News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Khador color schemes

Started by Jenova, 23 June, 2009, 17:48:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvad synes du om det røde + grønne color scheme?

Lækkert color scheme - brug det!
10 (83.3%)
Det er for nisset/grimt - drop det!
2 (16.7%)

Total Members Voted: 12

Voting closed: 26 June, 2009, 17:48:20

Jenova

N?, du har jeg f?et Scorcha primet. Hun er en babe  ;)

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg vil med mit color scheme. Det skal v?re forholdsvist simpelt, men jeg synes ikke, at det 100%  r?de color scheme er s? l?kkert.

Jeg overvejer at bruge det sammen color scheme som p? min ?stfront figur:

med den lidt st?vede gr?nne som den dominerende farve.

Min st?rste bekymring g?r p?, om jeg bliver ramt at nissemandseffekten - alts? det der med at en figur ligner nogen, der er i familie med julemanden. Det sker tit med color schemes der kombinerer r?d og gr?n eller r?d og gr?.

Alternative forslag modtages gerne  :)

Edit: Jeg har brugt NMM p? ?stfront figuren. Det gider jeg ikke p? min h?r, s? det bliver ikke helt det samme color scheme.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

elThyge

Det egentlig først da du selv nævnte det nissede, at jeg opdagede det - så behold det.

Kan specielt godt lide den valgte grønne farve. Virker lidt mere ond videnskabsmand end en militær sammenslutning. Og dog, for der er lidt gamle russiske imperiale farver over figuren - meget adelig.

Du har jo heller ikke overdrevet julemandens hvide krave, som minder meget mere om ægte pels.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

salun

Fluff-mæssigt ligger den ovre i nærheden af 5th Border Legion, så det er jo noget det fleste WM-folk burde kunne genkende.
Og så ser det jo altså bestemt heller ikke dårligt ud :)

Ellers er der jo indtil flere alternative farveforslag i bøgerne og rundt om i NQ, hvis du skulle føle dig helt fortabt - hvilket jeg dog har svært ved at tro skulle ske ;)

Personligt kan jeg egentlig godt lide Sorcha's... er det 122nd "Iron Rain" de hedder? hvor det er hvidt med røde kanter - aldrig noget jeg ville kaste mig ud i at male, men det ser godt ud...
Nogenlunde de farver Beast 09 har på de officielle billeder.

Dexo

Her er lige lidt inspiration

Jenova

Super! Så tror jeg at jeg går videre med det røde og grønne. Mine farver er lidt mere "tegneserieagtige" end de officielle billeder, og jeg regner ikke med at lave ret meget rust etc., men jeg tror nok det skal blive ok :)

Bent Ejaas

Hej Jenova. Grøn og rød kunne bestemt fungere sammen.
Dog synes det på dexo's billede (hvor den grønne er lidt mere grålig) fungerer bedre end din version (hvad er det,  noget olivengrøn highlighted i beige nærmest?) men det er jo noget med hvilken stil man er til.
Personligt synes jeg du er teknisk dygtig, men kunne godt have tænkt mig et mere interessant farvevalg på mange af de ting jeg har set dig male. (og så mere knald på highlights'ne, men jeg har jo så også "gået i skole" hos rune Kappel  :P)

Jeg skal helt sikkert følge med i din blog under alle omstændigheder, cool at du er igang med penslen igen  :)

Jenova

Quote from: Bent Ejaas on 24 June, 2009, 15:12:25
Hej Jenova. Grøn og rød kunne bestemt fungere sammen.
Dog synes det på dexo's billede (hvor den grønne er lidt mere grålig) fungerer bedre end din version (hvad er det,  noget olivengrøn highlighted i beige nærmest?) men det er jo noget med hvilken stil man er til.
Personligt synes jeg du er teknisk dygtig, men kunne godt have tænkt mig et mere interessant farvevalg på mange af de ting jeg har set dig male. (og så mere knald på highlights'ne, men jeg har jo så også "gået i skole" hos rune Kappel  :P)

Jeg skal helt sikkert følge med i din blog under alle omstændigheder, cool at du er igang med penslen igen  :)

Det er nogle interessante betragtninger, du kommer med, Bent. Tak for kommentarer :)

Jeg er enig i at farverne er anderledes, og det var til dels der mine bekymringer stammede fra. Det er ikke rigtig "militærfarver". Den røde og også varmere og mere mættet end den som PP generelt bruger. Den grønne er en Reaper Triad der hedder Olive Drab. Da jeg var færdig med den, syntes jeg pudsigt nok at den netop var for "drab" og grå og kedelig og glazede den derfor med en mere mættet grøn, for at få noget jeg godt kunne lide. Jeg tror, det er meget et spørgsmål om smag og behag. Jeg kan rigtig godt lide de der mættede varme farver, og jeg placerer nok generelt mine highlights så figurerne ser "bløde" ud. Dvs highlights er ofte lige så lyse, men de er ikke så smalle/skarpe, som der typisk bruges, og overgangen fra skygge til highlight er ..... hmmmm... mere lineær end eksponentiel. Giver det mening? Det er sgu' svært at forklare lol.

Nogle bryder sig ikke om det look, og andre kan godt lide det :)

Torben Kastbjerg

For det første - Godt at se du er med på blogvognen Inge :D

For det andet - Dette er bare et komplet tilfældigt indspark, men hvad med at bruge en varm og mættet grå som sekundærfarve istedet for rød? Jeg synes personligt rigtig godt om din grønne på Østfrontfiguren, men tænker at lidt gråt måske kunne være med til at gøre en Khardor mere - erh - militaristeret at kigge på?

Anyway, det var bare et komplet tilfældigt forslag fra toppen af hovedet herfra ;D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Lamina

Det kommer måske ikke som nogen vanvittig overraskelse, men ville alligevel lige indsparke at jeg er absolut tovlig glad for dit farveskema på den figur, og tror at en hel hær i det tema vil se sindssyg godt ud.  Men nu er jeg også en total sucker for varme farver og bløde highlights, og hvis jeg kunne tage mig sammen til at gøre det selv, ville jeg gå efter samme omhu, i stedet for det noget tarveligere layering, som jeg har på mit Menoth. Oh, well. Det kan være jeg gør det med mit Legion.

Men som sagt. Stor Thumbs Up herfra mht. farveskemaet.

Hilsen en, der ofte synes realisme og militarisme = kedeligt. Sorry, men sådan kan man jo også have det ;)

Jenova

1000 tak for feedback  :) Det er altid dejligt.

Jeg tror jeg beholder mit oprindelige forslag. Jeg er bange for at rød og grå vil blive rigtig nissemand. Ørkenfarverne kunne være rigtig lækre, men de her figurer har så meget pels på, at jeg kommer til at svede bare ved at tænke på det!

Så de ender nok med at blive malet i rigtig tøsestil  :D

Overhamsteren

Nogle ørkener er vist ret kolde, er de ikke?

Jeg er nok også mere til noget hen ad det farveskema Dexo postede, men glæder mig da til at se hvad du vælger.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jenova

Ohhh, jeg læste lige Torbens post igen. Grøn + grå, hmmm. Det ville være ok lækkert. Det er bare lidt kedeligt at male grå.

Quote from: Overhamsteren on 25 June, 2009, 15:02:08
Nogle ørkener er vist ret kolde, er de ikke?

Ææææææj, detaljer, detaljer. Men jo, det er nok rigtigt. Men hvordan laver man en Khador ørken? Det er vel bare en masse sne-camo? Det lyder lidt for realistisk til mig.

Jeg er nok også mere til noget hen ad det farveskema Dexo postede, men glæder mig da til at se hvad du vælger.

Jeg synes også det er flot. Det har sådan en realistisk feel. Tror bare ikke lige det er mig :)

Jeg har alligevel ikke fået malet noget i de sidste par dage. Jeg skal til at igang!

Torben Kastbjerg

Hmm, hvis det er så kunne du måske overveje russisk tundra-inspirerede farver? Jeg ved ikke om de også bliver kedelige at male for dig; men jeg har ihvertfald valgt den stil til mine Neo-Sovjet styrker (undskyld, det er selvfølgelig Orkut Menevea sympatisører) og synes egentlig det klær dem godt, og giver en russervibe :)

Farver jeg brugte var Russian Green fra vallejo, Terracotta fra samme og.. Khaki, mener jeg det er (har ikke lige figurene ved hånden, så jeg er lidt at a loss).

Siden at interessen ikke ligger ved militaristiske farver, og du gerne vil undgå mulige nisse forvekslinger, så kunne det måske være en idé at kigge lidt på russiske uniformer anno Napoleonskrigene? Så vidt jeg husker er de noget mere festlige ;)

Endelig, så synes jeg det valgte tema holder ganske godt - jeg smider kun forslag efter dig da der blev bedt om det :D

(Og ja, se så at få dem malet! ;D)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Jenova

Nå, nu har jeg vist ombestemt mig igen  :-\

Jeg tror det bliver grøn og grå. Jeg er forresten sur på min Reaper grøn, og forsøger mig derfor med at kombinere noget Reaper med noget P3 maling. Her er min lille test. Highlights skal lige glattes ud, og jeg tror jeg skal have skyggerne gjort lidt mørkere.

Torben Kastbjerg

Woo, så vandt jeg jo afstemningen! ;D

Men damn, den grønne du har kørende der ser godt ud; hvilken P3 farve er brugt?

Jenova

Quote from: Phoenikuz on 27 June, 2009, 19:04:12
Men damn, den grønne du har kørende der ser godt ud; hvilken P3 farve er brugt?

Tak :) Den er basecoated med en Reaper grøn der hedder Olive Shadow, så highlighted med P3 Traitor Green og derefter Reaper Pale Olive og et sidste highlight med Reaper Linen White. Jeg har idag malet lidt gråt på hende, og jeg synes det ser ret hæderligt ud, så mange tak for forslaget  :D