Incoming:
Long and badly arranged text comment, without pictures!..
Søndag stod den på miniturnering i Århus.
3 kampe som opvarmning til Slaget på Heden.
Jeg stilte med en modificeret version af min SpH liste. (hovedsageligt grundet, at jeg venter på at posten dumper en predator af til mig.)
Den så således ud:
Captain, Bike, SS, Relicblade
8 Assault Termies
Dread, Tl-Las, ML
10 Tacticals, Las, Rhino
8 Bikes, AB, 2 Melta, Mm, PF
10 Assault Marines, PF
Land Raider Crusader, Mm, EA
WhirlwindDet foregik i FROB som jeg ikke anede hvor befandt sig henne... Og på trods af gps, lykkedes det for mig at fare en smule vildt, da jeg skulle finde det. Da jeg så stod ved indgangen, og konstaterede at jeg havde gået forbi der stort set hver gang jeg har været i århus, kunne det nok være jeg følte mig lidt dum.
Kort resúme af kampene:Jeg fik ikke mit kamera med, så har desværre ingen billeder.
Spil et: "Best og Three".Venlig Imperial Fist hær med et par tactical squads, AT devastators, venerable dreadnought, vindicator, Scouts i storm, 10 terminators og en captain.
Jeg får første tur og kører min land raider frem, og skyder hans vindicator i stykker. Jeg fjerner også multi-meltaen på hans Storm, som havde scoutet hen mod min whirlwind.
Min captain + 5 bikes, ryder pænt den ene flanke bestående af div. tactical marines, med lidt hjælp fra min dread.
Efterfølgende vælter mine terminators ud, og tæver devastatorne. Han deep striker sine terminators ned tæt på mine, og det ender i et blodbad, hvor jeg i tur 6, dræber hans captain, som var den sidste model han havde på bordet. Dog havde jeg alle tre objektives, så selv uden "vipe out" reglen, havde det endt med 20-0.
Spil to: "Domination"Spiller mod en Lost and the Damned hær. Han stillede noget i stil med: 3x20 mutants med MoK, 2x5 traitors med lascannon, 2x10 Khorne Berzerkers i Rhino, 2x Defilers, 5 Chaos Hounds, 10 Raptors og en sorceror.
Han vinder slaget om første tur, og deployer sin hær, hvorefter jeg stiller min hær så agressivt, defensivt op, som jeg kan. Heldigvis, ryger der kun en enkelt assault marine til hans skydning i tur 1.
Hele spillet er meget påvirket af, at hans to defilers har udsigt til hele bordet, og mine marines, kræmmer glædeligt al form for cover på hele bordet.
Det hælder i starten til min side, hvor assault marines, og terminators, ryder pænt op blandt diverse heretics, dog formår 20 Mutants + 10 raptors, + sorcerer, aligevel at få nakket mine terminators.
De flyver derefter op og fanger nogle bikes, og min captain, som de står og leger med resten af spillet.
Min Land raider klarede sig super i dette spil. - Trods alverdens lascannon og melta skud, futter den stille rundt, og skyder en masse mutants, en defiler (næsten to!).
Spillet ender med at jeg har 1 bælte, to contester vi begge, og et sidste er helt frit... Sidst nævnte kommer Stephan selvfølgelig og pointerer for mig lige som vi er færdige, og jeg indser at jeg uden problemer, kunne have bevæget 3 tacticals marines cirka 6", og have vundet spillet 20-0... men sådan skulle det ikke gå, så det blev til 15-5 til mig.
Spil tre: "Deamon World"Orks...
Hans hær var noget alla: Bik Mek med KFF, Nobz i Truk, Shoota Boys i Truk, 'ard boys i truk, tank bustas i looted wagon, boys i battle wagon, mange! storm boys, 3 deff coptas og en bassilisk wannabee.
Det så trist ud, og min koncentration var ved at svigte. Manglen på frisk luft og væske, samt alt for lidt søvn, begyndte at hærge min krop. Udover det, er orks svære at slås mod, og denne hær, så ikke ud til at være en undtagelse.
Jeg starter, og allerede i min deployment går det galt. Jeg glemmer at der er night fight, OG at jeg skal starte, så for stillet mine bikes dumt.
Jeg triller hen over bordet med min land raider, og håber på at kunne gøre spil et efter... men nej. Ikke en skramme for jeg lavet på hans looted wagon.
Nå.. men efter tur to har jeg smadret hans deff coptas og hans tank bustas, og har taget tre af statuerne. Han har smadret min land raider, og hans storm boys har næsten udraderet mine assault marines.
Herefter begynder der så at ske ting og sager. Stort set hele hans hær charger, og rykker mine assault terminators rundt. turen efter står mine bikes for tur. Da vi har slået om tur seks, har jeg kun 5 tacticals med en lascannon tilbage, og jeg vælger at sige tak for spillet, da han har taget de 3 statuer jeg havde. Kampen endte så: 0-20
Dette gav mig 35/60 mulige points, hvilket resulterede i en 2. plads ^^ (delt med en anden... men stadig en 2. plads

)
Det var en superfed dag, og Stephan snakkede om at de ville prøve at gøre det til en fast begivenhed, med en mini turnering, hvilket sagtens kunne friste mig til at besøge dem i FROB igen.
Eneste negative ting, var faktisk terrænet som godt kunne bruge en opdatering. Dog forstod jeg at de var igang med at gøre noget ved det, så det ser jeg egenlig ikke nogen grund til at klage over.

Tusind tak for et fedt arrangement. Det var nogle super hyggelige mennesker der deltog, og jeg vil da lige igen, takke mine tre modstandere for de gode og hyggelige spil.
Too long to read: Jeg var til Miniturnering, fik en 2. plads, og havde en kanon dag.