hitler

Stunke

Quote from: salun on 23 January, 2013, 11:30:34
Der ser da ud til at fungere rigtig godt :)
Ser frem til hans venner kommer med også.

Og var det så ikke en ide at huske numrene i denne omgang? ;)
Jo. Naar jeg er sikker paa hvordan figuren ska lende med at se ud maler jeg numre paa dem. Men indtil da maa de undvaere. Jeg kan ogsaa oplyse om at mine dvarge er blevet nummererede og har faaet malet vildt meget front arc paa, saa nu er de totaaaaaaalt klar til at spille bold.

Quote from: Sonny on 23 January, 2013, 10:20:26
Det ser pivfrækt ud det farvetema. Du kunne jo overveje at gå over den med en svamp og noget metalfarve for ekstra battledamage. Men lækkert ser det ud!
Tak, jeg er selv ret overrasket over hvor det det endte med at spille sammen. Paa den anden side ligner de jo deathwing terminators, og det har man vel vidst laenge saa godt ud...
Jeg har ikke lige nogen svamp liggende jeg kunne bruge til formaalet, men det kan da sagtens taenkes at jeg skal laere hvordan man dupper battle damage paa. I foerste omgang kan jeg se at jeg skal til at vaenne mig til at bruge en vaadpalette igen. Det der maling kommer paa i alt for tykke lag ad gangen.
- Adolf Hitler

Stunke

Quote from: Azrael on 23 January, 2013, 11:18:17
Den er væsentlig flottere i levende live.
Det er synd for dig. Fuck hvor jeg dog synes, det er synd for dig. Se dit billede, du helt væk. Nej du ændrer dig aldrig!
JEGFORSTAARDETIKKE!!!!!

Quote from: Troels C on 23 January, 2013, 12:15:54
Den der grønne og hvide den passer sgu meget godt sammen sammen. Sammen sammen. Sammen.
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are dying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, sammen, sammen, sammen, sammen, sammen, sammen....
- Adolf Hitler

Troels C

Det er altså ik medina.. selvom de ligner lidt hinanden.

Stunke

- Adolf Hitler

Stunke

Hold da kaeft hvor kommer der mange billeder af mine faerdigtmalede figurer paa den her side.
Jeg har besluttet mig for ikke at male alle figurerne uniformeret men bruge de samme farver paa dem alle sammen og proeve at samle holdet paa den maade, mens de stadig ser lidt rodede ud. Jeg har inkluderet et lille klassefoto for at illustrere.

Ny mand/goblin front:

Ny mand. Bag:

Skolefoto den foerste vej:

Skolefoto, den anden vej
- Adolf Hitler

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

salun

Stunke

Jeg har en overraskelse i hatten.

Jeg har nemlig koebt:

Jeg er aabenbart en tosse for at goere ting jeg ikke har gjort foer saa nu skal jeg sgu se om jeg kan finde ud af at blende oliefarver sammen.
Jeg har ledt lidt paa Youtube for at finde videoer af folk der blender farver med akrylmaling og isaer een af dem maler foerst med olie, saa med akryl og det er hel aandsvagt saa hurtigt det gaar og saa meget bedre det saa ud. Nu er jeg simpelthen noedt til at proeve at goere ham kunsten efter.

Kom ikke og sig at der ikke sker noget...

Maaske....
- Adolf Hitler

Stunke

5 minutters leg senere (det var meningen jeg skulle lave en masse andet men saa laa de der og lokkede og saa udskoed jeg lige det andet ikke ogsaa?)

Olie opfoerer sig godt nok meget anderledes end akryl. Det er som om den bliver automatisk tyndere hvis man kommer til at male det samme sted flere gange, hvorimod akryl tit bare daekker bedre.
Jeg skal lige finde ud af om man skal laegge en bundfarve foerst og saa blende et lag over den, eller om det er lettest at arbejde vaadt i vaadt.

Alle med erfaringer i oliemaling og dukker: Oes endelig af dem!
- Adolf Hitler

Troels C

Mal på figuren frem for under basen. Det ser bedre ud når du spiller  med dit hold.. Selvom dit jo nok kommer til at ligge ned det meste af tiden.. BLAM!