News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Fællestråd: Jeg maler osse epic

Started by elThyge, 08 May, 2009, 18:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

elThyge

Virker ikke som om selv GW har nogen 100% sandhed. Billedet er fra det gamle Armies of the Imperium supplement. Trekanterne er her vendt som set fra fjenden?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Jeg har også lige vendt mine trekanter sådan, jeg tror bare jeg har omvendte Blood Angels så.

Selv synes jeg de ser fine ud og det er vel det vigtigste...

Frede

På en måde så virker det også bare lidt mere "macho" at have pile som pejer mod fjenden og ikke væk fra ham - men det er måske bare mig.. ;D

Hovedsagen er vel egentlig også bare at du kan kende forskel på dine enheder.

- F -

Sadomator

hmmm, ja, jeg ved ikke om jeg skal lave det om, jeg gider ikke rigtigt lige nu.

Sadomator

Jamen, så malede jeg en med en pil den anden vej, det ser faktisk bedre ud, så er spørgsmålet om jeg skal vende mine devastator trekanter om, eller om det godt kan gå? ???

Taoregorn

Oh! Små flag må være et must. Det har jeg gjort alt for lidt i selv.

Jeg har noget meget tyndt pianostreng... vi kan lave en bannerdag Jonas.

elThyge

Hehe, føler mig lidt mere truet som modstander, når pilen peger direkte mod mig Det andet ligner jo nærmest en invitation. Kan man lave miniudgaver af en velkommenmåtte til at lægge ved Rhino-udgange? ;D

Små flag: Så må jeg se at få lavet mit Santa Anna ved Alamo "vi-skåner-ingen" blodrøde flag.
- Oh yes, we all are.

Sadomator

Jamen jeg har ingen printer og jeg er ikke nogen god banner tegner, men jeg er da frisk på at lave flag...

Jeg tror dog ikke at ALLE skal have flag, men alle mine commanders og lign må gerne, det kunne være cool...

Jeg har også altid elsket de gamle titan billeder, hvor de har en masse bannere og faner, men jeg kan ikke lave dem selv.

Edit: alle mine tactical rhinos har nu fremmadrettede pile, men jeg ved ikke om jeg skal ændre mine devastator trekanter også? Jeg har kun malet 2 rhinos til devastators, så det skulle være nu det skulle gøres, hvis det er...

Frede

Jeg har ingen problemer med trekanten til devastators.

- F -

Sadomator

fint, så er det også nemmere at kende forskel... så er det fuld drøn på, jeg nærmer mig de 3000 point...

elThyge

Old-skool Brainkruzhers til folket. :)
- Oh yes, we all are.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 22 May, 2009, 22:37:54
hvor er det beskrivelsen af hvor meget det larmer når man affyrer en braincrusher står?

- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Ja det er beskrivelsen. Hvor står den? ;P

Det slår mig lige at modellen er alt for lille ift. beskrivelsen. Og at den slet ikke er godt repræsenteret af en gunwagon.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 23 May, 2009, 08:23:08
Ja det er beskrivelsen. Hvor står den? ;P

Det slår mig lige at modellen er alt for lille ift. beskrivelsen. Og at den slet ikke er godt repræsenteret af en gunwagon.

Den stammer fra bogen til Ork & Squat Warlords til Epic: Space Marine.

Brainchrusha'en var en af de bedste "kampvogne" i det gamle system. Ægge-knuser beskrivelsen passer meget godt på dens effekt som jeg husker den.

Den kunne godt få sin egen lille statlinje i forhold til Gunwagonz, men det ville være en tilbagevenden til hvert-våben-sin-egen-regel linje, som designerne har forladt i forhold til en række gængse særregler, (Fx. Thick Rear Armour), som så passer ind i alle hære, hvor nødvendigt.
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Alting med måde... jeg synes de fleste ting passer fint til at være en gunwagon. Gobsmashas, bonegrindas, osv synes jeg det er fint til. Men den her afviger væsentligt.

elThyge

Nu spiller vi jo ikke turneringsspil, så det står os jo frit for at opte for muligheden med at opgradere Gunwagonz til Brainchrusha's. Vi bør dog holde os til grundsystemet som tænkt af designerne.

Hvad kunne Hjernerysteren så i forhold til almindelige Gunwagonz i det gamle system.
- De skød 100cm, mod battlecannons 75cm.
- De var dårlige i nærkamp, 0 modsat +4 CAF i det gamle system.
- De var bedre til at ramme 3+ mod 5+/4+ for battlecannons.
- AP -3 mod -2.

De to første er blot ændringer til gældende grundstats. Så skal vi blot lede i gennem de generelle særregler for at finde passende kommentarer at hænge på.

Kan dog ikke lige huske en regel, der gør det nemmere at ramme? Angående AP kunne vi jo gøre et til et MW-våben.

- Oh yes, we all are.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 23 May, 2009, 13:03:47
Hvordan er en battle cannon så ændret ift sig selv idag?

En Ork Big Gun skyder 45cm og har AP5+/AT5+;IG Battlecannon hedder 75cm og Leman Russ AP4+/AT4+, Vanquisher AP4+/AT2+; en Ork Soopa Zap-Zap er 60cm, MW3+.

Forslag: 60/70cm og enten AP4+/AT2+ eller MW3+.

Desuden kan vi gøre det til et FxF våben, mend firing arc på 90grader fremad.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Har lige haft den ude og vende på www.tacticalwargames.net:

Erstat våben med Soopagun 60cm BP2, MW. Der er jo tale om en granat med payload og ikke en stor kompakt kugle.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Er ved at få linet lidt imperiale forstærkninger op. Skal lige finde ud af, hvilket farveskema de skal have.

- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Tjek lige de nye exodus vogne der er på vej... den sci-fi StuG er s'gu da for lækker (også på tac)

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 23 May, 2009, 17:49:23
Tjek lige de nye exodus vogne der er på vej... den sci-fi StuG er s'gu da for lækker (også på tac)

Har du et direkte link. Kunne ikke finde noget på forummet hos Exodus Wars?
- Oh yes, we all are.