News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

VSF -skurk: Philias Frog

Started by elThyge, 26 June, 2009, 21:50:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvad skal figuren hedde?

Professor von Timantit
0 (0%)
Doktor Dingeenmoer
2 (28.6%)
Baron Samodejno Modrecev
0 (0%)
Baron Siegfrid von Spunkenhand
3 (42.9%)
Obediah van Lützen-Curwen
1 (14.3%)
Doctor Terminus
1 (14.3%)

Total Members Voted: 7

Voting closed: 06 July, 2009, 14:38:19

elThyge

Så blev de første handlers klar.







Karl von Werfenberger.

Baggrundstanker:
Er det "sorte får" i en svensk adelsfamilie, der sjældent omtaler ham, da det minder dem for meget om deres egen historie. Noget med en fjern stamfader, som via 30-års krigen kommer fra det tyske område til Sverige med en adelstitel givet af Gustavus Adolphus af Sverige.

Han har tidligere spildt store dele af familiens formue på at etablere sig passende i Afrika, men er nu endt som en håndlanger i Indien, hvor han driver gigantiske frøer i kamp.







Mr. Jones.

Baggrundstanker:
Der er ikke meget at sige, da Mr. Jones i sig selv er en meget tavs mand. Ud fra hans accent formoder de fleste dog, at han i en vis grad er amerikaner.  Han elsker at fremmane hele teksten fra Bardo Thodol - helst uden nogen form for afbrydelser.

Som eneste håndlanger tør han tage ansvar for at drive von Spunkenhands forfejlede menneskelige eksperimenter i kamp.







el Wacko.

Baggrundstanker:
Det lader ikke helt til, at Spunkenhand får de bedste kort på hånden, når han leder efter arbejdskraft. El Wacko har fået sit navn, fordi han taler i et kaudervældsk af al verdens sprog, dog plejer han at bande hovedsageligt på spansk og portugisisk. Er utrolig effektiv som frødriver, muligvis fordi han har erfaring med lignende jobs.

Figuren er udstyret med en pump-gun, men jeg håber vi kan kalde det for en eksperimentel minikanon, der pga. sit store rekyl kræver et bedre greb under løbet.







Eksperiment 263.

Baggrundstanker: Ukendt. Den første af en gruppe på 4-8 halvmislykkede eksperimenter, hvis sindsyge/vrede Spunkenhand håber at kunne udnytte.

Lidt WIP-billeder:


















- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sp0n

Jeg er helt pjattet med ham med høj hat, briller og skæg - Ham er jeg nødt til at lave en laber kopi af til Necromunda...
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

elThyge

Mr. Jones er en ganske fed figur. Virkede også som om det gik lidt hurtigere med at male ham, (læs: jo federe, desto mere engagement).

Desværre havde figuren en ganske lille støbefejl på brystkassen, som jeg med min endnu begrænsede erfaring med sculpting ikke fik helt så godt på plads. Burde nok have nøjes med at genskabe den oprindelige rem.

Har du tænkt på at arbejde med selve figuren fra Westwind, eller vil du konvertere en anden figur til at have et skorstensrør?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sp0n

Jeg tror det bliver fra bunden, med hovedet fra en flagellant...
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

elThyge





To figurer mere - så har jeg snart basen til en enkelt enhed. ;D



Tror endelig jeg har fundet løsningen på, hvad den rigtige Paspatwo skal holde i stedet for faklen. En eller anden form for skydevåben, han holder klar til brug for Von Spunkenhand. Eventuelt kan han have en hel golftaske med skydevåben på ryggen.

Uha Mester, de kommer godt nok mange, men tæt pakket. Må jeg anbefale muskedonnerten.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Kreon

Quote from: elThyge on 10 March, 2010, 21:09:28
Tror endelig jeg har fundet løsningen på, hvad den rigtige Paspatwo skal holde i stedet for faklen. En eller anden form for skydevåben, han holder klar til brug for Von Spunkenhand. Eventuelt kan han have en hel golftaske med skydevåben på ryggen.

Uha Mester, de kommer godt nok mange, men tæt pakket. Må jeg anbefale muskedonnerten.

Fantastisk ide - det glæder jeg mig til at se udført!

Kreon

Sadomator

Det ser godt ud, det bliver en broget men flot hær du får dig til sidst  :)

Ville det være muligt at få et overbliksbillede en dag, for at se hvordan det skrider frem som helhed?

Taoregorn

Jeg synes det bli'r rigtig godt Thygeren.

Det kan godt være du snegler dig af sted, men det er også HELT ok. Resultatet er jo derefter.

Faktisk ville det være MEGET passende at bruge dine figs og din baggrund til Atlantis-kampagnen på LAF.

elThyge

Sneglende ja, men det er skam også godt at få afsluttet lidt figurer igen. Specielt taget i betragtning, hvor lang tid nogen af dem har stået halvfærdige.

I den forbindelse: Kan vi ikke lave et Thyge-handikap til malekonkurrencen? Uanset påbegyndelses tidspunkt før start, så tæller alle færdige figurer med.

Til sidst: Kender nogen til steder, som sælger viktorianske skydevåben i løssalg? Jeg tænker på at udstyre Paspatwo med en snigskytteriffel, en elefantriffel, en muskedonnert og måske en lille hurtigskydende Winchester med ekstra ammunition ala Sabata.

Nu linker jeg her til den sidste film med Yul Brunner, som var den første jeg så, hvorfor han for mig er den rigtige Sabata og ikke Lee Van Cleef. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ULrmLvSRbqk&feature=related
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Jamen jeg synes selv man skal bedømme om man kan tage point for det eller ej, jeg valgte bare ikke at gøre det, fordi det var figurer som næsten var færdige og kun manglede småting efter vi begyndte den nye konkurrence...

Men jeg skal nok vinde alligevel  ;D

elThyge



Så blev Lydia færdig. Den eneste af sine eksperimenter han kalder ved navn i stedet for nummer. Der skal nok gemme sig en god historie her.

Endelig kan jeg så præsentere basen til den første enhed:

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Det ser rigtigt godt ud... Bare bliv ved med det...

Jeg går ind i kapløbet og giver dig point, det er jo figurer du har malet færdig under dette kapløb.

Jeg tror, at det jeg mente i den anden tråd, var mest med figurer der var malet færdige sidste år, men der ikke nåede at blive taget billeder af til sidste kapløb og så har jeg bare været lidt streng imod mig selv, men det går nok.

  ;D

elThyge



Ej Gore, tidligere laboratorieassistent. Når Philias Frog ikke er i nærheden, kalder folkene ham for Little Master, da han stadig er glad for at eksperimentere. Godt råd, vend ikke ryggen til ham.



Pierre, den franske mesterkok.



Sådan så han endnu ud, da han blev hyret i Paris pga. sin innovative tilgang til mad. Lidt problematisk, så er han nu kun i stand til at udføre en eneste opgave med succes: Hugge hovedet af en ko med et slag.



Jasper, den tidligere hushovmester. Tavs og meget privat, som han altid har været. Der er ikke mange kilo kampvægt i ham, men han har en fantastisk kastearm. Bliver mest kaldt Rocky, da han altid har et kasteskyts parat i hånden.



Gartneren Hansi. Han havde et barnligt sind, men var rigtig god til at slå græs - lidt ligesom han også er i dag.

Har lidt en ide om at udstyre ham med en hækkesaks/plæneklipper.

Så er Tossebrigaden kommet op på ni figurer. Jeg går med lidt tanker om at udstyre alle enheder med hver sin kossak. Philias's ide om at sikre sig loyalitet fra sine freelancere og øge firepower i de enkelte enheder.

I standardenheder med frøerne bliver det så til fire frøer med spyd, fire frøer med skydevåben, en freelancer og en kossak. Igen 10 figurer per enhed.

Ved ikke helt, om det er for blandet i forhold til mulighederne i reglerne?

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Det ser godt ud, du har da fuld fart på lige for tiden  :)

I Gaslight kan man blande så mange characters og specielle figurer ind i enhederne, som man vil. Jeg tror kun det bliver problematisk, hvis det er til fremvisnings spil eller meget store spil. Til skirmish vil det være stort set ligemeget, da man skyder/slås i nærkamp med hver enkelt figur ad gangen.

Taoregorn

Ja, jeg vil også bare sige at til alm. skirmmish (altså ikke battles udgaven) er det perfekt.

Jeg tror vi kunne lave et seriøst fedt horisont scenarie med dine gubber.

elThyge



Som mange andre adelige fra Balkan er Philias Frogg under beskyttelse af sin egen meget trofaste garde. Alle medlemmer er første par tvillingesønner af den syvende tvilling i en familieserie, (forekom ifølge ældre kilder oftere i gamle dage). Urgammel lov tilbage fra før kristendommen giver herskeren over Potsylvania retten over de meget specielle drenge fra deres sjette leveår.

Garden har aldrig været særlig stor, men dagens syv medlemmer er en afglans af fordums tid, (lederen Boris mangler på billedet, men er blevet spottet i Ankara - ingen nærmere informationer om formål). Antallet af fødsler under definitionen har længe været faldende, og almen praksis er med tiden gået af mode. Seneste medlemmer blev udtaget for 43 år siden, da Philias Farfar herskede over Potsylvania.

Sammenhæng mellem tvillingefødsler og dygtig som soldat bliver afvist af nutidens natureksperter, men garden anses af militære rådgivere verden over for at være en yderst stabil kampenhed, hvor der ikke findes noget svagt tandhjul.



Brødrene Ján og Nos.



Brødrene Dubrov og Nik.



Brødrene Príms og Zámok.



Figurerne er malet over lang tid, så jeg har taget et familiefoto for at se om stilen holder.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

CigarFace

De er fede! Sort, hvid og rød går jo aldrig af mode. Med dine skills burde du dog lave lidt potsylvansk heraldik på kapperne.
De dér bjørneskindshuer er dog ret fjollede: de ser ud som om, de kunne blæse af, hver øjeblik det skulle være - men det kan du jo ikke gøre for  :)

Synes de passer glimrende ind i resten af din crazy range (måske lige med undtagelse af ham cowboyden, der gemmer sig bag dem).

Og god figurfart du skyder forresten  :P
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

CigarFace

Glemte at spørge:

Potsylvanien???  ;D
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

elThyge

Quote from: CigarFace on 17 January, 2011, 21:53:07
Glemte at spørge:

Potsylvanien???  ;D

Min underbevisthed har vist fået fjernet et "t" fra inspirationskilden, men det passer vist meget godt til gruppen af figurer. ;)

Inspirationen har iøvrigt sin egen nationalsang.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Det ser rigtigt godt ud, det begynder at ligne en rigtig hær  ;D Hvad er de næste planer?

elThyge

Quote from: Sadomator on 18 January, 2011, 18:51:39
Det ser rigtigt godt ud, det begynder at ligne en rigtig hær  ;D Hvad er de næste planer?

Pt. står den på at male en masse ork gunwagonz til epic. :)

Jeg lod Boris, lederen af Blood Guard, ligge til lidt senere, så han ikke druknede i det serielle malearbejde af garderne. Ellers håber jeg på at få "knækket" en malekode til frøerne, (burde give en masse seriemalet point).

Tror dog du vil opleve selveste Xaviers pimpede vogn og lidt forstærkninger til ham først, (har en 9-10 næsten færdige marinere til ham).
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

elThyge



Og så kom endelig den næste del, (hele fem dage før der ville gået et helt år fra sidste post): den første gruppe med frøer. I første omgang skal de bruges til at lege lidt skirmish baseret på Legend of the Old West reglerne. Vil se om de kan bruges til lidt VSF skirmish. Der er ikke nogen hele enheder klar, men jeg har flere umalede figurer på lager til at fylde enhederne op. Hvilken system bruger vi for tiden, når det kommer til mass combat?







Skal lige se, hvordan jeg får anbragt hans dunhammer bannerpole.























- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Belial

De er dælme blevet cool og lækkert malearbejde. :)

MVH

Belial

Overhamsteren

Totalt fedt, passer supergodt til figurerne.

Dem der løber mangler vist lidt maling på deres bagerste flipflapperfod?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

elThyge

Quote from: Overhamsteren on 14 January, 2012, 02:21:24
Totalt fedt, passer supergodt til figurerne.

Dem der løber mangler vist lidt maling på deres bagerste flipflapperfod?

Jeg har forsimplet det hele i forhold til ægte frøer. F.eks. har rigtige frøer også lys hus på indersiden af "hænder" og undersiden af ben og arme. ;)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont