News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

5/12-08 Tanker om en turneringen

Started by El Rey, 05 December, 2008, 11:01:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Rey

Sad lige og læste en tråd her på siden med utraditionelle hær lister. Det fik mig til at tænke, hvorfor ikke holde en turneringen, hvor man ville se disse. De kommer jo ikke bare af sig selv så det skulle indarbejdes i AS. Fx ved at sige ingen rare valg i hæren og måske max 3 characters. Nu er det bare lige en ide der kom til mig, men mange hære er bygget op omkring deres rare valg. Så vi ville helt sikkert komme til at se nogle anderledes hære. Evt også skære ned på special valg til en 2 stk.

Asger

Skaven!
VC!

Fin ide, men der skal da lige tænkes noget mere over det. Kunne man ikke bare lave et oplæg til turneringen, bl.a. med en præmie til mest "utraditionelle" hær?

Jeg tror udbudet af turneringer i DK er stort nok til at hvis man bare lavede det rigtige oplæg (og måske bad folk om at indsende lister 2 uger før til godekendelse), ville alle dem der ikke gad at lave utraditionelle hære bare tilmelde sig en anden turnering. Jeg tror ikke du behøver et super specielt AS system for at få det til at virke. Måske er jeg bare naiv jubel optimist :D

Det ville selvfølgelig være nemmest til en "lille" 20-30 mands turnering, og gerne med et oplæg laaang tid i forvejen så folk kunne nå at forberede denne tosse hær. Selv har jeg allerede et par ideer...

Asger

Pete the Slayer

Go' ide.

NifCon 10 med de mærkelige hære var da enormt sjovt. Den slags ville jeg klart støtte op om.

Peter
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

rainbowman

Skal det være utraditionell hære kunne du jo få lavet dit +/- AS færdig og så sætte grænsen til +5 eller mere.

Vil gerne bakke op om en turnering med crazy hære, dog tror jeg den er svær at lave, hvis der ikke er et hær specifikt AS, medmindre der som Asger forslår skal ligge godekendelser af hærene.

Dette kunne man måske gøre ved at alle hære skulle postes på PF en måned inden, fuldt åbne! På den måde kan alle udefrakommende også få gavn/glæde af dem.

Dan True

Og du kan jo altid ændre på army selectionm, det er jo i en planlæggers ret. Fx sige "til denne turnering har alle 1 special choice mindre, og skal have et core mere" - dette var bare et eksempel.

En anden ide er at arrangøren præ-fabrikere en "mærkelig hær", og lægger dem op - så kan folk tilmelde sig ud fra hvad de har figurer og lyst til at spille. Eventuelt kan der være 2-3 versioner af hver hær - så en dark elf spiller kan vælge imellem "magi heavy mærkelig hær" og shooty, og nærkamp. Bare for at give muligheder for at folk selv kan vælge lidt.

I sammenhæng med dette kunne man lave det som 2300-point lister, og så har folk selv 200 point til magic items og ekstra cmd groups og lignende. Eventuelt et større/lavere point tal.

- Dan

Karl Heinz

Jeg fik en ide til en sjov turnering.

Restriktion:
* Du skal stille med alle valg i armybogen. Dette er selvom du så ender med at stille med flere special og/eller rare valg end normalt tilladt.
* Max et ens hero valg. BSB excluderet.
* Max 7 PD per runde. Intet max på dispel.

Jeg har ikke tænkt det 100% igennem. Ellers tror jeg det kunne være super sjovt. Man vil se nogle valg som man ellers sjældent ser. Jeg tror fx aldrig jeg har set bretoniernes mounter yomen.

Dan True

Tror ideen er god nok, men for nogen hære vil det være alt for meget. Hvis en ork spiller skal stille med samtlige valg i 2500 pts, så ender han med en masse små semi-ubrugelige enheder for at holde sig indenfor pointene.

- Dan

tiass8

Quote from: Karl Heinz on 20 December, 2008, 23:24:30
Jeg fik en ide til en sjov turnering.

Restriktion:
* Du skal stille med alle valg i armybogen. Dette er selvom du så ender med at stille med flere special og/eller rare valg end normalt tilladt.

Jeg har ikke tænkt det 100% igennem. Ellers tror jeg det kunne være super sjovt. Man vil se nogle valg som man ellers sjældent ser. Jeg tror fx aldrig jeg har set bretoniernes mounter yomen.

Jeg stiller med dæmoner så da ihvertfald. Under de restriktioner bliver Brian hæren kun endnu bedre.

Når det er sagt, synes jeg det kunne være super sjovt, ville helst se en, send din liste ind, og få bedømt om den er mærkelig nok. Så kunne man kører et tema helt ud, uden at optimere det bedste i hæren, jeg kunne selv godt tænke mig at lave en spøgelses VC hær, den kommer nok til at gå ind under almindelige restriktioner, men bliver bestemt ikke konkurrencedygtig af den grund.
Synes tematiserede hære kunne være fuld ud ligeså sjove som bare "mærkelige", men det modarbejder "max 1 ens character" f.eks..
Mathias Andreassen

Min Lizardmen gaming blog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=36685.0

Alle Games Workshop produkter indeholder; 1 del tin/plastik, 1 del nikotin og 1 del børnearbejder.

Spillet warhammer består af; 1 del fantasi, 1 del had og minimum 3 dele øl.

Randomiser

en super mærkelig hær kunne jo også være en ren forrest spirit wood elve hær, eller slet ingen....:) eller All mounted we hær :D man kan lave mange fede temaer med we:) men tror også de vil sparke god røv i:
Restriktion:

men det kan nok godt arbejdes med :D
Manny er min Sugar Daddy!