Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Troels C

Torben Kastbjerg

Foruden de utroligt nydelige peni...penselstrøg i denne tråd synes jeg også det er fedt at se dig vifte fanen for Dreadball. Jeg prøvede det igår og er blevet solgt!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Stunke

Tak.
Jeg kan love at der vil vaere Dreadball relatede opdateringer i morgen aften eller mandag morgen.
Spilrelateret, ikke malerelateret.

Jeg gentager ogsaa bare for en god ordens skyld. Hvis nogen har erfaringer med oliemaling, del dem endelig med mig.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Stunke

- Adolf Hitler

Stunke

Jeg tabte med veermyn mod humans i 12. rush i gaar.
Jeg startede ellers ret fint.
Jeg glemte at tage billeder.
Jeg slog to af hans spillere ihjel.
Vi drak oel.
Det var rart.

Og nu som haiku:
Veermyn mod human
dejligt med doede humans
oellet smagte godt

Og nu uden vokaler:
Vrmn md hmn
djlgt md dd hmns
llt smgt gdt

PIK
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg hjeeeeerter at tage billeder om aftenen. Gulbalancen er altid lige i skabet!

Goblinen og orxen er nye.

Klassefoto af det halvfaerdige orxhold.

Jeg maler ikke helt saa organiseret som jeg plejer. Siden jeg ligesom har faaet malet mine rotter, som jeg spiller med, saa er jeg ligesom over den der hurdle med at skulle have noget maling af penslen i en helvedes fart.  Den lidt utilsigtede konsekvens er at de her dukker som jeg maler bare som et eksperiment ender med at se langt bedre ud end de andre.

Jeg poenser lidt paa at shade mine rotter endnu en gang med nogen superfortyndede lag oliemaling. Jeg haaber lidt paa at kunne blende noget virkeligt gennemfarvet moerkebrunt paa dem. Jeg haaber lidt at det vil se godt ud til det gule panser. Dvaergene er i Troels' varetaegt. Jeg tror han har planer om at spille med dem til vores loebende interne liga i hvilken der hverken er regler eller deadlines.

Mere om dreadball snart.  Det er et ret godt spil synes jeg.

JA JA jeg skal nok poste billeder i morgen i dagslys. Jeg blev bare lidt ukarakteristisk begejstret over at jeg rent faktisk har malet to dukker paa cirka lige saa mange dage.
- Adolf Hitler

Stunke

Undskyld:

Og et klassefoto saa man har en lidt bedre ide om hvordan brug-samme-farver-men-forskellige-stedet tilgangen ender med at se ud.

- Adolf Hitler

salun

Det ser rigtig fedt ud, og jeg glæder mig til at se når du har fået hele holdet færdigt :)

Stunke

PIK PIK PIK!

Jeg har samlet nogen Black orcs op hos Player1 der jo har saadan en mal-en-orc traad.
Ideen med hans haer er at siden orker alle sammen skal forestille at vaere saadan lidt kaotiske og den gode Hr. Blirup ikke gider male sit lort selv (hvem synes aerligt talt ogsaa det er sjovt at male en orkhaer?) saa kan PF's brugere melde sig helt frivilligt til at samle nogen af hans dukker op og male dem i et tempo man selv synes om.

Jeg har altid godt kunnet taenke mig at male de der ret seje black orcs og Martin ville gerne have nogen med gult, smadret panser (see mine Dreadball vermyn paa foregaaende side) og lys hud, (se mine dreadball goblins andetsteds) saa det lyder jo egentligt som en deal.

Derudover er det lige kommet betaregler til det nye hold 'zees til dreadball og siden mit foregaaende hold (Judwan) nu ser ud til at vaere helt knallert gode og i oevrigt maaske ikke saa sjove at spille med saa har jeg taenkt mig at male en zeehold i stedet for en judwanhold. Men... siden denne blog jo er hvad den er, saa har jeg naturligvis ikke taenkt mig at male de rigtige dukker, jeg har da taenkt mig at lave nogen proxies og jeg har taenkt mig at bruge noget tematisk ukorrekt til at goere det med.

Sagt paa en anden maade: Jeg har taenkt mig at klippe nogen vaaben af nogen snigeren GW ghouls og har taenkt mig at spille med dem som nogen snigeren Mantic Zees. Hele holdet er alle sammen den samme position alligevel og de skal forestille saadan nogen storsnydende luskebukse, saa udseendet af ghouls er nok ikke HELT vildt ved siden af.
Naturligvis er der nogen der har taenkt sig at klage (det er der jo altid) men det har jeg taenkt mig at skide paa!

Saa, som altid, naar der ikke er sket noget i en fjorten dages tid: begynd at poste facepalms indtil jeg klager over spam. Saa faar I nogen flere malede dukker at kigge paa.

To pikke sad paa stranden paa en bagende varm sommerdag. Saa siger den ene: det er megavarmt, skal vi ikke tage en dukkert?
Hvortil den anden svarer: smut du bare, saa bliver jeg oppe og passer paa pungene.
- Adolf Hitler

Stunke

Okay, det tog 11 dage, men saa var jeg ogsaa i gang.

Nu poster jeg nogen WIP billeder, ikke fordi de noedvendigvis er VOLDSOMT flotte, men fordi jeg har en ide om at mange der er ved at laere at male gaar i staa fordi dukken er grim mens det hele staar paa. Jeg tror at der er mange der bare giver op i stedet for bare at trucke videre saa nu skal I der er i tvivl om hvordan en rigtig WIP dukke ser ud faa lov til at se:

1) Put grundmaling paa. Groen hud, gult panser, lilla wash til at shade huden med, devland til at tegne konturerne af panseret op med.

2) Goer rent saa det hele ikke er soelet til:

3) Mal med oliemaling foran, paa siden og bagpaa

Naesten faerdig med panser...
Huden faar en lys highlight blandet op med bundfarven, saa en endnu lysere highlight. Saa bliver det fint. Ja.
Jeg er stadig ved at laere hvordan det der olie opfoerer sig, men jeg maa sige at det er noget nemmere at blende farver sammen med end akryl.
Der er naturligvis heller ikke skyggen af formaal med at stoppe maleprocessen der hvor jeg gjorde, jeg gad bare ikke lige mere lige nu.

Nu staar den paa elguitar og maaske lidt mere maling i morgen. Saa laver jeg nok panseret faerdig og begynder at se paa hvordan jeg faar malet hud.
- Adolf Hitler

Kimmon

Super fede Orcx/goblins til dreadball. Den hvide farve gør det rigtig godt og giver inspiration.

Player1

Pisse svedig Black Orc. Jeg følger spændt med på sidelinien.

Stunke

Nu proever jeg fandme med doping. Jeg maler simpelthen ikke en skid, saa det kan vaerea at jeg faar klattet paa dukker hvis det er lidt lettere at stille hele malearbejdet paa bordet, for ikke at naevne at pakke det vaek igen.

Det er faktisk saa laenge siden at meget af min GW maling har vaeret aabnet at det er toerret i boetterne, saa jeg er bange for at jeg rent faktisk er noedt til at investere i en masse nyt snask foer jeg kan komme ordentligt i gang.  I det mindste kan jeg male gult, sort og metal saa det kommer nok til at vaere det dominerende farvetema i de naeste updates.

Den kommer nok til at staa lidt paa orker det naeste stykke tid. Ikke alene skal jeg have malet Player1's Blorcs, men jeg har ogsaa et dreadball Marauderhold (som jeg har taenkt mig at saelge naar jeg er faerdig med dem) som skal vaere faerdige.

Saa: bered jer paa en masse groent fremover.

Also: Jeg er skuffet over at Thorbjoern ikke har vaeret herinde og klage, han plejer satme ellers at vaere hurtig paa klageaftraekkeren...
- Adolf Hitler

Stunke

Det hjaelper faktisk...

Jeg er blevet lidt klogere. I stedet for at lave brun-til-gul overgange der hvor der normalt ville vaere skygger, saa laver jeg dem bare et aller andet sted. Det virker meget bedre. Der skal altsaa bare noget fire-for-effect til naar man maler dukker.
Jeg kan se at jeg mangler at shade noget panser paa ham der har faaet hoved paa saa det maa jeg lige goere noget ved i aften.
Jeg tror hjelmen faar nogen lidt lyse highligts bare for at se om jeg kan faa den til at poppe lidt mere.

!!! Nogen skal laere mig at male blod paa vaaben!!!
Nogen skal ogsaa laere mig hvordan man laver nogen federe overgange naar man maler horn.

PS: Jeg tror nogen af orkerne faar noget ret lys hud, hvilket betyder at huden kommer til at blive noget gulere. Saa bytter jeg med noget lidt brunere panser saa det ikke bliver groengul i gul. Hvis det er OK med Hr. Blirup...
- Adolf Hitler

Frede

For frisk blod så skal du bare have fat i en bøtte Tamiya clear red. Hvis det skal være lidt mere indtørret, så skal der lidt Brown ink oven i.

- F -

FatherNurgle

Jeg skal gerne vise dig hvordan, en dag ved lejlighed.

Stunke

Quote from: FatherNurgle on 27 October, 2013, 10:01:47
Jeg skal gerne vise dig hvordan, en dag ved lejlighed.
Den ryger paa stakken af ting vi to skal lave den der mytiske dag vi moedes igen.
Indtil videre staar den paa: Android: Netrunner, Star Wars, blodmaling, Dreadball og filmudveksling.
Har jeg glemt noget?
- Adolf Hitler

FatherNurgle

Hahahaha, noget siger mig at vi to skal se at få fingeren ud, og gerne inden den når at gro fast :)

Stunke

Et lille funfact: Den undeadhaer der blev malet paa 4 dage (du kan se den paa side 4) lever endnu.
Den er blevet spillet med naermest non-stop, enten som undeadhaer eller som stand-in haer, i alle de aar og den er stadig ikke gaaet i stykker.
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Stunke on 27 October, 2013, 09:32:41PS: Jeg tror nogen af orkerne faar noget ret lys hud, hvilket betyder at huden kommer til at blive noget gulere. Saa bytter jeg med noget lidt brunere panser saa det ikke bliver groengul i gul. Hvis det er OK med Hr. Blirup...
Det er helt op til dig, men jeg tænker en meget mørkere chainmail måske ville gøre at alt det andet stod meget mere ud.
Det ser fedt ud. Jeg glæder mig til at se mere.

Skulle jeg i øvrigt lige sende dig den bannertop?

Stunke

Quote from: Player1 on 01 November, 2013, 22:50:42...
Skulle jeg i øvrigt lige sende dig den bannertop?
Nej, det er manden der holder banneret jeg mangler, toppen med ham den decimerede dvaerg har jeg allerede.
Det kan godt vaere vi maa benytte os af PostDK. Jeg kommer ikke lige ud at cikle det naeste stykke tid.
- Adolf Hitler