News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Harlequins fluffet (poll)

Started by Silva, 10 December, 2008, 17:39:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fungerer Harlequins spillerdata-tråden for jer faste læsere som supplement til artiklerne?

Ja, det levendegør artiklerne mere og sætter ansigt på spillerne.
Nej, det gør det modsatte, da jeg ikke har brug for disse billeder (eller jeg har et forhold til præcis de billeder i forvejen).
De gør hverken fra eller til. Artiklerne har nøjagtig samme underholdningsværdi for mig både med og uden.

Silva

Hejsa.

Da folk tidligere efterspurgte billeder, så mente de billeder af figurer/kampe som man oftest gør i f.eks. battlereports. Det sagde jeg, at jeg ikke ville gøre brug af, da dette forum/denne tråd skulle levendegøre spillet og give spillerne liv, som var de levende væsener, der kunne interviewes, eller bare som om de co-eksisterede med os læsere/skribenter/fans. De skulle gøres til mediefigurer/celebrities mere end spillebrikker, og det ville blive modvirket af, at folk så en plastikfigur, som f.eks. var Lothar Red-Arrow.

Så gjorde jeg det, som i sådan et tilfælde ville virke for mig: Jeg fandt billeder frem, som kunne gå for at være en tegning/billede af et levende væsen eller bare en karaktér, der ikke var en spillebrik. Jeg selv er meget glad for at kunne sætte ansigt på et 'navn' i en historie, så det valgte jeg at gøre med de faste Harlequins... Noget jeg naturligvis skal være påpasselig med, da de hurtigt kan ryge AF rosteret igen i en uheldig kamp, men alligevel ville det give MIG et ekstra kick af entusiame, hvis jeg fulgte med i sådan noget som Harlequins-artikel serien, og jeg kunne se hvordan spillerne så ud.

Så denne poll er bare for at høre de faste læsere af denne tråd/forum hvordan det virker for jer, at der er kommet disse spillerdata op med portrætbilleder af spillerne. Samtidigt så skriv endelig hvis der er noget, som I mener kunne gøre hsitorien/forløbet mere levende for jer i forhold til ovenstående definition af ideen. Denne tråd/poll kan ligesågodt bruges til praktisk ris/ros i den forstand. Jeg vil jo helst skrive så det underholder mest muligt.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg synes det er supercool at så 'mange' rent faktisk følger med og at nogle decideret har meldt sig som fans af Harlequins (I know who you are!). Særligt fordi jeg synes det er kanonsjovt at skrive disse artikler, og det motiverer mig kanon-meget at se kommentarer og at se, at de bliver læst. Så så længe folk læser artiklerne, så skal de såmænd nok blive skrevet og så skal holdets historie nok blive fortalt gennem 'mediernes' skriverier.

Hyg jer og håber I stadig bliver underholdt fremover.

- Silva

Player1

Jeg bryder mig meget lidt om de forskellige "real-life" billeder du har lagt op, men også netop fordi de er fra forskellige steder og på ingen måde giver mig forbindelser til BB.
Derudover bryder jeg mig ikke om navnene du har valgt, de er også for "real-life" ifht mit fantasy-gen.

På den anden side kan jeg godt lide at læse dine artikler, så det er ikke alt sammen galt, men ovenstående havde jeg gjort anderledes hvis det var mig.(Nu var det så også mig der foreslog billeder!)

Skulle jeg have billeder af spillerne skulle det være á la dem man ser i Armybooks.

Silva

Ja, sådan er vi jo alle så forskellige, hvilket også var den primære grund til denne poll.

Tak for dit feedback, Martin. Det er den slags der giver stof til eftertanke.

Jeg kan ligeledes se, at der er to andre ud over Playeren, som har stemt at det rent faktisk er mere 'ødelæggende' end positivt. Det er da ganske mange ud af 12, vil jeg mene. Det giver da ligeledes stof til eftertanke i forhold til hvordan folk mener den slags skal skrues sammen.

Samtidigt vil jeg mene, at lige netop Blood Bowl er det spil/verden/m.m. som giver anledning til størst forskel mellem holdninger ift hvordan det skal se ud:
Nogle holder sig helt fra det, fordi de ikke kan forbinde en Fantasyverden med en sportsgren af den type (måske havde det været nemmere, hvis det var en sportsgren, der indebar heste eller andet, der fik det til at ligne en mere middelalderlig sportsgren). Andre (såsom jeg selv) har en indgangsvinkel til spillet ud fra NFL/amerikansk fodbold og derved bliver fluffet mere nutidigt end Fantasy (som jo oftest er et middelalderligt setting, hvilket det er i WFB).
Jeg har ovenikøbet oplevet, at der er folk, hvis indgangsvinkel til Blood Bowl er mere futuristisk, fordi deres inspiration til spillet stammede fra computerspillet Speedball.

Så på mange måder er der lige netop meget frie hænder i Blood Bowl, men det er måske også fordi GW's insgangsvinkel fra start af har været meget useriøs: Troldmænd, der fungerede som TV-netwoks med deres krystalkugler, kommentatorer med samme ordforråd som nymodens NFL-kommentatorer osv.

Personligt mener jeg det havde været rart med en lidt mere strømlinet verden, som ikke var til at tage fejl af, og da Blood Bowl lægger meget op til, at det er inspireret af NFL (med networks, kommentatorer m.m.) så burde de IMO have lavet det i en tidsalder, der svarede til et moderne 'Old World/New World'-setting fra WFB. Desværre så er det stadig en god blanding af Warhammers middelalderlige verden blandet med en masse moderne aspekter, så det er det vi lever med, og så må vi jo bare tage det der fungerer bedst for os og spille med dét.

Nå, men jeg vil gerne høre flere kommentarer, både som Martins hvor det ikke fungerer og fra andre hvor det rent faktisk fungerer for dem, at fluffet ser ud som det gør.

- Silva

PS: (EDIT) (da jeg glemte at kommentere på dette før):
Quote from: Player1 on 11 December, 2008, 02:32:35
Derudover bryder jeg mig ikke om navnene du har valgt, de er også for "real-life" ifht mit fantasy-gen.

Jeg går ud fra du mener navne som Lomax og Milton? For elver-spillernes navne er da så absolut ikke 'real-life'  ;) Igen må jeg henvise til, at det rodsammen, som er Blood Bowls originale fluff både er fantasy og 'real-life' i en useriøs pærevælling, og jeg forholder mig bedst til at et spil som Blood Bowl (uden det er spillet af halvnøgne inkaer, og når BB-udviklerne har valgt at have 'coaches', 'cheerleaders' og andet moderne) foregår i et mere moderne setting end battles i WFB.

Desuden så for de skarpe, så er Kevin Lomax navnet på Keanu Reeves' karaktér i 'Djævelens Advokat'  ;) Og så kan I jo selv prøve at finde ud af hvem hans afløser er og om ikke NAF (i MIT fluff) er gået fra asken og i ilden ved at jage Lomax væk  :)

Grimesh

Det er en god ide med poll'en her, men det vigtigste punkt er stadig: Hvad synes DU er sjovt?
Fluff er primært for ens egen skyld, hvis man ikke ligefrem skriver bøger for betaling.
Og hvis en spillerliste med billeder får dig til at skrive endnu mere underholdende, er jeg også glad. Jeg kan lide dine artikler, og er imponeret over den support du er istand til at rejse.
(Hvorfor kan ingen iøvrigt lide Skaven? De har pels og poter og tænder ligesom de såkaldt søde dyr, og en moral der minder meget om mennesker)

Jeg har iøvrigt stemt, at det var ligemeget for mig, men igen: If it makes you rock... go for it!
Hilsner fra Max
BloodBowl: Skaven, Lizardmen, Amazons, Orcs, Chaos & Tyranids ; Mordheim: Skaven & Possesed
Join the horde: "Rambling Rodents. Break opponents. Face it, fools. RATZ RULE" http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=27681.0

Silva

Quote from: Grimesh on 11 December, 2008, 10:52:55
Det er en god ide med poll'en her, men det vigtigste punkt er stadig: Hvad synes DU er sjovt?
Jeg synes det er sjovt, at skrive noget som folk nyder at læse og som de bliver underholdt af så meget som muligt  ;) Derfor denne poll.

Quote from: Grimesh on 11 December, 2008, 10:52:55
(Hvorfor kan ingen iøvrigt lide Skaven? De har pels og poter og tænder ligesom de såkaldt søde dyr, og en moral der minder meget om mennesker)
Jeg kan GODT lide Skaven: De er lavstammede, hidsige og sejlivede... Minder mig lidt om mig  ;)

Og i øvrigt tak for dit input, Max.

- S.

Brian W.

Hej Freddy,

Synes dine artikler, etc. er super grineren og det giver helt sikkert en ekstra dimension til vores liga.

Personligt ville jeg dog foretrække "spiller-billeder" af figuren - dvs. de specifikke modeller du rykker rundt med på banen. Jeg er selv i færd med, at beskrive resten af mit hold (udover dem der er beskreven i tråden under dirty league boardet) og tage billeder af de respektive modeller. Imidlertid er der jo ikke den heeelt store forskel på dine modeller da de er ret ens (selv om du som en af de få bruger et fuldt malet hold ... hint til Jer andre, haha). Alternativt synes jeg også bedre om tegnede sort/hvid billeder fra armybooks end real-life billeder.

Tror min pointe er, at real-life billeder give en form for "realisme" til modellerne og spillet, som de i virkeligheden ikke kan bære (da disse billeder er det eneste real-life element i hele denne fiktive verden).

Håber det giver mening!

Just an opinion ;)

/ BW
Retfærdighed på Baser! (maleblog):
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=779.0

Player1

Quote from: Silva on 11 December, 2008, 10:19:54
PS: (EDIT) (da jeg glemte at kommentere på dette før):
Quote from: Player1 on 11 December, 2008, 02:32:35

Jeg går ud fra du mener navne som Lomax og Milton? For elver-spillernes navne er da så absolut ikke 'real-life'  ;) Igen må jeg henvise til, at det rodsammen, som er Blood Bowls originale fluff både er fantasy og 'real-life' i en useriøs pærevælling, og jeg forholder mig bedst til at et spil som Blood Bowl (uden det er spillet af halvnøgne inkaer, og når BB-udviklerne har valgt at have 'coaches', 'cheerleaders' og andet moderne) foregår i et mere moderne setting end battles i WFB.

Nej, jeg mener navne som Red-Arrow o.s.v. De er for menneskelige til elvere hvis du spørg mig (-og det gør du jo!).

Ellers er jeg rimeligt enig i følgende:
Quote from: Brian W. on 11 December, 2008, 11:30:51
Tror min pointe er, at real-life billeder give en form for "realisme" til modellerne og spillet, som de i virkeligheden ikke kan bære (da disse billeder er det eneste real-life element i hele denne fiktive verden).

Men disse to ting set aside så kan jeg jo godt lide at læse hvad du skriver, så det er som sagt ikke all bad, det er bare de steder hvor jeg gerne så det gjort anderledes.

Evt. kunne du jo finde en go' tegner, der er da et par stykker her på forummet, og få dem til at lave nogle billeder til dig af dine spillere. Det havde jeg i hvert tilfælde selv gjort hvis det var mig der skulle have lavet det her.
Man kan altid finde folk der gerne vil tegne ens tanker og idéer.

Silva

Quote from: Player1 on 11 December, 2008, 12:50:55
Nej, jeg mener navne som Red-Arrow o.s.v. De er for menneskelige til elvere hvis du spørg mig.

Ok. Det er jeg så uenig i, men det er fordi mit syn på skovelvere er, at de ofte har indianer-klingende navne. Og om jeg kalder dem Red-Arrow eller det samme på elver (Ter-Ardria, mener jeg jeg kaldte det på elversk i sin tid) så giver det samme stemning for mig.

Personligt ville jeg dog foretrække "spiller-billeder" af figuren - dvs. de specifikke modeller du rykker rundt med på banen.

Det ved jeg, at der er et par af jer, der gerne ville have, men lige netop dét fungerer ikke for mig, sådan som jeg gerne ville have det. Jeg vil hellere kunne skrive at Keshan Red-Arrow laver en glidende tackling forbi tre andre, og at folk så ser det som en spiller, der kurer hen ad græsset end at se det som en figur, der har rykket tre felter og slået med nogle terninger. Derfor forsøger jeg at holde regler, spiltermer og figurbilleder skarpt adskilt fra fortællingen (eller bare holde det på et absolut minimum).

Ellers er jeg rimeligt enig i følgende:

Ok.
Ja det er jo igen en smagssag, men interessant at høre andres meninger. Jeg selv mener sagtens det kan bære det, fuldstændig på samme måde som 40k og andet kan bære, at der bliver skrevet romaner og lavet meget levende karaktérer, som på samme måde giver 40k-spillene en realisme, som det både kan bære og bidrager til indlevelse. Derfor skriver jeg jo netop om doping-sager som intet har med kampene at gøre. Fordi det er den 'realisme', jeg ønsker at give spillet og fordi jeg mener det kan bære det... Og faktisk bidrage med prof. boldspils-stemning.

At den del af fluffet så desværre ikke bidrager til din og Brians indlevelse er jo igen et spørgsmål om smag og indgangsvinkel til BB, som er et spil jeg (som tidligere skrevet) mener har så brede rammer, at det er meget sværere at køre i 'et fælles spor' end 40k og WFB. BB er simpelthen for 'useriøst' i forhold til 40k og WFB.

Jeg synes dog det er lidt ærgerligt, at der er så delte meninger omkring hvad der fungerer for én og ikke fungerer, men det er jo ikke noget som jeg kan gøre noget ved desværre, for jeg deler jo f.eks. ikke din holdning med, at BB skal være mere fantasypræget. Faktisk tværtimod, netop fordi jeg er NFL/amerikansk fodbold-entusiast og det er dét som afføder min entusiasme til BB.

Men disse to ting set aside så kan jeg jo godt lide at læse hvad du skriver, så det er som sagt ikke all bad, det er bare de steder hvor jeg gerne så det gjort anderledes.
Jamen, det er jo også den slags feedback, der er den interessante for mig i dette tilfælde, hvadenten jeg er enig eller ikke.

Evt. kunne du jo finde en go' tegner, der er da et par stykker her på forummet, og få dem til at lave nogle billeder til dig af dine spillere. Det havde jeg i hvert tilfælde selv gjort hvis det var mig der skulle have lavet det her.
Man kan altid finde folk der gerne vil tegne ens tanker og idéer.
Det var en god idé jeg vil overveje at gennemføre, men jeg tror dog ikke det hjælper meget på lige netop det som du ikke bryder dig om. For hvis jeg skulle få en tegner til at tegne Lothar, Droniel og de andre, så ville de jo blive af samme type som de tegninger jeg har fundet på nettet... For dem jeg har fundet kan jeg jo godt selv lide, da jeg ellers ikke havde brugt dem. Måske ville de ovenikøbet få et endnu mere moderne præg end dem jeg har fundet netop fordi min indgangsvinkel til BB er mere moderne end middelalderlig. Så de dele af min historie/fluff, du ikke bryder dig om, er jo fordi vi lige på de punkter har forskelligt syn på hvordan BB-fluff grundlæggende skal se ud.

Tak igen til både Brian, Martin og Max. Det er meget interessant at høre hvad I mener, og jeg vil stadig gerne høre mere både fra jer tre (hvis I har mere på hjerte) og fra andre, der gerne vil dele ud af kommentarer om emnet (dog centreret omkring Heimdell Harlequins-fluffet).

Hyg jer.
- Silva

Den store aben

Hej silva
jeg nyder at læse dit fluff omkring dit hold. så meget at jeg at jeg lavede en om mit eget hold, håber ikke du er sur over jeg stjæler lidt af din torden.

jeg synes bare du skal klør på og skabe lige den fluff verden som du synes passer til dit hold. BB fluff er som du selv skrive en skør blanding af nfl, fantasy og andet godt. en blanding jeg synes er super grineren. så derfor synes jeg bare du skal gi´den gas og lave lige det fluff du brænder for. så er jeg sikker på det bliver fedt.

mvh.
aben
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

TrueRonin

Jeg er så den anden af de 3 der stemte "Nej, det gør det modsatte[...]"

Jeg stemte sådan af nogenlunde den samme årsag som Martin gjorde. Hvis billederne havde været "ens" dvs af samme tegner eller gjort med en lignende streg ville de underbygge dine artikler men sådan som de ser ud nu er de en torn i øjet på mig, netop fordi de ikke ser ud til at høre sammen som en helhed.

Det ser rodet ud selvom billederne hver for sig er pæne så er de ikke pæne når de er samlet.

Follow me? :)
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Silva

Quote from: aben on 11 December, 2008, 13:51:14
håber ikke du er sur over jeg stjæler lidt af din torden.

Nej nej. Jeg har jo ikke eneretten på at skrive fluff om mit BB hold  :)

Quote from: TrueRonin on 11 December, 2008, 14:22:22
Jeg er så den anden af de 3 der stemte "Nej, det gør det modsatte[...]"

Jeg stemte sådan af nogenlunde den samme årsag som Martin gjorde. Hvis billederne havde været "ens" dvs af samme tegner eller gjort med en lignende streg ville de underbygge dine artikler men sådan som de ser ud nu er de en torn i øjet på mig, netop fordi de ikke ser ud til at høre sammen som en helhed.

Det ser rodet ud selvom billederne hver for sig er pæne så er de ikke pæne når de er samlet.

Follow me? :)

Ja, det kan jeg sagtens følge dig i... OG jeg kan gøre noget ved lige dit 'problem' faktisk. Jeg ville også mene, at en vis strømlinethed i billederne ville være at foretrække. Derfor mente jeg også at Martins idé med en tegner var god, men da jeg forstår på Martin, at han grundlæggende mener, at han er mere tilhænger af BB som direkte Fantasy-settings sport, så ville det ikke hjælpe på hans indlevelse, at de blev lavet af samme tegner. Jeg ville f.eks. give dem mere NFL-agtigt udstyr på, sort streg under øjnene osv. og generelt give dem et mere nutidigt udseende.

Men jeg vil følge op på Martins forslag om samme tegner til alle billeder.

Tak for input til både Aben og Samuraien.

- Silva

Kreon

Hej Freddy

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide! Jeg håber du kan finde nogen, der kan og vil levere varen. Jeg har stemt hverken eller - primært fordi billederne ikke passer hverken sammen, eller til blood bowl (de er for generiske). Med nogle veltegnede og ensartede billeder med tydeligt blood bowl præg (udstyr, uniformer etc.) tror jeg det kunne blive ret fedt.

Kreon

Player1

Bare lige en sidste ting, når du nu skriver at du gerne vil høre hvis jeg har mere på hjertet.
Du misforstår hvad jeg mener eller også forklarer jeg det bare forkert.
Jeg synes sagtens universet, også sat i fantasy"tid", kan holde til at spillet/sporten tager et større NFL præg. Det jeg ikke synes universet kunne "holde til" var de billeder du bruger lige nu, eller sagt på en anden måde var det ikke sådan en type billeder jeg forbinder med det jeg læser. Men ville sagtens kunne relatere nogle elvere i NFL udstyr med sorte streger under øjnene, til det jeg læser.

Det er desuden fedt at se at du arbejder så konstruktivt med de inputs og den kritik vi kommer med. Det hører til sjældenhederne!

Silva

Ok. Så er det jo muligt, at du også får noget ud af det, hvis alle tegninger kommer fra samme tegner. Jeg håber ihvertfald det bliver til noget, og at det er noget alle synes bliver fedt.

Lad os se ad hvordan det kommer til at gå.

Og tak for al ros imellem kritikken. Jeg går jo ud fra, at folk er læsere siden de kommer med deres mening, og det alene viser jo, at de enten er underholdt af artiklerne eller at de er fans af Harlequins  ;)

- Silva

sgt pepper

Hej Freddy

Jeg husker fra vores rollespils tid at du selv var/er en dygtig tegner..

Hvorfor tegner du ik selv?
if youre the last man standing youre not trying hard enough......