News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

alternativer til Army Builder

Started by Lost Soul, 12 May, 2004, 23:29:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lost Soul

Jeg er på jagt efter alternativer til Army Builder.
I må gerne give jeres mening til kende omkring deres gode og dårlige sider (altså de alternative produkter), ex. hvor hurtigt de opdatere med nye regler og hvor overskueligt de bliver printet.

VonPanne

http://www.thegreatuncleanone.com/

Det er gratis, nemt at gå til og bliver så vidt jeg ved opdateret rimelig ofte. Jeg har aldrig prøvet at printe derfra, men man kan få det sat fornuftigt op i en tabel, så det virker sikkert fint.

Eneste ulempe er at det kører lidt langsomt.

Mouse

Hvorfor skal du bruge et alternativ til armybuilder??
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

s0renK

Fordi armybuilder er fuld af fejl desværre :(
"The Bible is a collection of religious myths. No different from 40K fluff."-Vlad the Inhaler

Mouse

Quote from: s0renK on 14 May, 2004, 09:49:22
Fordi armybuilder er fuld af fejl desværre :(

Hvis man finder en fejl kan man da rette den eller raportere den til dem der laver/vedligeholder datafilen.

sds

Hva' med et stykke ternet (eller linieret) A4 papir. En blyant af valgfri hårdhed og en lommeregner  ;D

Ellers er den eneste jeg kender GW's egne sager.

Som Mouse skrev kan man jo rapportere det til dem der holder 40k-filerne ved lige. Hvis du vil have flere informationer er der en Yahoo group til armybuilderen (ab-40k tror jeg den hedder).
Peter Kristiansen
- Lvl. 2 Wizard

Wolfboy

Jeg snakkede med GW gutterne om deres eget software. De sagde hvis jeg brugte Armybuilder så skulle jeg ikke bruge mine penge på deres produkt....

Wyked

Lidt a la sds's mening. Jeg bruger bare GW's egne "Roster Sheets", i stedet for et stykke ternet a4, da jeg synes Roster Sheets er overskuelige og så ser de seje ud.

Det eneste jeg rigtig har erfaring med er, som sagt, Roster Sheets og de har altid virket fint for mig :D

Men, ved godt at det sikkert er lidt kikset, hvad er dette "army builder" alle snakker om?
Er det noget halløj på computeren som man finder via. et link, som sætter det overskueligt op eller hvad? I så fald, smid lige i link her, vil godt se nærmere på det.

Ellers kan jeg kun anbefale håndskrevne army lists :D

Wyked
"I'm gonna stomp 'em to dust. I'm gonna grind their bones. I'm gonna pile 'em up inna big fire and roast 'em. I'm gonna bash 'eads, break faces and jump up and down on da bits dat are left. An' den I'm gonna get really mean."

Bash

Tjek www.wolflair.com der kan du downloade en trial version
/Bash AKA Jens Ole Pedersen

Wyked

Bash, eller tak for hjælpen. Men jeg forstår ikke helt det der, jeg har måske downloadet det forkerte?

Det jeg har tror jeg ikke omhandler Warhammer som sådan..

De forskellige hære man kan vælge mellem er Elvere, "Stunties" :D, "Tree Huggers"?? og et eller andet andet pjat. Kun elver listen er der gjort noget ved, men i Warhammer er der 3 forskellige elver-hære..  ???

Det ser ikke umiddelbart ud til at være en endelig version af det i hvert fald, nogen der kan hjælpe lidt med at vise mig hvor man kan downloade den trial version, og kan man overhovedet bruge den til noget? Eller er det bare for at vise hvor genialt Army Builder er, så folk bruger penge på det?

Wyked
"I'm gonna stomp 'em to dust. I'm gonna grind their bones. I'm gonna pile 'em up inna big fire and roast 'em. I'm gonna bash 'eads, break faces and jump up and down on da bits dat are left. An' den I'm gonna get really mean."

Mouse

Armybuilder er bare et program til at lave hære i.

Hvis du vil have din armybuilder til at forstå warhammer så må du hente warhammer filen ned. Der skulle være en update knap i øverste højre hjørne som du kan bruge.

Wyked

Øh, nu kan jeg pludselig ikke gå ind i mit Army Builder program længere. Så jeg kan altså ikke lige tjekke om der var sådan en update knap, Mouse..

Er Army Builder noget i andre her på foraet bruger, og er det i så fald noget som i betaler penge for at have?

Wyked

Mouse

Jeg er flittig army builder bruger, og siden det er ulovligt at cracke software må jeg nødvendigvis have købt en original version.

Jeg laver aldrig en hær med papir og blyant mere

Wyked

Er det noget man køber i en butik?  :o

Jeg havde regnet med, at det var noget hvor du betalede sådan månedligt e.l..

Hvor mange penge drejer det sig for i øvrigt om, og er det overhovedet hver at bruge penge på?

Wyked

Edit: Hvor købes det henne anyways?

Lost Soul

Jeg købte army builder i min lokale figur pusher bix.
Fik den til prisen 299 og har ikke betalt siden, det er snart 2 år siden ;D.

:) lost soul

Schack d.y.

Du kan købe Army Builder i en forretning (sjældent at man ser dem) eller du kan købe den over nettet ved Wolflair. Diverse opdateringer til "maskinen" er gratis.
Maskinen kan bruges af slags strategispil, alt lige fra WHFB, 40K til diverse strategispil med alm. "tinsoldater".
Man skal bare skaffe de data systemet skal bruge.
Wolflair har links til sådanne sider. Det skal nævnes at dem der laver disse data er "amatører" der gør det for vore blå øjnes skyld. Det er altså ikke et officielt GW "produkt", og der kan indimellem være fejl i dataerne omkr. de enkelte hære. Det er dog ikke noget jeg er stødt på særlig tit.
Jeg kan varmt anbefale at bruge det. Der er selvfølgelig dem der sværger til den håndskrevne, men "what the fuck", der er også læærer der mener jorden gik under da eleverne fik lov til at skrive på pc  ;D
Jeg synes at det giver en mulighed for at arbejde mere frit og ukonventionelt med sine hærlister.
Fortes Fortuna Juvat

Gregers M. Ebert
Ring of ancients
Inner circle

www.bugmansbrewery.com - The oldest, largest & most informative Dwarf Website in the old world

Wyked

Hehe, tak for hjælpen.

Hvis jeg lige skulle støde på dette program i en forretning vil jeg da kraftigt overveje at købe det, hvis jeg lige har pengene med mig ;)

Ses,
Wyked