News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Billeder - Kommentarer!

Started by Ablabab, 26 January, 2009, 12:46:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

Her er fri plads og ingen betaling for kommentarer til billederne i denne tråd. Skriv løs!
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Sgt. Cannonfodder

Først og fremmest: Velkommen til blogospheren. Det er altid rart at se nye/flere IG-blogs.

Jeg så gerne et billede af hele din hær sæt op (gerne dramatisk placeret), så man kan få et helhedsindtryk af hvordan den ser ud. Er det din intention at modellerer din hær efter britiske koncepter, eller kan du bare godt lide farveskemaet og vil så hellere have en hær der sparke max røv (jeg ved ikke, hvorfor Max skal sparkes i røven, but anyways...)?

Kan du ikke også lige kort forklare, hvordan du maler dine figurer? Er hæren dippet/fappet, eller er det en wash du har givet dem bagefter.
Thorsten Weitling

Cannonfodders kanonføde - en 40k'ers blog

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Ablabab

Tak fordi du gad smide en kommentar herinde :) Jeg skal meget gerne smide et billede op af det hele, men det kræver altså tid og kræfter, for det er ikke småting. Jeg skal se om jeg ikke kan få det gjort i morgen tirsdag, hvor jeg alligevel skal forbi Faraos' i Lyngby. Så kan det også være at billedet bliver lidt mere interessant.

Maleprocessen er rimelig overskuelig (det var det der med simpliciteten); figurerne grundes hvid, uniformen males grøn, de øvrige camofarver tilføjes klatvist og tilfældigt (hvis man tænker over camo kommer det til at ligne gøjemøg). Støvlerne males sorte, våben og div løsdele males (1-2 farver), hud males, øjne forsøges malet, sidste detajer klares , og dyp påmales.

Da jeg startede hæren anede jeg krans om opbygning og FOC, så der er ikke nogen underliggende idé omkring hærsammensætning. Jeg har det sådan, at hvis der er noget jeg vil prøve af, så køber jeg det, og så kan jeg stille det hvis jeg skulle få lyst.

Sgt. Cannonfodder

Så er der da kommet lidt flere billeder på, hvilket forhøjer helhedsindtrykket.  :D
Jeg sidder lidt og tænker: Er det fordi, at du gerne vil have dine figurer til at blende med naturen, at du laver deres baser i samme farver som selve modellen?
Nu snakker du om, at du ikke bryder dig om fancy-farvede uniformer, men har du så overvejet at "bryde" dine farve lidt, ved at give baserne lidt andre farver?¨
Jeg snakker ikke turkis-blå og skrigende lilla blomster, men mere at du bryder den grønne farve, ved at tilføje grene/træ-dele eller evt. sten, så du får noget lys/mørk brun ind over, måske endda hvid birk?

Tror det kunne give et pift til et helhedsindtryk.... selvom de skal forestille at camouflere sig.  ;)
Thorsten Weitling

Cannonfodders kanonføde - en 40k'ers blog

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Ablabab

Ja, jeg har skam tænkt hårdt og længe over det, og jeg skal også have brudt baserne op - men jeg skal lige finde ud hvad jeg skal gøre ved dem, og dernæst skal jeg have taget mig sammen til at få det gjort.

Master Ciaphas

Penal Custodians og Psyker Overseer - de holder 100% - helt cool koncept du har fundet dig der.

Kudos!

Mvh
MC

Ablabab

@Ciaphas: Tak for (lynhurtig, grænsende til stalker-agtig) ros. Det er altid fedt at konceptet bag kan blive påskønnet, og at folk undlader at kommentere klatmaleriet :)

Nu har jeg efterhånden også lagt en del billeder ud synes jeg. Der er dog stadig masser mere jeg slet ikke har fotograferet endnu. Det meste af motorpølen har jeg slet ikke taget billeder af endnu.

MagnusA

Dit anderledes camo-scheme til Stormtroopers og Ratlings ligner rimelig meget tysk kamouflage fra Verdenskrig nr. 2. Kan ikke huske om det er faldskærmsoldaterne eller alpejægerne.

Honsou

Godt at se de sande guder hiver i dig, det er tydeligt med dit sort/røde farveskema. :)

(Break free from the opressor!)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Ablabab

@MagnusA: Der er næsten et helt point der! Jeg tror i øvrigt godt jeg kan opgive at få et korrekt svar, mine malerevner har tydeligvis svigtet mig her.

Ratlings er i flecktarn (den nuværende tyske camouflage), og storm troopers er i M/84, den nuværende danske.

@Honsou: Jeg er ikke helt med?

Ablabab

Nå gør det det? Det gør dit indlæg også  >:(

zacret

Quote from: kvasi on 10 February, 2011, 10:54:20
men du har ikke bored heavy bolters op???

hvorfor ikke?

det stinker lidt af lad´t og "ugennemført"

Woaw det er skudda godt nok et indlæg der er lige til at lukke op og skide i.

kvasi

sikkert, men det var bare et hint, det ville helt sikkert se bedre ud hvis de blev, og så lang tid tager det heller ikke.

på den positive side er jeg vild med din camo på din tanks :D

JanusHedemann

Kære Kvasi,

Selvom du mener at have et godt råd til en anden bruger, kan dette råd godt præsenteres på en ordentlig måde.

Jeg er sikker på at der ikke går skår af dig ved at skrive lidt mere positive, og skal vi kalde det 'flinkere' indlæg.

Mvh

/Janus

kvasi

skal prøve, men som sagt, var det ment med god hensigt  :D