News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejen til AFOD

Started by Belial, 09 April, 2009, 10:24:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephan

Tror bare dine termies var i chok over at jeg chargede dig :D

PS: Troede at AFOD var en hygge-turnering, men du skruer da lige bissen op ;) Hmmm 3 basser, 3 exterminators, 2 enheder psykers. Så løber du fandme!
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Belial

Død over kaninerne... mu-ha-hahhh...  ;D

Men jo, de kunne helt sikkert bruge en tot græs her og der.

Nu er de i hvertfald klar til highlights:

Jeg må indrømme at jeg designede en CSM hær der imo var 30% vildere, men heldigvis har jeg ingen af modellerne.

Hmm. Jeg går ud fra at Psychic Hood også virker mod de nye IG psykers. We shall see...

MVH

Belial

Nanayaah

Ja bevares det er en god hær. Der dog også kan løbe ind i nogle dårlige matchups.

Den er ikke hårdere i niveau end hvad jeg havde forventet til AFOD, så den syntes jeg ikke du skal have nogle kvaler over at stille  :)

Belial

Njah. Mon ikke det går alligevel.

Jeg har dog overvejet at lave et par ændringer, som kan hjælpe med til at jeg kan få ram på de enheder som vil forsøge at undgå mine tropper.

Et siege shield ændres til dozer, 1 Vindicator og en terminator (muligvis en LC termie) ryger ud og ind kommer 2 Whirlwinds. Så bruger jeg mit ene tilladte boost på at få 3 enheder i heavy.

Og de her er da ikke til at stå for:  :)

MVH

Belial

Belial

Jeg har sat mit malearbejde lidt i serieprodution, så det går pænt stærkt. Forhåbentligt er de helt færdige til på torsdag, hvor de skal testes første gang.

MVH

Belial

Aqwe

Damn du er hurtig. Gider du ikke at male min hær bagefter? ;)
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Belial

Ha, ha. Njah, jeg får snart en sending fremmedlegionærer ind af døren som skal males bagefter, så der er nok at tage sig til.  :)

MVH

Belial

Belial

Så er der kommet sand på baserne og tern på skuldrene (ternene skal lige rettes lidt). Jeg arbejder stadig videre med de grove highlights.

MVH

Belial

Metheon

De der terninger på skulderne, damn, man skal godt nok holde tungen jævnt lige i munden for at få det til at se godt ud, men du ser ud til at klare det meget godt..

Jeg synes det er lidt synd du har fyret den ene vindicator, sådan to kunne have lavet en pæn bubbel omkring din hær og have hjulpet med at dele modstanderes hær op i to som du skrider frem over bordet, med kun én skal der ikke så meget til for at udskadeliggøre den..

Hvilke heavy weapons har dine alm termies? En assault cannon er altså stadig lige så god som en lascannon til at rive tanks rundt med selv med rending nerf og det ligner lidt du mangler anti-tank.. ???

Jeg synes stadig det er klamt du har lige så mange termies med som jeg har.... og jeg stiller en deathwing hær.. :o

Iøvrigt så synes jeg baserne er lidt 1-dimensionelle, ved ikke helt hvad man kan gøre men måske noget static grass?

Jaspar

Og det var i torsdags, vi sad og talte om, hvad du skulle spille og hvordan din hær skulle se ud! :) Det ser supergodt ud.

Quote from: Metheon on 11 April, 2009, 00:15:16
Synes godt nok din hær virker en anelse bisset :\

Quote from: Exorcist on 11 April, 2009, 00:48:42
Jeps, efter at have set det mareridt jeg muligvis nu kan løbe ind i til AFOD, har jeg også skruet mit army-niveau op på "Exterminatus" (aka. As bad as it can possible get)  :D

Og den er stadig ret flinkt i forhold til din hær Morten  ;) ...

Quote from: Stephan on 11 April, 2009, 01:28:32
Troede at AFOD var en hygge-turnering, men du skruer da lige bissen op ;) Hmmm 3 basser, 3 exterminators, 2 enheder psykers. Så løber du fandme!

Efter en weekend i ETCs tegn, hvor Belials hær gange mange gange mere beardy deltog, så er den altså håndterbar og især i objektivbaserede missioner. Jeg agter at tæve ham ved først givne lejlighed med en nidhær  - bare lige for agt få ham ned på jorden igen. ;)

/ Jaspar
MEDLEM AF GENITIV PROTEKTORATET - MILITANTE AKTIVISTERS BEVÆGELSE FOR KORREKT BRUG AF EJEFALDS S

Belial

Ja, Bare hør på Kenneth. Den er slet ikke farlig, overhovedet...

Snyde-nidder er der ingen der kan lave et ordentligt as til, så det undrer mig ikke.  ;D

@Metheon: Min hær har ganske vist ikke noget langtrækkende anti-tank, men i nærkamp og tæt på er der masser af powerfists, thunderhammers, et par melta guns og diverse granater. Jeg har endnu ikke bestemt mig til om jeg vil have 2 whirlwinds eller 2 vindicators, så det skal testes. Alimindelige termies har 2 cyclone launchers.

MVH

Belial

Jaspar

Prøv at tjekke Simons tråd i ETC. Der finder du svaret på, om det hedder 2 Whirlwinds eller 2 Vindicators.

/ Jaspar
MEDLEM AF GENITIV PROTEKTORATET - MILITANTE AKTIVISTERS BEVÆGELSE FOR KORREKT BRUG AF EJEFALDS S

VSH

Quote from: Belial on 11 April, 2009, 12:02:48
Jeg har sat mit malearbejde lidt i serieprodution, så det går pænt stærkt. Forhåbentligt er de helt færdige til på torsdag, hvor de skal testes første gang.
MVH

Belial

Hep

Det ser sgu godt ud, og serieproduktion er vejen frem når det gælder at få en hær færdig... Glæder mig til at se vehicles :)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Belial

Så døde der en masse kaniner og lidt flere highlights er kommet på. Jeg mangler snart kun highlights til de grønne områder. Som folk måske har set har veterans grønne hjelme og almindelige tusser har grå. Sergeants har Crimson Laurels for at symbolisere deres specielle status (selvom det nok er en kort karriere at være sergent i en almindelig terminator squad ;) ).

Jeg har også klattet lidt på mine køretøjer, men det er ikke rigtig værd at vise frem endnu.

MVH

Belial

Belial

Så kom der highlights på termies og static grass på baserne.

Jeg har skiftet lidt tunge våben ud i tac squads'ene og fjernet den sidste Vindicator, så jeg mangler ca. at bruge 100 points. Om jeg vil forsøge at skabe plads til den Vindicator eller gå efter noget Fast Attack vil jeg lige tænke over. Køretøjerne er ikke færdige endnu.

MVH

Belial

Aqwe

Uf... det er en av'ti hær.
Det det eneste du kunne gøre for at gøre den være, var at sætte dine Tac's i DropPods med Locator beacon's til DS/Gate of infinity. De evt sidste pts, kunne så blive brugt på Assault marines der også kommer ned efter pods.

Belial

Jeg overvejer noget som kan knække tungt panser lidt på afstand. Pt. har jeg kun 2 lascannons, hvis jeg ikke finder plads til den Vindicator.

Jeg har ingen drop pods og ingen økonomisk udsigt til at få fat i nogen desværre.

MVH

Belial

Excommunicate

20 Terminators? Hmm... det virker bekendt... uhh, hvor har jeg set det før? Nå, det kommer nok til mig :)

Det ser fedt ud, Morten. Super ærgeligt jeg ikke selv kan komme til AFOD :(

Simon

Aqwe

QuoteJeg har ingen drop pods og ingen økonomisk udsigt til at f fat i nogen desværre.
¨

Når okay :-\

hmm...
Vil du ikke spille?  :D

Stephan

Jeg ville finde nogle points til nogle attack bikes med MM hvis jeg var dig.
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Belial

Det ville jeg også (sagde det jo Kenneth ;) )

Tror lige jeg kan klemme et par stykker ind.

MVH

Belial

Belial

Så blev det tid til at teste hæren.

Min liste blev:

Librarian w. terminator armour & storm shield (gate of infinity, machine curse)

9 Assault terminators (8 TH&SS, 1 LC)

10 Terminators (2 cyclone launchers, 2 chain fists)

10 Tactical Marines (Lascannon, melta gun, powerfist, combi-flamer)

Rhino

10 Tactical Marines (Lascannon, melta gun, powerfist, combi-flamer)

Rhino

1 Attack Bike w. MM

1 Attack Bike w. MM

2 x Whirlwind

Min modstander JP havde noget i denne retnng:

Librarian (gate of infinity, smite)

Sternguards (2x combi-melta, 2 x combi-plasma, powerfist)

Drop Pod

Tactical Squad (plasma gun, plasma cannon, powerfist)

Rhino

Tactical Squad (plasma gun, plasma cannon, powerfist)

Rhino

10 Scouts w. sniper rifles

10 Assault Marines (Powerfist)

Bike squad (3 bikes, 2 x melta gun, powerfist, 1 Attack bike w. MM)

Bike squad (3 bikes, 2 x melta gun, powerfist, 1 Attack bike w. MM)

Whirlwind

Mission:

Primær: 3 objectives midt på bordet. 1 direkte i center og 2 stk. 18" til højre og venstre for center-objecktive.

Sekundær: Nedkæmp en fjendtlig enhed (eget valg efter deployment).

Tertiær: Victory Points (bliver måske ændret til AFOD).

Deployment:

Jeg vandt retten til første tur, hvilket jeg tog og skulle derfor sætte mine tropper op først. Jeg havde en stor bygning, hvor jeg kunne skjule mine Whirwinds og mine Attack Bikes (jeg regnede med at JP ville vælge en af dem som sekundær mission og ville ikke risikerer noget, hvis han vandt "seize the initiative". Jeg placerede en tactical squad i begge sider (delt i combat squads) og mine terminators i midten sammen med Librarian.

JP placerde sine Bike squads i hver side sammen med en combat squad opsidet i Rhino. Hans Assaut marines valgte den min svageste flanke længst væk fra den store bygning. I centrum placerede han combat squads med plasma cannon og scouts. I reserve var hans Sternguards og deres drop pod.

Tur 1

Første tur gik jeg offensivt til værks. JP havde placeret to Scout Combat Squads og en tactical combat squad i en ruin, som jeg ville have ryddet hurtigst muligt da det dominerede alle 3 objectives. Min Librarian brugte gate of infinity til at få mine Assault Terminators frem mod JPs svageste flanke og ruinen jeg ville have ryddet.

Det ville ganske vist kompromitere min svage flanke, men det havde jeg en plan for (honest :) ) Ligeledes placerede jeg mine Assault terminators direkte foran en bike squad fyldt med melta, men dem havde jeg valgt som min sekundære mission og med 12" range rangede jeg ikke med at JP turde satse. JP havde ganske rigtigt valgt min ene MM attack bike som sekundær mission, så de fandt madpakken og dirty magazines frem og hyggede sig bag den store bygning. Min rhino på den svage flanke rykkede mod center lidt trukket tilbage som led i "the grand scheme".

Begge Whirlwinds og Terminators åbnede ild på ruinen som jeg ville have ryddet. Det resulterede i en del døde scouts og med lidt heldigt en tac marine med bolter og vigtigst også ham med plasma cannon. Begge mine lascannons åbnede ild mod den rhino JP havde på hans stærke flanke i håb om at sinke ham lidt men begge missede. Øv.

Billedet er taget lige i starten af JPs tur 1, hvor hans Drop pod netop er landet.

Mere tilgår...

Belial

JPs drop pod lukker en røvfuld vrede sternguards ud som begynder at fyre melta/plasma død ud over mine terminators sammen med alt andet på bordet som kan nå. Jeg har heldigvis spredt dem godt, så "kun" halvdelen dør. JP rykker frem med sin stærke flanke, men mine folk er smuttet så der er ikke noget at charge. Han prøver at få sin Assault Squad frem med gate, men ruller 11. Det havde jeg egentlig regnet med ville lykkes, så sternguards skulle bare skydes. Nu står de alene og mine terminators rykker frem og nakker dem fuldstændigt i fællesskab med min ene tac combat squad. Min lascannon squad rykker bagud og løber, så der vil gå endnu længere inden JPs assault enheder får kontakt. Til den tid håber jeg at mine Assault Terminators har ryddet op i den anden halvdel af bordet, hvilket de allerede er godt igang med (JPs ene Rhino bliver flækket af 24 Thunder Hammer angreb.. BOOM). JPs attack bikes undgår klogeligt mine Assault Terminators og jeg blokerer dem det bedste jeg kan med min Rhino, så de ikke kan komme ned til mine Whirlwinds).

Billedet viser min vigende flanke og JPs tomme drop pod. Mine terminators konsoliderede 4" væk kort efter.

Den anden flanke, hvor JPs Rhino bliver revet i småstykker:

Mere tilgår...

Belial

På min Whirlwind flanke lykkes det til sidst JP at få sneget sig udenom min Rhino og så begynder hans bike squad at nedkæmpe mine Whirlwinds. Jeg bruger dem nu kun som skjold for min MM attack bike, som er JPs sekundær mission.

Imens er der sket ting og sager andre steder på bordet.

JP rykker frem i ly af sin sidste Rhino, men det lykkes mig at få frit skud til hans bike squad med mine Terminators og 4 træffere fra mine Cyclones afgør sagen. Mine Assault Terminators går berserk i ruinen som skulle ryddes og flår alt og alle fra hinanden og fortsætter frem mod en sidste tac combat squad med plasma cannon.

Efter dette styrer jeg spillet med long range fire og JP bliver nød til at gamble med sine sidste assault enheder for at vende kampen. Men i det samme har min anden tac combat squad krydset bygningen og kaster sig ind i kampen. Mine folk gør holdt og åbner ild. Den svange flankere er ikke længere svag i forhold til JPs og jeg søger frem for at afgøre sagen:

Jeg må indrømme at jeg havde forregnet mig lidt. Af en eller anden grund tror jeg stadig altid at man bare skal være indenfor 6" af et objective i stedet for 3. Da JP ruller for 6 tur kan han faktisk hente en draw, men 6 tur kommer og vi bliver enige om at stoppe da JP kun har sin ene Bike Squad tilbage, som ikke kan gøre noget og er min sekundære mission, så JP tør ikke ofre dem. Jeg kunne teoretisk have nedkæmpet den sidste bike squad (krævede en del omtanke og nok også noget held), men klokken var mange, så vi blev enige om at stoppe.

Så mine tropper vinder primær og tertiær mission mens sekundær er draw.

Min hær fungerede rigtig godt, men machine curse fik jeg aldrig brug for. Mod en hær med mange hurtige køretøjer var den nok smartere, men jeg overvejer at skifte den ud, men kan ikke helt greje med hvad...

MVH

Belial

Grumlord

QuoteMin hær fungerede rigtig godt, men machine curse fik jeg aldrig brug for. Mod en hær med mange hurtige køretøjer var den nok smartere, men jeg overvejer at skifte den ud, men kan ikke helt greje med hvad...

Hvad med Vortex, hvis han er i terminatorarmour kan han jo gå og skyde med poweren. ret god imod LRs og så noget.  :)

Mvh Jesper