News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

VSF -skurk: Philias Frog

Started by elThyge, 26 June, 2009, 21:50:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvad skal figuren hedde?

Professor von Timantit
0 (0%)
Doktor Dingeenmoer
2 (28.6%)
Baron Samodejno Modrecev
0 (0%)
Baron Siegfrid von Spunkenhand
3 (42.9%)
Obediah van Lützen-Curwen
1 (14.3%)
Doctor Terminus
1 (14.3%)

Total Members Voted: 7

Voting closed: 06 July, 2009, 14:38:19

elThyge

Er begyndt at male Baron Frankenstein fra Westwind Production's Vampire Wars serie.

Forestiller mig, at han i første omgang skal være en lille spiller i kampen om Unobtanium. Muligvis en mere absurd videnskabsmand, som et sted i den indiske jungle har frembragt kæmpefrøer i sit laboratorium. Hans tropper vil så se sådan ud..

http://eurekamin.com.au/product_info.php?cPath=87_126_191&products_id=9670

...drevet frem af skumle typer.

http://www.westwindproductions.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=2_85&products_id=311

Indtil videre mangler han dog et navn, så er det vel oplagt med en lille Doktor-Professor-Baron navnekonkurrence - alle forslag modtages med kyshånd.

Tynd maling malet med let hånd: Vallejo Black, Vallejo Grey Black og GW Blood Red. Specielt den sorte er blevet malet bygget "ned" gennem mange tyndelag.

Grå er med en ren sort igennem flere lag blevet forsigtigt gjort mørkere i dybden. Undervejs har overfrakken også fået lidt mere sort i dybden.

Det samme er sket med den røde, hvor en GW Scorched Brown er blevet brugt.

Den synlige bakkenbart ser lidt sjov ud, men der vist en optisk illusion på en lidt skæv sculpted markant hage. Prøver at tage et billede fra den anden side af ansigtet til næste gang.

Regner med at male hans dragt op i kittelhvid baseret på grå farver i dybden. Muligvis har han kun en kort jakke på, men der var noget i sculpted som fik mig til at ville male det som en form for svalehale. Skal lige se, hvad jeg kan klare i området bag og mellem benene  
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Player1

Professor von Timantit

"Timantit" er finsk for ruder(som i spar, klør, hjerter, ruder.)

Doktor Dingeenmoer

"Ding, een moer" er hollandsk for Dingenot(Eller nærmere for "thing, a nut", som var det nærmeste jeg på engelsk kunne komme Dingenot.)

Baron Samodejno Modrecev

"Samodejno Modrecev" er Slovensk for El-vis

elThyge

Der er jo godt nok lidt Elvis over bakkenbarterne. ;D
- Oh yes, we all are.

Sadomator

Han ser mig lidt tosset ud, er hans hoved ikke alt for stort?

CigarFace

Baron von Spunkenhand.

Fordi han ligner en mega excentrisk wanker...
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

agger

Hr. Siegfried von et eller andet... fordi verden ville være et kedligere sted uden tømmermænd og tidlige special-effekter  :)

http://www.youtube.com/watch?v=zu-J9ewSDrc
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

elThyge

På mandag samler jeg indkomne navneforslag i en poll.

Som lovet kommer han her fra en anden vinkel. Jeg har ikke malet så meget siden sidste billede: Handsker, støvler og hår er blevet rettet til med Grey Black. Samme farve er så brugt til at lysne den sorte overfrakke.

Jeg arbejder for tiden efter den meget simple model med lys faldende lige oppefra. Grundfarve, mørkere farver i de naturlige skygger, (fx meget overdrevet i et område som armhule og underside af arm), og lysere farver på flader direkte i sollyset.

Det blev ikke til så meget maling i denne post, men det er fordi jeg har arbejdet med en test video, (i skrivende stund er den endnu ikke blevet opgraderet til high quality).

http://www.youtube.com/watch?v=O-LMUkWICLU&feature=channel_page

Kameraet kan optage en tand højere når det kommer til opløsning. Spørgsmålet er så, kan videoer ala den her hjælpe folk i deres malearbejde?

Jeg skal have lidt mere styr på opstilling af lys, kamera og arbejdsplads. Desuden skal jeg være bedre til at sikre fokus, (havde lidt dårlig adgang til selve skærmen).

Optagelsen er på lidt afstand af figuren, da jeg gerne ville vise et eksempel på min måde at bruge vådpaletten. Det er muligt at gå tættere på, men det skal lige afvejes i forhold til arbejdsplads.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Vallejo Stonewall Grey på mørkegrå som lys og som skygge på hvid. Rød grundfarve er blevet malet op.

Tror jeg går direkte på en hvid medoverfrakken. Kan altid, ligesom handskerne, dæmpe det hele senere.

- Oh yes, we all are.

elThyge

Alle farver undtaget rød er blevet malet/markeret med GW Skull White. Ser lidt overdrevet ud, men forventer at tone de mørke farver lidt ned igen. Den hvide synes en smule kedelig.

Rød har fået lidt Khador Highlight langs kanterne.

Kanten på overfakken bliver malet helt færdig til sidst, (har blandt andet fået mig et uheldigt tommelfingerhjørne).
- Oh yes, we all are.

elThyge

Malede lidt videre efter min sidste post i aftes. Ansigtet har fået fået en let gang Vallejo Dark Flesh, med GW Scorched Brown og GW Vermin Brown har jeg markeret dybde. Til sidst er det hele blevet malet op med en GW Dark Flesh.

Stokken har fået VB, knoppen Vallejo Cold Grey og ansigtet er blevet lysnet med Vallejo Flat Flesh.

Knapper og stok er markeret med SB, ansigt har fået lidt mere lys med lidt GW Bleached Bone blandet i FF.

Knapper er malet over med P3 Khardic Flesh, P3 Cygnus Yellow og en lille plet GW Skull White. Desuden har jeg undervejs arbejdet lidt med at lysne og nedtone sorte grå farver og færdigmale overfrakken.

I forbindelse med læben er overfrakkens krave/creves? blevet tonet lidt mere rød. Eksperimenterede vist også med lidt Vallejo Dark Flesh slutlys på det røde.

Har en godt effekt på armslængde afstand, så snu kal han bare have lavet basen.

- Oh yes, we all are.

Ablabab

Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

elThyge

Quote from: Ablabab on 28 June, 2009, 16:15:26
Han skal da hedde Phileas Frogg!

Håber ikke det påvirker afstemningen for meget, men der kan skrives en passende baggrundshistorie alene baseret på det navn.

Philas Frog var indtil for nylig en anerkendt person blandt Londons bedste borgere. Kendt for tilbageholdenhed, men dog stadig et kendt ansigt i Londons førende klubber for herrer. Ugift levede han med sin assistent/tjener i en lille herskabsvilla i den bedre del af London, hvor han brugte sin formue på at fordybe sig i videnskab og filosofi.

Fra den ene dag til den anden rejste han dog bort. Der er mange rygter i luften om årsagen. Nogle siger det hænger sammen med de eksperimenter Scotland Yard efter sigende har opdaget i hans kælder, andre undrer sig over det tidsmæssige sammenfald med det hidtil største røveri i Bank of England. Der skulle også af den ene eller den anden årsag have fundet en vild jagt sted tværs over Europa involverende alverdens nymodens maskiner.

Seneste rygter omhandler en detektiv Fix fra Scotland Yard der spottede Mr. Frog i Suez Egypten og fulgte efter ham. Sidste kontakt med detektiv Fix var i Bombay, hvor han bekfrætede sin position anmod om forstærkning, men af hensyn til eftersøgningen fulgte efter Mr. Frog ind i den indiske jungle.

Men hvad eksperimenterede han med i sin kælder, og hvor er pengene blevet af?

OG hvorfor føjter en ugift gentleman pludselig offentligt rundt med en køn ung dame i hhv. Egypten og Indien?
- Oh yes, we all are.

agger

Jorden rundt på 80 dage?  :)

Kunne nu bedre lide den røde før det sidste lag maling. Ellers glæder jeg mig til at se nogle frø mænd  :D
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:

elThyge

Quote from: agger on 28 June, 2009, 17:48:33
Jorden rundt på 80 dage?  :)

Jep, og den vilde flugt er inspireret af de senere film, (mener vist ikke, at originalhistorien har opsamling af en kvinde i Europa med)?

Kunne nu bedre lide den røde før det sidste lag maling. Ellers glæder jeg mig til at se nogle frø mænd  :D

Der er en af ting jeg bruger billederne til: Muligvis jeg giver kraven et lille løft, mens jeg maler basen.

Kan kun anbefale regelmæssig dokumentation af dine malede figurer. Du opdager ting på billeder, som kan være svære at se i virkeligheden. Desuden virker det som om øjet har en langt bedre opløsning end nuværende kamerateknologi. Mine figurer ser lige end tand bedre ud på billeder end i virkeligheden?

- Oh yes, we all are.

elThyge

En hurtig opsamling på de indkomne forslag, inden jeg poster en poll mandag.

Philias Frog bliver ikke medtaget, da jeg allerede har vedtaget det som hans alias. Følgende er derfor forslag til hans rigtige navn:

Professor von Timantit

Doktor Dingeenmoer

Baron Samodejno Modrecev

Baron Siegfrid von Spunkenhand, (sammensmeltning af to forslag).

Obediah van Lützen-Curwen
- Oh yes, we all are.

elThyge

Så er valget officielt erklæret for åbent. Ballet varer i syv dage, (dvs endelig navngivning bliver mandag d. 6 juni).

- Oh yes, we all are.

VSH

Quote from: elThyge on 29 June, 2009, 14:40:55
Så er valget officielt erklæret for åbent. Ballet varer i syv dage, (dvs endelig navngivning bliver mandag d. 6 juni).

6. juli?  :P

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

elThyge

Juni, juli - Anne, Alle - Mansret Pandskabsvogn...

Men jo du har ret, det er naturligs den 6. juli. :D
- Oh yes, we all are.

elThyge

Så blev det endelig den 6. juli....

Philias Frog aka Siegfried von Spunkenhand har nu fået sig en kvindelig ledsager. I forhold til Al Barx er hun malet op i en armslængde kvalitet, (men så er det også gået meget hurtigere). Skulle dog ikke undre mig, hvis jeg undervejs i basingen begynder at rette lidt på ansigtet. Kom til at bruge den normale første highlight som på ansigtet som grund.

Farveteamet er hentet direkte fra von Spunkenhand, nu han er blevet beskrevet som en ægte wanker. Måske lidt meget julemand over kåben, men jeg har forsøgt at ramme lidt surrealistisk inspiration fra Hjerter Dame. Til sammen har vi så et ægte Victoriana Euro-par.

Har fuld koncentration på at male, så detaljegraden i billeder og forklaring falder nok lidt, (det er dog altid tilladt at spørge). Tager dog stadig et par testshots undervejs, som her for at vurdere den røde kappe.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Mens jeg har malet hans acomplice, så er jeg så småt begyndt at tænke på hærens idegrundlag. Det bliver en form for Handler-hær, hvor der bliver en del personer, som med våbenmagt ikke griber så meget ind i slaget, men mere ved deres tilstedeværelse har indflydelse på fx færdigheder, selvstændighed  og tapperhed.

Tror det kunne være meget sjovt med en hær/band, hvor man skal huske at passe på forskellige bløde mål, hvis det fulde potentiale skal udnyttes.

Indtil videre forventer jeg kombinationer af handler/fodtudser og handler/Unobtanium-eksperimenter.

Siegfried får sin helt egen trup, (damn, nu bliver jeg jo nød til at opfinde en Roy som kontrollerer hvide tigre), med den kvindelige ledsager og enten Paspatwo, Paspathree, Paspafour etc.

I første omgang skal han repræsenteres af den Unobtanium warpede gut med faklen. Efter et skud specialblanding forvandler han sig Hulk-agtigt til figuren på det øverste billede. Desværre er effekten tidsbegrænset.

Overvejer lidt, om jeg skal bytte faklen ud med en paraply...

Desuden bliver han ledsaget af følgende elite fodtudser som bodyguard.

Handlere.

Forskellige fodtudser.

Mulig eksperimenter, hvis effekt endnu ikke er klarlagt.

Enhver ide i beskrivelse eller omskrivning heraf i regeludtryk er velkomne.

Lille note: Med lidt on-off maling, så er der gået 12 timer siden jeg begyndte med de første farver tidligere i dag.

Edit: Tekst-snask og billedforbytning.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Et hurtigt billede af det lykkelige par i en let form for spilbords perspektiv.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Nogen der kender til Roll Jordan og deres støbepolitik med varer som er "out of stock"?

Tror tudsen her ville passe godt ind i Baronens team, men desværre mærket som "out of stock".
- Oh yes, we all are.

agger

Quote from: elThyge on 22 July, 2009, 20:49:29
I første omgang skal han repræsenteres af den Unobtanium warpede gut med faklen. Efter et skud specialblanding forvandler han sig Hulk-agtigt til figuren på det øverste billede. Desværre er effekten tidsbegrænset.

Overvejer lidt, om jeg skal bytte faklen ud med en paraply...

Hvis det er en form for hyde/jekyll du går efter, så ville en stok vel være mere oplagt?

Glæder mig til at se mere, synes du har nogle vildt fede ideer!

Min Mordheim Blog: