News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Tanker bag denne blog

Started by Sgt. Cannonfodder, 21 August, 2008, 14:47:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sgt. Cannonfodder

Yeah baby!
Så kunne jeg tage mig sammen, og kaste mig voldsomt og frådende ud i figurspilsbloggingmiljøet (noget af en mundfuld, hva?). Det har været spændende at kunne følge med i andres, i et stykke tid, men nu tror jeg, at det er min tur til at sprede mine (manglende) vidsomsord herinde.

Hvem er jeg? Jeg *er* Thorsten, og jeg bruger mine hverdage (og aftener) i Århus C., hvor jeg bor, og på nuværende tidspunkt forsøger at hutle mig igennem en journalist-uddannelse.
Figurspil startede jeg med, i den unge alder af 6 år, hvor min kære fader spillede Hero Quest med sine venner, og manglede én til at spille den lille fede dværg (eller en barnepige, jeg har aldrig rigtigt fundet ud af, hvilken af de to ting det var).
Det blev jeg bidt af, og snart kastede jeg mig over andre aspekter af rollespil (sværd og troldom bøgerne, wuhuu!), købte warhammer-figurer til brug i hero quest, og endte tilsidst med at starte en dværge hær i Warhammer Fantasy.

... Det er over 10 år siden nu. Dværgehæren har jeg stadigvæk, selvom jeg ikke rigtigt har spillet fantasy siden den nye (eller var det den tidligere) udgave.
Nej, nu er det 40k der trækker, og IG og Orker som er mine darlings, to sider af samme sag (kannonføde). Jeg har altid været en stor beundrer af pøbel-helten, i modsætning til den over-glorificerede Space Marine. Den undertippede gut, der med et heldigt skud redder dagen, og dem har både IG, og orkerne i store mængder.

Jeg vil, i denne blog, nok primært hælde til modelsamlingen og konverteringsdelen af figurspils-branchen her. Og det er også derfor, at jeg forudser, at der kommer flest orky ting herinde. Jeg er stor fan af konceptet "scratchbuilding", det er billigt, sjovt og giver en unik hær (og jeg må indrømme, at jeg, fra et lettere sadistisk synspunkt, kan se det sjove i, at en forgeworld model bliver tampet af en tom dåse ravioli, med øl-kapsler på siden). Og så længe, at det er tydeligt, hvad der er hvad, og modellen er HDSEHDF (Hvad-du-ser-er-hvad-du-får), så ser jeg ingen grund til, ikke at lade fantasien få frit løb.

Når det er sagt, skal denne blok ikke bare være en stor mek-shop af halvfærdige plastik-projekter, men derimod også give rig mulighed for at fremvise små fluff-historier, billedmanipulation (Søren K, med store stygge horn, blandt andet. Har jeg, af en eller anden grund, altid haft lyst til at give ham?), eller missioner, som Vestre Ringgade-gruppen har udkogt over - og omkring, den slidte grå spilleplade, på stuebordet.

Her kommer en lille (noget rodet) udredning om, hvad jeg har af planer, og idéer, for min nye darling her.

---

Projekter:
Jeg har i øjeblikket gang i 25.000 forskellige projekter, et biprodukt af min sprudlende intelligens (og, nok også, min manglende evne til at fokusere på én ting af gang.)
Med dét i mente, så lad mig lige tage jer igennem mine nuværende projekter.

Assault on Black Reach
Figurene i kassen skal males, og ikke noget klat-arbejde her. Jeg skal bruge pakken til intro-spil, i min bestaltning som GW-outrider (det er et utaknemmeligt job, siger jeg jer.)

Oprustning
En af mine venner har just bestilt en Eldar Titan, og af frygt for at han skal håne mine små puny orksez, så må jeg jo opruste. 1 stk Fighta-bomma, 1 flakkatrakk og 1 Stompa ligger derfor på tegnebrættet. Det kræver tid, bits, og en masse plasticcard, og jeg har ingen af delene.

Orker.
Jeg har omkring 2% af min hær malet, og bliver ved med at tilføje flere og flere modeller, jeg er nødt til at kickstarte mig selv en anelse.

Imperial Guard.
Den hær er malet, til en tilforladelig tabletop standard, og har tjent mig trofast i de sidste par turneringer (Faith in Armour!).
Det forhindrer mig dog ikke i, at tilføje flere enheder her, eller kaste konverteringshandsken på bordet. 30 IG drop-troops, med røde beretter og carapace armour skal laves. Et projekt, som igen tager tid, tålmodighed og greenstuff... jeg har greenstuff.

Terræn.
Vi arbejder med, hvad vi har, i Vestre Ringgade-gruppen. I starten var det ikke så meget, og mine IG'er måtte kæmpe om kontrollen over gule telefonbøger, og halv-tomme kaffekopper, der havde en foruroligende tendens til at flytte sig, netop som man havde manøvreret for at bruge den som cover.
Nu bevæger det sig den rigtige vej, med smadrede defilers, bunkere, bygningspladser og lignende, men der er altid plads til forbedringer. Jeg har en idé om, at jeg vil have tema-baseret terræn, så man kan stille noget, alt efter hvilke hære der spiller. Waaagh-tårne i bedste Dawn of War stil, command-bunkers til IG, Webway Gates til eldar, ancient stuff til necrons, etc. 

Oprydning.
Tja...

Det er mit håb at jeg kan motiveres, til at færdiggøre nogen, eller alle, af disse projekter, og samtidigt udstille dem, til offentlig hån og spottelse (konstruktiv kritik modtages også gerne?  ;))

- Thorsten
Thorsten Weitling

Cannonfodders kanonføde - en 40k'ers blog

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Jønke

Lyder godt med en ekstra blog man kan kigge i og håne om nødvendigt :P.
Kan du ikke smide nogle billeder op af din IG hær så vi kan se lidt af hvad du har præsteret med dit liv so faar.
In the name of the emperor...
But sir, what is the name of the emperor?

Rodney.....Rodney Jørgensen.

Sgt. Cannonfodder

Quote from: Jønke on 21 August, 2008, 16:03:58
Lyder godt med en ekstra blog man kan kigge i og håne om nødvendigt :P.
Kan du ikke smide nogle billeder op af din IG hær så vi kan se lidt af hvad du har præsteret med dit liv so faar.

Jeg vil forsøge, men garanterer intet. Indtil da, håber jeg du kan du nøjes med dette billede, fra Sommercon, hvor Oberstløjtnant Weitling, og Oberst Rachmaninov har indtaget "Hill 221" (Det grå Urban-camoscheme tilhører mig)

Link: Faith in Armour
Thorsten Weitling

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Jeppe Sejer

Shit - er du løbet tør for tanker Thorsten?

Billeder af din hær :)

Ja ok, jeg kunne også bare passe mit arbejde istedet for at ponke dig, men det er begrænset hvor sjove lovsamlinger er at læse på en søndag.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Sgt. Cannonfodder

Quote from: Jeppe Sejer on 26 October, 2008, 14:31:53
Shit - er du løbet tør for tanker Thorsten?

Billeder af din hær :)

Ja ok, jeg kunne også bare passe mit arbejde istedet for at ponke dig, men det er begrænset hvor sjove lovsamlinger er at læse på en søndag.

Jep. Det forholder sig jo sådan, at jeg har doneret halvdelen af min hjerne til videnskabelige formål, og den anden halvdel spontant forvandlede sig til velsmagende risbudding.
Eller også har jeg bare et fantastisk dårligt kamera, og kan ikke finde ud af, at tage ordentlige billeder.

Jeg kan da ihvertfald fortælle, at jeg efter den anden turnering med IG, ikke føler for at lege med lige præcis *de* dukker mere.
Go go gadget-orks!
Thorsten Weitling