News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Xenos - Tyranids - Hive Fleet Chimera

Started by Master Ciaphas, 21 September, 2008, 17:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Master Ciaphas

Det er selvfølgelig en mulighed...en Nid vs. Nid weekend. Men, jo, det kræver megen selvjustits fra folk, at lave "fluffede" hære....og hvis jeg må tillade mig at falde tilbage på min uddannelse som jurist, så må jeg med bedrøvelse konstatere, at det ikke er sikker parameter. Begrebet "fluff" er simpelthen for bredt og for vagt til, at det kan holde en linje igennem. I League of Ordinary Gentlemen forsøger vi at have fluffede hære med til VonPannes helt fantastiske Lethinus oplæg, og det har da affødt nogle lange diskussioner, og risiko for skyttegravsargumentation. Nu har vi dog fået det det løst dér (vi er jo nogle Gentlemen), men det kræver man taler om det.

Jeg ville tro, at til en turnering som "Hive War" (hvad der kunne være et godt navn til noget Nid on Nid action), så skulle man finde et AS som Consuela...

Til mine nidder, så overvejer jeg at have en Lord of War med, næste gang jeg spiller. En Hierodule af enten Scythed eller Barbed varianten. Den er dog markant dyrere og markant ringere end både en Imperial Knight eller en Eldar Wraithknight, men hvis den er den eneste i spillet, så er det måske et OK valg...og samtidig er det nogle fede modeller... Har du, Vejby, nogle tanker om dén fremgangsmåde?

...nu hvor jeg faktisk ER glad for mine Nidder (og har ret mange penge investeret i dem), så vil jeg jo faktisk også gerne kunne spille med dem, og få nogle gode, tætte og spændende spil (hvis de er tætte og spændende, så er det faktisk, hånden på hjertet, ligemeget for mig om jeg vinder eller ej).

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 02 March, 2016, 11:27:43
Til mine nidder, så overvejer jeg at have en Lord of War med, næste gang jeg spiller. En Hierodule af enten Scythed eller Barbed varianten. Den er dog markant dyrere og markant ringere end både en Imperial Knight eller en Eldar Wraithknight, men hvis den er den eneste i spillet, så er det måske et OK valg...og samtidig er det nogle fede modeller... Har du, Vejby, nogle tanker om dén fremgangsmåde?

Ikke andet end hvad internettet siger om dem, for jeg ejer ikke selv nogen. Og internettet har allerede dømt dem ude i forhold til de muligheder andre hære har, så... Men selv kun med andenhåndskendskab, så er der for mange våben med højt antal skud, der ignorer vores GMC's save og toughness og eventuelt også cover save, til at det kan betale sig. Ting som gravcannon centurions i drop pods er ødelæggende for spillet generelt, men tyranidder især.

Quote from: Master Ciaphas on 02 March, 2016, 11:27:43
...nu hvor jeg faktisk ER glad for mine Nidder (og har ret mange penge investeret i dem), så vil jeg jo faktisk også gerne kunne spille med dem, og få nogle gode, tætte og spændende spil (hvis de er tætte og spændende, så er det faktisk, hånden på hjertet, ligemeget for mig om jeg vinder eller ej).

Mvh
Master Ciaphas

jeg kender fornemmelsen. En af de sjoveste kampe jeg har haft for nylig endte med jeg blev blæst af banen, men jeg havde lictors og genestealers med imod en modstander, der gerne ville i nærkamp. Alene det at få nogen enheder i nærkamp gjorde kampen sjov, selvom den blev tabt stort.
Maling 2023: 28/41 modeller

Master Ciaphas

Yeps! Jeg har også godt luret, at de GMC'er som Nidderne har, er længder bag f.eks. Wraithknight, Knight titan eller Warhound titan'en. Det er meget trist, men what to do?! Modellerne er jo blæret og jeg har to af hver Hierodule samt en Hierophant liggende, som jeg jo gerne vil spille med! Ak, ja...

Man kan måske komme i gang ved at spille mere scenariedrevne missioner, hvor der så er nogle strenge begrænsninger på hvad den anden kan tage med i sin hær; lidt Consuela-agtigt. Jeg kunne på sin vis godt tænke mig at spille Leviathan-kampagnen, hvor mission 1 (i historien) er et strike team Tempestus Scions der laver et firesweep gennem en forladt bydel, hvor de så pludselig bliver overrumplet af Genestealers.

Umiddelbart tænkte jeg, at en Astra Militarum hær, sammensat alene af Tempestus Scions, Tempestus Scions HQ og så alm. Veterans, alle til fods og ingen med "drop troopers" doktrinen, mod en hær der primært bestod af Lictors, Deathleaper og så så mange Genestealer broods man kunne samle, kunne give et sjovt spil. Især hvis den blev kombineret med "Manufactorum Genestealer Brood"-dataslaten. Terrænet skulle naturligvis være med så mange bygninger som muligt, og så med de regler der iøvrigt gør sig gældende for scenariet (Vitria Strike, hedder det vist).

Om man så kan få AM spilleren med på dén idé, er noget helt andet...

Omalley69

Hvis du gerne vil have nidderne til at virke, så spil flyvende cirkus. De vinder bla over warp spiders (ETC res).

Skyblight er en lækker formation der gør nidderne konkurrence dygtige på malestrum.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Master Ciaphas

Hejsa!

Well - takker for svaret, men det er jo lige præcis dét jeg ikke vil spille :-)

Quote from: Omalley69 on 03 March, 2016, 15:15:44
Hvis du gerne vil have nidderne til at virke, så spil flyvende cirkus. De vinder bla over warp spiders (ETC res).

Skyblight er en lækker formation der gør nidderne konkurrence dygtige på malestrum.

Bevares - Skyblight kunne da være munter at prøve, men på min offentlige løn, og med min malehastighed, så kommer dét ikke til at ske lige foreløbigt! :-)

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Hej!

Så er der sket noget på Tyranid fronten! Jeg har endelig fået malet mit aller-allerførste POWER VALG til hæren! Det er skønt - og tilmed er det en fed model:

Ét stk. flying Hive Tyrant med to twin-linked Devourers. MWhahahahahahaha!!!!

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Master Ciaphas

Mange tak! Den var så med i sit første slag igår...og da den endelig i tur fire fik slået en Wyvern ihjel, blev den skudt ned af guardsmen med lasguns... :-/

Jeg vil have et nyt Codex!

Master Ciaphas

Så er der kommet noget nyt til mine Nidder: tre stk. komplet ubruglige Ripper Swarms w. Spinefists. Jeg havde modellerne og besluttede at i og med de var et choice jeg ikke kunne stille hidtil, så "for the sake of completeness", så skulle jeg da lave nogle sådanne. Jeg har måske til at kunne lave to baser til, så de kommer op på fem stk. Jeg vil nok aldrig nogensinde have dem med, med mindre min modstander stiller en hær der 1) ikke er Eldar eller Tau og 2) bevidst laver en totalt fjolle-liste... :-)

Jeg mener de tre baser koster ca. 60pts. Helt og aldeles håbløst!

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Alright...så det har været evigheder siden, at jeg sidst har opdateret noget herinde.

Jeg er usikker på, om tråden bliver udsat for udrensning og bombet til atomer for derefter at rejse sig som fugl fønix, eller om jeg prøver at redde den. Vi får at se.

Om ikke andet, så har jeg faktisk fået malet en bittesmule til mine Nidder...hvilket konkret vil sige en enkelt Genestealer og en ny Carnifex. Se bare:

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Havde du ikke solgt det hele?

Men godt at se, at der er liv i flåden!

Master Ciaphas

Quote from: vejby on 13 March, 2018, 08:20:28

Solgt det hele?! Ach, doch Nein! Den tanke har jeg aldrig haft med dem. Jeg har været led og ked af mine Nidders "State of the Union" i mange år, hvor de gik fra ringe til dårlige til en decideret joke, hvor man kun kunne spille dem som Codex: Flyrants & spore mines. Absolut latterligt.

Det nye Tyranid Codex har dog pustet lidt liv i dem igen. Jeg har spillet to spil med dem - og vundet begge. Bevares; det er stadig meget op ad bakke mod mange Astra Militarum vehicles (men alt har det hårdt mod dem), men jeg føler mig ikke længere til grin når jeg sætter dem op på bordet.

Jeg er ved at gøre status over hvad jeg mangler at male, før hele hæren er færdig (eller, færdig på den måde, at jeg ikke har flere umalede Nid-figurer):

Mangler:
The Swarmlord
Hive Tyrant
3 Tyranid Warriors
18 Genestealers
5 Ripper bases
4 Genestealer Infestation Nodes
1 Dakkafex Carnifex 
1 Screamer-Killer Carnifex
1 Thornback Carnifex
2 Tyrannocytes
2 Tyrannofexes
1 Barbed Hierodule
1 Hierophant Bio-titan

Alt i alt, er det ikke længere "helt uoverkommeligt", men faktisk noget der er do-able i løbet af 2018 og 2019 :-) Mit største problem er, at jeg meget snart løber tør for den gamle Magenta Red ink, som GW er ophørt med at producere...

Mvh
Master Ciaphas

princelarming

To kommentarer:

1: enhver nørd ved at man dør, når man maler sin sidste figur.
Sørg altid for at have en kasse liggende bagerst i skabet, just in case...

2: check Coat D'Arms - det er efter sigende en producent som opkøbte den gamle GW malings-produktion, men desværre skal man bestille hjem fra England...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 13 March, 2018, 10:33:55
2: check Coat D'Arms - det er efter sigende en producent som opkøbte den gamle GW malings-produktion, men desværre skal man bestille hjem fra England...

Vær dog opmærksom på, at der godt kan være forskel på farve/konsistens/dækevne selvom Google siger, det er de samme, men det er nok det bedste bud på at få fat i en (rigtig) gammel GW maling.

Master Ciaphas

Åh - der er ingen risiko for at jeg dør lige foreløbig...selvom de sidste Tyranidder bliver malet....så er der stadig alt for mange Dark Angels, Astra Militarum, Chaos Space Marines & Death Guard, der ligger og venter på mig...

Dog - nu hvor Photobucket har taget alle mine billeder gidsler, tænker jeg at myrde denne blog og starte forfra med nye billeder, tanker om det nye Codex og spil der spilles med disse nidder...

Mvh
MC

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 13 March, 2018, 10:24:03
Quote from: vejby on 13 March, 2018, 08:20:28

Solgt det hele?! Ach, doch Nein! Den tanke har jeg aldrig haft med dem.

Du har ret, jeg tænkte på Exorcisten/Martin Iversen.

Men derfor er det stadig rart at se lidt liv. Og så er de endda hverken grønne eller blå  ;)

Master Ciaphas

Hmm. Nu har jeg gennemgået mine usamlede Nidder og læst lidt i Codex...og har fundet et par gamle dragevinger, som jeg tænker at klippe og klistre til, så de kan blive en del af en usamlet Hive Tyrant (i metal). Dén fætter kunne jeg godt tænke mig blev mere nærkampsorienteret end den anden Dakka-flyrant jeg har.

Men!

Hvor i alverden får man Monsterous Rending Claws fra?! Det tætteste jeg har er nogle claws fra nogle Tyranid Warriors...men de er så små, at min Hive Tyrant vil være lige så truende med sine arme som en T-Rex er det....mao...ikke specielt frygtindgydende!

Hilfe!

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Personligt laver jeg nogle stykker af underarmene fra tyrant guard plastik kittet og overarmene fra hive tyrantens scything talons arme.

Master Ciaphas

....hmm. Du må lige ligge nogle billeder på din blog så jeg kan se med :-D

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 15 March, 2018, 15:05:00
....hmm. Du må lige ligge nogle billeder på din blog så jeg kan se med :-D

Gerne, de skal bare lige være i en seværdig tilstand. Eller har jeg hørt mange bruge forkløerne fra en maleceptor.

MichaelAfisker

Jeg har til mine fået recastet nogle rendings claws fra den nye broodlord. de passe rigtigt godt i størrelse.

vejby

Quote from: MichaelAfisker on 15 March, 2018, 15:33:45
Jeg har til mine fået recastet nogle rendings claws fra den nye broodlord. de passe rigtigt godt i størrelse.

Sikkert den bedste løsning. Men her er mine hjemmelavede (og skamløs selvpromovering, I know):

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56140.msg1395354#msg1395354