Planetstrike - The Attack on Bastion 212

Started by Sgt. Cannonfodder, 21 June, 2009, 19:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sgt. Cannonfodder

On the grey surface of Stoth, the Taarna 334th waited with trepidation as the skies twisted and churned from the massive discharges of energy as the Imperial warships above exchanged fire with the wretched Chaos vessels. At least one troop-carrier had gotten through, so the defenders now stood ready to repel the invasion forces sure to ensue.
Colonel Kaal surveyed the landscape around him. Charged with the defences of a major promethium plant, one in a string of such plants powering the Hive City Praven a few clicks to the south, as well as occupying one of the planets Orbital Laser-silos, Kaal felt certain that the enemy would soon be on them.

Set-Up
- Der spilles 2000 pts efter Planetstrike reglerne
- Defenderen sætter terrænet op, og definerer hvad det er (impassable, difficult, dangerous etc.), samt hvad der er objektiver
- Når defenderen har gjort det, vælger attackeren hvilken bordside der er hans "DZ", altså hvilken bordside de af hans forstærkninger som ikke kan Deepstrike kommer ind fra.
- Begge spillere køber så deres stratagems. Der er en mængde point til brug, som svarer til mængden af objektiver på bordet.
- Defenderen (IG) deployere så sine tropper på bordet. Det er valgfrit hvor mange enheder, om nogen, der skal være i reserve.
- Attackeren smider sin firestorm: D6+x antal str 9 ap 3 templates, hvor x er antallet af objektiver i spil.
- Invasion starter!

Victory Conditions
Ved spillets slutning afgøres det, hvem der har flest objektiver.
- For at defenderen kan holde et objektiv, kræves det, at der ikke er nogen fjendtlige modeller i base kontakt med objektivet.
- For at attacker kan holde et objektiv, kræves det, at han har en model i base kontakt med objektivet, ligegyldigt om der er fjendtlige modeller i objektivet.
- Hvis begge sider holder lige mange objektiver, afgøres kampen på kill-points

Game Length
- Spillet varer et tilfældigt antal turer, som beskrevet i 40k regelbogen.

Thorsten Weitling

Cannonfodders kanonføde - en 40k'ers blog

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Sgt. Cannonfodder

Mark (Kilgore) og jeg skal til at spille et lille 2000pts Planetstrike.
I den forbindelse har vi besluttet at prøve at lave en ordentligt battlereport.

Samtidigt har vi længe talt om, at prøve at lave en hærliste til hinanden, dvs. at Mark laver en IG-liste, som jeg skal spille med, og jeg laver en Chaos-liste til ham.

Jeg har valgt at køre lidt tematisk, og gået efter Khorne-folk til at fylde fjendens rækker:

HQ                  
Chaos Lord                  90
Terminator armour                  30
Mark of Khorne                  10
Personal Icon, Combi-Melta               10

Elite                  
5 Terminators                  150
1 Champion, Icon of Khorne                40
1 Heavy Flamer, 1 Combi-Weapon            10
2 Powerfists                  20

5 Terminators                  150
1 Champion, Icon of Khorne               40
1 Autocannon                  25
2 Powerfists                  20

5 Possessed Chaos Marines               130

5 Possessed Chaos Marines               130

5 Chosen Marines                  80
3 Meltas                                  30

Troops                  
10 Khorne Berzerkers               210
Champion w. Powerfist & Personal Icon            45

10 Marines                  150
1 Meltagun, 1 Flamer               15

10  Marines                  150
1 Meltagun, 1 Flamer               15

Heavy Support                  
Chaos Defiler                  150

2 Obliterators                  150

2 Obliterators                  150
Thorsten Weitling

"Sly Marbo has no ripper pistol. He just makes his hand into a gun shape, points it at you and shouts 'Bang!'."

Kilgore

Thorsten's (Sgt. Cannonfodder) 2000 pt. I.G. Defenders.

HQ   

Company Command Squad   50
Power Weapon (Company Commander)   10
Master of Ordnance   30

Lord Commisar    70
Power Weapon   10
Carapace Armor   10

ELITE   

Psyker Battle Squad    100
1 Overseer & 8 Sanctioned Psykers   
Chimera (Dedicated Transport)   55
heavy flamer instead of heavy bolter   

TROOPS   

Infantry Platoon    30
Powerfist til Platoon Commander   15
Boltpistol til Platoon Commander   2
Medipack   30

Infantry Squad   50
Melta Gun    10
Commisar    35

Infantry Squad   50
Missile Launcher    20
Commisar    35

Heavy Weapon Squad   60
1 Autocannon    5
2 Mortars   

Heavy Weapon Squad   60
3 Lascannons   45

Veteran Squad    70
Power Weapon & Bolt pistol    12
3 Plasma Guns    45

Penal Legion Squad    80

Penal Legion Squad    80

FAST ATTACK    

Hellhound    130
Search Lights   1
Extra Armour   15

Rough Rider Squad    55
Power Weapon (sergeant)   10

Rough Rider Squad    55
Power Weapon (sergeant)   10

Heavy Support   

Leman Russ Punisher   180
Heavy bolter Sponsons   20
Extra Armor   15

Deathstrike missile Launcher   160
hunter killer missile   10

Basilisk   125
hunter killer missile   10

Leman Russ Battletank    150
Heavy bolter sponsons   20
"I am a gorilla." - At last the 1948 Show

Sgt. Cannonfodder

I et spil, der i den grad blev domineret af 1'ere, hev Taarna 334th sejren hjem.
Et par trætte kommandører søger nu deres bunks, og vil forsøge at sætte ord og billeder på aftenens spil i løbet af dagen i morgen.

Thorsten Weitling

Jeppe Sejer

Det er for længst blevet i morgen. Give give give!
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Taoregorn

Quote from: Sgt. Cannonfodder on 22 June, 2009, 02:36:40
I et spil, der i den grad blev domineret af 1'ere, hev Taarna 334th sejren hjem.

Korteste battlerep ever!

;D nah... glæder mig spændt til billeder og tekst.

Jeppe Sejer

Baby Jesus græder når man forsinker en battlereport.
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Taoregorn

Ja jeg sælger også snart mine aktier i det her foretagende! De er jo tydeligvis gået i betalingsstandsning

Sgt. Cannonfodder

Hahaha.... Vi har skam skrevet en del. Det er bare lige et spørgsmål om at koordinere vores indsats her, når jeg er på arbejde i Sønderjylland, og Mark er i Århus.  ;)
Thorsten Weitling

Kilgore

Og der er sendt kopier af billederne fra Århus til Haderslev.

Jeppe Sejer

Folk der skilter med battlereports og skuffer, ryger i helvede og får en proktologundersøgelse.

Sgt. Cannonfodder

Vil det sige, at jeg godt *kan* afbestille den aftale jeg allerede har?!  :D

p.s. Hvorfor skulle jeg skilte med skuffer?!  ::)

HOLD THE LINE:  Imperial Guard Battleplan

Med de styrker Colonel Kael havde fået til rådighed, mente jeg at der var en klar mulighed for et par gode counter-charges. Det betød samtidigt, at mine stakkels små mænd kunne overleve Firestorm helvede, og samtidigt slå igen.

Som defender var det op til mig at sætte bordet op. Jeg lavede en gruppering i midten, med en fabrik, en bastion og en basilisk-platform som objektiver, omgivet af en Aegis Defensive line.
På den højre side var et lille bunker system, med en power-generator der talte som endnu et objektiv, og sidst valgte jeg to høje siloer som et fuel dump, der var det sidste objektiv.

Jeg satte bordet op med 5 objektiver, og havde derfor også 5 points til brug af stratagems. Jeg valgte Escape Hatch (1pts) til min bastion: Bygningen var så centralt placeret, at jeg kunne poppe op stort set hvor som helst. Og med lidt snilde gemme den til sidst, og tage det objektiv som var mest udsat eller gå efter en fjendtlig observer (man skal bare være inden for 6" af ham, så forsvinder den).
Udover det valgte jeg en las-maze (1pts) til at danne en perimiter, en power-generator (1pts) og et void-shield (2pts) begge til min bastion.
Det var min plan at smide en god del af fodfolkene i cover i midten, velvidende at de ville blive straffet i første tur, og holde alt der hed biler og cavalry i reserve, sammen. Jeg valgte bevidst ikke at sætte folk på siloerne, da der intet cover var, og jeg altid kunne gå efter dem senere.
Mark havde venligt givet mig en Lord Commissar og en assistent, så ved at holde tingene nogenlunde samlet, håbede jeg at drage nytte af deres høje leadership for at holde skik på tropperne indtil hjælpen nåede frem, samt måske drage nytte af min general og hans orders, der kunne tvinge mine mænd op, hvis de havde valgt at forhøje deres coversave vha. Go-to-ground reglen.
Efter det, var det mest et spørgsmål om at overleve tur et, og så forhåbentligt presse Marks mænd til at stille op forskellige steder, så jeg kunne koncentrere mig om en enhed af gangen.

[Escape hatch: vælg en bygning og skriv det ned på et stykke papir. I en hvilken som helst tur, må du så smide et counter inden for 18" af den bygning, og assaulte ud af hatchen, med indholdet af bygningen
*Las-maze: 2d6+1 6" linjer, som tæller som dangerous terrain
*Power-generator: en enhed i bygningen har lov til at re-rolle to wound med skydning]

(Opstillingen. Desværre det eneste billede vi har som giver et nogenlunde overblik. I midten ses de tre objektiver, og nede bagerst er bunkerne og den power-generator der var det fjerde. I udkanten af billedet kan ses de siloer, der fungerede som det femte og sidste objektiv, men som til at starte med ikke havde nogen defenders placeret i nærheden, da de så ville stå i det åbne.)
Thorsten Weitling

Kilgore

Tanker og observationer før kampen

Chaos Lord Ray havdee besluttet sig for at angribe og indtage eller udslette Bastion 212.
Han havde dog ikke selv valgt den styrke som han ville bruge til angrebet men den øverste ledelse havde besluttet sig for at hans styrke blandt andet skulle bestå af et par grupper Terminators, en gammel Defiler som bestemt havde set bedre dage, en gruppe Chosen Iron Warriors og et par grupper Possessed Chaos Marinere samt nogle Obliterators.

Lord Ray's mål var:

1.   Få sat artilleri objektivet (earthshaker kanonen) ud af kraft og overtage det.
2.   Bruge min broadcast til at få folk ud af bastionen og dræbe dem.
3.   Overtage bastionen og power stationen.

Lord Ray valgte følgende Strategems. Mine strategems blev valgt med tankerne på fluff. 

1.   Deathstorm
Deathstormen skulle varsle at "a storm is comming". At vi så helt glemte den eller at den ihvertrfald ingen ofre krævede var så en helt anden ting.  Styrke 1 ap. 6 er på den anden side heller ikke så voldsomt.

2.   Unholy Transmissions (tror jeg den hedder).
Lord Ray, trusted follower of the bloodgod, havde valgt at sende en masse uhellige sange gennem æteren i håbet om at de imperielske hunde ville flugte ud af bygningerne med blødende ører.  Hver tur kunne jeg vælge en bygning som ikke var ødelagt og de enemy units som befandt sig i bygningen skal så slå et Leadership slag eller forlade bygningen hurtigst muligt.

3.   Burning Debris (eller noget i den stil)
I rummet over Bastion 212 fandt et voldsomt spacebattle sted og dette resulterede i at et antal brændende vragdele på et tidspunkt ville falde ned fra himlen og forhåbentlig scatter over i hoved på fjenden.

Sgt. Cannonfodder

Lord Commissar Stern sneered slightly. He had attached himself to the Colonel's regiment a couple of months ago, bringing two units of penal troops to reinforce the plant... a political move to curry some favours with High-Command. He had no doubt as to the fighting prowess of the 334th, but there had been rumours about the local PDF defecting and strange whispers on the vox and Stern would be damned sure that such a thing did not happen here. The exploding rings attached to each penal soldier would help ensure that.
He was just about to comment on a joke from a veteran trooper occupying the bastion beside him, when the alarm klaxons sounded...

(De imperielle forsvarere, sekunder før de første firestrike missioner landede. Colonel Kael og hans adviser står og beskuer det, der øjeblikke senere skal blive til en slagmark.)

TUR 1
Chaos startede spillet ud med at bombardere forsvarene.  Med forsøgt præcisionsbombardement landede 6 ud af 10 skud i hovedet på Colonel Kael og Platoon Commander Lockhart. Hårdest gik det dog ud over en enhed penal legionaires, der måtte kaste sig i støvet men stadigvæk se halvdelen af deres enhed sprængt til atomer.

Så fulgte den egentlige invasion. Enheder af chaos marines og terminators slog ned rundt omkring de tre centrale objektiver faretruende tæt på de imperielle tropper, der stadigvæk lå næsegrus i støvet. En enkelt gruppe terminators blev suget ind i et mareridtagtigt univers, da deres teleporters jammede... de forsvandt i en hæslig kaglen og en gusten stank af sulfur.
Mariner, besatte af dæmoniske kræfter, landede ved siden af den power-generator der lå i udkanten af zonen beskyttet af en gruppe morterer og et enkelt hold fodfolk, der krøb sammen i deres bunker. Tættest på fjenden landede dog den frygtløse Lord Ray, som med lysende øjne og en hjelm fordrejet i en grotesk grimasse stirrede nærmest sulten på Lockhart og hans gruppe.

(Possessed lander tæt på det ene objektiv, holdt af en enhed guards og 3 heavy weapons. Et par ture senere, står de besatte mariner alene tilbage uden nogen Imperielle ting, til at forsøge at gentage objektiv.)

Chaos tropperne åbnede ild, tydeligvis instrueret om at skyde alt der mindede om ledere. Colonel Kael, efterladt med en enkelt guardsman efter fjendens bombardement, blev spottet af Defileren, der nærmest skødeløst majede ham ned imens den traskede nærmere.
2 groteske Obliterators drejede sig mod det store tårn, der mere end noget andet repræsenterede de Imperielle troppers defensive indsats på planeten. Men til trods for klokkeklare skud, præsterede de ikke andet, end at efterlade endnu et par mørke ar på bastionens mur. Deres obliterator-brødre, ved siden af Chaos Lorden, sendte flamer efter de guardsmen der havde taget ly i fabrikken, og smilede grumt, mens skrig af smerte lød derfra.

Bedre så det ikke ud for Lockheart, der pludselig måtte kæmpe for sit liv imod Lord Ray, der stormede frem før han helt havde taget form endnu. Ikke overraskende stod Chaos Lorden et kort øjeblik efter med Lockhearts hoved, og viftede det aggressivt mod forsvarerne der ikke kunne gøre andet end se til fra deres bastion.

(Lord Ray har indtaget den nu smadrede Earthshaker-platform, uden at få en eneste skramme. Tydeligvis er her en leder, der ikke gemmer sig bag sine mænd. Forrest de fire overlevede penal legionaires, pinned efter de har kastet sig i dækning for firestorm-angrebene.)

Imperiet tog til genmæle, da tungt artilleri kom kørende ind fra sidelinjen, bakket op af en Leman Russ og fem Imperielle ryttere, deres lansespidser klar til at eksplodere i hovedet på fjendens mænd.
I et overraskende træk, rullede en Punisher-variant ind fra fjendens dropzone flankeret af en chimera fyldt med sanctioned psykers. Punisheren åbnede ild på en gruppe Khorne Berzerkers, men til trods for den store mængde skud, stod otte af de ti berzerkers tilbage og skulede grumt med tankerne rettet mod hævn.
Generelt var skydningen ikke optimal fra IG'ernes side så selvom de nyankomne forstærkninger lysnede for den Imperielle side, så stod chaos-stykerne stadigvæk alt alt for godt.
Thorsten Weitling

Sgt. Cannonfodder

Tur 2
Endnu en bølge angribere væltede ned gennem skyerne. Nu var det bare et spørgsmål om en enkelt enhed possessed, der ikke var dukket op endnu.

5 Chosen landede tæt på chimeraen med psykers, og vendte deres meltaer mod den. Den efterfølgende eksplosion så kun 6 overlevende mænd vralte hostende og harkende ud.
Terminator gruppen traskede støt fremad, og sprøjtede brændende væske ud over de Penal Legionaires, der gemte sig bag deres Aegis Line. Da den sidste mand faldt om, og stanken af brændt kød blandede sig med de mange andre sanseindtryk, knyttede Lord Commissaren en behandsket næve i slet skjult frustration. De havde ikke skudt en eneste gang, og nu var bastionen effektivt omringet og afskåret fra fabrikken.

(Omringet kan Lord Commissar Stern kun bande og svovle, da de sidste Penal Legionaires dør i et kraftigt flamehav)

Lord Ray poserede ved siden af Earthshaker-platformen og gav ordrer til sine Obliterators om at skyde med alt hvad de havde på bastionen i håbet om at knække det. Men selvom de tunge skud ramte igen og igen, var den eneste synlige skade, et våben-mount der gav op og udsendte en sky af gnister.

De 5 ryttere der havde sat efter Lord Ray bukkede under i en regn af bolter-skud, da en ny gruppe mariner materialiserede sig lige foran dem.  Defileren stoppede op, og rettede sine geværer mod de tre lascannons. Efter at røgen løftede sig, stod et enligt crew tilbage, og missede med øjnene (Reaper Autocannon'en er styrke 7, og eftersom IG's Heavy Weapons Crew er blevet til en to-wounds model, betød to fejlede coversaves 2 døde platforme).
Ligeledes var de tunge våben ikke til megen hjælp, da possessed væltede ind i dem, og flåede deres lemmer fra hinanden, blot for at vende sig mod den sidste gruppe guardsmen med fråde om munden.

Gruppen af Khorne berzerkers væltede frem mod Punisheren, hvis commander med gru opdagede, at han havde kørt for tæt på.
Med hyl kastede bezerkerne sig over tanken, men fik (ret forbløffende) ikke opnået andet end at forhindre bæltekøretøjet i at køre eller skyde.

Til Imperiets hæder og ære, dukkede en stor del af resten af deres forsvarere op. Det eneste der ikke havde vist sig endnu, var de resterende penal troops, der åbenbart mente, at uden en commissar til at overvåge dem, kunne de godt snue lidt længere.

Endnu 5 ryttere kom ridende i fuld gallop, deres lanser pegende mod de terminators, der øjeblikke forinden havde flamberet fængsels-tropperne.
En hellhound kørte ind, og flankerede baselisken og Leman'en. Uden nogen fodfolk til at bakke dem op, og med en gruppe mariner faretruende tæt på, stod det til de tre køretøjer at foretage noget præcisions-skydning, hvis de ville rede sig selv. På den højre flanke, uden nogen som helst form for støtte, kørte et gigantisk missil sig selv i position, klar til at sprede død og ødelæggelse.

(Den imperielle venstre flanke bliver forstærket af en hellhound. Uden fodfolk i nærheden skal de tre køretøjer arbejde hurtigt for at undgå at blive taget i nærkamp. Heldigvis lader det til, at Chaos-tropperne fokuserer primært på objektivet i midten, og ignorerer det tunge artilleri.)

Veteranerne i tårnet startede ballet, og dræbte den ene af de to Obliterators, der langsomt kom nærmere. Den enlige lascannon ramte en obliterator, der eksploderede i en sky af potent energi. Så kom turen til de 6 psykers, der greb hinandens hænder, og åbnede deres sind for at implodere de fem chosen, der havde ruineret deres chimera. Men noget gik galt. Først en, så en anden af psykerne begyndte at græde blod, mens en tredje kastede op og kaglede som en gal. Overseeren så ingen anden mulighed en at trække sin pistol, og skyde alle tre en kugle for panden, inden de blev besat af Kejseren ved hvad. Fra sit tårn, så Lord Commissar Stern episoden og rystede på hovedet. De resterende tre mand ville ikke kunne overleve gruppen af Chosen, som stod med hovedet lidt på skrå og morede sig over optrinnet.
Basilisken åbnede ild efter den samme gruppe, men vinden greb den granaten, og sendte den langt til siden, hvor den intet ramte.

Så kom turen til en den sidste imperielle tank, der trak en linje til de 10 mand der havde skudt de 5 rough riders, og med et stort brag sendte dens skud 8 af de 10 tilbage til deres falske guder.

Til lyden af en trompets klare toner, stormede de fem overlevende rough riders frem. Med hule eksplosioner sprængte deres lanser store stykker af terminatorenes rustninger og lemmer af.  Veteranerne i tårnet hujede, da de kamp-trænede heste spredte sig ud, og maste de ældgamle chaos-soldater ned i den mudrede jord uden at miste en eneste mand selv.

(5 Rough Riders assaultede fire terminators, og lagde dem ned, før de nåede at slå tilbage. Et gloriøst charge, der vil blive forevigt husket i Taarna 334th's annaler)

Kampen var hård og blodig, og selvom de Imperielle tropper havde hevet sig selv tilbage i kampen, var der stadigvæk lang vej endnu.
Thorsten Weitling

Jeppe Sejer

Quotede forsvandt i en hæslig kaglen og en gusten stank af sulfur.

Hehehe ligesom ens prutter.

Super god battlereport. I love it.