News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

CSM

Started by Belial, 06 May, 2009, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Belial

Hmm.. Ak ja. Så må man vel hellere have mulvarpelæderet op af lommen. Eller finde noget andet at bruge de points til.

MVH

Belial

Metheon

Hvad med at tage 2 termicide grupper med og flere obliterators? Så går din booster på dobbelt dublet, så har du 6 oblits og 6 termies.. de termies er ret seje til at droppe og pwne tanks har jeg hørt.. og 105 points for 3x combi-melta..

Men du skal ikke lytte til Simon, at bruge gamle figurer er ikke i mod reglerne. Kan du lide den raiderbasse der så brug den :) Eller skal folk der bruger gamle tyrant guards også skifte deres figurer ud? Tsk tsk.

Belial

Mjah. Nu har jeg jo faktisk en gammel Eldar Avatar som kun lige er et par millimeter højere end en Dire Avenger, så jeg tror egentlig også selv, at man skal passe lidt på med de ældre figurer.

Ideen med mine termies går lidt i vasken uden en landraider (de kan ikke lægge pres med skydning og er forholdsvis udsatte for fjendtlig ild) og land raiderens firepower vil også blive savnet mod hurtige pansrede mål.

Ligeledes vil den have en trusselsværdi som måske kan lede noget af fjendens ild væk fra mine Rhinos.

Bumme-lum...

Egentlig ville jeg gerne have en Greator Daemon med. Den er latterlig billig i forhold til stats, men desværre ejer jeg kun Tzeentch versionen og den kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at stille med når resten af mine tropper er Khorne (selvom det strengt taget er lovligt).

MVH

Belial

Excommunicate

Quote from: Belial on 18 May, 2009, 07:25:07
Hmm.. Ak ja. Så må man vel hellere have mulvarpelæderet op af lommen. Eller finde noget andet at bruge de points til.

MVH

Belial

Well - afgørelsen skal ikke være min :) Hvis Jaspar synes det OK til AFOD, så er det det. Ligesom jeg heller ikke synes Redeemers skal være med i Black Templar hære, men det er jo okay til AFOD.

Metheon siger godt nok det ikke er mod reglerne at stille den gamle Land Raider, men jeg er nu uenig. IMO går det ind under conversions, der er til egen fordel. Det er en billig måde at få en (omend lille) fordel. Så kan det godt være man kan finde et citat, der siger man skal bruge modellerne som de er købt - og den gamle Land Raider ER jo købt sådan. I mellemtiden er grundlaget for reglen dog de nye modeller - det må man gå ud fra :)

Det sagt så er det egentlig bare en 'løs' holdning fra min side. Hvis det går den anden vej er det ok med mig ;)

Simon

Sicarius

Hvad er målene på den gamle raider?

(kan da sige at jeg har en gamel predator med, vil ikke ud og købe ny for den smugle der kan være i størelses forskel der...)
Charlie Staggemeier - jeg er ALTID PERFEKT, undtagen når jeg ikke er...

Belial

Den er 14cm lang, 15cm bred (10 uden sponsons) og 8,5cm høj. Hvor stor er en ny Land raider egentlig?

Jeg har godt nok også mange Rhinos som jeg ville være ked af at skulle udskifte.

MVH

Belial

Excommunicate

Jaja, det er jo ikke en verden til forskel fra den nye, i mål. Faktisk er den lidt højere  ::) Syntes bare at huske den var så lille.

Jeg synes nu heller ikke gamle rhinos og preds størrelse er så meget anderledes end den nyes at det gør noget. Selv vil jeg dog ikke bruge dem - de nye er for fede :)

Simon

Metheon

Jeg kan nu godt lide de gamle rhinos, specielt til chaos marines da der er lidt "pre-heresy" over dem. Specielt er de super fede med ekstra armour fra mail order på dem da det giver dem lidt ekstra masse..

Derfor synes jeg også at det er fedt hvis Belial bruger den gamle land raider da det om noget er pre-heresy :) Passer super til chaos :)

Aqwe

he he... Jeg syns også at vi skal indføre at CSM kun må spille med gamle udgået figurer.

Speaking of  udgået figurer. Morten, Kan jeg overtale dig til at poste et billede af din "gammel Eldar Avatar" jeg leder efter en tilpas skør/cool mini til min CD the Changling.
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Linnet

Obliteten ser fed ud, men mangler den ikke lidt bulk?, måske er det billedet, men den ser ikke så massive ud som den "rigtige" figur.

Mvh Lars
FORMERLY KNOWN AS BA PLAYER

Det er et hyggespil..men jeg kan stadig godt lide at vinde
Quote from: Belial on 13 November, 2009, 00:19:39
Enig. De er super seje. Denne blog får simpelthen for lidt ros i forhold til det den fortjener. :)

Belial

Her er et billede til sammenligning:

Jeg har sat ekstra store skuldre på for at bulke ham lidt op, men det er nok benene som mangler lidt. Det ville dog være en større opperation og lidt ud over mine gs evner.

MVH

Belial

Metheon

Jeg synes han er fin som han er, hvis nogen får ondt i røven over at han er nemmere at gemme så skal de bare straffes med et skud plasma op i røven! ;D

Belial

Nemlig ja. ;)

Her er han pre-dipping:

Elsker de pre-dipping billeder. Det ser helt vanvittigt ud.  ;D

MVH

Belial

Excommunicate

Guy 1: Hmm, I'd like to shoot your oblit-squad over there by the ruin.
Guy 2: Oh - you can't.
Guy 1: Umm... What? I have, like, total visability!
Guy 2: Rulebook says you can't shoot and weapons'n'stuff.
Guy 1: Yeah?
Guy 2: He's ALL weapon, baby!  8)

Synes dine Oblits er rigtig vellykkede når man tænker på, hvad du har haft at gøre med/brugt. Jeg mener - en gammel terminator, noget greenstuff og en masse våbendimser... Kudos!

Simon

Linnet

OKay, jeg kan godt se at der ikke er stor forskel i størrelsen. Det er da en billig måde at lave en røvfuld Obliter på og det er jo altid super dejligt  ;D
FORMERLY KNOWN AS BA PLAYER

Det er et hyggespil..men jeg kan stadig godt lide at vinde
Quote from: Belial on 13 November, 2009, 00:19:39
Enig. De er super seje. Denne blog får simpelthen for lidt ros i forhold til det den fortjener. :)

Belial

Okey-dokey. :)

Så er der lidt opdateringer:

Khorne termies snart klar til maling:

Første oblitt. færdig:

MVH

Belial

Sicarius

Charlie Staggemeier - jeg er ALTID PERFEKT, undtagen når jeg ikke er...

Metheon

Hvilken hvid spray er det du bruger, den virker lidt mere glossy end GWs hvide spray?

Jeg synes iøvrigt din oblit er blevet ret sej, det muterede kød er blevet ret gennemført.. Hvilken farve brugte du som base?

Har du tænkt dig at give den matt varnish? Umiddelbart synes jeg han virker sejest med glossy..

Belial

Den hvide spray er en billig spray købt i bilka tror jeg. Når en billig spray er blevet brugt et par gange bliver den efterhånden glossy og lettere klistret. Siden det hele alligevel bare skal males over og dippes, så gør det ikke rigtig noget.

Kødets grundfarve er Tanned Flesh. Efter dip har jeg lysnet den lidt op med en blanding af Tanned Flesh, Blood Red og Skull White.

Nix. Ingen matt varnish. Elsker også selv det glossy look de får. Lidt blod, olie og gore giver så et fint glow. ;)

MVH

Belial

Tulsa Doom

Quote from: Simon Darre on 18 May, 2009, 01:37:54
Hep.

Nu må jeg lige være helt ærlig her :) Jeg synes ikke det er i orden at bruge den gamle Land Raider - den er simpelthen alt for lille. Kan godt være den er rimelig høj, men den er liiige en tand for nem at gemme og rykke rundt IMO.

Og Morten - den er jo hyper klam at se på :D ;) Land Raideren har fået en ny model siden da - og den er faktisk fed :)

Mvh
Simon

I'll finish off by saying that whatever we decide to do 'officially', there is nothing stopping players with Squat armies from using them, either in Epic or 40k for that matter. There is no GW 'rule' against using old Citadel Miniatures, as long as you use them with exisiting army lists and in a way that won't cause confusion for other players. I recommend taking a positive stand by saying "Have you seen these cool old models? They're called the Squats and GW used to make them back in the late eighties/early nineties. I love 'em, so I count them as Imperial Guard and use them with the current rules..." Put like this I can't imagine that anyone would stop you from using your army.

Best regards,

Jervis Johnson
Head Fanatic

Men, der er ingen tvivl om at den nye land raider er noget kun mere cool end den gamle. Men, jeg er så slet ikke i tvivl om, at man vil kunne få noget fedt ud af den, hvis man kastede lidt bits og andre ting på den. De gamle tanks har det med at være lidt... blege?
Det er som om de mangler tekstur i forhold til de nye, så der skal nok arbejdes lidt med det... hvilket vi jo så også kan se er noget du kan finde ud af. Jeg ville aldrig nogensinde have fået ideen om at bygge oblitorators selv. Meget fornemt :)
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Vra

Quote from: Belial on 18 May, 2009, 15:15:31

Elsker de pre-dipping billeder. Det ser helt vanvittigt ud.  ;D

nu ved jeg godt at jeg er total n00bish men er helt ny(for anden gang) til warhammer:
Når du nu har samlet din obliterator, malet guld og tentakler hvad gør du så derefter for at opnår det resultat du gør? Du må da skulle male en hel del sort+highlighst+detaljer ikke sandt? Ellers er der noget jeg ikke forstår - kan være man burde læse samtlige 12 sider i den dipping tråd der er her på PF, gah! :)

mvh
Nils

Jorden er altid frossen for dovne svin

Spiller den der Mordheim

Belial

Jo, jo. De sorte områder er malet bagefter og har fået codex grey highlights.

MVH

Belial

Vra

takker, det ser sku godt ud :)
Jorden er altid frossen for dovne svin

Spiller den der Mordheim

Hare

måske lidt udenfor topic men med al den snak om størrelser på køretøjer kommer jeg til at tænke på mine gamle termies der stadig står på små baser - burde man skifte dem til store?

Belial

Det har jeg i hvertfald gjort. Virker mere passende imo.

MVH

Belial