News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Paint-lab-rats

Started by Lauge, 05 February, 2009, 22:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konstantin the Apostate

Det ser virkelig godt ud, og billederne er fine! :)
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Lauge

...Jeps så er jeg tilbage  :)
Har haft lidt at se til her på det sidste... bl.a. min kærestes mave der bliver ved med at vokse så nu kommer der nok snart en lille baby ud af hende!
Men jeg har skam fået malet og taget nogle billeder, det er kun den del med at smide dem ud på nettet der halter  ::)
Her er nogle billeder jeg lige kan nå at smide ud inden jeg skal sove.

Til alle jer skønne mennesker der følger med i min blog kan vi jo lige lege en omgang 'gæt hvad der er sket på billederne step for step'
... fordi jeg er doven og skal skynde mig ned og putte mig under dynen... bare rolig det er kun lige i aften jeg er doven  ;D  ::)
Der skal mørke til for at se lyset.

Belerophon709

En mørk okker-farve, efterfulgt af devlan mud, efterfulgt af drybrush m. bleached bone, efterfulgt af mithril silver på metallet, efterfulgt af mere devlan mud...

Hvad har jeg vundet? :P

Marcus

havshoj

Du glemte Dwarf Bronze på tandhjulene, så der er ingen præmie til dig i dag desværre.

Emil B. Hansen

Og den lilla farve på ledninger ::)
Bordet er ikke breder end man kan nå hen over og lange en flad
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31421.0

Rockstar

Stavefejl i signaturen er noget rod.

havshoj

Argh, Rackstar, jeg tror ikke han har malet underlaget når alt kommer til alt - den lille sejr må Marcus godt få.

Lauge

Tjaa...
Altså ideen var skam god nok men jeg har nok mest brugt de nye foundation farver fra Citadel da de er så dejlige at male med  :)
Ledninger er malet med Fenris Grey, vasket med en gang Leviathan Purple Wash og så malet op igen med Fenris Grey.

Resten af arbejdet får i lige med nogle nye billeder da det er samme teknik og farver der er brugt

Først grunde med Calthan Brown blandet op med lidt vand.

Det hele bliver vasket med Leviathan Purple Wash.

Så en gang dry brush med først Khemri Brown og så Khemri Brown blandet med Skull White, halv af hver.
Derefter har alt hvad der skal være bronze/kobber (kan ikke lige finde ud af hvad det ligner mest) fået en gang Shining Gold blandet med en lille smule Calthan Brown.

Alt der skal være metal har fået en gang Chainmail og derefter vasket med først Devlan Mud Wash og så Ogryn Flesh Wash.
Bronze/kobber er blevet vasket med først Baal Red Wash og derefter Ogryn Flesh Wash.

Metal og bronze/kobber får til sidst en gang dry brush med Chainmail.

Så mangler jeg kun hjulene og "ploven" men nu trænger jeg godt nok også snart til at male noget andet end træ, metal og bronze/kobber!
... må lige beslutte mig for hvilken farve det er, så jeg slipper for at skrive bronze/kobber hele tiden  ???
Hvad synes i det ligner mest? bronze, kobber eller noget helt andet?

Hilsen Lauge

Konstantin the Apostate

Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

havshoj

Kobber!
Bronze er alt for dyrt, der skal jo sølv i.

Lauge

Kobber... det sagde en af mine gode venner også, så det bliver det kaldt fra nu af  :)

Her kommer så de sidste billeder af kanonen, dog uden crew, dem kommer jeg til senere...
Overvejer lidt om jeg kan nå at male en general til en hvis konkurence  8)  ::)

Ploven er blevet malet og monteret.

Hjulene er blevet malet

Og så lige en sidste detalje jeg med vilje har valgt at male efter kanonen blev samlet, Så var chancen for at skrabe malingen af mindre  :)

Lauge

Lauge

Og nu!

Billeder af min færdige kanon, når crewet er blevet malet laver jeg også lige en pæn baggrund så man ikke bliver forstyrret af baggrunden...
10 point til den første der gætter hvilken figur der står i baggrunden  ;)

Lauge

Olfert

Fed kanon, det har du gjort godt.

Medusa

Det er utroligt godt malet.

Baggrunden:greater daemon of khorne
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

Waaargh

Ja det er helt fornuftigt, ment på sådan en solid jydsk måde. Hvis jeg nu ville gøre det samme, hvor længe tager processen så?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

kvasi

Quote from: Lauge on 13 April, 2011, 22:18:55

manticore :D

eller for at være præcis, en dark elf beastmasters manticore, dog uden rytter tror jeg

Lauge

10 point til kvasi!  8)

Og til Waaargh vil jeg nok sige at med mit male tempo uden pauser (har jo nærmest max fået malet en halv time hver dag i gennemsnit)
ville det nok kunne gøres på en weekend

Lauge

Lauge

Så skete det!

Kærestens mave kunne ikke blive større så babyen valgte at komme ud.
Så blev man så far... nu skal der virkelig planlægges hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at få malet i det næste stykke lange tid, men jeg er en optimist,
så imens jeg nyder min familie og min barsel (32/34 uger ;D) vil jeg prøve at
pifte min gamle Dark efl hær op bl.a. fordi jeg har forelsket mig i Dark Eldar figuren, især de nye... men dem venter jeg lige med købe, jeg har sku for meget ikke malet og ikke samlet liggende.

Lauge

carstone

Jamen kæmpe tillykke  :)

Glæder mig til at se hvad din barsel bringer :)

Kapersfingeren

Ahh stort tillykke med den lille, det er et af livets store vidundere at se sådan en lille baby blive født ;D
Jeg græd glædes tårer overfor en del sygeplejesker da Sille kom til verden, men var lidt ligeglad med min lille guldklump forand mig...en af de bedste stunder i mit liv.

Lauge

Fast forward til 6 år senere!

Og hvad er der så sket hos mig i denne periode... ikke meget desværre (synes jeg selv) men alt er relativt og penslerne har ikke ligget helt stille  :)

uddybelse følger senere men her er en lille teaser  ;)

Lauge

guapo

Velkommen tilbage til hobbyen ;)

Har selv været baby-ramt (4 stk :o ), uddannelses-ramt, nyt-hus-ramt og alt-muligt-andet-slags-ramt, så jeg er selv lige venddt tilbage til penslerne efter ca. 5 år...

Du har gode malerskillz, så jeg ser frem til at se flere af dine dukker ;)
Smile, it enhances your face value

Lauge

Quote from: guapo on 18 April, 2017, 09:41:37
Velkommen tilbage til hobbyen ;)

Har selv været baby-ramt (4 stk :o ), uddannelses-ramt, nyt-hus-ramt og alt-muligt-andet-slags-ramt, så jeg er selv lige venddt tilbage til penslerne efter ca. 5 år...

Du har gode malerskillz, så jeg ser frem til at se flere af dine dukker ;)

Takker og i lige måde, det er nogle virkelig flotte figure du har på din blog, både de nye og gamle, og fedt at du har valgt at vende tilbage til penslerne  8)

baby-ramt (4 stk)  -  1/4 tjek... vi holder os fortsat til én.

uddannelses ramt  -  tjek... jeg er nu færdiguddannet produktionsteknolog (for 6 år siden troede jeg at jeg skulle være skolelære!) og jeg har været så heldig at finde et godt arbejde.

nyt-hus-ramt  -  niks... vi bor stadig i den hyggelige lejlighed vi fandt for at få plads til os alle 3  :)

alt-mulig-andet-ramt  -  tjek... vil jeg mene  ;)

Lauge

Lauge

nå... ud over at få malet lidt i ny og næ hvad har jeg så brugt tiden til i denne periode hvor min blog svandt hen i havet af fede blogs.

Jeg har fået erhvervet mig en airbrush med komressor til... først en uden tank men for et par år siden synes jeg at det var på tide at opgradere mit setup lidt, så jeg fandt mig en kompressor med tank og skiftede mine "kina" pustepistoler ud med en begynder-pro i form af en H&S ultra 2-i-1... jeg bøjede 0,2 nålen efter ca 2 uger  :-\

Planen var at kunne grunde mine figurer på min hobby plads (indendørs) og derefter lære at bruge den til at ligge basale highlights. jeg har forsøgt mig lidt med ovenstående stormvermins, men det er kun på huden at denne teknik er brugt, resten er udført med pensel.

Jeg opdagede at hvis jeg skulle have en chance for at få en hær færdig til en standard jeg selv var tilfreds med, var jeg nødt til at revalidere mine skills. Førhen brugte jeg meget tid på at kæle for hver enkelt figur, men når der er så mange fodtusser er der simpelthen ikke nok kærlighed til dem alle sammen.

da jeg startede hobbyen som 14-årig grundmalede jeg altid figuren sort og arbejde mig så derefter op til de farver og highlights jeg sigtede efter, denne teknik har jeg droppet og grundmaler nu alle mine figurer hvide og arbejder mig derefter nedad. dette skyldes at jeg fik øjnene op for glazes, så nu består teknikken i alt sin enkelthed i at base male figuren i meget lyse farver, dvs at jeg blokker figuren ud med grundfarver bestående af de farver figuren skal have men blandet op med hvid, mindst 2 dele hvid og en del grundfarve... de ser utroligt søde ud efter sådan en omgang med alle de flotte "baby/pastel-farver". Derefter laver jeg en glaze med originalfarven bestående af paint-medium, farven og eventuelt lidt vand, og påføre den oven på baby-farven for at skabe dybde på figuren i form af "dovne" shadings. til sidst giver jeg stort set hele figuren en omgang med en hjemmelavet dip (jeg har stadig ikke helt fået den på plads) som giver de mørkeste skygger samt black-lining.

På denne måde er det lykkedes mig at kunne stille en nogenlunde hær, hvor jeg selv er tilfreds med standarden.

og nu en mindre billed-storm af de figurer der bedst slap igennem mit male-forsøgs-laboratorium!

Spørgsmål, ros og konstruktivt kritik modtages med kyshånd! (også på mine photoshop-skills som jeg lige har lært mig selv)

Lauge

Lauge