Paint Challenge - der males sgu' igen...

Started by Søren K, 18 September, 2008, 22:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Søren K

Jo det er ganske vist!

For nogle måneder siden havde Dragons Lair i Aalborg en konkurrence kørende, hvor fire-fem Fantasy-spillere til hver uge skulle samle og male en enhed til deres hær. Efterhånden som tiden skred frem, og der kom flere og flere enheder til display-montrene i DL begyndte folks interesse at højnes. Hvilken hær ville ende med at være flottest? Hvem havde malet dem? Til sidst stod der en håndfuld hære i svingende kvalitet (fra meget pæn til noget som måske var lidt hurtigt malet,) men pointen er at der stod en håndfuld hære som alle sammen var blevet til på bare tre måneder! Dragon's Lair gav et beskedent gavekort til de der overholdt alle indleverings-deadlines, samt en præmie af en eller anden art til bedste character, bedste enhed og bedste overall fremtræden. (Something along those lines anyway.)

Efter et par uger kom turen så til 40K, hvor jeg var så letsindig at melde mig til. Det var ikke klædeligt, men til gengæld højlydt... Så jeg er fucked, hvis jeg kyllinger ud. Anyway, jeg købte ind til en Daemonhunterhær for et år siden, men kom aldrig længere end til at samle og grunde det meste. (Mine indkøb dengang står i øvrigt beskrevet et andet sted her i bloggen.) Men nu skal det være – med Paint Challenge har jeg en chance for at motivere mig til at gøre dem færdige. Den første enhed jeg indleverer bliver en lille gruppe assault marines. (Jeg har fem andre – og når jeg tilføjer dem får jeg en klassisk 10marines, m. 2plasmapist, 1 pf enhed. De sidste fem maler jeg på et senere tidspunkt i konkurrencen.) Jeg har desværre ingen WIP billeder af dem, jeg kom først i tanke om at finde kameraet frem da jeg var 90% færdige. Så that's it – her er mine nineties. Om de bliver 100% ved jeg ikke, jeg indleverede dem til DL for at nå min deadline, så nu kan jeg ikke komme til dem før om et par måneder når Paint Challenge er ovre. 

Jeg er begyndt at kigge på mit entry til næste uge. Det skal enten være min hjemme-konverterede Eversor Assasin (fra en Urban War model) el. min inquisitor m. sage/plas/melta retinue. Jeg er i gang med at male begge choices, så på et tidspunkt i ugen bestemmer jeg mig for hvilken af delene jeg indleverer. Eversor'en er måske god at have i baghånden, fordi det er en single character som er tæt på færdig allerede. Den kan jeg så bruge til at give lidt ekstra maletid til nogle af de lidt vildere choices jeg har i ærmet (Venerable dreadnought i droppod f.eks.) Anyway, her er hvordan det så ud i går aftes...     

Hygge / Søren

P.S. Jeg har forresten lavet to gode handler i den sidste månede. Jeg er nu den stolte ejer af såvel en Necron hær på ca. 2000 point (men nok lidt bisset – m. 20 immortals vinder man ingen venner) samt en hæderlig start på en  FOW american paras hær. Begge hære er i øvrigt malet. Yay! 
Currently diving in the Philippines - It's great, but I miss my toys.

Ravage

Ser desværre godt ud   :-X

Og ja alle der ikke klarer den bliver drillet til endeløsthed. Vær du bare glad for at du har en forholdsvis dyr pointsbaseret hær  ;D
Quote from: Honsou on 02 February, 2009, 11:50:52
Du er så nørd at jeg føler mig helt normal

Søren K

Hej René

Tak tak - endda med L337 S0URC3 LiGH7iNG! OMG! OMG!  (jeg har lige læst Stunkes blog, han korrumperer mit sprog, men er dog vældig god for libidoen.) Modellen m. source lighting er iøvrigt ikke i fokus på billedet ovenfor. Anyhow, Jeg skal arbejde i weekenden, både lørdag og søndag, så jeg regner med at få en enhed eller to færdig lørdag aften, hvor jeg alligevel er stavnsbundet af manglende regionalbusser.  Jeg missede indleveringen i denne uge, men indleverer både en assasin og et inquisitorial henchman squad + badass holy painbringer-inkvisitorgut i næste uge... Her er lige en lidt senere WIP end sidst.

Hygge / Søren
Currently diving in the Philippines - It's great, but I miss my toys.