News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kappel vs W&S

Started by Stephan, 09 October, 2008, 20:32:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephan

Hej

Jeg har evt. hørt at hvis man skal have en god pensel skal det enten være Kappel eller W&S serie 7.

Men hvilken er bedst og hvorfor?

Og i det hele taget hvorfor skal man investere i de dyrere pensler kontra GW?

På forhånd tak :D
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Paaschburg

Nu spørger du om flere ting, men jeg vil prøve at svare så godt jeg kan.

Jeg benytter selv Kaple series med stor succes, men jeg har aldrig prøvet W&S 7 serien. Så foreskellen på disse kan jeg ikke udtale mig om.

Forskellen fra GW til Kappels som jeg oplever det, evnen til at holde på godt optyndet maling, samt evnen til at holde en fin spids. Jeg kan huske at første gang jeg prøvede dem, kunne jeg ikke mærke den store forskel, men da jeg et par uger senere i den lokale butik brugte standard GW kunne jeg virkelig mærke forskellen.

Penslerne hjælper mig til at blende bedre og opnå et bedre resultat end jeg kan med GW's pensler. Men det kommer selvfølgelig an på måden du maler.. Men der er ingen tvivl om jeg holder mig til Kaple Series et godt stykke tid endnu, de højne mit male resultat og hastighed, og så dyre syntes jeg heller ikke de er. (for mine har holdt siden December 2007 og der er blevet malet en del siden, bl.a. en Spacemarine hær, GD entry og et par orker.)
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

JRN

Kappel.
Skarp spids, knap så lange hår som W&N = præcision!
:)

Sarbæk

Jeg fik for nyligt en pakke med 5 kappel pensler, men jeg er dælme da godt nok langt fra tilfreds. For det første er de stort set alle sammen busket med hår i alle retninger og bla. fine detail og handy work har enkelte hår der er længere end alle andre. Granted, jeg tvivler på at det er standarden for kappels pensler, men jeg blev sku godt nok skuffet.

Jeg vil nok gå over til P3s studio/hobby brushes. Dem får du ganske vist også lov til at betale for, men alligevel.

Grobut

Quote from: Sarbæk on 10 October, 2008, 09:19:58
Jeg fik for nyligt en pakke med 5 kappel pensler, men jeg er dælme da godt nok langt fra tilfreds. For det første er de stort set alle sammen busket med hår i alle retninger og bla. fine detail og handy work har enkelte hår der er længere end alle andre. Granted, jeg tvivler på at det er standarden for kappels pensler, men jeg blev sku godt nok skuffet.

Jeg vil nok gå over til P3s studio/hobby brushes. Dem får du ganske vist også lov til at betale for, men alligevel.

Der har jeg det godt nok lige modsat. Jeg har prøvet begge typer P3 pensler og jeg er bestemt ikke imponeret. Kunststofpenslerne er gode i under en uge, derefter er spisen fubar, bukket og øv. Mårhårpenslen(studio) er ligeså håbløs, den kan ikke holde på malingen, har for lange hår og busker efter kort tids brug. Dette kombineret med prisen gør at jeg ikke prøver dem igen

Kappel penslerne derimod syntes jeg er rigtigt fine, som Jacob siger :

Quote from: JakobNielsen on 09 October, 2008, 20:49:38
Skarp spids, knap så lange hår som W&N = præcision!

Det er også min oplevelse og så holder de længe, det første sæt jeg købte holdt et år. Jeg er ret sikker på at du har været uheldig og modtaget en "mandagspakning" :(

//Grobut
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Dexo

Jeg bruge også Kappel, men overvejer at prøve W&N Serie 7, netop pga. det problem som Sarbæk beskriver. Den oplevelse har jeg nemlig haft i størrer eller mindre grad de sidste 2 gange jeg har købt.

PS. det er mit (4 sæt nu) Det skal lige sige at de første 2 sæt jeg købte var "fabel-agtige"

Sarbæk

Jeg kunne til dels redde mine kappel pensler med Vallejos brush restorer, men det fjerner ikke problemet med de få ekstra lange hår.

Det lyder som om P3 lider under samme svingene kvalitet så. Forskellen der er bare at de koster det dobbelte :)

Robin

Jeg har aldrig haft bedre pensler end Kaple series. Jeg vil gætte på at det er over et år siden jeg købte sættet og de virker endnu (men de er snart ved at være færdige :) ).

De er nemme og håndtere, og jeg har aldrig haft nogen problemer med dem. Kaple all the way!
Hvorfor udsætte til i morgen hvad man kan udsætte til i overmorgen?

Min PF traders tråd: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=26145.0

Bjarkan

Når man køber kaple pensler skal man sørge for at alle "tutter" sidder på så de ikke har ligget og rodet rundt i posen hos din pensel pusher

genuz

Jeg har også den oplevelse, at kaple penslerne ikke er helt perfekte til at starte med, men efter minimal tilpasning ved at klippe et eller to hår, der er for lange og få samlet hårene ordentligt, så er der ikke mange pensler, der er bedre.
- Andreas Fris

Jeg kan i yderste nødstilfælde overtales til at tage en kommission.

Kaple

Ja, problemet med mine pensler er jo at de ofte skal sendes - det er jo altid bedst at kunne stå med et udvalg i en butik, og fine den helt perfekte. Når penslerne sendes, overlader man dem jo ofte til en, eller flere, voldelige og sikkert personlighedsforstyrrede postmænd. Når det er sagt så ved jeg da, at vi gør en del ud af at pakke dem der bliver købt på min hjemmeside, meget sikkert.

Tror nok Dragons lair snart begynder at forhandle mine pensler, så man kan købe dem enkeltvis.

Hvis man får en pensel med et par hår der stikker ud, så kan man forsigtigt skære dem af med en skalpel. Der sker ikke noget ved at en pensel mangler et par hår, man slider alligevel mange af når man bruger den.

Og husk at der her: http://www.kaple.dk/v2/index.php?nav=tutorials&id=5 er en guide i hvordan man kan passe på sine pensler.

Også er jeg enormt glad for at høre, at mange er glade for penslerne.

-Rune
Rune Kappel http://www.kaple.dk

Jeppe Sejer

Personligt har jeg været rigtig glad for at male med en kappel. Alright, han sviner lidt og spiser som en flodhest og bør ærlig talt gå med mundkurv (men det nænner jeg sku ikke mod det bette kræ), men så er han også bare rigtig rar at ha' i hånden når man skal kigge på dukker.

Vigtigt at huske er at han skal luftes en gang eller to om ugen og han har det med at strejfe omkring - men det er ok. En Kappel er rigtig trofast og kan sagtens finde hjem, han skal bare helst have et bad når han kommer hjem - simpelthen en gris er han :)
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Nixon

Der er i øvrigt et tredje alternativ, nemlig DaVincies Maestro pensler, de er identiske med W&S serie 7, bare billigere og kan købes hos Sjøreen i Århus.