News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Winson & Newton og Leonhardy pensler

Started by Connach, 28 June, 2009, 12:50:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Connach

nu har jeg fået fat i en Winson & Newton pensel det er virkelig fantastisk, håndtaget ( hedder det det på en pensel) er langt bedre en end dem fra Citadel / games workshop, også er hårene meget korterer på deres pensler.

også har jeg testet nogle af dem fra Leonhardy og syntes endelig det er fedt med et tykker håndtag, og det er vist også dem der har lavet nogle sammen med Rune Kappel vis jeg ikke tager meget fejl ?

hvad er jeres mening hvor er den bedste male kost efter jeres mening ?

lillebror

Hvad er prisen på sådan nogen fine pensler

Mvh Nicolaj

Connach

Nasty2650

Jenova

Jeg foretrækker stadig mine Windsor & Newton Series 7. Det er efter min mening den bedste pensel man kan komme i nærheden af. De holder spidsen helt fantastisk. Jeg bruger en 0 til stor set alt mit malearbejde, og jeg har så en Vallejo 000 til detaljer (øjne etc.). Jeg overvejer dog at snuppe en Series 7 000 til detaljer.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Connach

jeg er gået fuldt over til winsor & newton dog cotman serien, jeg har ikke prøvet de andre, hvad er forskellen på du nogen der ved det ?

Jenova

Cotman er syntetisk, Series 7 er naturhår.

Connach

tak, jeg må lige have bestilt nogle flere og se hvad der er bedst

JRN

Jeg maler med Kappel serien all the way.

Grobut

Jeg er også på Kappel serien. Hårene er en kortere end W&N serie 7, hvilket gør at jeg bedre kan styre arbejdet.
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

TommyJ

Jeg er også på serie 7 fra W&N, mest det er af gammel vane fra da jeg tegnede comics. Grundet prisen og et langt større slid på penslen ved figurmaling. Er jeg dog begyndt at kigge efter andre modeller og efter sigende, så skulle det mærke kaldet Lineo have de samme hår og samlet med samme "omhyggelighed" som W&N serie 7 bare til en 3-del af prisen  :P har købt en enkelt der skal testet i de kommende dage.

Om hårene er korte eller lange er en smagssag og ikke noget jeg selv går så højt op i. Den mængde maling penslen skal kunne rumme til de små figurer er så lille at det ingen betydning har for mig om hårene er korte eller lange, natur eller kunst.

Jeg bruger en størrelse 0 til alt mit arbejde uden undtagelser.

EDIT: Det du kaldte "håndtag" kaldes også et skaft, som svar på dit spørgsmål  ;D
I am an outcast on the path of no return.
Punisher and swordsman,
I was born to burn.
Black wind always follows,
Where my black horse rides.
Fire's in my soul,
Steel is on my side.

Paaschburg

Jeg har været glad for kappel serien, men efter at have prøvet serie 7, prøver jeg nu en sæson med dem  :)
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Jenova

Quote from: Piranha_mp on 29 June, 2009, 14:33:43
Jeg har v?ret glad for kappel serien, men efter at have pr?vet serie 7, pr?ver jeg nu en s?son med dem  :)

Jeg har ogs? investeret i begge. Det virker generelt som om min W&N har lettere ved at holde en spids. Mine Kappel pensler virker som om de splitter mere.

Dexo

Jeg har også selv været glad for Kappel serien, men efter at jeg igennem de sidste 2-3 gange jeg har købt dem har oplevet meget svingende kvalitet besluttede jeg mig for at prøve noget andet.

Jeg maler nu med P3 Studio Series, de fås kun i 2 størelser og koster 90,- stykket men jeg syntes at de er alle pengene vær (Ca. den samme WOW oplevelse jeg fik da jeg gik fra GW til Kappel)

Dexo

Quote from: Jenova on 29 June, 2009, 14:58:36
Mine Kappel pensler virker som om de splitter mere.

Det var også det der fik mig til at prøve noget andet.

Grobut

Jeg har det lige omvendt. Jeg har prøvet P3 Studio, ved ikke om jeg bare havde fået en mandagsmodel.... men den var godt nok skidt. Mine kappel pensler holder derimod i evigheder :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær