Point cost for hjemmelavet Super heavy

Started by Gulbech, 18 December, 2008, 21:08:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gulbech

Hej Drenge
Jeg tager min nye super heavy tank med og jeg og frederik diskuterede prisen på sådan en og kom frem til et forholdsvis fornuftigt beløb, jeg ville dog lige høre jeres mening om dette, fordi jeg ikke ønsker nogle skal føle sig snydt eller synes det er beardy regler osv.

Det drejer sig om følgende tank:
http://www.warseer.com/forums/attachment.php?attachmentid=27083&d=1188316922

Prisen osv er taget med udgangspunkt fra en baneblade da dette også er en super heavy tank:

Pris 275
Type: Super heavy, Open topped
Armor: 11,11,11
Structure point: 2
Primary Weaponry: Morser heavy mortar
Regler for Morser: Indirect fire, 48" - 300", S: 10, AP 2, 10" template, pinning - 1 på LD
Heavy reload, tager en tur at genlade så skyder kun hver anden tur
Move or fire
Ikke andre våben.

Grundne til prisen på 275 skal findes i at en baneblade koster 500 point:
Fordele: Koster halvdelen, kan skyde længere og indirect
Ulemper: Skyder kun hver anden tur, Meget dårligere armor, mindre structure point, open topped, ikke andre våben end Morser

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

VSH

Hep

Jeg synes den skal være lidt dyrere... mest fordi, der ikke skal være en fordel ved at lave sine egne modeller! - Og så synes jeg, du skal poste den og spørgsmålet åbent, frem for at drøfte det med os allierede alene - men det er bare for at imødegå kritik.

250 points = Landraider - denne er klart dårligere, men superheavy, derfor ville jeg værdisætte den til ca. 175 points + 50 points pr. structurpoint = 275 i alt. Den er helt sikkert dårlig til prisen, men sjov at have med - og det signalerer du med den pris  ;)

Men det er jo bare min holdning...

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Gulbech

Hej Nicolaj

Helt enig at det ikke skal være en fordel, ville bare så gerne have modellen med og syntes ikke nogle regler overhovedet passes på den :)

Har slet ikke et problem med at betale 275 for den, er mest med fordi den er cool og burde være en super heavy. Vil dog mene at den har store problemer i forhold til armor 11 og open topped. Der er ret stor risiko for den dør meget nemt og så går nuclear explosion agtig, hvilket også kunne være ret cool :) den +1 til slaget for open topped er ret skidt :P

Men 275 er helt fint for mig, som du selv siger skla ikke være en fordel. Grunden til jeg ikke vil poste den officielt er fordi de helst ikke skal vide jeg har den med, da det kunne være lidt federe :)

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

VSH

Hep

Kan godt se, at den kan virke overpriced til 275, ville nok snarere ændre lidt på armour, så den fik 11 - all round (som Medusa/Basilisk platform).

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Gulbech

Ja kunne man godt, tror ikke det ville hjælpe den så meget, men giver nok mening at den er lige holdbar / sårbar fra alle sider :)

så 11,11,11 og 275 point.

Andre kommentarer er velkomne. :)

Mvh Ask

PS: overvejede i starten om den næsten bare skulle være one shot, eftersom det er en kopi af en rigtig tysk heavy morter tank, som skød 6 skud i timen :P
- Ask Gulbech Jensen

Chiram

snakkede vi ikke også om at den skulle have primary weapon, dvs 4+ på weapon destroyed, og så sådan at den ikke kan skyde/reloade hvis den kører.
--+ 110th Mechanized Armageddon Steel Legion +--
-My patience is limited, governor... Unlike my authority!-

Gulbech

Syntes jeg havde skrevet: primanry weaponry: Morser heavy Mortar, kan nu se jeg har skrevet main, ændrer det til primary.

Angående move or shoot / reload, kan jeg sagtens tilføje det til den, da det ikke rigtig ændrer noget da den nok aldrig vil køre fordi den er så stor :P Men læste lidt op på den og i virkeligheden kunne man godt lade den mens den første, når først ammo var ombord, fordi den er så stor og stabil. Men hvis du synes reglen skal med, gør det mig ikke noget. Er dog en kørende mortar, hvilket er anderledes end de stående mortars.

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

MaRV

Nu er det nok mig. Men jeg bifaler altid at folk laver deres eget, dog kun når det er gjort ordentligt. Hvis man IMO skal lave sine egne vehicles, units osv, så skal man gøre det ordentligt. Ingen papmache figur, lego gargants, cola dåser, dårlig konverteret figur. Jeg er nok lidt "snæversynet" når man kommer til det punkt, eller sagt på en anden måde, er min smag nok lidt for raffineret. Dog synes jeg at hvis man laver et godt produkt, så skal det bruges og belønnes.

Jeg synes selve ideen om en superheavy kampvogn med indirect fire er fed. Hvorfor ikke? Hvis vores modstander gjorde det samme ville jeg klappe i mine hænder og sige "fuck hvor fed". Jeg arbejder også allerede selv på en superheavy flyer ala vulture og valkyrie.

Men angående reglerne, så synes jeg at I har fat i nogle fornuftige. Point cost er efter min mening ok. Men nu kan vi jo med fordel bruge vores staff til reroll af barrage, hvilket man nok skulle undlade at gøre brug af på den her. Samt de spotters vi har i trenches måske heller ikke skulle kunne hjælpe med skud fra vognen.

Angående regler man kunne smide på sådan en satan. Så har jeg nogle ideér man måske kunne lege med:

1) tilknyttet spotter teams i feltet
2) Aux. earthshaker cannon, der evt. skyder hver tur, og at man så kan vælge at ramme hvor den ramte forrige tur eller skyde med den igen, og så vælge at ramme med Morseren hvor earthshakeren ramte. Hvis man så vælger at gøre det, så får evt. casualties +1 til deres going to ground, altså et going to ground på 5+, da de er forberedte på "INCOMMING!!!".
3) man kan gøre den delvis immobile, ved at sige at den skal holde stille 1 tur for at må skyde i næste. Altså man skal sætte den op til skud, f.eks skal man have støtteben ned, osv. Det vil give modstanderen den fordel at de ved at den har 90 graders field of fire. Dog skulle man nok kunne sætte den op mens man lader, så det vil ikke gøre en kæmpe forskel.

Lige lidt brain-storm/farts :)

Gulbech

Tak for respons Uffe.

Havde ikke regnet med at bruge reroll på denne her, da det måske kunne virke lidt voldsom og ikke øsnker de bliver sure over den er for vild eller andre ting.

Er ikke stor tilhænger af at tilføje spotter teams eller andre sådanne regler til den ad to grunde. For det første giver det ikke mening når man ikke kan bruge dem der allerede findes og samtidig synes jeg ikke der er noget grund til at gøre reglerne mere komplicerede end de allerede er. Så færre regler er en fordel.

Problemet med alt det med mobilitet er at den oprindeligt egentlig var så stor og tung at den ikke havde behov for at have støtter osv. Den er større end en baneblade og skyder jo reelt kun samme skud som den. Derfor kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle måtte køre osv. bare ikke den tur den skyder.

Havde overvejet om den skulle have særlige pinning regler i stedet, da det nu er en kolosal mortar skud der kommer, fx - 1 eller 2 på pinning test, ville give mening. Men er igen bange for at modstanderne skal opfatte den beardy eller noget.

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen