Author Topic: 8/9-08 Invasion I Norge, Dark Elves unholy alliance tour part II  (Read 1644 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Rey

• Svingeren af den moderne Mjølner: Ban-hammeren
  • Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
Invasion I Norge, Dark Elves unholy alliance tour part II

Rasmus og jeg tog en tur til Kristiansand i Norge til en 2000 pts turneringen kaldt Invasion. Jeg havde været deroppe for 2 år siden hvor det lykkes mig at vinde med en wood elf hær, så jeg vidste det var en ok turneringen. Og altid rart at møde nogle af ens norske venner. Min hær så således ud, efter et par sidste minuteres ændinger, der bestod i at give min lvl 4  Focus Familiar og en scroll og fjerne seal of Grond og Darkstar Cloak. Den sidste fik min lvl 2 så i stedet for en scroll.

Supreme Sorceress  General; Magic Level 4 340 Pts
     Lifetaker [30]
     Dispel Scroll [25]
     Focus Familiar [25]

Master Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard 179 Pts
     Pendant of Khaeleth [35]
     Enchanted Shield [15]
     1 Dark Steed 
  • Pts

Sorceress  Magic Level 2185 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Darkstar Cloak [25]

10 Dark Elf Repeater Crossbowmen  Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Musician 115 Pts
10 Dark Elf Repeater Crossbowmen Rptr Crossbow; Light Armour; Shield 110 Pts 
10 Dark Elf Repeater Crossbowmen Rptr Crossbow; Light Armour; Shield 110 Pts
5 Harpies  55 Pts
5 Harpies  55 Pts
5 Harpies  55 Pts
10 Black Guard  Halberd; Heavy Armour; Standard Standard of Hag Graef [35]179 Pts
9 Shades Rptr Crossbow  144 Pts
6 Shades Rptr Crossbow 96 Pts
2 Reaper Bolt Thrower  200 Pts
1 War Hydra  175 Pts
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 5
Models in Army: 82
Total Army Cost: 1998

Quote from: Skummelkrat
Quote from: El Rey
...
Hvis din kommentar ikke var så modbydeligt krænkende og alt muligt andet ondskabsfuldt, ville jeg nominere den til vores jubilæum som den bedste kommentar på Powerfist.dk nogen sinde. Kors i røven, hvor er det skægt.

El Rey

• Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
Re: 8/9-08 Invasion I Norge, Dark Elves unholy alliance tour part II
« Reply #1 on: 08 September, 2008, 15:48:00 »
Der skulle lige dippes lidt da vi kom derop.

Min black guard:

Rasmus hydra som jeg spillede med da jeg havde malet den for ham. Han lånte min den gamle.

Senere på aften blev der hygget og drukket og vi var en tur i det norske natteliv.

Flere billeder fra turen kan ses her:

http://s155.photobucket.com/albums/s319/el_rey_dk/Tournaments/Invasion%2008/?start=0
...
Hvis din kommentar ikke var så modbydeligt krænkende og alt muligt andet ondskabsfuldt, ville jeg nominere den til vores jubilæum som den bedste kommentar på Powerfist.dk nogen sinde. Kors i røven, hvor er det skægt.

Asger

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #2 on: 08 September, 2008, 21:20:54 »
Hvordan endte I, ud af hvor mange? ;)

Asger
Mine egne brætspildesigns:
Mental-Football
Mental-NFL
Flamme Rouge

El Rey

• Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
« Reply #3 on: 08 September, 2008, 21:42:57 »
Jeg blev nummer 1.  ;D
Øystein 2 med deamons
Rasmus 3 også med Dark elves meget ligesom min hær.

Der var 20 deltager i WFB.
...

El Rey

• Administrator
  • Konge
  • Offline Offline
  • Kent Max Hansen
« Reply #4 on: 10 September, 2008, 22:54:34 »
Mine kampe var som følgende:

Først kamp mod en dwarf hær med anvil, 3 unit skyder, 2 bolt thr. Organ gun, cannon 2 units warriros, long beards og 10 slayers.

Min bsb fik smadre hans organ gun og senere en bolt thrower. Det gik fint med bare at lade ham løbe alene rundt. En unit harpies fik en bolt thr. Efter et par turer, en anden unit prøvede at få hans cannon, men da de ikke fik den i først tur, blev hans slayers anviled ind i dem.

Min hydra løb op så den stod i flanken af hans hær og lavede et breath attack på hans longbeards. De fejlede deres terror i turen efter og blev løbet ned af harpies og hydraen der også løb videre ind i en unit warriors. Dog blev der igen anviled nogle slayers ind i den og det kunne den ikke holde til og døde.

Jeg fik dog i sidste ende det meste af hans hær undtagen anvil og 2 unit handgunners, jeg havde dog mindste noget selv også så det blev en 15-5 til mig.

Spil 2 var mod en VC hær. En lord med forbidden lore, lord of the dead, red fury, 4+ ward stupid, light armour, M9, terror sværd. Nec på corps cart, nec mere og en wight lord BSB med 1+ save og sword of kings. 20 ghouls, 2x 15 skeletons, varg hulf, 20 grave guards, 5 dire wolfes.

Jeg fik hurtigt skydt hans ghouls væk og dræbt en nec med harpies. Fik taget hans varg hulf ud med hydra og en unit skeleton warriors ud med black guard. Min BG blev så charge i flanken af hans grave guard hvor de stod resten af spillet. Fik taget hans sidste nec ud på corps cart, mens hans lord chargede alene rundt. Jeg prøvede at skyde ham og hans BSB der var alene men 6 single shoots fra RBTs med det gave ingen wounds. Da min BSB stod klar til at charge hans lord, fejlede han en panik test for den unit shades hans lord udryddet. Min bsb løb hen og rallied foran hans BSB. De endte så i kamp. I sidtse rundt fik jeg så charge en unit x-bowmen med ranks ind i rykke på hans BSB, men det lykkes ham at lave et killing blow på min BSB som jeg ikke ward savede. Et 3+ slag der kostede mig godt og vel 500 VP. Men det endte med en 15-5 sejre til mig.

Fra spil 2. Her havde han kun 2 units tilbage en unit skeletons og hans grave guard, der charge min hydra somd en løb ned og så purshued ind i min black guard:

Spil 3 var også i mod VC. Dog en lidt bedre hær efter min mening. Lord med forbidden lore og andet geil. 2 vampire ene BSB med drakkenhof. 10 ghouls, 2 units af 10 skeletons, 20 grave guards, 5 wraiths og 1 banshe, 5 bats, varg hulf.

Han gemte meget af sin hær nede bag en skov og ville ikke rigtig frem. Dog lykkes det mig at få skudt hans ene skeleton unit væk. Hans wraiths stod bag en bakke på mitten af bordet, hvor mine mages ikke kunne se ham og jeg ikke rigtig kunne komme frem med mine skyder. Han rykkede dem dog ind i en skov senere og så frem mod mig sammen med hans varg hulf. Han prøvede at van hells dem frem, men det lykkes mig at stoppe det. I magic/skydning fik jeg dem ned til en banshee, samt skudt hans varg hulf. Hans banshee charged min hydra som jeg valgte at flygte med, den gad dog ikke rally og løb ud over bordet. Dog fik jeg skudt hans banshee og den wraith han havde fået raise væk i magic. Efter det prøvede jeg at skyde på hans grave guards, men fik dem ikke under halv og han gemte resten af hans hær. Det blev en draw, hvor jeg kun manglede 8 pts for at vinde.
...