Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire

Started by TombSimon, 31 July, 2009, 21:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndersN

Ja, det ser godt ud Simon!

En lille ting:
Lav en ny post fra nu af (Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire v.2), hvor du skriver de næste updates, for lige nu tager det en krig at åbne din post fordi der vel er 20-30 billeder den skal loade hver gang.
Så skal man ikke sidde og vente og så gider man mere at læse tingene :)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Keen

Det ser rigtig godt ud, dog skulle du få styr på billederne, da jeg syntes, at lyset er meget dårligt på flere af billederne, hvilket er en skam.... For der er rigtig gode conversion - baseret på super fed fluff!

Nice done, and keep up the good work :-*

\\ Kjartan Nickelsen
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

TombSimon

Tusind tak for de mange input og gode kommentarer :D

Quote from: Azrael on 26 September, 2009, 15:30:21
godt at se at ungdommen ikke har f?et ?delagt fantasien helt af alle de computerspil, h?h?............

Ha-hah! jeg spiller nemmerlig slet ikke computer  ;D jeg holder mig til PS (og blir opslugt af Powerfist, hver gang jeg t?nder pc'en :-X)

Quote from: AndersN on 26 September, 2009, 15:33:39En lille ting:
Lav en ny post fra nu af (Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire v.2), hvor du skriver de n?ste updates, for lige nu tager det en krig at ?bne din post fordi der vel er 20-30 billeder den skal loade hver gang.
S? skal man ikke sidde og vente og s? gider man mere at l?se tingene :)

HM, s? er det jo meget godt, at bloggen g?r ind p? sin anden side ;) Men okay, hvis jeg bare holder links'ne i min signatur, s?h kan det ikke blive helt forvirrende... B?r jeg s? ogs? flytte mit fluff om til Historier og kunst??

Omkring malingen s? skal jeg nok pr?ve at forbedre den (bl.a. med f?rre farver som AndersN foreslog og v?re mere koncentreret om, at drybrush'ningen foreg?r rigtig... Men ideen med malemetoden var jo, at det skulle v?re hurtigt og nemt, og menneskene tager allerede sindssygt lang tid, s? selve metoden forbliver den samme - med f? ?ndringer :)

Quote from: Keen on 26 September, 2009, 17:06:49
dog skulle du f? styr p? billederne, da jeg syntes, at lyset er meget d?rligt p? flere af billederne, hvilket er en skam.... For der er rigtig gode conversion - baseret p? super fed fluff!

Hm, tja, jeg har pr?vet at f? den bedste belysning, jeg kan fremskaffe, men jeg kan da godt, inden n?ste omgang billeder, tage nogle fotos af min typiske opstilling, s? I kan kommenterer p? den - for det er ret wacky  :o

"Untill the Horde is complete..."
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

TombSimon

Hurtigt om meget intelligent spørgsmål:

Hvordan skal jeg male portalerne??  ???

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

Og billederne:

TombSimon

Og billederne:

TombSimon

Jeg fik styr på portalerne: Regal Blue med en Baal Red Wash, hvilket gav dem et magisk, lilla udseende, og så selvfølgelig regnbuebrush'en  ;)

Min blog er desværre blevet endnu en af dem med lange pauser  :( Jeg håber det ændrer sig, når jeg begynder at spille med mine figurer...

Apropos figurer, så var jeg i ARENA i fredags, hvor der skete en masse dejligt. Jeg fik købt for 2000 kroners næsten ubrugte dæmoner til 1300  ;D hvilket vil sige at jeg godt kan spille med dem nuh, da de er samlede, men jeg er stædig og venter til de er convertede og malede... og dog, i morgen har jeg aftalt at spille med dem i en 1000-points prøvekamp mod en stand-in hær af Lizards, som han måske kunne tænke sig at begynde på. Jeg glæder mig utroligt til at få luftet Power Dice'ne.
  Desuden spillede jeg et noget specielt spil - vi var tre spillere, der konkurerede om at lave den DÅRLIGSTE hær; man laver hver sin egen hær på 1000 point så dårlig som mulig, og derefter blive den tilfædigt givet videre til en af de andre to spillere, der skal prøve at spille den så godt de kan. Alle tre er så mod hinanden i én stor kamp (kan godt lade sig gøre med lidt modifikationer), og den der har lavet den tabende hær er vinderen :) det var faktisk ganske underholdende, og en helt ny måde at spille Warhammer på, for man får brugt en masse nye enheder og Items som man - af gode grunde - ikk har prøvet før, og lige pludselig er det vendt om - en dæmonspiller får lige pludselig utroligt svært ved at vinde, mens en Orcs and Goblin spiller har det meget bedre. Selvføjgelig ikke de nye turneringsrestriktioner, men meget sjovt hvis man bare skal prøve et anderledes hyggespil med vennerne ;)

Nåh, men update nummer 5 er lagt ud på den nyskabte billedside, så plankeværksdæmonerne endelig kan komme frem i lyset  8)

Der er også ved at komme godt kog i historiegryden igen, og kapitel 3 simrer i overfladen af bagtankerne, så hæng på.

Og billederne:

TombSimon

Jep, vi fik spillet kampen i l?rdags, og det var et okay spil. Jeg ved ikke om jeg har n?vnt det f?r, men jeg har jo spillet 5 testspil f?r med proxier (s? dette var det f?rste med rigtige modeller :P) p? forskellige st?rrelser, hvor jeg ikke har vundet en eneste O.o det s? ogs? ud til at blive samme sk?bne, da jeg i f?rste halvleg inds?, at han havde dr?bt halvdelen af min h?r, s? jeg kun havde en enhed p? 30 Horrors med Herald tilbage (godt nok i et t?rn), mens jeg selv kun havde dr?bt en enkelt Razordon, og en stor blok Saurus Warriors stod truende t?t p?.
  Spillet vendte dog, og de to hovedfaktorer til det var at jeg pulveriserede hans Engine of the Gods - inklusiv Priest - med 9 styrke 10 Hits!! og at hans Saurusser fejlede en Fear test, s? jeg fik en ekstra runde til at zappe og reducerer dem s? meget, at de ikke kunne t?ve Horrors'ne (der ellers var frygteligt s?rede). Spillet endte med at jeg vandt en Solid Victory. Og det faktum at det der stod tilbage af min h?r udelukkende var malede modeller (plus en enkelt Stand-in for Herald, der godt nok ogs? var malet), mens alt hva der var d?dt, var de nyk?bte, gr? metalmodeller, giver et dejligt moralsk syn p? det hele  8)

Den Store Unit Filler til Huzzlers'ne er under proces... Jeg kan give en lille smagspr?ve fra det humoristiske indslag til min h?r:

Mon der er nogen, der kan g?tte hva det her skal blive til??

Og billederne:

CigarFace

Lur mig om ikke det bliver noget i stil med en dæmon, der sådan skal pølle, og derfor bliver noget så flintrende gal, da han ser, at toilettet er optaget...

Ihvertfald noget med et lokum  8)
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

TombSimon

Quote from: CigarFace on 10 November, 2009, 11:14:40
Lur mig om ikke det bliver noget i stil med en dæmon, der sådan skal pølle, og derfor bliver noget så flintrende gal, da han ser, at toilettet er optaget...

Ihvertfald noget med et lokum  8)

Yes, du fik (næsten) ret :)

Billeder i billedbloggen ;)

Og billederne:

TombSimon

Kapitel III
Thallsten

Den aabnede langsomt Øiet efter en længerevarende Trance. Vinduet stod stadig og flimrede som en Rift til den dødelige Verden, men Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu vidste desværre alt for godt, at Hullet langtfra var stort nok endnu, til at Den kunde slippe ud fra Fængslet Var'gu gennem det.
  Man kunde, med lidt stærk Fantasi, se de faa Rædsler, Den havde sendt ud i den dødelige Verden, flagre rundt og afbrænde en øde Mark. Dæmonen vaagnede fra Trancen Stykke for Stykke. Hullet var ikke stort nok endnu! Den havde koncentreret al sin Fokus i sin Søgen efter Thallsten.
  Et enligt Grantræ blev ristet i Vinduet.
  Thallsten. Lige siden Dens Indsættelse, havde Den riflet Rum og Tid til Biblioteker i baade den dødelige og udødelige Verden for at finde en Mulighed til at komme ud derfra. Den var i et Bibliotek i Altdorf faldet over Beskrivelsen af en overnaturlig Krystalsten, navngivet Thallsten efter Finderen Hans Sleswich Thall, udgravet af Jorden i det sydøstlige Hochland.
  Sleswich Thall havde beskrevet, at Stenens Virkninger var i tæt, magisk Forbindelse til Chaosriget og derfor bedømt farlig for Menneskeheden. Fol'ganmma havde sat sig i stor Interesse for dette nye Materiale, og Den fandt ud af, at Stenen gav Egenskaber til at rejse mellem Verdenerne, hvis man havde nok kraftig Kontakt til Stenen (som Den gik ud fra laa et eller andet Sted som een stor, samlet Klump under Jorden i den anden Verden).
  Og Den kunne mærke, hvordan Den kom tættere paa med sine udstationerede Rædsler.
  I et pludseligt indfald af Vagtsomhed blev Den flaaet ud af Tankerne!
  Ba'altor, Blodtørsteren af Khorne, prøvede endnu en aggressiv Gang at rive sig løs af Fol'ganmma's tæmmende Greb. Med Fraade om Munden kæmpede den i et pludseligt Stød for at komme fri af de dæmoniske Baand. Fol'ganmma følte det, som om et rasende Væsen prøvede at presse sig ud af Dens Krop gennem Huden – hvis Den vel at mærke havde haft saadanne dødelige Legemer.
  I en Lynreaktion sank Dæmonen ind i sig selv og begyndte at gribe Problemet an indefra. Den paakaldte sig store Mængder magisk Energi, der snoede sig rundt om Ba'altor's som sultne Blækspruttetentakler i Havets Dyb.
  Inde i Fol'ganmma's Indre saa Verden langt anderledes ud. En mørk Dimension, domineret af pludselige Farver fra den enorme Koncentration af magiske Vinde. Herinde var Øiet det mægtigste, det altoverskyggende, der taarnede sig op over Dens fangne Dæmoner, der laa som saaret og fortabt Kvæg under en skyggefuld Biergside. Ogsaa Ba'altor, hvis rødt lysende Psyke fraadede af Foragt og pressede sig op mod det, som den i et spinkelt Haab troede, var dens Vej til Frihed.
  Fol'ganmma vidste, at det var her, Den skulde slaa til.
  Den kendte Ba'altor's forstyrrede Sind i alle Afkroge, Den vidste, hvor ødelagt dens Sjæl var. Hvor ødelagt den var af Skam. Skam over et Nederlag til et brutalt, men dødeligt, Monster i den anden Verdens Bierge for evindelige Aar siden. En Skam, der var kompenseret for ved et forstyrret Sind af Fraade og Galskab. Fol'ganmma vidste præcis, hvordan dette skulde udnyttes, og lod sine magiske Tentakler ransage hver enkelt Partikel af Ba'altor's Aand, gennemgik alle dens Fejl som Sand, der siver gennem en hullet Sten.
  Og Blodtørsteren skreg igen, denne Gang ikke bestialsk, men et Skrig af Smerte, mens Fol'ganmma trak dens Sind hen til det mægtige Øie, hvis Pupil borede al sit Fokus og sin Afstraffelse ned i det psykiske Kød, som et par Vampyrtænder, mens Gnister af magisk Styrke fløj ud af Realiteterne.
  Havde man set dette Scenarie udefra, vilde man se det store Øie midt i Dæmonen vende sig og blive helt hvidt, mens det aggressive, røde Hoved ved siden af voldsomt prøvede at trække sig væk fra det, før det skreg af indre Smerte og sank sammen i endeløs Haabløshed som alle de andre Hoveder, og Dæmonens diabolske Iris og Pupil vendte seirsfuldt tilbage.

Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu vurderede at Tiden var inde. Dens Udsendinge havde nu nærmet sig et Menneskbeboet Omraade, en mindre Gaard, og de var nu et Skridt tættere i retningen paa Thallstenens Placering.
  Det var rede til endnu en Dæmon. Fol'ganmma tiltog sig kræfter. Den manede sig Vei ind i Senerne paa to af sine Arme. Først var det stærkt tærende paa Kræfterne. Som at skubbe en Dør op med Lillefingeren nær Hængslerne. Senere, som Den gled op gennem Muskelfibrene i Overarmen, fik Den Kontrollen og Lemmerne lystrede – trods Modvilie – som en slap Maionetdukke.
  Den spændte et Net af magisk Energi op mellem de to Haandflader. Langsomt begyndte smaa Partikler at samle sig derinde, større og større Klumper. Til sidst svævede den endelige Klump rundt som en tyktflydende Væske i et Rum uden Tyngdekraft – hvilket jo ogsaa var, hvad det var. Den rykkede de kolossale Hænder fremad, mens Den førte Klatten mod Vinduet. Væsken lagde sig på Overfladen i en Halvkugle, der langsomt blev mindre og mindre, før Den forsvandt helt ind i den anden Verden.
  Et Udbrud af Triumf bruste ud fra Dens Krop; Den havde brudt med Fængslets stramme Mur og sendt endnu et Afkom gennem den ubrydelige Væg mellem Verdnerne. Klumpen flød nu rundt i Luften som en faldende Sæbeboble.
  Under den var et Kampscenarie i gang med at folde sig ud. Rædslerne var naaet til en Bebyggelse, en Gaard, hvor Bondekonen i største Frygt var Løbet indenfor under en Regn af farvede Lyn. Karlen var stormet ud med en Høtyv for at møde sit Livs Mareridt. Bag ham kom Bonden udstyret med et Tohaandssværd under et ængsteligt Kampraab.
  Fol'ganmma kunne skimte Angsten i deres Øjne, Bekymringen overfor det ukendte og nye. Karlen fór mod de nærmeste to Dæmoner, der sprudlede i omskiftelige Farver. Rød, gul. Den svævende Klat af dæmonisk Væv landede paa et stykke Plankeværk lige ved siden af Bonden. Af ren Intuition drejede han rundt paa Hælen idet et mærkeligt, misfarvet Spiralmønster begyndte at snurre paa Brædderne, blive større og større. Med eet sprang en deform Arm ud af det fremkomne Hul, blot for at forsvinde igen og blive erstattet af et rødt Horn og en lille Tunge i et mægtigt Gab, samtidig med et Portalen blev større og større.
  Fol'ganmma frydede sig. Den sarte Magi fra Thallstenen havde tilladt ham at kreere endnu et Væsen i denne svagelige Verden. Slaanesh-Dæmonen ShptR'vilhA sukkede under dens ulidelige Skæbne.
  Bonden naaede netop at opleve denne skrækkelige Rædsel springe ud mod ham fra en anden Dimension. Per Refleks huggede han ud med det store Sværd, der gled gennem Dæmonen som Smør og opdelte den i to.
  Fol'ganmma var fuldstændigt uberørt af Menneskets korte Sejr, for selvom den ene Halvdel fordampede ud i Æteren, voksede nye, Arme, Ben, Tænder og Ild ud af den anden, og et par klart pink Gnister, satte nogle unaturligt lyserøde Flammer til hans brune Jakke. Bonden bemærkede det ikke. Dæmonen florerede af sejrrige, klare Farver. Turkis, lilla, blaa.
  Bonden saa ud af Øienkrogen, hvordan hans Arbejder blev forkullet af et samlet Lyn fra seks af Dæmonerne. Han faldt sammen som Aske til Jorden. Med eet svøb Angsten sig rundt om Bonden, og Fol'ganmma kunde ane Sveddraaber seile ned ad Tindingerne trods den ujævne Overflade i Vinduesportalen.
  Mens Bondekonen og deres tre smaa sønner saa forfærdet til fra Køkkenvinduet ramte et Hammerslag af Panik Bonden i Baghovedet over Lugten af Røg fra hans Overtøj, og blindt og vildfarent flygtede han med Hænderne knuget om skaftet paa sit Sværd ind i den ustabile Lade, der hurtigt blev ramt af endnu et – grønt, rødt – Lyn fra den samlede Flok af Rædsler.
  Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu lod sine Tropper klare Resten selv, saa Den lukkede Vinduet ned for en Tid – en endelig Uendelighed – mens de store misfarvet pink Flammer slikkede sig op om det mørnede Træ, som Laden var bygget af.

Og billederne:

TombSimon

Yes, yes, s? er der snart update igen :)

Min far er nu officielt startet p? Lizardmen, s? der skal snart ristes nogle flere Stegadoner :P hvis ikke han g?r ligesom i Arena i fredags i et 500 pts-spil (mod TK) hvor han n?ede at fejle hele tre Leadership-tests p? sine Cold Blooded Saurus  :o

Jeg var ogs? et smut til Falster hos min dv?rge-kammerat Emanuel (som jeg skulle have spillet sammen med til turneringen), hvor vio ogs? tog os et lille 1000-points-slag. Her l?rte jeg at min h?r har sine stjernestunder og lorte-stunder. Eksempelvis da jeg i tur to oblitererede en hel deling Thunderes med magi og derved fik hans enhed Quarellers lige ved siden af til at flygte. Resten af mine magifaser n?ede kun samlet op p? at dr?be 4-5 dv?rge.
  En enlig screamer efter en omgang ambr?stbolte var dog kongen, som tog dv?rgene ud en efter en og dr?bte den ellers s?h vilde Organ Gun ved at flyve over den (og derved give et styrke 5 hit), desv?rre blev den turen efter charget af den meget modige og nu enlige Crewman og sl?et til jorden. En deling p? 17 tilbagev?rende Horrors gik endda i kamp sammen med to Flamers mod en flok Slayers, hvilket jeg aldrig skulle have gjort (selvom jeg n?sten fik ryddet hele enheden). Fuck Flamers WS 2 stinker :S
  Spillet endte i en Draw, da jeg vandt med cirka 30 point. Og ingen af de malede modeller d?de - det bliver s? sweet n?r jeg f?r malet hele h?ren :P

Men Update kommer meget snart - jeg har endda en id? om at n? at blive f?rdig inden nyt?r  :-X

Og billederne:

TombSimon

Tja, kapitel 4 blev lidt for langt. 5 sider er en anelse i overkanten  ::) Så jeg har delt den op i to kapitler i stedet. Men det er her vi møder den lettere sindsforvirrede Herald, Ildkalderen Tah'labrammner.

Og billeder af hæren samlet kommer ligeså snart min kæreste (der er fritids-fotograf) er færdig med at redigerer  8)

Jeg regner også med at lægge de første fem kapitler ind på Historier og Kunst-forummet  ;)

Og billederne:

TombSimon

Kapitel IV
Ildkalderen

En Sygdom var den. Ulidelig, utaalelig og livsfarlig. Selv for Dæmoner. Det var den eneste Grund til at dette Væsen var spærret inde i det tomme Fængsel, Var'gu. Iqo'sqluah havde dog ingen Bevidsthed, saa nogen Straf var det ikke, men Pagtens Hof var blevet enige om, at dette mislykkede Forsøg fra Fader Nurgle var bedst beholdt i Lupihhhank's Varetægt, efter den havde lammet en stor Del af den udødelige Dimension med sine urealistiske Epidemier.
 Eftersom Iqo'sqluah ingen Bevidsthed havde, var den heller ikke klar over, at i dens Nabocelle flød en af de Dæmoner rundt, der skulde vise sig at blive en af de farligste Væsener for begge Verdener!

Uendeligt mange mikroskopiske Evigheder væk, mærkede Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflm-mg'ganmmaodutloekwrhu endnu et Fremstød indeni sig selv. En uforklarlig Reaktion, fremkaldt i Dens inderste Center, ikke helt ulig de Opstød, som Tilstedeværelsen af Den Store Urene, Kru'ar, ofte rullede ind i ham, dog var dette anderledes – fremmed – voksende. Som en Kræftknude af elektrisk Ladning.
 Øjet fulgte et multifarvet, halvvejs stillestående Lyn, der susede forbi i Sneglefart. Et Tankestrejf aabenbarede Den; Følelsen, der nærmest virkede som en kæmpemæssig, sort Solsikke, der sprang ud indeni ham, mindede ogsaa tilnærmelsesvis om Følelesen, Den havde, hver Gang en ny Rædsel voksede op indeni Den. Dette var blot større.
 Eller nej, ikke større... vigtigere. Mere autoriseret.
 Den studsede lidt. Selvom Riften til den dødelige Verden ikke var aaben i Øjeblikket, vidste Fol'ganmma at antallet af Dens Dæmoner efterhaanden var overgaaet til en stor Bande. En mindre Hær. Kunde de monstro faa Brug for en Leder?
 Elektriske Impulser strømmede gennem Dens Øje, Dens Materie og Dens stjaalne Krop. Dæmon-prinsen Tz'arkan sukkede sørgmodigt, da en overflod af Fryd fossede igennem Legemet. Den behøvede end ikke det mindste Anstrengelse, for at faa tre af Armene til at lystre – maaske Lederen selv hjalp til? Han vilde komme ud af sig selv, som en Fugl, der udklækker fra sit Æg.
 Den endeløse Baggrund flød rundt i Farveregisteret omkring Fol'ganmma, mens et elektromagnetisk Felt opstod mellem de tre kolossale Hænder. Øjets Pupil blev mindre og Fokusset var intenst forstærket.  Først opstod af den frit svævende væske en afrundet Kontur af et mørkeblåt Æg. Dernæst udviklede det en dyblilla, kroget Pseudopodie, der i uhyggelig grad mindede om Formen på et Næb.
 I nogen uforkortelig Tid svævede den deforme Klump rundt om sig selv, før et Hoved med turkise Fjer, begyndte at vokse frem på Siden af Næbbet, mens bølgende hvidt Tekstil foldede sig ud fra selve Grundformen. Det oprindelige Æg mistede sin Form, da resten af Dæmonens Arme, Kappe, og Anatomi udfoldede sig i en dvaletilstand.
 Han – for Fol'ganmma var sikker paa at dette Væsen kunde karakteriseres af Køn – lignede mest af alt en misfarvet Krydsning mellem en Fugl og et Menneske, der bar en flagrende Kaabe om sig, som dækkede det meste af den muterede Krop. Det var ikke et dødeligt Stof, men en del af Dæmonen, selv, hvilket gjorde sig bevist, da magiske Udstyr, Redskaber og Tegn voksede frem fra den.
 Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu studerede Kreationen yderligere. I den fjerede Haand holdt den en Stav, der i den ene Ende saa ud til at glide ud i ét med Kaaben, og havde en Top, der konstant skiftede Form og farve – først en gul Maane, saa en grøn Sol, en Fugl, en Fisk, en Klo, en Bog, et Lyn eller et ukendt Tegn.
 Den aabnede sine vise Øjne og Helvedet brød løs!
 Som paa tælling sprang Forekomster af nye Dæmoner – Rædsler – frem paa ham. De fløj ud af Kappen, som var det blot en Døraabning, nogle forsvandt hastigt som Dug paa vaadt Træ i Baalet, andre forvandledes med det samme til Lyn, der skød i tilfældige Retninger udefter.
 Fol'ganmma oplevede en indre Rus af Magt, der bredte sig i Den som en Eksplosion. Den kunde se direkte ind i sit Skaberværks Hjerne, der tænkte præcist saa afsindigt ondt, som Den selv. Men ud over dette, havde han ogsaa en Personlighed, en Evne til at føle, hvilket gik langt ud over Fol'ganmma's Formaaen. Ogsaa et Lederinstinkt, plus en trofast Loyalitet overfor sin Herre. Mester og Tjener. Og et stort magisk Intellekt var ydermere inkluderet i Sammensætningen.
 Og da Han kiggede direkte på Den med sit opslugende, direkte uhyggelige, Blik, vidste Fol'ganmma fuld Besked om hans Navn: Tah'labrammner.
 Ildkalderen Tah'labrammner.
 Dæmonen nikkede blot en enkelt takkende Gang mod sin Skaber, der let og ubesværet fik skabt endnu en Rift i Ingenting og aabnede den til en matteret Rude, som Ildkalderen let og ubesværet kunde glide igennem til den dødelige Dimension!

Som født paa ny gled Tah'labrammner's umenneskelige Skikkelse op gennem den golde Jord. Han kunde mærke Luften gennem sine Næsebor i det mørklilla Næb. Trods han ikke behøvede Luft var Essensen af det befriende. Han vred sin Nakke med en gurglende Lyd, mens hans Høresans blev bragt til live og Larmen fra Kamp omkring ham tonedes op. Panikslagne Skrig fra Mennesker og høje Sirener fra Rædslerne. Hans Rædsler!
 Han aabnede sine gule Øjne, og som et Spædbarn der oplukker for de mørke Sprækker for første Gang, blev han overvældet af Herlighed og Lys, der skar i ham. Saa snart det blændede ned, tog han Besku af de mange Dæmoner, der lavede et sandt Virvar om ham. Han kunde tælle 20 af dem og mindst lige saa mange Mennesker, nogle af dem flygtede for deres Liv i ren Panik, mens andre modigt tog Kampen op.
 Tah'labrammner traadte op paa et Hjul fra en Firspandsvogn, som Dæmonerne netop have splittet ad, og hævede sig over Forsamlingen med et hæst Fugleskrig fra sin forvitrede Gane!
 Han var Kongen.
 Han var Kongen.
 HAN VAR KONGEN!!
 Endnu et lydhørt Skræp, og Dæmonernes Styrke syntes at rejse. Med en samlet Kraft fremmanede de et ustoppeligt Lyn, der ristede en Galning med en kolossal Morgenstjerne, som ellers havde sendt et par andre Rædsler tilbage til Udødeligheden, og fik ham til at falde sammen som en ukendelig Bunke Aske sammen med et par nærværende Artsfæller.
 Den nye General bruste igennem af indre Fryd, mens han drejede Blikket opefter. Solen laa gemt bag et Spir fra den Landsbykirke, som hans Gruppe i stor Iver var i Gang med at angribe. Faa var allerede i Gang med at eksploderer i multifarvede Lyn mod Muren.
 Endnu et autoritetsfuldt Kampraab brød igen ud fra hans Næb, en mægtig Følelse af Magt tøede op indeni ham, og fra sin Position paa det ruinerede Vognhjul mærkede han, hvordan noget naaede hans indre Overflade som tusindvis af døde Fisk, og fire Dæmoner – skikkelser af de omskiftelige Rædsler – løftede sig op fra hans Kutte.
 Han mærkede kraften, energien, Eksplosionen før der var hændt noget, og med hans fjerede Arme i strakt Position rettede han Energien fra de fire Dæmoner mod det store Ur paa Toppen af Taarnet. I det samme materialiserede de sig til et Lyn, der i uænselige Tusindedelssekunder forvandlede Urskiven og dets visere til store Stumper forkullet Glas og Metal, der regnede ned fra Himlen i en dødelig Haglbyge.
 Det gik ud over en uskyldig Bonde, der trak ud af Kirken i samme Øjeblik og fik sin Skulder splintret af et kogende Stykke Zink! Tah'labrammner skræppede en ondskabsfuld Latter ved Synet. Han blev fyldt af en Ekstase, en Epidemi, der forplantede sig i hans Celler, en paavirket Rus over hans onde Gerninger, en Syndflod af Vælde!
 Han vidste, at han havde, hvad der skulde til for at være Leder og knuse saadan en ynkelig Pøbel af den anden Verden. Med en aarserfaren Generals Beslutsomhed pegede han mod Indgangsporten til Kirken. Hans Dæmoner fornemmede ham med det samme og opgav deres videre Forfølgelse for samlet at strømme ind i den dødsdømte i Kirke i store Flokke paa hver sin Side af Tah'labrammner, der hurtigt kunde tælle sine Tropper igen og fik det til mere end tyve.
 Da han havde sikret sig at alle i Flokken var kommet ind i det fordømte Gudshus, fulgte han selv Trop, svævende faa Millimeter over Jorden med sin magiske Kaabe, der knap rørte Græsset, bølgende efter sig!

"Untill the Horde is Complete..."

Og billederne:

TombSimon

Kapitel V
Synd, Synd, Synd

Inde i den hellige Sal herskede udelukkende Kaos. De mange d?moniske Legemer for rundt omkring i een Uendelighed. Kirkeb?nke br?ndte af skrigende, pink Flammer. Folk skreg og flygtede. Een blev br?ndt ihjel. Een slog en R?dsel til opl?sning med et K?lleslag, men blev snart ?dt af en anden D?mon fra oven. Larmen herinde var uudholdeligt sk?n, en bitter Symfoni.
  Tah?labrammner n?d det pulserende, omskiftelige Virvar. Han f?lte Farvernes konstante Forandring paa hver enkelt D?mon. F?rst r?d, snart gul, snart blaa. Gr?n, lilla, pink.
  En guddommeligt heldig Kvinde sm?g sig under en ramponeret B?nk med et Sp?dbarn i Bylt i Favnen og kom l?bende over mod det Sted, hvor Tah?labrammner sp?rrede for Udgangen med Frygten sp?ndt fast paa Ansigtet. Det gule ?je gnistrede, da han indsaa Chancen for at g?re ondt. Med et enkelt Tankestrejf samlede han de magiske Vinde i Rummet, og efter en elegant Haandbev?gelse sk?d et Blink af et Fuglehoved op i hans venstre Haand. Hun naaede ikke at se D?den komme, f?r Fuglen materialiserede sig til et Lyn, der i h?j Fart zigzaggede mod hende! Det ramte med stor Pr?cision Bylten, der efter det kraftfulde Slag bragede ned i det flisebelagte Gulv.
  Kvinden var uskadt. D?monerne fl?j rundtomkring. Barnet knitrede af blaa elektriske Gnister, f?r det til sidst endte som en livl?s Bunke Aske. R?d, gul, omkring ham! Blaa! Kvindens Ansigt var stivnet som i en St?beform. Hendes forskr?mte, st?dende Aandedr?t kunde ikke overd?ve Larmen fra de hylende R?dsler.
  Ildkalderen lo blot ondskabsfuldt. Lysten boblede op i ham. Lagde sig som en Hinde under hans Hud. Lysten til Blod. Kvinden bakkede langsomt. Mod D?monerne. Bag hende blev en midaldrende Bonde slaaet ned af en lilla og gr?n R?dsel. Pulsen var h?j. Tah?labrammner f?lte kun. Han f?lte. Han saa paa Kvinden!
  I et enkelt, umuligt Spring var han ovre ved hende, og i samme nu som en Viismand i Altdorf dyppede sin Fjerpen i sit Bl?khus, jog han sin forgyldte stav ind i Kvindens Maveregion!
  Hun gispede. ?jnene blev Marmorkugler. Toppen af Staven var blot en enkelt, r?d Spids, men Forandringen frydede sig, og i et smertefuldt Skrig br?d den gr?nne Spids af en rusten Le gennem Ribbenene over hendes venstre Bryst, sammen med en mindre Font?ne af Blod.
  Fryden! Gl?den! Smerten! De fantastiske F?lelser, som Tah?labrammner havde faaet i Gave fra sin Herre, sm?g sig rundt blandt Nerverne i ham, de legede med dem, kildede dem. En syg, skr?ppende Latter voksede sig stor og voldsom ud af D?monens Sv?lg, mens han flaaede Bladet ud af Kvindens Lig, der med en lidenskabelig Lyd sank sammen p? det mudrede Kirkegulv, og en abnorm M?ngde af Blod og Indvolde, farvede hele Seancen i hans Yndlingsfarver.
  Magtens Rus lukkede ham inde i lavloftet, m?rkt Rum. Han udelukkede totalt Tilstedev?relsen af de andre farverige D?moner rundt om ham ? og en enkelt over ham i Lysekronen. Pink, gr?n, var han selv! Dele af R?dsler b?lgede endnu frem fra hans Kl?de, mens han sv?vede lavt hen over Jorden.
  Til de gl?delige Rester af Sp?debarnet!
  Asken laa deer, graa og d?d. Han maatte f?le sit Beg?r, Resultatet af sin Gl?de. Han rakte en Haand ud ? den selvsamme Haand som dr?bte Barnet. Hans kolde og forvredne Hjerte pumpede. Dunk, dunk. Blaa, pink, r?d! Den k?lige Aske gav st?d i Haandfladen!
  Han m?rkede Kontakten! Som om Asken sugede sig ind hans Porer! Han saa det hele. Det skr?mte ?je, Lyset, Skriget, den br?ndende Bylt! Han rystede over hele Kroppen ved Tilbageblikket! Asken str?g gennem hans Aarer! Lilla! Gul! Hele Verden skiftede! Han hyperventilerede, Luften forlod hans Strube, som Dyr fra en Skovbrand! Han mistede F?lelsen i H?nder og F?dder! Kun Asken af Synd, der str?mmede op mod Skulderen! Det var alt, det eneste tilbage!
  Han fornemmede en Gev?kst ved Skulderbladet. R?d, gr?n! Og skreg, halvt i smerte, halvt i lykke, da et Fuglehovede med N?b pressede sig op gennem hans Hud! Blaa, gul, pink! En abstrakt Fuglehals og en S?nderflaaet Vinge voksede videre. Han lo! Fryd, fryd, FRYD!
  Til Gev?ksten stoppede. Det hele klistrede sig fast i hans Kaabe i seje, uformelige Sener. Tah?labrammner genvandt Kontrollen over sig selv. Han f?lte Fuglen som et Udtryk for hans lykkelige Beg?r. Trak vejret. Pink. Forsigtigt drejede han sit Hoved og saa lige ind i dens forskr?mte ?jne!
  Han genkendte dem straks. Det var Barnets ?jne.
  Ildkalderen smilte diabolsk over sin nye Partner, der panisk vred og sled i sin muterede Vinge, der uhj?lpeligt var fastklistret til dens Herres Skulderblad. Den skreg. En Mellemting mellem en ensom Fugleunges Kald paa Mad og et Sp?dbarns Skr?kslagne Graad. Men Tah?labrammner f?lte ogsaa Magten, som den f?rte med sig. En Gnistren af magi.
   Med det samme indsaa han sit fulde Potentiale og Kaglede overdaadigt og sindsforstyrret mod det hv?lvede Loft. Det steg som en Aabenbaring i hans Tilh?ngere, da alle D?moner blev omgivet af en st?rk turkis Aura. R?dslernes brugte Kroppe af ren magisk Energi hobede sig op og begyndte at suse rundt i Salen! Energien v?ltede rundt sammen med Farverne! Gr?n, blaa. Lilla, r?d!
  N?sten alle resterende Mennnesker blev ramt, de fleste af de sidste haardtk?mpende Overlevende faldt gispende sammen paa Gulvet! De vred sig og st?nnede. Deres Aandedr?t forsvandt, Venerne svulmede, deres vanskabte Skrig forkvakledes, mens de selv blev overgrebet af tusindvis af hurtigt skiftende Nuancer f?r de smeltede v?k til Ugenkendelighed.
  Tah?labrammner f?lte en uimodstaaelig Trang til selv at lege med. Han stod i bl?sten fra den cirkulerende Magi. I Skrigene, i Smerten, i Kaosset af D?d og ?del?ggelse. Kr?fterne susede op i ham, mens han koncentrerede sig anstrengende og trak Fokus ned fra den lidende Fugl paa hans Skuldre.
  Et enkelt St?d .. alting mistede Lyden .. han saa smaa blaa Gnister bl?nde op foran sig .. f?r .. et .. Inferno!! Af ren magisk Paakaldelse fossede ud af ham i Form af et bl?ndende massivt Lyn, som var han en Kanon! Kraften br?d gennem Lydmuren og frembragte en dyb Rumlen, f?r det paa usandsynlig kort vis smadrede Altertavlen med et Kobberstik af Sigmar og hans Hammer til Atomer! Det nu halvvejs smeltede Guldalter blev bl?st ud af det enorme Hul i Endev?ggen, som Trykket havde forsaget, mens store, pink Flammer klatrede op af de forkullede Rester!
  Hvidgl?dende Klumper af ?delmetal ladet med Mutationens Styrke fl?j gennem Kirken, og ramte ? som s?gte de efter Maalet ? de sidste tre D?delige, der havde overlevet selv Stormen. Tah?labrammner grinede hysterisk for Effekten var stor. En brav Sv?rdk?mper blev flaaet itu, da R?dsler sprang ud fra hans Korpus! Pr?stens sejlivede Kone blev kvalt i Tentakler fra sin venstre Overarm. Og en Kriger armeret med en massiv Hellebard, der ellers havde sendt masser af D?moner tilbage til Kaosriget, oplevede sine ben sno sig rundt om hinanden, indtil de gled over i en ustyrlig, konstant forandrende Masse.
  Ildkalderen saa straks Mulighed og for hen mod denne Stakkel. M?ngden af R?dsler kransede stadig om ham. R?d, orange, og han sprang op paa Mandens Ryg; den ene fod paa hans Bredskyggede Hat og den anden p? hans uregerlige Benrester, der piskede frem og tilbage som en Havfruehale.
  Tah?labrammner rettede sig op og indtog en overlegen Stilling mens han skreg til sine F?lgere. N?d Larmen. N?d Varmen fra Ilden og den br?ndende Kirke. N?d D?den! Og hans Partner skreg klagende med, selvom det langtfra overd?vede, mens den s?rgmodigt maatte se paa R?dslerne fra hans Kappe, der sprang frem og forsvandt lige saa snart igen, som var de Flammer. Han var ved at komme sig over de orgastiske Impulser fra Syndenrne.
  Det h?se Fugleskrig gjaldede i et Ekko, trods den hv?lvede Sal var ved at fort?res af Ild. D?monerne begyndte at stoppe deres trivielle, meningsfyldte Destruktion og samledes om ham. B?lgede frem og tilbage. Orange, gr?n. Til en cirkel om ham. De sprang stadig ud af hinanden, men...
  De stod stille!
  Det var f?rste Gang, han havde set dem staa stille. Han holdt inde med sit triumferende Skrig. Manden sank d?ende sammen under ham. Han beskuede sine D?moner. Deres evindelige, tilf?ldige Mutationer holdte dem blot staaende paa samme Sted.
  Han bem?rkede mange Krystaller, der groede op fra det Mudder, som havde banet sig vej gennem Kirkegulvet. De var ligesaa omskiftelige som resten af Flokken. Gul, pink. Snart var de kommet op, f?r de forsvandt ned i Jorden igen, og andre dukkede op andre Steder. Det var hans Intelligens? bedste G?t, at Tilstedev?relsen af s? mange R?dsler havde reageret med Jordens Mineraler.
  Ber?rt tog han igen besku af den morderiske Gruppe. Det var hans nu! Han havde faaet til Opgave at lede denne mindre H?r, og han vilde fuldf?re den! Efter en hurtig Opt?lling konstaterede Tah?labrammner, at der var cirka tredive. Var der kommet flere? Mon det var et Tegn paa at de var kommet n?rmere Thallstenen?
  Thallstenen. Det var deres Maal. En Antydning af et Smil. Saa heller ikke mere. Gr?n, lilla.
  Fuglen paa hans skulder klynkede haabl?st. Et Tankestrejf af Sp?dbarnet. Skriget. En lettere Rus. Magien summede stadig i Fuglens muterede Skikkelse. Han havde fundet et Navn til den.
  Gryakh ? det d?moniske Ord for Synd!

"Untill the Horde is Complete..."

Og billederne:

TombSimon

My First 500!

N?h, hov, hvad har vi her?

Det er s?men min maleplan, hvor der er kommet ringe om alle modellerne... Smukt *sn?ft* Og det har kun taget mig, hvad? 1, 2, 3... 4.... Et halvt ?r  :o sikke jeg kan!

Okay, der er brugt tid p? det her hyggearbejde, men det f?rdige resultat er ogs? derefter... Jeg skrev at jeg havde f?et min k?reste til at atge og redigere billeder af den samlede h?r.... mmmtja, efter anden fotorunde og billederne stadig ikk var helt gode nok, valgte jeg at tage sagen (og vores elendige Samsung-kamera) i egen h?nd. Og det har resulteret i at billederne enten blev overbelyste eller rystede. Og nu er min t?lmodighed alts? brugt op. S? der kommer ikke nogen bedre, det m? i vente med 750 point til ;)

I hvert fald f?r i lidt af hvert - s? kan i fjerne ulemperne fra hvert billede og smelte dem sammen, s? burde i have noget nogenlunde propert:

Waaarh! Frygtindgydende! Drabelige! - i jordsk?lv og kometnedslag >.<

N?h, hvor er de smukke. det skal lige markeres at jeg er specielt stolt af Tah'labrammner selv - tak til Carstone for at give mig inspiration til at bruge Dheneb Stone  ;) jeg skal klart begynde at male flere hvide kutter!

Men hvorom alt er, er jeg nu ogs? n?et til den st?rrelse, hvor h?ren kan luftes i en kamp eller to. Den f?rste januar havde jeg en ven p? bes?g, hjemkommet fra efterskole, og han l?nte alts? (som s?dvanligt) min fars Chaos - og gav den n?sten f?rdige h?r et ordentligt lag prygl (jeg var v?k i tur fire  :-X) husk det - ALDRIG! spille med en n?sten f?rdigmalet h?r.
  Jeg var jo ogs? i Arena d?r for to uger siden, hvor der da ogs? blev kigget mere eller mindre grundigt p? min udstillede h?r - og en enkelt model syntes de ?benbart ikke om, for den blev b?de v?ltet ned p? gulvet og tr?dt p? >.< n?h, men jeg n?ede ogs? at f? en hurtig kamp mod en flok beastmen og den altid venlige Stefan (t?nk engang - ingen Khorne  :P) Og dette har jeg s? valgt at nedf?lde i en kort - oki, monsterlang, jeg kan ikke begr?nse mig - kamp reportage for de l?selystne (se n?ste post)

Og billederne:

TombSimon

Fuglene i træerne sang om døden.
 Efter massakren i kirken havde Tah'labrammner ledt sine dæmoner gennem et stort skovområde. Han førte selv an for de 19 af dem, mens de ti andre gik i en flok for sig selv som en supportenhed. Et par dådyr og en masse træer var det eneste, som måtte bukke under for deres flammende trussel undervejs, men det var alligevel nok til at frembringe en antydning af den søde stikken i hans fjerdragt.
 Ved skovbrynet nåede de en glasklar sø, der lå fredelig og spejlblank uden at vidne om de kampe, der ville udspille sig ved den, omgivet af en ujævn grund af klipper. Længere væk fra dem stod en hyggelig, afsides smedje med stråtag og røg fra skorstenen. Den samme kriblen vendte tilbage i ham ved tanken om de morderiske synder, han kunne begå her.
 Pludselig brød bygningen i flammer! Og det var ikke på grund af dæmonerne.
 Tah'labrammner så til, mens en masse dyriske væsener løb ud af huset og ud i den omkringliggende skov. De var hverken mennesker eller dyr, nærmere en blanding med pels og hove. Efter den store flok marcherede en mindre gruppe – som Tah'labrammner talte til 15-16 stykker – af nogle lidt større og grovere menneskedyr med udrustning og store våben.
 Det var umuligt at undgå at lægge mærke til, hvem der var lederen af banden. Og det var også umuligt at undgå at lægge mærke til, at han havde opdaget Rædslerne, at dømme efter den pegende gestus, han gjorde med sin muterede hånd, og det kampråb, han slyngede ud over sine tropper. De begyndte frygtløst at fare frem mod deres nye bytte.
 Besat af tanken om hævn, for at de stjal hans mulighed for at få opfyldt sit begær, og lysten til at kæmpe indledte Tah'labrammner det kommende blodbad med at bevise sin evne som general en under et langt, øredøvende fugleskrig!

Tah'labrammner kommanderede de 19 Horrors – ledet af ham selv – på den højre side af søen (den side, der lå tættest på smedjen i det modsatte hjørne) og de ti andre på den anden side op mod bordkanten, mens de 15 Undiveded Bestigors med Wargor placerede cirka midt på bordet overfor.
 Dæmonerne af Tzeentch startede kampen. Først blev der rykket frem mod hinanden fra begge sider med de to hovedenheder (og selvfølgelig sørget for at holde den rigtige afstand i tur to), men de magiske vinde havde halvvejs tabt pusten disse to ture og kun tre Bestigors blev brændt ihjel af nogle tilfældige lyn.
 De andre 10 Horrors derimod havde vendt sig om for at sikre sig, at der var beskyttet mod et Ambush fra det Beast Herd på 15 Gors og 10 Ungors, der var faret ind i skoven, men glemte at de først kunne kaldes ind i tur to. Og da de i forvejen havde et par stykker oppe at lede efter spor af Thallsten i den klippegrund, der omkransede søen, var enheden stærkt forsinket.
 I bæsternes anden tur fandt Wargor'en sit horn frem og blæste til kamp, og som på tælling blæste de mange mindre dyr ud af skoven bag Ildkalderens dæmoner. De ti andre, som var gået den anden vej rundt om søen, så straks truslen vrimle ud fra træerne og løbe hen mod den store flok dæmoner, der stod ved hjørnet af søen. Mens de nu tretten Bestigors også kom tættere på forfra!
 Tah'labrammner indså hurtigt, at han sad i klemme. Så han skyndte at flygte væk fra sine dæmoner i al forvirringen og stille sig ved søens bred, hvor ingen lagde mærke til ham, alt imens de 10 Horrors rykkede tættere på bagom søen, og de 19 andre roterede rundt til den bedste vinkel.
 Gryakh ustødte endnu et af sine smertefulde skrig på skulderen af sin herre, og mægtig dæmonisk energi blev hvirvlet rundt af samtlige magiske vinde. Immaterielle omrids af Rædslernes kroppe fór ind i de muterede bæster som spøgelser, og fik dem til at brænde op.
 Denne Chaosgave hvirvlede ud fra både Horror-enheden og Tah'labrammner selv, og trods den ikke forårsagede de store skader på det adrætte og langtfrastående Beast Herd, gik det noget voldsommere ud over de tunge Beastigors hvor 9 blev blæst til atomer, så kun Wargor'en og Command Group stod tilbage.

Wargor'en ænsede imidlertid ikke sine tab, de han allerede stormede ind i Horrors'ne med sine folk, mens Beast Herd'et røg ind fra den anden side. Det blev et groft slagteri; inden længe måtte Tzeentch-dæmonerne se sig overmandet, og Ildkalderen så dem fordampe i luften som kogende vand over bål.
 Dette indskrænkede ikke Tah'labrammner's had – tværtimod. Så trods modstanden mod hans magi nu var blevet større, nåede support-Horrors'ne stadig at få at effektivt lyn ind og dræbe nogle Ungors, samt et tamt lyn fra lederen selv, der gav Bestigor-musikanten et hjertestop og brændte lidt på Wargor'en. Det var dog alligevel for meget for bæstet, og da hans indså sine tab, og dæmonens flammende potentiale, flygtede han sammen med de sidste to resterende medlemmer mod skovkanten.
 Foe-Render'en så også sin general flygte panisk væk, og så det som en mulighed for selv at tage over. For at proklamere dette ledte han sine nu tolv Gors over mod Tah'labrammner til en tvekamp. Men trods Foe-Render'en kæmpede bravt, kunne han ikke slå den magisk beskyttede dæmon helt ihjel.
 I stedet fik han jaget dæmongeneralens omskiftelige stav gennem kroppen og blev dræbt på en ligeså brutal måde som kvinden med barnet. Dette, sammen med Tah'labrammner's stædighed, fik ham til at holde sig i den jordiske verden. Han være dog for omsværmet til at kunne koncentrere sine magiske kræfter, og forduftede efter endnu et drab i dæmonernes tur fem.
 Derfra forsøgte se sidste 11 Gors at finde hoved og hale i deres situation og valgte at flygte væk fra de 10 Horrors, der nu var omme på den anden side af søen. Selvom de sidste Horrors tog jagten op, var de andre for langt væk til at blive fanget, og magien for svag til at skade. Bæsterne forlod kamppladsen ud i skoven for at slutte sig til andre grupper i nærheden, vel vidende at de måske havde hæmmet en trussel.
 Victory Points blev cirka 580-622 til dæmonerne, så altså en Draw.

De sidste ti Rædsler stod rastløse tilbage ved søens bred. Den var allerede ved at farves rød af dyreligenes blod, der løb i små åer over den ru jord. Dæmonerne fór ud og ind mellem hinanden; forsvandt og dukkede op, skreg og eksploderede. Deres farver var ligeså omskiftelige som deres former.
 De stod tæt ved en sveden plet af forbrændte græstotter; dér hvor deres leder, Ildkalderen Tah'labrammner, svandt hen. Pludselig brød fire større, lyse krystaller op gennem den svedne jord i en rombeformation – pegende i hver sin retning.
 Rædslerne samlede sig instinktivt om dem, som for at koncentrere magien på punktet. For midt imellem krystallerne svævede en klump dæmonisk materiale op gennem jorden som en luftballon.
 Den havde form som et æg!

Og billederne:

TombSimon

Hejsa igen.

Ja, jeg kan jo ikke leve i min evige lykke over endelig! at have en h?r f?rdig - den skal jo ogs? vokse sig st?rre. S? jeg udvider til 750 points. Under en smule tidspres. For jeg har jo v?ret s? beskeden at tilmelde mig Den Gyldne Handske og jeg skal have de 750 points f?rdig ved udgangen af februar.

Den nye 750 points-h?r kommer til at se cirka s?dan ud:

Firecaller's Patrol of Burning Chill

Tah'labrammner the Firecaller
Herald of Tzeentch
- Power Vortex                      145 pts

Firecaller's Huzzlers
19 Pink Horrors of Tzeentch
- Full Command
    - Icon of Sorcery                 273 pts

Firecaller's Nozzlers
10 Horrors of Tzeentch           120 pts

Firecallers Skysharks
3 Screamers of Tzeentch          90 pts

Firecallers Flame Spouters
3 Flamers of Tzeentch
- Pyrocaster                           120 pts

Total:                                      748 pts

M?ske bliver der ?ndret lidt, selvom der ikke er s? mange muligheder i s? sm? h?re. Der er i hvert fald kommet lidt mere alsidighed over h?rsammens?tningen; den store enhed Horrors har f?et et solidt Command Boost, s? de kan t?le mere. Jeg har f?et March Blockers i form af de flyvende (og d?dsensfarlige, aaaarhh!!) Screamers. Og til sidst de multitaskende, hypermobile og skydende Flamers med n?rkampsevner (udover deres WS 2 O.o - men ellers ville de nok v?re for vilde  ;)). Nu bliver den helt sikkert ogs? sjovere at spille med.

Men som sagt er jeg tidspresset - der er dog ogs? kun 8 modeller, der skal tilf?jes - 3 Screamers, 3 Flamers, en Standard Bearer og en Iridescent Horror (Champion). Det kan jeg snildt klare.

Jeg er allerede g?et godt i gang med Screamers og har her nogle opvarminingsbilleder:

Tja, godt r?d, hvis I p?nser p? at fjerne en Flying Stand fra en base, S? LAD V?RE!!! Jeg har jo k?bt Screamers'ne brugt, og derfor var flyverstanderne allerede limet p? baserne, selvom jeg ikke skulle bruge dem. Heldigvis havde jeg to andre frie baser, men den sidste m?tte k?mpe for at f? af - det endte med at jeg halvt m?tte masskrere basen ved at dele den lille plasticskive op i flere sm? kvadrater og lirke hver enkelt af...

Opl?gget til baserne - mon I kan g?tte hvordan de kommer til at se ud??  :P

I g?r (eller rettere i forg?rs) var jeg nede i klubben i N?stved, for at f? luftet de sm? vildbasser endnu en gang. Denne gang mod en Skavenh?r best?ende af Warlock Engineer, 20 Clanrats, 20 Slaver, 4 Jezzails (og en Assassin, som jeg ikke vidste noget om).
  F?rste tur gik d?rligt, ellers fik jeg skiftevis slaver og clanrats til at fejle deres Panic-test med en regn af lyn, hvilket gjorde, at de var lang tid om at n? mig. Hans st?rste trussel var hans Jezzail, der bragte Firecaller's Huzzlers ned p? 11 styks (med lidt hj?lp fra en Miscast), men disse Jezzails, flygtede ud over bordkanten grundet en Panictest, da en af dem dr?bte sig selv. Til sidst kom en enhed meget st?rkt s?rede Clanrats (og med meget h?rdt s?ret, mener jeg to modeller og en halvt dr?bt Engineer) indenfor Charge Range af mine 11 Horrors med Herald. Og de revealede en meget truende Assasin! lige overfor Tah'labrammner. Det s? sort ud for ham. men heldigvis fejlede enheden den legendariske Fear-test. Hurra for det  :P
  Desv?rre lykkedes det mig ikke at dr?bt hele enheden (kun Engineer'en) og jeg fik desv?rre ikke hele h?ren ned med nakken, men vandt alligevel med 484 solide Victory Points, da han ikke havde dr?bt noget af v?rdi i min h?r! Boom! F?rste sejr til d?monerne  ;D

I morgen (nej, i dag >.<) laver jeg en masse p? de Screamers, s? de kan blive smukke og p?ne inden vinterferien. Hang on!

Og billederne:

TombSimon

Og det blev vinterferie - godt set, ikke??  :P

Nåh, men jeg trænger måske til at ruske lidt op i bloggen igen... Jeg har praktisk talt malet mine Screamers færdige, det sidste lag vandeffekt mangler blot at tørre - og så opdagede jeg jo også lige at jeg havde glemt at lave krystaller på baserne  >:(  Så dem måtte har jeg lavet i dag (i går) og limet ovenpå det malede sand med PVA... Jeg håber det holder.
  I hvert fald blev jeg også færdig med at converte mine Flamers - de kommer til at hærge henrettelsespladsen og afspejler noget at Warhammer-verdenens grusomhed på en grufuldt grusom måde. Billeder af dem og de næsten færdige Screamers kommer lige så snart jeg har fået taget dem. Hvilket gerne skulle blive i morgen. Håber jeg. Jeg føler mig presset i disse øjeblikke af gyldent handskeflip  :o

Og jeg fik overtalt min far til en gang 500-points Hammer med dæmoner mod Chaos. Det gik godt. Lad mig udtrykke det sådan at i tur 4 var han helt væk og jeg selv havde kun mistet to Horrors. Spillet gik meget enkelt: jeg fik skudt lidt på ham hist og her. I tur to charger 2 Horsemen mine lille enhed Horrors, og 4 Horsemen charger min store blok. Begge enheder breaker og flygter ud over bordkanten i næste tur, hvor hans  3 Knights plus Sorceror charger den store blok og laver INGEN wounds  :o de breaker også og i tur fire får jeg så fanget dem og skudt det sidste væk.

Faktisk ikke et særligt interessant spil. Jeg glæder mig virkelig til at prøve mine Screamers af. Pønser også lidt på alternative småhære, eksempelvis:

Herald of Tzeentch             115 pts

10 Pink Horrors
- Standard Bearer
   - Icon of Sorcery             147 pts

10 Pink Horrors
- Standard Bearer
   - Icon of Sorcery             147 pts

3 Screamers                        90 pts

Total                                  499 pts

Her skal modstanderen bare marchblokkes fra starten af, mens han bliver skydeskive for tre lyn per tur. Og dette skal bare holde ud så længe som muligt, hvorefter jeg laver lagkage, så de sørgelige rester af hæren skal igennem to enheder Horrors før de når Heralden.
  Her er det selvfølgelig Gameren, der vælder op i mig, men man må jo også prøve noget nyt, selvom det ikke helt passer sammen med ens hær ;)

Desuden har jeg et indtryk af, at ikke særlig mange gider læse alt det jeg skriver, så håber på mere feedback i fremtiden, når jeg når op på flere points  :)

Og billederne:

TombSimon

Long time, no see...

Men I skal bestemt ikke tro jeg har glemt d?monerne - faktisk bliver resten af ferien oversv?mmet i Updates fra h?jre og venstre  :o
Det kommer silmpelthen til at v?lte ind!

Men f?r det, vil jeg lige give et par korte Battle Reports fra i tirsdags, hvor jeg sloges mod min dv?rgeven Emanuels sm? ?lt?nder i 500-pointskampe til at teste lidt forskelligt.

Den f?rste var en kamp for at teste en n?rkampsh?r best?ende af en Runesmedsgeneral (til at tage lidt af min magi med en Scroll), en BSB med Strollaz, 13 Warriors med skjold, og 10 Warrior Rangers med fuldt udstyr og Champ. Ideen var s?, at rangers skulle deploye 12" fra BSB og p? den m?de rykke skr?mmende t?t p? modstanderen i f?rste tur.
  Men ak, d?monerne fik f?rste tur, og det faktum at han ikke ejede evnen til at dispelle en eneste af mine magier, og at jeg udelukkende slog 4 og derover for hits og styrke, blev hans Rangers hurtigt pulveriserede, fejlede Panic og Rally tests og l?b i f?rste tur ind i en sten (slash deodorant) og d?de.
  De andre Warriors blev ogs? skudt p? vejen mod n?rkamp, og til sidst var kun 4 plus de to helte tilbage til at Charge de ti Horrors, hvoraf de n?ede at dr?be tre gennem kampen, inden et Flank Charge fra den store enhed udslettede ham helt.
  Total Massacre til mig, og et ret uinteressant spil (kan nogle gange godt forbande mit held)

I anden kamp var hans h?r udstyret direkte til at tage sig af mig, med to tooled up runesmede og 2x10 Quarellers. han havde lige s? mange Dispel Dice, som jeg havde Power Dice, men han havde ogs? +1 til sine slag og en Scroll (som han i ?vrigt aldrig fik brugt).
  Jeg var alts? i seri?s knibe, men stillede op skr?t overfor ham og fors?gte at Marche rundt om flanken p? ham og tage god nytte af en bygning p? vejen. Jeg fik ikke en eneste magi igennem, men lavede i stedet et Miscast, der kostede mig 6 Horrors. En noget ramponeret enhed p? 8 Horrors og Tah'labrammner n?ede frem til en enhed Quarellers, holdte sig g?ende en hel tur, s? de ti andre kunne angribe i Flanken.
  Det blev et v?rre blodbad, hvor kun min Herald stod tilbage af den store enhed, og blev efterf?lgende charget af to gale runesmede med Great Weapons, som slog ham ned. Det eneste, der overlevede, var 8 Horrors, og jeg slev havde dr?bt den ene Quareller-enhed og en runesmed, der flygtede ud over bordkanten. Han vandt med en Solid Victory, og jeg fik en del udfordring.

Men jeg blev ogs? overrakset; selv n?r jeg ikke kan kaste magi er min h?r en h?rd n?d at kn?kke. Det irriterer mig en del, m?ske jeg skulle pr?ve at spille med Storm of Chaos Deamonic Legion? I hvert fald har den f?rste h?r nu st?et sin distance med seks spil - to mod Chaos, et mod Skaven og Beasts of chaos (de gamle) og to mod dv?rge, med tre sejre, en uafgjort og to nederlag. Rimeligt p?nt fordelt  :)

Men snart - masser af billedeupdates!

Og billederne:

TombSimon

So far...

Tja, sygdom og lektier er dumme mod lovede Updates, men nu skal i bare se! Jeg var jo som lovet f?rdig med 750-point i februar, og har arbejdet en ogsse siden. Desuden har vi nu ogs? f?et anskaffet os en trefod. Bare se hvor meget det ?ndrer billederne:

Det hj?lper ogs? lidt med bedre kamera, bedre lys og mere professionel fotograf  ::)

Men dette er min h?r, og jeg er ret stolt af den. Forst?eligt nok. Jeg har dog p? de senere modeller ?ndret farveskemaet en smule (se min billedblog), hvilket m?ske ogs? skal g?res p? disse modeller indenfor en ikke s? fjern fremtid. Men mine fremtidsplaner er fyldte! (inklusiv et lille h?rskifte --- sikke noget! Sikke noget!)

Jeg kiggede ogs? lidt i dag p? den gamle Hordes of Chaos-bog og overvejede nogle nye restriktioner til at bringe Daemons ned til turnieringer:

1) G? tilbage til det gamle Instability (f?r modifiers tager man en LD-test, fejler den ryger hele unit'et! Hvis den klares tager man combat resolution i brug og gives Wounds som normalt). Den er m?ske lidt voldsom med at hele ens kongeenhed kan forsvinde ved en enkelt d?rlig LD 8-test, emn p? den anden side set kan de fleste andre enheder i spillet jo ogs? forsvinde med ?t grundet en fejlet Break Test. Hvis denne regel tr?der i kraft, skal d?monerne have deres BSB i fred, og den m? ikke forbydes som i nogle turneringer.

2) Alle Core Choices stiger 3 points per model, alle Special Choices stiger 5 points per model og alle Rare Choices stiger 10 points per model. D?monerne koster alt for lidt i forhold til deres evner! S? hvis de p? nogen m?de skal kunne bringes ned, kr?ver det at prisforh?jelse hos dem. Her bliver Flamers ogs? bragt ned i form af, at de kommer til at koste 45 points stykket.

3) Ingen Gifts m? gentages, ikke Daemonic Icon/Banner/Standard og Gifts p? samme model, Standard of Chaos Glory, Great Standard of Sundering, Siren Song, Immortal Fury p? Bloodthirster og Tzeentch's Will er helt forbudt. Locus of Nurgle giver kun 5+ Regeneration, Max 6 Flesh Hounds som kun har Magic resistance (1). En masse af det s?dvanlige, men de er med til at sk?rer det v?rste v?k.

Bare nogle str?tanker  8) Jeg har ogs? overvejet, at jeg kan begynde at spille med Deamonic Legion fra Storm of Chaos, hvis jeg begynder at vinde over den samme modstander for mange gange, men det har jeg vist n?vnt f?r  ;)

Og billederne:

TombSimon

Battle Time!

En rigtig Update er ikke fuldendt uden en Battle Report, så jeg vil nu skildre mine første forsøg med 750-points-dæmonerne mod min far en gang midt i marts (ja det er længe siden, godt jeg har en god hukommelse!). Battle Reporten bliver billedbaseret med en frygtelig masse dumme kommentarer fra min side.

Til de af jer, der har problemer med hukommelsen eller har for meget Parkinsonsyge til at kunne scrolle opefter kommer her en gantagelse af min hær:

Firecaller's Patrol of Burning Chill

Herald of Tzeentch
- Power Vortex                      145 pts

Firecaller's Huzzlers
19 Pink Horrors of Tzeentch
- Full Command
    - Icon of Sorcery                 273 pts

Firecaller's Nozzlers
10 Horrors of Tzeentch           120 pts

Firecaller's Skysharks
3 Screamers of Tzeentch          90 pts

Firecaller's Flame Spouters
3 Flamers of Tzeentch
- Pyrocaster                           120 pts

Total:                                      748 pts

Min far spillede med sine nyindkøbte, brugte Lizardmen og hans hær er sammensat ud fra det spinkle figurudvalg og hans manglende erfaring:

Skink Chief
- Light Armour, shield
- Terradon
   - Staff of the Lost Sun               124 pts

Skink Priest
- Level 2
   - Dispel Scroll                           125 pts

10 Saurus Warriors                      110 pts

14 Skinks                                       70 pts

Cold One Cavalry
- Standard Bearer
   - Plaque of Dominion                245 pts

Razordon Hunting Pack                 75 pts

Total                                              749 pts

Fokus i denne hær er altså på Cold Ones med Plaque of Dominion, der tvinger alle mine Wizards (det vil sige størstedelen af hæren) indenfor 18" Line of Sight til at tage Stupidity Test, og så selvfølgelig den flyvende general, der kan skyde tre styrke fem skud på 16" med BS 5.

Her er billederne af vores Deployment:

Jeg har sat mine dæmoner op i en Refused Flank med Screamers beskyttet mod skydning (de dør af bare at blive kigget på) bag jungleskoven og begge Horrorenheder beskyttet mod Line of Sight til Cold Ones – da jeg allerede på dette tidspunkt har en mistanke om Plaque of Dominion – den lille enhed beskyttet af skoven, mens den store er beskyttet af Flamers.
  Det lille træ der kan anes ude i venstre side af billedet er et meget sjældent løvtræ i denne jungleverden og tæller derfor som Historic Landmark (altså 100 Victory Points til kontrollanten).

Min fars hær (med farvetemainspiration fra Witer's blok) sat op hen over et halvfærdigt jungletempel. En meget svag, men billig, venstre flanke og en noget hårdere højre flanke (fra min synsvinkel) – altså min Refused Flank. Gad vide om der er noget strategi i dette?

Jeg får foræret første tur (hrmpf!) og rykker varsomt frem med alt, mens Horrors stadig er beskyttet mod Line of Sight til Cold Ones af Flamers og Screamers.Magi flopper, så jeg kun dræber to Skink Handlers på Razordon, og Flamers har marcheret.

I min fars første tur rykker han alt fuld fart fremefter, mens han nærmest laver et `horn´ ind fra højre flanke. Terradon generalen er fløjet om på siden af Screamers og regner med at få ram på dem, men han ramme ikke en eneste og står nu ret udsat for Flamers.

Min tur to! Jeg rykker som vist på billedet:

Altså Horrors 2" tilbage og Flamers holder sig udenfor 7" af Cold Ones men indenfor 9" af Terradon (så de er Short Range til generalen men stadig kan lave Stand and Shoot mod det kommende Charge). Screamers flyver over og March Block'er Saurus – men glemmer selvfølgelig Slashing Attack >.<
  Magifasen bryder løs denne gang med en masse Wounds –fire Skinks, den sidste Skink Handler og et Wound til monsteret selv, hvilket får den til at flygte i panik. Desuden kan Horrors også se Cold Ones (men ikke banneret) og brænder to af deres ridedyr. Flamers griller generalen til ukendelighed (på trods af at de kun lavede 4 skud).

I øglernes anden tur charger de tilbageværende tre Cold Ones ind i Flamers (og mister på turen endnu to), de elleve resterende Skinks brager ind i de ti Horrors. Razordon rally'er ikke og stå nu mod næsen næsten ude over bordkanten. Saurus slæber sig langsomt væk fra Screamers og kontrollerer Special Featuren.

Kamp! Den sidste Cold One ridder med Standard hugger sig igennem en hel Flamer med sit spyd, men bliver ikke selv skadet grundet Flamers's WS2. Øglen vinder altså kampen med tre point (to Wounds og Standard), Flamers slår 8 på deres test hvilket efter Pyrocaster'en med kun et enkelt Wound tilbage.
  Skinks dræber to Horrors, Horrors dræber en enkelt Skink - øglerne vinder alligevel kampen, men dæmonerne klarer deres test.

I dæmonernes tredje tur klarer Horrors deres Stupidity Test og Screamers får en enkelt Saurus Warriors. Stik imod al forventning (::)) eliminerer Standard Bearer'en Pyrocaster'en og står nu til at true Tah'labrammner selv. Kampen mellem Skinks og Horrors er lidt inaktiv, men Horrors får lavet et Wound Skink præsten efter de har bemærket hans magiske udstråling.

Lizardmen! Razordon rally'er, Saurus skubber sig videre frem og tættere på de 100 Point fra træet, mens Cold One Cavalry Standard Bearer'en håber på endnu en håndfuld Victory Points ved at Charge direkte ind i Ildkalderen!
  Men forgæves... han laver ingen Wounds, men bliver i stedet slået ned af de gale Horrors. Skinks får til gengæld endelig overtaget, da de laver endnu et Wounds på Horrors, mens deres præst desværre må bukke under for presset af dæmonerne. Men Horrors taber stadig kampen, og slår 12 på Instability! Hvilket resluterer i at seks dæmoner flygter tilbage til Intetheden, så kun en enkelt Horror er omringet af 9 vrede Skinks.

Man kan vist godt se på billederne at kampen skulle gå stærkt på dette tidspunkt :P

Saurus Warriors var efterhånden det eneste håb for denne flanke! Og de blev hurtigt angrebet af Screamers og Horrors til kun seks var tilbage i tur fire. Razordon rykker frem men bliver ristet af magi, og den sidste Horror modstår kraftigt de gentagne angreb fra Skinks, der har mistet flere mand til Gift of Chaos.

I tur fem kommer der endnu et godt magisk fremryk, hvor Skinks bliver ristet af Gift of Chaos, så kun en enkelt er tilbage, mens Saurus også bliver bragt ned til en enkelt!

Denne sidste mand kan dog se hele vejen rundt og løber derfor lige ind i Screamers, hvor han slår en enkelt ned, men bliver også selv slået af de to andre.

Sidste to er blot en tvekamp mellem Horror og Skink, der overhovedet ikke får skadet hinanden, mens den store uberørte enhed rykker helt tæt på de 100 points fra træet.

Stor massakre til dæmonerne, men Lizards blev ikke helt udryddet! (kun en enkelt Skink tilbage). Kom tilbage når du har malet hele hæren!

Og billederne:

TombSimon

Udvidelsestid!

Jeg skal jo ogs? videre med h?ren og jeg skulle meget gerne ved udgangen af april have 1000 points f?rdige  :o i f?lge Den Gyldne Handske i hvert fald...

Min 1000-pointsh?r er allerede lavet og kommer til at se s?dan ud:

Firecaller's Army of Uncotrollable Spasm

Herald of Tzeentch
- Power Vortex                         145 pts

Firecaller's Huzzlers
29 Pink Horrors of Tzeentch
- Full Command
   - Icon of Sorcery                     393 pts

Firecaller's Nozzlers
20 Pink Horrors of Tzeentch
- Standard Bearer                    252 pts

Firecaller's Skysharks
3 Screamers of Tzeentch            90 pts

Firecaller's Flame Spouters
3 Flamers of Tzeentch
- Pyrocaster                             120 pts

Total                                       1000 pts

Alts? en udvidelse med en masse Horrors - 20 helt pr?cist, ti i hver. Endelig f?r jeg lov til at have min 30 (29) Horrors enhed med. Mange ville nok sige at det er d?rligt, og at jeg i stedet skulle bytte den ud med 3 enheder p? ti. Men jeg foretr?kker at f? adgang til det store lyn (18" 2D6 hits styrke D6+4). Den g?r bare igennem p? 12+, hvilket er grunden til at jeg kommer til at kaste den p? fire terningern hver runde. Stor Miscast-chance, men ogs? stor chnace for TOTAL D?D OG ?DEL?GGELSE!!

Jeg har ogs? f?et kigget p? en Deamonic Legion of Tzeentch:

Exalted Daemon, general
- Mark of Tzeentch
  - Master of Sorcery (kender en ekstra magi)
  - Power Vortex (kan ofre Wounds, hvert Wound giver D3 Power Dice)
  - Spell Breaker (Scroll)
                                                 355 pts

18 Horrors of Tzeentch
- Full Command                        340 pts

10 Horrors of Tzeentch
- Champion, Musician               206 pts

3 Screamers of Tzeentch             99 pts

Total                                          1000 pts

Dette er alts? den d?rlige version af d?monh?ren - jeg er for eksempel tvunget til at bruge en masse point p? en dyr Exalted Daemon, det er den gamle Instability og Horrors kaster magi via Bound Spells p? halv Unit Strength, hvor de kan v?lge i mellem tre ikke specielt gode magier.
  Til geng?ld er Championen i deres Units en Level 1 troldmand, der bare skal kaste Tzeentch magi nr. 0 p? fjenden, og Screamers kan rent faktisk tage nogle t?sk... Jeg gl?der mig i al fald til at f? dette her afpr?vet, lige s? snart jeg har en undskyldning for en Exalted Daemon  :)

PS: er det i ?vrigt et tilf?lde, at de sidste 14 posts er fra mig?? O.o

Og billederne:

PingPong

Quote from: TombSimon on 12 April, 2010, 21:48:17

PS: er det i øvrigt et tilfælde, at de sidste 14 posts er fra mig?? O.o

Hmm...

Jeg følger i hvert fald med med spænding
Det er en hyggelig blog du holder dig, og din hærs farveskema er ganske inspirerende.
Desuden er fluffet ganske underholdene at læse.

Keep it up :)
Quote from: p.hansen81 on 26 June, 2010, 21:55:47
og at kalde det her et nyt codex er som at køre min bil ind i et træ og sige nu er det en ny bil...

TombSimon

Jah, det er ikke blevet til så meget på det seneste, ved ikke helt hvor det gik galt - jeg fejlede endda mit Gyldne Handske-projekt!!  :o

Men! Lidt er da kommet fra den rystende ungdrengshånd, og jeg har fået convertet de sidste modeller til 1000-points-hæren (som jeg skulle have haft færdigmalede i fredags) samt malet Turn-Counter og Wounds-markører - billeder følger i morgen ;)

"Untill the Horde is complete...

Og billederne:

TombSimon

Okay, billederne kommer f?rst p? i morgen - sikke jeg sn?ler! Men s?dan skal vi bloggere vel v?re  ::) Og s? m? jeg se at f? skrevet videre p? den historie - jeg har jo ideerne til de n?ste tre kapitler!

Men jeg har i ?vrigt valgt at tage den lidt med ro med hensyn til maling og d?monerne for en ganske kort pause, mens jeg forbereder mine Tomb Kings til NWL, hvilket der kommer endnu en blog til, s? det ikke skal ligge helt d?dt. Det bliver s? et samlet board og mine to blogs herinde bliver ogs? forflyttet dertil.
  Men som en lille teaser kan i kaste et blik p? den Tomb Scorpion som er n?ste projekt:

Det er nok lidt rodet, men der kommer flere detaljer i min kommende Tomb Kings-blog. Men ellers regner jeg med at have mine 1000 points d?moner + en lille overraskelse f?rdig inden sommerferien, hvilket letter presset, fordi jeg s? kan skrive en hel Brettionia-h?r ud af planen (ja, en hel Brettoniah?r skulle ogs? v?re f?rdig inden ferien!) O.o
men jeg h?ber p? at n? det hele, og pr?ver at minde mig selv om at uploade billeder i morgen!

(har ogs? lige ryttet op i nogle af de mange billeder p? siden)

"Untill the Horde is complete"

Og billederne: