News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Project: Ogryns

Started by Ablabab, 26 January, 2009, 21:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ablabab

For et stykke tid siden fik jeg anskaffet seks Ogryns (5 + 1 bone 'ead), for de var jo herre seje - de stinker ganske vist, men det var lige nok til at fylde en Chimera op, og det kunne være sjovt at prøve noget der er lavet til at slå på tæven - det har IG jo ikke så meget af. Rough Riders var på grund af hærens "natur" udelukket - jeg har også altid hadet de modeller.

Sådan er status indtil videre - som det ses har jeg prøvet mig lidt frem på bone 'ead'en, med noget urban woodland camo. Næste skridt er at prøve at greenstuffe en SWAT-agtig hjelm på bone 'ead'en, og hvis det virker så videreføre idéen til resten af holdet. Så har jeg også illustreret det 4+ save de ifølge rygterne snart får. Idéen med denne tråd er at holde mig selv i gang, og at give folk indblik i den spændende, spændende, proces der er mit malearbejde...

Kommentarer er velkomne her i tråden.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Deadman

i 5th ed, kan du nemt løbe over bordet med en større squad af ogryns og så droppe chimera'en.. de store gutter får meget tid cover save alligevel. Jeg synes personligt det er federe at stille med flere ogryns der så løber alt hvad de kan mod fjenden, fremfor at proppe dem ind i en dyt, der - især hvis den er alene - ikke just er den der sikre størst "value for money".
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Ablabab

Enig - problemet er bare, at de under alle omstændigheder er svære at få i nærkamp. Hvis de hopper ud af chimeraen står de der og glor en tur. Og hvis de slogger henover bordet er det svært at få dem brugt til noget. Fjendens dedikerede assault-units får næsten altid lov til at charge og slå først.

Deadman

min anbefaling er at have flere assault enheder. Personligt bruger jeg mine veteraner med 10 mand, ccw+lp, 3 melta og en pf.. hvis de charger ind i f.eks ogrysn først (medmindre der er powerfists osv så overlever ogryns fint det), så kommer der et rimelig ok charge fra vets.. omvendt, så gør det rigtig ondt. Med 10 figurer i squad'en kan du nemt overleve et charge fra de fleste ass-enheder (ok - SÅ meget erfaring har jeg ikke at jeg er 100% sikker på den sidste udtalelse, men det er min oplevelse so far)
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Sgt. Cannonfodder

Quote from: Deadman on 27 January, 2009, 08:19:25
min anbefaling er at have flere assault enheder. Personligt bruger jeg mine veteraner med 10 mand, ccw+lp, 3 melta og en pf.. hvis de charger ind i f.eks ogrysn først (medmindre der er powerfists osv så overlever ogryns fint det), så kommer der et rimelig ok charge fra vets.. omvendt, så gør det rigtig ondt. Med 10 figurer i squad'en kan du nemt overleve et charge fra de fleste ass-enheder (ok - SÅ meget erfaring har jeg ikke at jeg er 100% sikker på den sidste udtalelse, men det er min oplevelse so far)

Delvist enig. Der er altid chancen for at dine 10 veterans (i mit tilfælde med carapace) angriber en enlig space marine og bliver løbet ned af ham, fordi man har glemt at ofre til guden for semi-gode terninge slag (han er lettere at have med at gøre, end guden for gode terningeslag).

Jeg er lidt spændt på at se, om der kommer plastic-shotguns når det nye IG udkommer. Jeg har ihvertfald luret, at man ligepludselig kan have en halv-god assault enhed (så god som IG'er nu kan være) med Assault 2 våben.

Jeg har længe luret lidt på Ogryns, men de har ikke kunne betale sig i mine øjne, fordi et styrke 8 blast (som størstedelen af mine tanks er i besiddelse af) fjerner alle ogryns, 3 wounds eller ej. Hvis de får det rygtede boost, vil jeg helt sikkert bruge dem oftere. 
Når det er sagt, så tror jeg at Ogryns kan give et gevaldigt løft, hvis man får dem smækket ind blandt andre enheder, så de ikke står alene. Specielt, hvis du får et regimental standard ind i nærheden.
Jeg har også leget lidt med tanken om en Independant Commissar, der slutter sig til enheden (5 Ogryns) og hopper i en Chimera... meeeeen det er ikke noget, jeg rigtigt er kommet videre med.
Thorsten Weitling

Cannonfodders kanonføde - en 40k'ers blog

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Ablabab

Jeg er ikke helt med der... Ogryns får ikke bonus fra reg. standard, og det eneste man kan bruge en commisar til er en fist med S6 (som resten af gruppen har), der koster 70 pts, cirka det samme som tre ogryns. Giver man i stedet sin bone 'ead et trademark item til 10 pts, har man LD9 m. reroll.

Tc

Quote from: Ablabab on 27 January, 2009, 16:17:29
Jeg er ikke helt med der... Ogryns får ikke bonus fra reg. standard, og det eneste man kan bruge en commisar til er en fist med S6 (som resten af gruppen har), der koster 70 pts, cirka det samme som tre ogryns. Giver man i stedet sin bone 'ead et trademark item til 10 pts, har man LD9 m. reroll.

Hvilket du ikke må, fordi det er et "officer only" item..

Anyway, jeg har selv 16 ogryns, som jeg efterhånden et par gange har spillet med på flere måder..
Jeg kan personlig bedst lide metoden med 8-10 stk.

Synes de er okay til at bakke de platoons op jeg har, til at tage objektives med.
De skal selvfølgelig gemmes, så de ikke bliver skudt på.  :)

-Tc
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Ablabab

Nå - jeg opgiver det med hjelmene. Det er simpelthen ikke til at få klemt ned over de duknakkede, hærdebrede øffebasser. Så vi går direkte over til malingen.

@Tc: Korrekt, det glemte jeg lige i farten.

Ablabab

Så er der sket lidt mere - der er kommet kød på :D

Ablabab

Jeg tror desværre der går lang tid før jeg får gjort mere ved de her grisebasser. GW har nosset rundt i det igen igen, og de er ikke fem brugte bleer værd.