"Welcome to Talabecland" (Agger og hans bror laver en mordheim kampange)

Started by agger, 01 June, 2009, 17:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

agger

Hej alle sammen, og velkommen til hvad der forhåbeligt bliver en kreativ lille legeplads for regeltweaking, missions opbyggelse, fluff skriblerier og anden nørden med ord, såvel som skueplads for maleudvikling, terrænbygning og andet figurarbejde.

Sigtet med det hele er at få opbygget en solid mængde af forskellige warbands og nok terræn og borde til at vi kan spille enkelt spil og lave kampanger uden det bliver for ensformigt i længden. Hvor hvert warband, og hvert stykke terræn gerne skal være bundet sammen igennem en rimelig fastsat fokuseren på fluff. 
Samtidig skulle projektet gerne være nok til at tilfredsstille vores indre figurnørder nok til at vi ikke pludseligt (igen!) begynder at samle sytten forskellige warhammer og 40k. hære (plus det løse) på en gang!   :)

---

Jeg vender tilbage med en mere uddybende beskrivelse af baggrundshistorien vi kommer til at gå ud fra, men for nu er vi kommet frem til at det skal foregå i Talabecland, før mordheim bliver ødelagt, men efter at Talabeclands elector count/countess erklærer sig for kejser(inde).

---

Lige nu arbejder vi på at udvikle to "nye" warbands, men det er indtil videre meget løst sat sammen, og om de overhovedet kan fungere ordenligt i konkurrence med andre warbands er vi lidt i tvivl om... de mangler i hvert fald begge to mere arbejde, og i tilfælde af nr. 2, en bedre titel  :):

Sylvanian Mercenaries

The common folk of The Empire have viewed the backwater county of Sylvania with disdain and mistrust for as long as its thin soil has been inhabitated, avoiding doing business with its mumbling population, and viewing them as beings only a few inches above the thieving Strigani.

As the county bought its independence from Stirland with its aid in rebuilding the nation after the cursed night of the restless dead, this resentment towards Sylvanians has multiplied tenfold. People still tell tales of the time when the dreaded sorcerer Frederick van Hal waged war from the county, spelling dead to the plaque vary nations with newly diseased victims and necromantic power, some of the more outspoken commoners therefore openly accuse the Sylvanian royalty for being responsible for the nightmarish incursion that seemed to ravish far lighter on the province of Sylvania than anywhere else.

These outspoken few, whose numbers seems to be growing as fast as the misery of the land, speak of the Sylvanian nobility and their depraved manners. They say that in Sylvania, people howl with the wolves and dances with wraiths. They say that nobles are known to wear coats of human skin, and that they all posses powers marking them for the witch hunters' pyres. This is of course not all true, but that some of the noble houses of the province openly take pride in being descendants of black hearted van Hel is an unsettling fact.

With the civil war raging between the emperors of Talabecland and the rightly elected emperors, the Sylvanians have started to interfere in Empirial history in a way unseen since the time of the necromancer's reign. The Sylvanian nobility have always gone by the policy that a weakened Stirland means a strengthened Sylvania, in many ways this can be said about the Empire as a whole too, and the nobility is therefore secretly hiring mercenaries and sending soldiers to the different warzones to sabotage the missions of other nations soldiers, cause terror in local populations and make sure that the war doesn't die out. All of course under the cover of helping the divided Empire in its struggle.

Warband: The warband follows the rules and troop selection of ordinary mercenaries with the following exceptions and special rules.

Backwater nation: Sylvania has never been known for its wealth or innovation, and modern wonders such as black powder weapons are almost unheard of, reserved for the wealthiest of the wealthiest only. Therefore, members of a Sylvanian warband cannot purchase any black powder weapons at all.

Wicked Nobility: Sylvanian Nobility are more infamous for it's disdain for commoners than any other province's nobility, and as such they rarely rely enough on a common born man to raise him to the rank of officer. This role mostly falls to young or lowly nobles, who bring with them the old and secret family traditions of practicing the black arts. So even though the young officers might not be the most fitting leaders, they bring something dark and far more dangerous with them to the warzones.

Rename the entry for mercenary captain to "Sylvanian Noble", and ad the following to his special rules:

Wizard: Sylvanian nobility is corrupted by the lure of the dark arts. The noble counts as a wizard and is able to use necromantic magic. He will first appear as a spell caster after he has cast his first spell in each battle, or the first time he uses it against a certain enemy warband in a campaing. As such, Witch hunters and other characters with hatred against wizards will first start hating the noble if he uses his magic.

The Talabecland Hunters of Warlocks, Sigmarite heretics and other foul perversions.

During the time of the Talabecland revolt, and a good long time through the age of Tree Emperors, the counts and countesses of Talabecland officially declared Sigmar a false god, and his worship heretical, in order to gain the support of the Ulrican cult.

Backed up by the Taalites and Ulricans, the self declared emperors set in motion a man hunt to rout out everyone who worshipped Sigmar as a god, openly or in secret, from the soil of Talabecland and Middenland. Quickly developing methods of torture and interrogation to get accused victims to confess and report, the men hired to catch and burn these so called heretics made an infamous reputation for themselves, which would come to ring through the ages, forever staining the county of Talabecland with guilt and horror.

These groups of interrogators and trackers were mostly recruited from the ranks of veteran soldiers or the Talabheim citywatch, although they often had the fellowship of an ulrican or taalite priest. They proved to be horribly effective, catching thousands of "heretics" each year, submitting them to grievous torture, before burning them at the stake or sending them to the guillotine. Only a lucky few of the accused proved themselves innocent and avoided execution, none avoided the torture.

To represent these hired hunters, use the rules and troop selection for witch hunters, with the following changes.

Not Sigmarites: The warrior priest entry is replaced with that of a priest of Ulric, which can be brought for his hiring fee. He is then a normal part of the warband, and no upkeep cost needs to be paid. All the rules for him is still in effect, he can for example, still purchase a wolf.

Bodyguard: If a Priest of Ulric is part of the warband, he can request the protection of a templar of Ulric. To represent this, one of the 0-3 witch hunters may be replaced by a champion from the Middenhiemer Mercenary Warband entry. He must be equipped with a double-handed hammer, and a suit of heavy armour. He has the ability to ride (if only one horse is allowed, he will still be able to purchase a horse, making it possible to have two mounted warriors in your warband). Also ad the followiong rules to his profile.

Hatred: White wolves see Witch Hunters (Templars of Sigmar), Warrior-Priests, Sigmarite Matriarchs and Sisters Superior as agents of an opposing cult, and thus they HATE these models. That hatred does not extend to other models in those warbands, as the White wolf see them simply as misguided followers of an errant cult.

Notice: All entry titles in the witch hunter profile should be changed to something more appropriate, such as witch hunter = Veteran, Flagellant = executioner, zealot = tracker or torture etc.

---
på figur fronten arbejder min lillebror på et orc warband, og en kro på flere etager, imens jeg er igang  med at converte en gruppe dværge og figurer til "nye warband nr. 2", male forskellige testfigurer for at få ordenlige farvesammensætninger (talabeclands heraldry farver er noget værre grimt pang pang... det skulle jeg have tænkt over før!), og bygge en lade og et farmhus der skal indgå i vores første spileplade.

Jeg troede jeg havde bedre billeder liggende, men de er åbenbart blevet væk  :( så for ikke at skrive alt for meget uden at vise billeder overhovedet, får i lige de her syle grimme, uredigerede og gamle billeder af lidt forskellige figurer under konstruktion.

To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

agger

EDIT IGEN  :): Alt for store billeder fikset
EDIT: Undskyld de alt for store billeder, forsøger at få dem ændret senere

Efter et par forsøg ud i at sammensætte et nogenlunde farveskema for talabecland soldater, og en hårrejsende opdagelse af at gul jo er pisse svært at få til at se godt ud, kom jeg frem til at jeg lige så godt kan lave et ostermark warband ud af mine træningsforsøg.

Her er det første af de forskellige maleforsøg der er blevet færdig.

Er ikke tilfreds med øjne og hud og farverne er for flade, men da jeg oprindeligt kun havde tænkt mig at male uniformen hurtigt, og figuren på det tidspunkt intet hoved havde (derfor det er sat så "skødesløst" på), er jeg egentligt ganske tilfreds.
For at rode lidt bod på malearbejdet gav jeg basen lidt forskellige detaljer. Vil meget gerne vide hvad folk synes om "bladene", hvis det er til at se dem på billederne. 
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:

Frede

Hvis du vil have din gule til at se godt ud, så skal du først male en brun. f.eks Snakebite Leather.

Selv maler jeg med PP's Guncorps brown inden jeg maler gult. Det dækker meget bedre og man får enda lidt indbygget skygge.

- F -

agger

Det tænkte jeg nok, også før du sagde det, desværre forsøgte jeg mig frem med en blanding af gul og bestial brown først... det blev sgu alt for mørkt i revnerne, ligner lidt et dårligt forsøg på NMM guld. Andet forsøg med snakebite gav bedre resultat, tak for det !

Her er de to nyeste "Ostermark'ere". Det har desværre været en dårlig dag at tage billeder i, så de er blevet for mørke.

De mangler som i kan se også lige at få malet ansigterne færdige... eller det vil sige, ham med spydet mangler sådan set stadgivæk et ansigt også  :)

Her er de sammen med den første gut... set bagfra.

Jeg tror desuden at jeg foretrækker den mere rødlige nuance i uniformen. Den bevæger jeg mig nok tilbage til, med mindre der er nogen der har tips i hvordan man får en "varmere" lilla frem?

Mvh.
Asger

Min Mordheim Blog:

agger

Det er dog satans at skulle til eksamen på mandag, så man ikke kan komme i byen! SÅ må man jo istedet lege lidt med figurer.

Jeg har fået malet lidt mere, og modeleret lidt greenstuf (mest for sjov). Det er dog kun greenstuff eksperimentet jeg kunne få et godt nok billede af her efter mørkets frembrud, til at det på nogen måde er værd at vise frem.

Det skal blive til en fed/overvægtig zombie i puffærmer. Havde godt nok ikke tænkt mig at bruge de tudsegamle GW zombier til noget warband (de er sgu for uproportionerede og tamme), men lidt "proxy" zombies kan man vel altid få brug for til et enkelt sceneri eller to.

Fluff/spil mæssigt er jeg begyndt at se lidt på det Ostermark warband, jeg nu pludseligt er ved at bygge. Fanatic Issue 1 har regler for dem, og selvom det virkeligt ikke er noget specielt (de får lov at re-roll'e all alone og routing, og lederen må købe en hund ::)), så tror jeg bare jeg bruger dem sådan. Da jeg samtidig bare anvender figurerne som de kommer ud a bitz boksen (i hvert fald når det gælder henchmen), så bliver det nok et pænt skod warband jeg ender med at få bikset sammen! Men pyt, det er vel egentligt ok at have en "underdog" til at lave noget narrativt sjov med.

Derudover vil jeg gerne give alle warbands et par hired swords i tilfælde af de får brug for at blive større hurtigt. Fluffmæssigt tænker jeg på to ting:

Warlock: Eftersom jeg tror mig og brormand er ved at pin-pointe os ned et sted i tidslinjen imellem Vlad's overtagelse af Sylvania og Mordheims ødelæggelse, betyder det at Ostermark både har mødt troldkvinder (Icewitches) under Kislev's invation/opståen, og sikkert også har haft øje for hvad deres skumle naboer i Sylvania gik og rodede med af sort magi. Når man så går videre og ser på, hvordan Count Steinhardt og landets indbyggere allerede før kometens nedslag var en gang korrupte sataner (chaos tilbedere?), og at kulte så som sisters of sigmar stod svagere og svagere  landet, så synes jeg godt jeg kan retfærdigøre at jeg inkludere warlocks som en form for fast del af Ostermarks hær.

Slayer: Eftersom gladiatorkampe bliver populære efter mordheims ødelæggelse, så er der vel ingen argumenter for at de ikke også skulle have været det før nedslaget. Jeg har lige bestilt en slayer figur jeg vil bruge til netop dette, men senere kunne jeg nok godt også inkludere en normal Pit Fighter.

Freelancer Knight: De kan vel sådanset være overalt i the old world, men her tænker jeg, at jeg, snedig som jeg er, vil bygge min Ostermark mercenary captain sådan at han også kan anvendes som freelancer i andre warbands. Det kommer selvfølgelig ikke de brave ostermarkers til gode, men de kan vist lige så godt vænne sig til at være wipping boys alligevel.  :)

Derudover har jeg stenet lidt på nettet, og er faldet over Alionas.com's civilist serie.

http://www.alionas.com/shop/shopmichel_online/index_en.html?c~1.251

De er satme cool! Nogen der har erfaring med firmaet? Tror jeg skal have bestilt mig hele banden ved først givne lejlighed.

Min Mordheim Blog:

agger

Statusrepport: Jeg er løbet tør for spray, er næsten løbet tør for lim, alle mine penge er lige gået til lejlighedsindskud, imageshack driller, og min tid bliver desuden også opslugt af eksamensoplæsning. Udover det får jeg faktisk lavet et par ting i ny og næ. Her er lidt billeder af forskelligt WIP terræn, bare ligefor at vise der stadig er liv i mig.

Alt for småt billede af hvad der skal blive til en gravhøj, som jeg er ved at skrive et lille hurtigt sceneri til. (det var her jeg løb tør for spray  >:()

Her er et forsøg på at lave super detaljerede træer i et meget tidligt stadie. Skulle oprindeligt have været en del af graven ovenfor, men tror istedet jeg gemmer det til noget mere seriøst.

En mølle der næsten er færdig... mangler bare et møllehjul...

Møllen "åbnet" sådan man også kan lege indenfo.

Her er en forfalden stald som kun mangler enkelte detaljer og så maling (+ lidt udbedrelse af skader, eksempelvis ved taget).

Og som det sidste for i dag er her et enkelt billede af samme stald, hvor taget er løftet.

- Jeg er kommet til at få imageshack til at formindske billederne ved uploading, det ændrer jeg lige engang i morgen.

Min Mordheim Blog:

elThyge

Stalden ser ud til at fungere både som halvruin med tag eller helruin uden. Nice.

Glæder mig til at se dine fremskridt med træet. Et område jeg stadig mangler at gå i dybden med.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

agger

Quote from: elThyge on 15 June, 2009, 20:09:41
Glæder mig til at se dine fremskridt med træet. Et område jeg stadig mangler at gå i dybden med.

Det er også et felt jeg ser frem til at lege mere med, eftersom der sgu stort set ikke findes ordenlige træer i salg. 

med hensyn til det... eller snarere stik modsat  :), der er ikke tilfældigvis nogen der kan anbefale et sted, hvor man kan købe masser af model fyrtræer billigt? Som regel synes jeg lige præcis de fyrtræer, man kan købe er acceptable (om end ikke til at skrive hjem om), og jeg får snart brug for en hulens masse træer! 

Min Mordheim Blog:

agger

@ Thorbjørn - Det ser jo faktisk rimeligt godt ud... jeg må overveje det, men det ser nu ikke ligefrem ud til det er småt arbejde  ;D

Her kommer et lille, nærmest ikke eksisterende update, hvor jeg har fundet alle figurer frem som vil ende op i warbandet. Jeg manglede bare et eller andet til at få tankerne væk fra den sidste eksame der starter i morgen, og orkede ikke lige hverken male eller konvertere.

Og nogle close-ups hvor det bliver pinligt så tydeligt sjuskede konveteringerne jeg har smækket sammen i mit hastværk er.

Reikgaurden og ham med køllen bliver champions, imens den ufærdige i baggrunden og den nye archer model bliver youngbloods. De skal repræsentere henholdsvis en form for bannerbærer og en form for scout.

Den overordnede baggrundshistorie for warbandet bliver nok, udfra den sammensætning af våben bandet er endt op med, og lidt information jeg har opsnappet fra "Sigmar's Hiers", at ostermarks deltagelse i borgerkrigene hovedsageligt blev ført af rige adelige, og i mindre grad af landet som en helhed, hvilket kan forklare hvorfor de har så fancie skydevåben og rustninger  ::) Men det vender jeg tilbage med en dag jeg har tid og overskud  :P

Her til sidst er der lige et "WIP" billede af de to hired swords jeg laver til warbandet. En meget wip warlock som jeg har tænkt mig at modelere (i hvert fald næsten) 100% selv, og en slayer jeg byttede mig til i en større handel, som sådanset bare skal have maling og base. Nogen der kan fortælle mig hvor figuren egentligt kommer fra?

Min Mordheim Blog:

Torben Kastbjerg

Det ser sgu godt ud :D

Mht. Slayerdværgen, kunne det tænkes at den var fra enten noget Talisman / WarhammerQuest halløj?
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Player1

Han er just præcis fra Talisman, ja.

Du kunne jo bare have spurgt ham du købte den af! ;)

agger

Quote from: Player1 on 21 June, 2009, 21:24:08
Han er just præcis fra Talisman, ja.

Du kunne jo bare have spurgt ham du købte den af! ;)

Ja ja ja... men så langt tænker man jo ikke lige hele tiden når det skal gå lidt stærkt  ;)

Vil det sige den er GW "legal" (ikke at det betyder en skid i forhold til mordheim længere)...

Min Mordheim Blog:

agger

Dette er intet update desværre, selvom der er malet og bygget mere siden sidst. Billeder skulle gerne følge snart.

Grunden til dette indlæg er imidlertid at spørge efter en europæisk forhandler af http://www.red-box-games.com/ ? jeg har skrevet til dem, men der er endnu ikke kommet svar, og med de nye toldregler tør jeg sgu ikke bestille for meget uden for EU...

De har nogen absurd seje "vikinger", som nærmest tigger om at blive til et norse warband...

Selvom et norse warband er langt fra vores fluff, så må de simpelthen indkluderes... specielt når min opdagelse af dem falder sammen med Avaters of War's nye mauruder hero der lige har ramt hylderne:

http://arena-deathmatch.com/onlineshop/onlineshop.php

Min Mordheim Blog:

agger

Endnu en lidt ligegyldig opdatering

På grund af Heresy miniatures udsalg fik jeg bestilt en del figurer, som jeg egentligt ikke havde nogen planer om at bruge (den manglende rygrad, den manglende rygrad!)
Dog viste et par af dem sig at have mere at byde på, end Heresys lidt tegneserienuttede desing først røbede.

Her er et bitzudkast til en vampyr, som egentligt ikke først antaget skulle have været med i kampangen. prøver at komme lidt væk fra GW's nye vampyr design, og tilbage til et lidt mere klassisk "von Carstein'sk", uden dog at lade manden få hugtænder etc. da det altid har irriteret mig lidt ved vampyrmodeller... så må hudfarve og kappe tale for sig selv. input modtages dog gerne! Manden sammen med ham er fra crusader miniatures, og bliver gruppens necromancer (figuren er alligevel lidt for lille til at bruge i et mere seriøst projekt).

de her tre bliver nok til dregs (evt. med en mindrer regeltwisting)

vender snart tilbage... håber jeg

Min Mordheim Blog:

Sp0n

Det er da ikke ligegyldigt og den vampyr er lige i skabet! (Måske med undtagelse af hatten)
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Overhamsteren

Måske skyldes hatten at han lige er sprunget ud af skabet!

BADAM-BAM-DISCH!
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Taoregorn

Enig! med original poster I at GW's vampyrer er garbage. De er simpelthen gået fra fine, til skidt, til værre til lort.

Jeg synes i det hele taget at WFB bevæger sig i en stadig mere "highfantasy"-agtig retning, som dybest set er forfærdelig.

agger

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 23 October, 2009, 18:20:17
Enig! med original poster I at GW's vampyrer er garbage. De er simpelthen gået fra fine, til skidt, til værre til lort.

Jeg synes i det hele taget at WFB bevæger sig i en stadig mere "highfantasy"-agtig retning, som dybest set er forfærdelig.

Jeg må vist desværre give dig ret. Jeg har længe forsøgt at opretholde en vis kærlighed til GW, men det bliver sgu sværere og sværere.

Specielt forfærdeligt bliver det, når man ser, hvor teknisk dygtige de er blevet til at lave plastik set. Når de nu kan lave en box som Doombell'en, hvorfor fanden skal vi så igen trækkes med singlepose klan rotter osv? Jeg synes det er svagt, og jeg synes det er skuffende... og så er det endda uden at tage nogle af de nye designs med i regnestykket.

Det var også af den grund at min entry til denne omgang maleudfordring blev som det blev:

Jeg tror det her projekt skal have en grundig overhaling, selvom det lige nu egentligt er sat på pause.

Når jeg starter igen kommer der nok ikke til at være mange nye GW figurer, og jeg tror jeg dropper mordheim reglerne, finder et andet spilsystem og baserer det hele udelukkende på WHRP bøgernes baggrundshistorier.

Over and out (for de næste par måneder)
Agger

Min Mordheim Blog:

agger

(psst... ignorer lige at den her post bryder med min for nyligt erklærede pause for projektet...)

For at nå at blive færdig med sidste måneds projekts-udfordring måtte jeg, på grund af det ikke spraycoat venlige vejr, finde alle mulige gamle grundede figurer frem... det blev til et par undead gutter, så dem får i da lige aller venligst at se  ;)

To zombier, et offer, en wight, den nu navngivne necromancer "Mandslingen Heine" fra sidste post, og en wraith fra Troll Forged Miniatures (ekstrem lækker figur, knapt så lækkert malearbejde...), og nogle alternative billeder, da jeg ikke ligefrem er en prof fotograf...

Farvel igen  :)

Min Mordheim Blog:

Frede

Gesso som grunder siger jeg bare!!

Så har du aldrig problemer med spray(U)venligt vejr.

Spraygrundere er "sooo last season". En stor pensel og sort Gesso - det er det nye sort, alle de smarte unge bruger det..

- F -

agger

Quote from: Frede on 04 March, 2010, 09:01:30
Gesso som grunder siger jeg bare!!

Så har du aldrig problemer med spray(U)venligt vejr.

Spraygrundere er "sooo last season". En stor pensel og sort Gesso - det er det nye sort, alle de smarte unge bruger det..

- F -

men jeg har altid været laaangsom til at fange alle de nye seje trends!  :(

Hvor kan man finde det ? evt. i en forretning i århus? Mulighed for indendørs grundning ville hjælpe fælt på mit image i min opgang  ;)

Min Mordheim Blog:

Frede

Panduro hobby.

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=920800

Det kommer til at ændre dit liv. Fortynd det lidt og så ellers børst det på med den største pensel du kan finde. Det trækker sig sammen når det tørrer, så du behøver ikke at bekymre dig (helt vildt) om at detaljer bliver dækket af det, det går over når det tørrer.

- F -

agger

Så fik jeg det prøvet, og er umiddelbart helt tilfreds med dækkeevnen og letheden ved det hele  :)

Imidlertid virker det ikke til at sidde særlig godt fast... Metallet, der er tydeligt på skaftet af våbnet, kom frem ved bare at køre en negl over. Er der noget jeg gør forkert?

Min Mordheim Blog: