Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire

Started by TombSimon, 31 July, 2009, 21:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TombSimon

Wauw, nu hvor jeg skal til langt om længe at update tråden står der med røde advarselsbogstaver i toppen af siden, at det er mere end 45 dage siden sidst - hvor skamfuldt! >.<

Men altså, jeg tror at blandingen af at læse op til eksamen (som heldigvis er overstået nu) og stress over at nå at få mine modeller færdige til NWL-kampen forrige søndag - jeg fik lagt det sidste lag maling på fredag aften, hvor jeg var afsted hele lørdagen samt at de sidste par dage har jeg bare fladt ud og holdt sommerferie, er skyld i denne sene udate.

Men altå jeg fik min skorpion færdig, hvor mine ambitioner steg i takt med at jeg malede, så jeg prøvede nye teknikker af, såsom Space Marine Armour-like skrammer og NMM (Non-Metallic Metals). Jeg er overordnet så godt tilfreds med den convertede skønhed, at jeg vil belæmrer Jer med en frygtelig mængde billeder af den:

Her er den uberørte Conversion, som er lavet for et års tid siden; en skorpion som i siddende stilling bekæmper 2,5 Orc - den halve fordi jeg var i min røde periode, hvor der skulle være noget tarm på modellen, før det var fedt  8)For at kunne male modellen, var den silt ad i fire dele.

Og her er så den færdige base - jeg har skiftet skriftestenen ud, fordi at jeg under grundmalingen glemte at skummet ætser ved at bive srayet >.< og det var først i vinters, at vi fik skaffet mere af det blå skum, til at lave den med.

Her et WIP-billede, hvor jeg har malet selve skopionen færdig. Her ses både skrammerne og mit første forsøg med NMM på hovedet. Jeg er selv ganske godt tilfreds med resultatet, der ser bedre ud længere fra og får min anden skorpion til at rødme i skam.

Og en masse billeder af den færdige skorpion - fronten er billede 2 (der hvor armen stritter ud). Jeg er blevet utrolig glad for den snart halshuggede Orcs stribede bukser  ;D

Jeg håber, at I stadig trækker vejret efter den omgang...
 Nåh, men det kribler i mine  blege fingre efter at fortælle kort om NWL-kampene, som var mod Lenni Steenberg og Lars Lau samt begges Beastmen. Da jeg vidste, at Bæsterne kunne få en del styrke 7 med, turde jeg ikke medbringe Chariots, men jeg vidste at deres lave Leadership ikke var specielt glad for Casket of Souls og Screaming Skull Catapult, så min hær mod begge spillere blev nogenlunde sådan her:

Konge til fods med ASF, Hierophant på hest, Casket og Icon Bearer med Standard of Sands (fordi jeg ikke havde råd til flere Power Dice og for at forhindre hans hær i at marchere)
2X20 Archers Full Command, 5 Light Horsemen, 5 Heavy Horsemen, 15 Heavy Horsemen med FC og Warbanner (for at have punch og fordi jeg ikke ejer Tomb Guards)
2xTomb Scorpions og 2x3 Carrions, SSC med Skulls of the Foe

Ideen var at BSB og Carrions skulle Marchblocke hele modstanderens hær fra tur 1 af, så jeg kunne skyde løs på ham.

Dette fungerede også fint med Lars Lau, selvom han ikke havde taget noget styrke 7 med overhovedet. Mine to skorpioner spillede Bravur og tjente begge deres point hjem 3-4 gange, mens mine forgyldte terninger sendte  bølge af panik og forvirring  gennem hans tropper.Og selvom min Hierophant døde i tur to (>.<) var min Leadership 10 General indenfor hele min hær, så kun fem modeller Crumblede i løbet af spillet.
 Dog lavede jeg to store fejl - min 300 points dyre Heavy Horsemen-enhed ramlede ind i siden på en Ghorgon efter at fejle et Charge mod en Tuskgor  Chariot - og det dør de selvfølgelig af.
 Anden fejl var at Charge min konge ind i hans Bull BSB i sidste tur, hvilket han også døde af uden at lave en skramme på dyret, som selvfølgelig klarede sin Curse-test. Dette tabte mig spillet 11-9

Andet spil mod Lenni havde jeg en dejlig trappepyramide i det ene hjørne til at stille hele hæren på, mens han havde spredt sine troper ud ovehele bordet. Desværre havde han tre Razrgor Chariots lige overfor min base, og jeg undervurderede totalt deres styrke. Så mens min katapult fejlprioterede og skød efter en tilsyneladende udødelig Ghorgon mange tommer væk, mens jeg undervurderede afstanden mellem Stridsvognene og mine skeletter, samt at jeg glemte at gemme de vigtige karakterer væk resulterede i at jeg mistede både Hierophant og General i tur 3, hvilket ødelagde hele min hær.
 Til slut havde jeg kun præsten fra Kasket af Såls tilbage, og havde dræbt for næsten ingen point- 20-0 til ham  :-X

Nåh, Jeg er dog også begyndt at male dæmoner igen, men desværre har jeg skiftet grundmaling til at prøve det hersens GESSO, som jeg jo har læst, at man bare kan smøre tykt på af, fordi det tørrer ind. Nej, ikke så tykt - mange detaljer på de nyeste modeller er blevet dækket af en tjærelignende substans, men doven som jeg er, begyndte jeg at male på det uden at fjerne grundmalingen og starte forfra. Så jeg håber lidt at kunne rette op på denne fatale fejl >.<
 Jeg ved heller ikke om der er noget galt med vores GESSO - den er ikke engang flydende og har nærmest en kornet konsistens, som om, der er sand i malingen - er det normalt??  ???

Nå, men i morgen drager jeg afsted til Italien, så kommer der lige et par sommerferieuger, hvor jeg nok ikke får malet det meste, derefter lidt korpslejr og lidt forfatterskole og så skal jeg på gymnasiet efter ferien, så vi må se hvordan det udarter sig.
 Jeg vil i hvert snart gerne have 1000 point færdigt! Og det kan nok ikke benægtes at jeg efter ferien maler flere skeletter til anden runde i ligaen...

Men i hvert fald skal jeg nok komme i gang igen - jeg er endda også begyndt på kapitel 6 i historien, der ser ud til at blive rigtig godt. Så stay tuned og rigtig god sommer  ;D

"Untill the Horde is complete..."
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

TombSimon

Kapitel VI
Den Sorte Hingst

Atmosfæren var kornet – baade af den tykke Røg der sivede rundt, som var Lokalet fyldt af Vand, og de mange hæse Mandsstemmer, som dansede derpaa. Man kunde daarligt se længere end tre borde frem foran sig. De Synshæmmede, kun over paa den anden side af Bordpladen mellem snavsede Ølkrus af Ben, Brækrester og Stearinlys plantet paa Pandebrasten af tidligere utilfredse Kunders Kranier.
 Endnu en gang var Kroen Den Sorte Hingst i Fremgang.
 Bernt Kraufstein saa alt dette fra sin tophierarkiske Position bag den uopnaaelige Disk. Han var ingen Facade, ingen stereotyp Bartender med det obligatoriske Krus & Viskestykke og det imødekommende Smil.
 Nej, han var en Mur. En Fæstning af svulmende Muskler med halvsjuskede Tatoveringer i Form af Ar og kun næsten tillukkede Saar, der slyngede sig rundt under det sparsomme Tøj. Og han stod med de kolossale Hænder plantet solidt paa Diskens Overflade og lænede sig indtrængende mod den.
 Et olmt Blik bosad hans uendeligt mørke Øjne, og vilde under normale Omstændigheder skræmme de mange villige Kunder væk. Men dette var ikke normale Omstændigheder, dette var Krigstider, mørke Krigstider; det havde det været, ligesaa længe nogen – selv de Langskæggede i Bakkerne ved Byens Udkant – kunde huske.
 Og Folk havde set meget. Alt, alt for meget, som aldrig burde være set af noget levende Væsen paa denne Klode; Ting som Folk havde brug for at glemme, fortrænge, gemme væk i slidte, støvede Bøger, men i disse Tider: mørke, krigsramte Tider, var der kun to maader at glemme paa, og da den ene Maade oftest blev dræbt under Voldtægter og Rov af fremmede Racer, maatte man ty til Drikkeriet. Paa trods af den afskrækkende Bartender.
 Rygterne svirrede om Kraufstein, som Røgen i Lokalet: at han havde været fremtræden under Orcinvasionerne mod den lille Landsby. At han var tæt paa at være en Kæmpe – nogle paastod endda at Bernts Far havde været et vaskeægte, fedtsvulmende Umenneske paa Rov, og at Moderen paa Grund af Drengens Størrelse var død ved Fødslen.
 Bernt kendte vel til alle disse Rygter, hvilket ogsaa var Grunden til, at han hverken be- eller afkræftede dem. For der var Penge i disse Rygter. I disse Tider, hvor Folk slap af sted med alt, hvad de kunde. For Rygter avlede Frygt, og Frygt avlede Penge, Penge til Bernts Lomme, og det kunde han ikke være mere Tilfreds med.
 Bag den tykke Pandeskal ulmede et stærkt Intellekt, der – stik imod hans formodede Slægt – vidste alt om, hvordan man pressede Folk. Hvordan man vred livgivende Safter ud af dem, som Vand fra en Karklud.
 Tag nu for eksempel Jürgen Schenker, Drukkenbolten ovre i Hjørnet. Han var ogsaa stor, men ikke nær saa stor som Bernt, og alle de Penge, han lagde ind til Den Sorte Hingsts lovlydige Profit, maatte komme fra dem, der var endnu mindre end Jürgen – og dette foregik paa mindre lovlydige Led. Paa denne maade kunde Bernt selv skaffe Penge fra de Typer, der aldrig turde sætte deres vaklende Ben i hans snuskede Kro.
 Det kunde ligne et Smil for en uvidende Forbigaaende, men alle vidste, at den enorme Kroejer i Den Sorte Hingst aldrig smilede. Eller, de troede at de vidste. I Virkeligheden var Bernt Kraufstein overordentligt glad i dette Øjeblik.
 For det var ikke kun Jürgen; det var det samme med Reinar Gustaf, Karl Tischler, Rut Kuppe, alle sammen  var de Pengemaskiner til hans Lomm... KRACK!!
 Chokket bølgede gennem hans Krop via Nervesystemet, men stoppede langt inden det naaede hans fyldige Bryst, hvor det i stedet erstattedes af... forundring? Krodøren var slaaet ind af et umenneskeligt Tryk og vilde Flammer slikkede nu op ad Resterne.
  Bernts Øjne spillede ham et Pus. Eller var Ilden virkelig pink? Han formaaede ikke at se efter, før hans flimrende, forvirrede Syn blev distraheret af endnu et Farvespil; det var turkis, det var helt klart turkis. Men det var ogsaa gult, grønt, lilla, og det slyngede og snoede sig ud og ind i sig selv.
 Det var Væsenets Krop, nu saa Bernt Kraufstein det straks – det Væsen, som netop nu skabte Panik i hans naadesløst fremdrevne Kro. Panik, fordi de halvsnalrede Gæster havde en langt bedre Vinkel til at se Bæstet end Bernt.
 Og hvilket Væsen. Hvilken Dæmon. Det var Regnbuen, det var den smilende, glade Regnbue, men der var gaaet Ild i den. Der var ikke ét Hoved, men en masse pinefuldt skrigende Ansigter, der gled ud og ind af Dæmonens Overflade øverst paa dens Aalekrop, der vred og drejede sig som et Klæde, der hang til tørre i Vinden. Arme, der endte i disse forfærdelige, pink Flammer, skød konstant ud fra dens Krop og forsvandt i samme nu, som de var kommet. Ned langs det, der maatte kunne beskrives som Ryggen regerede Flammerne, som Manken paa en Hingst.
 Nederst endte den strømlignede Anatomi i nogle vide (tandbesatte?) Aabninger, hvorfra Tunger af denne hysteriske pink Ild badede Borde og Mennesker i lys Lue. Jürgen Schenker løb panisk rundt mellem Bordene, som var han et simpelt, antændt Fugleskræmsel. Bernt ænsede ikke sin trofaste Stamgæst, ej heller de andre skrigende Mænd. For han havde set noget. Larmen druknede som i det Vat, han ikke havde i Ørene.
 Den rørte ikke Gulvet!
 Væsenet, Dæmonen, hvad ved Den Tohalede Komet dette Djævelskab kunde være, svævede faa Tommer over det faste Grundlag, mens Trykket fra Flammerne i dens Mundaabninger drev den i ønsket Retning.
 "Dette er ikke virkeligt," messede smaa Stemmer bag hans Pandeskal. "Det kan ikke være sandt! Det kan ikke, se alle de hæslige Farver, det kan ikke! Kan ikke!"
 Et tilsodet Vindue skreg i Smerte, da det knustes og hev Bernt ud af sin Forstening. Folk væltede ud gennem Aabningen som skræmt Kvæg.
 Kroejeren blev hurtigt klar over, at det meste af den første Halvdel af kroen stod i Flammer, umiskendelige pink Flammer. Og Dæmonen var paa Vej mod hans Position langs den ene Væg.
 Den bevægede sig forbløffende hurtigt, men Bernt foretog samtidig en forbløffende hurtigt Beslutning, sprang – trods sin tunge Vægt – op paa Disken, hvis lange Bordplade rev sig løs i Stødet, og væltede nærmest ned paa Gulvet igen.
 Varmen trykkede mod ham som en usynlig, magisk Kraft, og Dæmonen nærmede sig maalbevidst Bernt. Nu saa han den rigtigt, og en sitren skød op gennem hans Krop. Hvordan den skiftede fra rød til grøn og blaa til pink! Et stort virvar, som om det kunde være en Vrangforestilling.
 Bernt behøvede et Vaaben og greb ud efter det nærmeste – et af hans gamle, halvraadne Borde, som han saa let som Ingenting løftede op og slyngede mod Udyret, der i samme nu skød en Vifte af Flammer fra sine Arme og Udmundinger mod Bernt.
 Bordet skærmede ham fra videre Harme og bankede ind i det brændende Væsen med en saadan Kraft, at det skubbedes flere Meter bagud. Bordpladen saa endda ud til at... gaa lige gennem Udyret?
 Som om den var af det rene Vand samledes Dæmonens Materiel igen om det Hul, hvor Bordet havde passeret igennem. Kun en rund og skællet (og ligesaa farveskiftende) Organisme saa ikke ud til at optages i Kroppen. Den begyndte i stedet at svæve i en ujævn Kreds om Bæstet.
 `Et Organ,´ tænkte Bernt og havde svært ved at skjule sin Forbløffelse. Indtil han konstaterede at han stadig stod i Livsfare, og de pink Flammer stadig stod ranke og sultne op om ham.
 En hurtig tanke, han Greb efter nærmeste Objekt, hvilket blev den løsrevne Bardisk, som han med en forpustet Kraftanstrengelse svingede gennem Væsenet!
 Kraufstein udstødte et forpustet gisp, da han saa den lange Plade skære igennem al Dæmonens røde, dens blaa, dens turkise, før den med eet var pink! Eet stort Flammehav, hvis Varme fik Sveden til at trille fra hans Ansigt.

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

Og billederne:

TombSimon

Smaa Gnister landede for Fødderne af ham, den ene materialiserede sig til en Flamme, nej, saa Bernt med Rædsel, en pink Model af ham selv; et stort, fedt Muskelbundt, der med Anstrengelse løftede paa et lille Papstykke.
  "Hnnnng, hnng!" sang den med en pibende Røst. Ud af Øjenkrogen saa Bernt gennem Flammehavet to andre Dæmoner, der før havde hygget sig med at jage de skrækslagne Gæster udenfor. I foragt traadte han et Par Skridt tilbage fra det lille Flammevæsen paa Gulvet foran ham.
  "Hnnng! Hnnng!" fortsatte det og prøvede at løfte den tynde Plade. Vreden boblede i ham.
  "FORSVIND, DIT FÆ!" brølede han og svang klodset Bardisken efter Væsenet.
  Det sprang elegant til Siden, saa det lyserøde Fedt blævrede vammelt. "Forsviihnd! F-F-F-Hng!-orsviiiihnd!" skingrede det tirrende, "f-forsvind, dit F-F-Fæ-eijiiihiihi!" 
  Gult brød ud af Flammerne!
  Bernt naaede tidsnok at løsrive sig fra Distraheringen og flytte sig fra det Monster, der kom farende forbi, ved nærmest at smadre sit tunge Kadaver gennem Resterne af Disken. Hans uldne Undertrøje blev sodet af Gnisterne.
  Panisk indsaa han sin eneste Flugtvej. Den Sorte Hingst var nu halvvejs brændt ned, og han var nødt til at komme ud... op og ud!
  I eet Ryk rev han Stigen til Overetagen ned, greb efter Adrenalinens Indskydelse sit kanonkraftige Gevær, og foer opefter, idet en lang Pisk af dæmonisk Ild slog mod hans Ryg og bed rasende i samtlige Nerver.
  Men han var ligeglad. Alt, der betød noget for ham, var Overlevelse. Og Dæmonen var lige i Hælene paa ham.
  Ud, ud, ud! Han maatte ud!
  Rasende slog han mod Lemmen til det Hjem, der var bygget ovenpaa Kroen, det Hjem, der snart ville være brændt ned til Grunden.
  Han fortsatte op ad Stigen, prustende under sin tunge Vægt, men vidste, at hvis han ikke blev ved, vilde han blive fortæret af det grønne, lilla, orange, varme.
  Lugen til det flade Tag paa kroen blev slaaet op, og ud foer en forkullet og humpende Bernt Kraufstein med et Umenneskes instinktive Ansigt og et Gevær, der kunde skyde samtlige Organer ud af et regulært Menneske paa eet Skud. Men han var ikke oppe imod noget regulært Menneske – og det var hans Modstander heller ikke!
  Han løb ud i det fri, hostende fra Røgen, slog Lugen i, hvilket ikke havde været nødvendigt, da den bragede op igen med det samme, da Dæmonens ondskabsfulde Farvespil atter viste sig. Bernt snurrede en halv Omgang rundt per Refleks og faldt paa Enden! Dæmonen flammede op foran ham, Rød, gul! De varme tagsten rev og sled i den forbrændte Hud. Smertestød hvislede gennem ham, hans Haand trak sig krampagtigt sammen, og det var den eneste Grund til, at han naaede at fyre Geværet af i tide.
  Haglet spaltede Luften og stødte naadesløst ind i Kreaturet, der opløstes i et Inferno af pink!
  Bernt saa det hele foran sig med det rygende Haglgevær i sine store Næver. Kom vaklende, men adrenalinpumpende, paa Benene.
  Han saa sig omkring. Flammerne væltede op fra Bygningen, han stod paa. Disse hæslige pink Flammer, som badede ham i et illuminerende Lys. Flammer brændte ogsaa i Bernts Øjne, men disse Flammer var røde af Vrede!
  Dels over den skærende Smerte, der brændte i hans opboblede, svedne og visse Steder blodige Ryg. Dels over de smaa magiske Flammer, der imiterede en Halvkæmpe, som skød vanvittigt omkring sig med et overdimensioneret Gevær, som Bernt anstrengende maatte ignorere. Dels over at han fra denne Plads kunde skue ud over sin Barndomsby, der nu stod i ruinerende Flammer. Den sidste Dæmon rendte rundt dernede og antændte de sidste Udbygninger – Bernt kunde genkende den, fordi dens Ild var gul!
  Harmen vred sig indeni i ham som Slanger, men Overlevelsesinstinktet tog over. Han maatte hurtigst muligt ned fra denne livsfarlige, brændende Hingst.
  Det var da, at han saa dem.
  Først troede han, at det var Fugle. Ondskabsfulde, forvredne Fugle. Men havde han været en erfaren Søfarer, vilde han tænke, at de mindede om Rokker i Luften. Flade, svævende paa Vinger, med en lang, hornbesat Hale.
  Ogsaa de skiftede Farver. Horn og Skæl brød ud fra deres kroppe og forsvandt igen. Nogle gange fløj smaa uformelige Væsener endda ud fra dem og fordampede strax i Luften igen.
  Bernt saa dem, og disse Væsener styrede lige imod ham!
  Hurtigt ladte han sit tunge Gevær og skød efter den nærmeste.
  BRAM!
  Skuddet saa ud til at passere lige igennem Væsenet! Alt andet blev lukket ude, da deres turkise, gule, røde, nærmede sig. Udmattet fik han ladt Geværet igen, men før Løbet blev løftet til Sigte, susede Luftrokken mod ham, et par Stødtænder stødte trykfuldt ind under hans Skuldre og løftede ham med en saadan Kraft, at Rygsøjlen splittedes ved Ribbene.
  Han blev løftet til Vejrs, før Dyret rev sig løs fra hans Skuldre med en drabelig Lyd og lod ham hænge vægtløs i Luften med dinglede Arme før den næste kom.
  Geværet landede paa Taget og braste lige igennem, før et massivt, hornbesat Lem smadrede samtlige vitale Organer i Den Sorte Hingsts Ejers Krop.

Og billederne:

TombSimon

Tanker om den berømte 8. Edition!

Så! Kom Kapitel 6 i sagaen endelig på tapetet (i to stykker  :o)

Jeg har været lidt langsom om at lave denne Update, da jeg lige skulle hjem fra ferie og få pusten igen. Men her er jeg så til skræk og rædsel og vil gennemgå nogle af mine tanker om det 4 cm tykke monster af en bog, som jeg har liggende på mit skrivebord.

Jeg har spillet to kampe med de nye regler - nej, vent, en, for anden kamp gav min modstander op i tur 1  :-\ Men ingen af dem har endnu været med mine kære Tzeentchdæmoner. Denne kamp kommer først i morgen (i dag  ::)) hvor min lillebror vil proxy'e nogle Dark Elves mod mig. Jeg har fået ham til at spille Fantasy igen!!  ;D

Hvis jeg skal starte fra en ende af, så er True Line of Sight måske ikke lige reglen til min hær - nu kan min store enhed for eksempel ikke længere gemme sig bag bakke på grund af skuret. Men jeg regner med at man regner modellernes sædvanlige størrelse i stedet for mit overflødighedshorn af conversions  ;)

Movement:
 De nye Reform-regler kommer nok til at indebærer, at der dukker en musikant op i hvert regiment, når de nu er så store. Tilfældig Charges er jeg halvvejs ligeglad med, da jeg ikke selv skal Declare Charges mod noget. Men måske kan den hårde skydning presse modstanderen til at lave dumsristige charges, der kan sætte ham i dårlige position hvis de fejler... Til gengæld kan han også komme til at kunne charge mig med en normal Infantry-enhed 16 tommer fra O.o
 De nye Fly-regler kunne dog godt blive et problem for mine Leadership 7 Screamers , når de skal væk fra fare :-\

Magi:
 Er vel nok den vigtigste faktor :P Jeg vil sige, at i små hære (som 1000 point) er det super-effektivt at kunne opnå så mange Power Dice, men i større kampe kommer jeg nok til at løbe tør. Hvilket vil resultere i: Boon of Tzeentch Spam :D
 Man kan dog også få ruineret hele sin magifase ved kun at kaste 3 på terningerne, hvilket ikke er så fedt. Hedligvis har jeg mange magikere til at Channel, men jeg tror ikke helt, at det er nok i så snævre situationer.
 Man lægger sit Level til slaget - gogo 30 Horrors med Bolt of Change! Med mit obligatoriske Icon of Sorcery behøver de kun at slå 8 for at få den igennem, hvilket kan gøres med tre terninger, fremfor 4, som jeg ville bruge førhen :)
 Til min Herald er både Power Vortex, som er en ekstra magi fra en normal Horror-enhed, og Master of Sorcery gode valg. Med de nye Lores er det en gave at kunne kende alle magierne! Problemet er bare at vælge, hvilken en, der er mest værd uden at kende sin modstander. Jeg har fået en stor forkærlighed for Lore of Light (man kan næsten høre bryllupsklokkerne XD), men Lore of Death er jo også Über-effektiv. Især hvis man sidder på en disk og flyver om på siden af modstanderens hær, for at kaste Purple Sun gennem dem! (sig goddag til Blue Scribes). Desuden er en Spell Breaker nok også ret vigtig i det nye, især fordi jeg er en af de eneste, der kan have flere Scrolls  ;) På den anden side kunne man også bare blive i sin egen Lore, hvor Boon of Tzeentch med den nye maksimale Casting grænse er blevet brugbar.
 Selvfølgelig er der den nye Miscasting, som jeg kan løbe jublende rundt under loftet over. Og med min hær, der er sikre på at lave mindst ét Miscast pr. spil...

Skydning:
 Flamers er rent win! Håber jeg... Men nu, hvor de må Marche og Skyde er de supermobile. Til gengæld taler de mange nye Cover Modifiers ikke til min fordel. Hvis de bare kan bunkes i en skov, så de bliver Stubborn (og skoven ikke æder dem) kunne de godt gå hen og blive effektive.

Close Combat
 Ha! Tro det eller ej, men jeg får fordele her! Okay, fem-seks ekstra angreb fra anden række er nok ikke det store for modstanderen får det samme, men til gængæld er jeg med fem rækker ofte Steadfast med min store Horror-enhed. Og med en BSB i hæren bliver de umulige at fjerne! Og så slår jeg endda først mod nogle fjender (ikke at det har det store at sige, bortset fra på mine Initiative 4 Flamers).

Special Rules
 Mit Fear er blevet dårligere, men det er rent faktisk ikke noget, jeg ser stort på. Jeg har ikke opfattet det som et våben for hæren, nærmere som en selvfølge. Måske fordi min eneste anden hær er Tomb Kings (hvor jeg til gengæld beklager mig stort over tabet). Jeg synes, at de nye Fear-regler lige tager toppen af dæmonerne, hvilket er lidt rart, at jeg kan begynde at spille på fair plan igen  ;) Desuden tror jeg at mine Flamers bliver glade for at de for en gangs skyld kan komme til at ramme på 3'ere.
 Jeg kan rigtig godt lide de nye regler for ildanagreb og bygninger; det passer meget godt sammen med min hær  8) Desuden er bygninger også blevet mere fair for mig, da jeg ikke bare auto-winner over en ren kavalerihær (som vi nok ikke får set så meget af nu)  :)

Alt i alt har jeg spillet 8 kampe med mine dæmoner i 500 og 750 point, hvor min rate er:

5 Wins, 1 Draw, 2 Loss

Hvilket jo bestemt ikke er til at klage over  :) Så må vi se om den nye udagve kan tage pusten fra mig eller ej. Men med en far der spiller Lizards og en bror der sandsynligvis snart begynder på Dark Elves får jeg da kamp til stregen :P

Anyways, så er min 1000 pointshær færdig i morgen, så den er fuldt malet til jeg skal møde en hær af gobliner, der tror at de er emoelvere  :P
 I skal nok få en Battle Report og billeder af de små nye, når jeg kommer hjem fra min lejr og forfatterskole ;)

Hilsen Tomb Simon, der spammer smileyer  :) ;) :D ;D >:( :( 8) :o ??? ::) :P :-X :-[ :-\ :'( :-*

Og billederne:

TombSimon

Okay, jeg kan lige n? at Update meds en kort Battle Report fra kampen i g?r  ;D

Jeg m? dog lige starte med at undskylde overfor mig selv, at jeg ikke fik malet videre p? de sidste figurer, men jeg m? bare igang igen om to ugers tid ;) F?rst en meget kort baggrundshistorie:

Tah'labrammner og hans horder af d?moner havde vundet fuld kontrol over byen med kroen Den Sorte Hingst, og nu tog han sine tropper p? ekskursion ud af byen, for at unders?ge en s?r magisk kilde i n?rheden. M?ske Thallstenen?
  Men nej, da de havde k?mpet sig gennem de giftige skove i byens udkant, viste det sig at to objekter forstyrrede den magiske balance: en magisk sten og en hjems?gt ruin. Tah'labrammner sendte sine Flammer og det ene hold R?dsler til at unders?ge ruinen, mens han selv og hans egen R?dsler unders?gte den l?jerlige sten.

Drachaa var en dygtig og anerkendt journalist (samt dygtig tryllekunstner) for Sort Elvernes velkendte dagsavis "Morgengnaven Tidende", og var draget p? udflugt over havet efter en god historie sammen med sine repeterarmbr?st-udrustede bodyguards og sit trofaste, femhovede k?ledyr Arnold.
  Med sig havde hun ogs? Assassinen Miikoh, samt hans l?rlingehold p? 10 Skygger, der skulle p? svendepr?ve og samtidig kunne holde udkig mod farer for Drachaa. Gennem uvejsomt terr?n og masser Orker n?ede de frem til en magisk og hjems?gt lysning i skoven. Men havd var det? Her var allerede andre, muterede skikkelser, der bestemt ikke skulle stj?le hendes historie!

Jeg brugte min s?dvanlige 1000 points h?r til dette lille opg?r, mens Jacob (min bror) brugte mine Tomb Kings som d?de elvere med f?lgende liste:

Draacha, High Sorceress                     225
- Tome of Furion                                   15
                                                       240 pts

10 Repeater Crossbowmen, shields   110
Full Comand                                          20
                                                       130 pts

10 Repeater Crossbowmen                100
Full Command                                       20
                                                       120 pts

10 Shades, Extra Hand Weapon         170
Bloodshade                                           18
Miikoh, Assassin                                    90
Extra Hand Weapon                                6
- 2xRune of Khaine                               50
                                                           334 pts

War Hydra                                           175 pts

Total:                                                    999 pts

Han kastede for magi p? Lore of Death med sin Level 3 og fik Purple Sun plus andet guf. Tah'labrammner fik Bolt of Change og Glean Magic - s? jeg kunne stj?le hans sol!
  Vi spillede Dawn Attack, og p? bordet var en Sorcerous Portal (i form af en sten) i midten i bordet, og en Haunted Mansion p? min h?jre flanke. Jeg var heldig med opstillingen og fik alle mine tropper over p? min h?jre flanke, n?vnt fra venstre Screamers, stor Horror (30 styks), lille Horror (20 styks), samt Flamers lige overfor ruinen med sp?gelserne. jacob var mere uheldig og fik sine Crossbows over p? hans h?jre flanke samt hydraen p? hans venstre, overfor min h?r. Hans Shades satte op bag ved ruinen, s? de var i cover.

Jeg satrtede og Flamers tog hurtigt ruinen, hvor de sk?d p? Shades foran dem. Sp?gelserne dr?bte genenm hele spillet kun en enkelt Horror. Shades Assaultede Flamers i deres f?rste tur, men Pyrocasteren stod tilbage med et Wound og klarede sin Stubborn test. Dereftede flygtede Shades i Panic vednte tilabge og Assassin d?de til Stand and Shoot, da han Assaultede alene i tur tre, s? kun tre Shades stod tilbage og fik dr?bt Pyrocasteren med skud.
  Hydraen l?b frem og ?ndede p? den lille Horrorenhed, dr?bte 8, hvorefter den i n?ste tur Chargede ind og spiste hele enheden i to ture (hader Hydra! nej vent, den hader mig >.<), hvorefter den i tur tre listede om bag ved min store Horrorenhed.
  Min store Horrorenhed fik stenens magi i hver tur. For det meste var det Speed of Light og Fireball, der blev kastet p? dem. De f?rste tre ture, var opm?rksomheden rettet med Drachaa's Crossbowmen. Han kunne kaste Purple Sun med s? mange terninger, han ville (og f? flere terninger med Power of Darkness), mns jeg kunne via Glean Magic kaste den store Purple Sun p? 7+, s? de store Templates sv?vede frem og tilbage over banen hele tiden. I min tur tre fik jeg pulveriseret hans Crossbowenhed med Bolt of Change fra den store enhed (de ligger 4 til deres slag O.o).
  Mine Screamers tog to Crossbowmne i tur to, f?r de blev fjernet af min egen Purple Sun  :(

Herfra, halvvejs i spillet, havde jeg kun den store enhed med nu 28 Horrors samt Tah'labrammner tilbage. Mens Jacob havde en Hydra og tre Shades til at glo ind i min ryg og 10 Crossbowmen samt Drachaa foran mig, cirkus 20" v?k og en stor sol der huserede afstanden mellem os.
  Jeg vendte mig rundt og fik dr?bt Hydra (der p? det tidspunkt havde mistet fire Wounds) samt de tre Shades. Fireballs og skud fik derfra t?ret h?rdt p? min enhed, der hurtigt falmede i Levels. I Jacobs tur fem havde jeg kun 15 Horrors tilbage, mens han ikke havde mistet nogle Crossbowmen. det var her at solen endelig gik succesfuldt igennem (p? elleve terninger uden Miscast! O.o) og jordede lige igennem min enhed! Det ville koste mig halvdelen af enheden og give ham endnu flere Power Dice... Hvis ikke det var fordi at stenen stoppede med at skyde ild p? mig, og i stedet kastede Speed of Light, s? jeg fik Initiative 10! Kun to Horrors d?de  ;D
  Derefter skete der ikke det store, udover at en sidste lille sol fra hans side Misfirede, ramte hans egen enhed og dr?bte to. Stillingen blev 684 til ham og 640 til mig. Alts? en Draw med den moralske sejr til ham, men en superfed kamp!

Den sidste store Lilla Sol kredsede ind i den hjems?gte ruin, hvor den blev gode venner med sp?gelserne, og sammen besluttede de sig for at lave et kollektiv i bygingen. Drachaa br?ndte sine fingre voldsomt p? den sidste magi, s? hun helt mistede beh?ndigheden til at skrive samt sit job. Hun blev dog senere en dygtig h?ndboldspiller for IC Naggarond.
  Tah'labrammner og hans folk fik kigget p? stenen, der bare viste sig at v?re en Kaos Monolit med en fejlkobling. Problemet blev fikset, og stenen opf?rte sig igen normalt. Det viste sig ogs? at Miikoh slet ikke var d?d, men blot indkaldt til hastem?de i Ninjaernes Afholdsforening. Arnold endte sine dage som fem trof?platter over pejsen i resterne af Den Sorte Hingst...

En vild kamp! Jeg elsker de nye terr?nregler! Den sten var b?de ond imod mig, men den s?rgede ogs? for at jeg ikke tabte spillet til sidst  ;)
  En stor Horrorenhed er sv?r at fjerne, den kom desv?rre ikke i n?rkamp, hvor jeg tror, at dens Steadfast ville blive rigtig voldsomt. Men med +4 til at kaste alle magier beh?ver jeg kun at bruge tre terninger p? Bolt of Change, fremfor 4 som jeg plejede f?r - for hvor er det en voldsom magi!
  Og nu vi snakker om voldsomme magier, er Glean Magic det nye ost! med de nye magier kan jeg kaste alle de forst?rkede udgaver p? kun 7+ O.o endda med +2 til slaget. Og havd der g?r den endnu vildere er, at med en range p? 24" er den min l?ngste skademagi  ::)
  Sammen med Boon of Tzeentch tror jeg at min Herald vil have et godt magiarsenal. problemet med Boon of Tzeencth nu er bare, at jeg er n?dt til at kaste den p? to terninger for at undg?, at han stopper med at kunne kaste mere magi. Og jeg ved ikke om jeg lige har overset det, men jeg kom lige i tanke om, at der da ikke st?r noget i regelbogen om, at hver magi kun m? kastes en gang??

Jeg synes heller ikke at tilf?ldige Power Dice er et problem i 1000 point, men i st?rre kampe kunne det godt blive besv?rligt at prioriterer.

Det var alt herfra!
Jeg er tilbage igen efter ferien  ;)

Og billederne:

TombSimon

1000 Points færdige!

De har jo sådan set været færdige i to ugers tid. Men det er altså først nu jeg har fået taget mig sammen til at poste dem her...
Men jeg er stolt af de små fyre; de er blevet så pæne :-}

Og jeg har også haft et par kampe med dem siden sidst:
 Da jeg kom hjem fra forfatterskolen insisterede min lillebror på, at vi skulle spille Warhammer. Jeg accepterede selvfølgelig, og det er først da vi får stillet vores hære op, at jeg kommer i tanke om, at han da ikke havde nogen Dark Elf-hær før jeg tog afsted - det har så vist sig at han har investeret i en ny hær, mens jeg var væk. Hurra for at vi nu igen er tre Warhammerspillere i huset! :D
 Nåh, det var da også en okay kamp - jeg fik ham udryddet totalt på trods af, at jeg kun havde fem Horrors tilbage i alt ved spillets afslutning. Det blev igen et Purple Sun/Glean Magic-spil, men her var det ikke ligeså vildt. Og jeg fandt ud af, at Screamers faktisk er enormt seje, når de ikke bliver skudt - hvilket de jo oftest gør  ;)

Og så var jeg i Næstved her i søndags for at få luftet de små blå (røde, orange, pink, grønne, lilla osv.). Der var en spilledag med 8th Edition og 1000 point. Vi var mødt 16 spillere op, og der var virkelig gang i den hele dagen igennem  :P

"WHOA! Sikke mange farver!" var udbruddet fra min første modstander, da han så min hær. Det var ham, der havde organiseret det hele og parret spillerne. Og nu skulle jeg altså spille mod hans Skaven. Det viser sig, at han også laver en Battle Report for sine kampe, men jeg ved ikke, hvor han har lagt dem ud.
 Nå, men det var sådan en pænt standard hær med tryller, Warlord, Assassin, Clanrats, Night Runners, Slaves, Giant Rats og et Doomwheel. Altså ikke nogen specielt hårde enheder, måske bortset fra Warlord. Doomwheel var jeg ikke bange for, for jeg havde jo Bolt of Change, som skulle kunne gøre det af med den.
 Vi havde et lille temabord, med en Hestestald indrammet i hegn i min venstre side, og en skov den anden ende. Jeg satte selvfølgelig den store enhed ind i stalden, og de andre udenom. Han satte overfor, men spredte sig lidt mere. Assassin gik bag skoven.
 Jeg fik første tur, og startede med at gå frem. Ikke mange Power Dice, så jeg fik kun dræbt 3 rotter plus et Wound på hans Assassin som mine Screamers tog. Men disse Screamers var landt bag ham, i håb om, at ahn døde af 3 Styrke 5 Hits. Det gjorde han så ikke og chargede dem efterfølgende. Han hær rykker frem, Doomwheel på min venstre flanke, dræber tre Night Runners (så kan de lære det!), der er kommet faretruende tæt på mine Flamers som holder en Defended Obstacle.
 Assassin dræber mine Screamers, og det er dér jeg kommer i tanke om, at de stod bag ved ham, og i de nye regler, kan en Character jo ikke Charge hele vejen rundt. Så vi måtte pænt stille figurerne tilbage, Assassinen rykkede i sikkerhed i skoven, og havde ingen videre indflydelse på spillet, før jeg kommer til at lande mine Screamers foran ham >.<
 I min anden tur dræber jeg Doomwheel med det store lyn og rister Night Runners med lyn og Flamers. Tre Night Runners overlever dog, og de får dræbt mine Flamers! O.o Slaves får også et Charge ind på min lille Horror-enhed, der forsvarer et hegn, men flygter igen i tur 3, hvor hans Clanrats og Giant Rats charger dem igen. Denne kamp trækker lidt mere ud, fordi han slår meget uheldigt, men i min fjerde tur står kun få modeller tilabge, og jeg fejler Instability så groft, at de sidste dør. Men heldigvis har jeg to Re-Rolls, fordi min hær er fuldt malet (en af reglerne på spilledagen), og jeg slår lige akkurat nok til, at fanebæreren står tilbage og forhindrer hans to enheder i at angribe min store enhed i bygningen i hans fjerde tur.
 Han kommer dog derind i fjerde tur, hvor han kun har ti rotter tilbage i enheden. Men det er ret svært at stille noget op mod 30 Stubborn dæmoner, så han bliver sparket ud af bygningen igen. Et stort lyn i sidste tur senere står kun Warlorden tilbage, og kan ikke stille noget op imod.
 Til sidst havde han kun Giant Rats (uden Handlers), Warlorden og Assassin, men sjeg havde lidt over 500 point i bygningen. Jeg vinder med cirka 110 point :)

Nåh, jeg må fortsætte denne post senere, har en grill-fest, jeg skal have forberedt  ;)

"Untill the Horde is Complete"

Og billederne:

TombSimon

N?h, s? er jeg tilbage igen med et par korte opsummeringer af de to sidste kampe:

Mit andet spil blev mod en Empire Infantry Horde h?r. 30 Spearmen med 15 Helbardiers, 30 Swordsmen med 15 Helbardiers, en mortar, og Arch Lector, Fire Wizard og BSB. 94 modeller i en 1000 points h?r
  Jeg Deployede i et hj?rne omkring et Arcane Ruins, mens han stillede op sine blokke p? en linje om centrum, med Spearmen (samt troldmand og BSB) t?ttest p? min h?r, og s? ellers deres Detachment, Swordsmen og deres detachment. Morteren n?r en skov lige overfor min h?r.
  Jeg rullede utroligt h?jt for Winds of Magic (11 og 12), hvilket kostede hans Spearmenblok livet p? de to f?rste ture. Desv?rre havde han ogs? taget et level fra min lille og store Horrorenhed med henholdsvis mortar og Wizard. Derfra fik han charget ind med sit f?rste Detachment p? min store enhed, som jeg dog fik overvundet. I ?vrigt fik jeg aldrig point for den store blok af spearmen, for til slut var der pr?cis 1 mand tilbage af deres Detachment >.<
  N?h, men samtidig gjorde BSB'en livet surt for mine Flamers i en n?rkamp - og de gjorde livet surt for ham; han brugte utrolig lang tid p? at sl? dem ihjel, og var ogs? selv ved at d?, hvis ikke det var for et af h?rens re-rolls p? hans 1+ Armour Save.
  Hans Swordsmen og deres Detachment ramlede ogs? ind i min store enhed Horrors, hvilket de p? l?ngere sigt ikke kunne t?le. Til sidst kunne hans to store enheder, samt BSB, der endelig var blevet f?rdig med Flamers, g? amok p? de tilbagev?rende 8 Horrors.
  Til slut havde jeg to Screamers tilbage. De havde dr?bt  hans troldmand, der gik alene. Og Morteren sprang sg selvluften i sidste tur. Det var alt jeg fik point for. Stor sejr til ham.

Tredje og sidste spil var mod en old-school Vampire-h?r. Med n?rkamps-gearet Vampire, 20 Skeletons, 10 Dire Wolves, 15 Ghouls og 28 Grave Guards. S?dan cirka. Han spillede ikke med zombies, s? jeg skulle ikke forvente mig nye enheder p? bordet, og han havde ikke noget magi-boost p? sin vampyr, s? heller inegn enheder, der blev raised over original st?rrelse.
  Denne kamp blev den eneste, hvor scenariet fik en betydning. I de to f?rste kampe havde jeg spillet Battle for the Pass og Battleline, men nu var det alts? tid til Blood and Glory. Vi havde begge to 2 faner i spil, s? sammen med generalen gav det en score p? 4 point til hver. N?r en af r?g ned p? en, ville vedkommende have tabt.
  Jeg fik f?rste tur, og eftersom Ghouls var den eneste enhed, der var t?t nok p?, d?de den rimelig hurtigt til magi og skydning. Jeg lavede dog et uendeligt dumt tr?k med mine Screamers - jeg fik stillet dem indenfor hans Skeleton Warriors charge arc. Og hvad sker der? De d?r i f?rste tur uden at ?ndre det store p? hans spil. I min anden tur gik jeg amok med magi p? skeletterne, s? der kun var 4 styks tilbage. Han fik healet lidt, og jeg fik igen bragt dem ned p? fire. Og det antal blev de i resten af spillet, for de holdte sig udenfor al fare.
  I hans anden tur ramlede hans Grave Guards ind i min lille Horror-enhed, mens mine Flamers holdt ud mod ulvene. Mine Horrors holdt ud, og som det stod, kunne jeg charge den store enhed ind i hans flanke. S? det gjorde jeg. Herefter var alt l?st i den kamp resten af spillet og magien var svag. Der blev satset stort p? Gift of Chaos fra den store enhed (som nu var den eneste, der havde mulighed for at kaste den) men det var aldrig nok til at f? dr?bt alle hans skelletter. Og selvom han slog d?rligt med vampyren (mistede et Woundtil Miscast i f?rste tur, som han sidenhen glemte at heale), fik han alligevel i min sidste tur dr?bt min general (efter han havde udryddet alle modellerne i den lille enhed). 1-4 til ham, og han vandt med det samme.
  Hans vampyr var to gange yderligere ved at miste et Wound, den ene gang p? grund af endnu et Miscast, den anden p? grund af mine slag, men blev reddet p? stregen p? grund af Re-rolls. Jeg tror ikke, at det var g?et op for mig, at hun (vampyren) kun var beskyttet af et 5+ Ward Save, ellers havde jeg nok sl?et meget mere direkte p? hende. S? ville hans LD 3 skeletter nok Crumble hurtigt og sikre mig sejren. Ellers ville Screamers have taget dem, hvis jeg ikke havde stillet dem s? dumt i f?rste tur... Er ogs? lidt i tvivl om jeg overhovedet skulle have charget ind med den store enhed, selvom det gav mig en fordel at fjerne hans r?kker. Det tab var vist ret selvforskyldt.

Med de nye regler har jeg ogs? overvejet en anden h?r, hvor jeg fjerner min Pyrocaster og Icon of Sorcery, samt Power Vortex p? Herald, s? jeg har 60 point i overskud, og for dem k?ber Spell Breaker og Master of sorcery til Herald, samt Musician til den lille Horror-enhed.
  Med Master of Sorcery vil jeg v?lge Lore of Life, fordi det er super-nyttigt at kunne hele sine Levels tilbage p? Horrors, n?r man kender alle magier i Loren, er Throne of Vines helt vildt god! Jeg f?r jo mine Magic Missiles fra Horrors, s? det bliver intet problem. Og med Lore of Life kan jeg g?re livet surt for mine modstandere, n?r han kommer t?t p?. Desuden vil mine Power Dice heller ikke v?re spildt, hvis jeg bliver l?st i kamp  ;)
  Vi har aftalt at spille en lille turnering i huset med vores 6 h?re p? 1000 point. Her kan jeg jo afpr?ve denne h?r  8)

Og s? er vi i ?vrigt godt igang med at f? oprettet en spilleklub her i Slagelse, hvilket er lig med = masser af Warhammerspil til mig ;D

Og billederne:

DarkAngel

QuoteI øvrigt fik jeg aldrig point for den store blok af spearmen, for til slut var der præcis 1 mand tilbage af deres Detachment >.<

Hvis jeg læser rigtigt, så fik du ingen point selvom du havde nappet hans spearmen, bare fordi der var en mand tilbage af hans detachment`? Er det forstået rigtigt?

Jeg er ret sikker på at man tæller VP for hvert unit adskilt.

Ilithien

Ja, skulle da også mene at Detachments tæller som et seperart unit (med de ekstra special rules) lige så snart det er deployed.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

TombSimon

Quote from: DarkAngel on 06 September, 2010, 18:14:40
QuoteI øvrigt fik jeg aldrig point for den store blok af spearmen, for til slut var der præcis 1 mand tilbage af deres Detachment >.<

Hvis jeg læser rigtigt, så fik du ingen point selvom du havde nappet hans spearmen, bare fordi der var en mand tilbage af hans detachment`? Er det forstået rigtigt?

Jeg er ret sikker på at man tæller VP for hvert unit adskilt.

Det kan godt være, at jeg husker forkert med reglerne, men det spillede ingen rolle alligevel, for vi regnede ikke Victory Points ud. Det var tydeligt at se, at han havde vundet  ;)

Nåh, men i øvrigt vil jeg lige nævne lidt om de næste fremtrædener i hæren. Lige for tiden arbejder jeg hårdt på at få en Tomb Kings-enhed færdig til mine sidste NWL-kampe og Giant Fanatic, så dæmonerne får I ikke mere at se til før oktober. Hvor jeg vil gå i gang med at converte en Special Character - mon I kan gætte hvem det er??  :P (gættelege er vistnok blevet utroligt populære i blogs >.<)

Og billederne:

TombSimon

Kapitel VII
?jets Opr?r

Pupillen trak sig sammen, men krampede en Smule i venstre Vig. Billedet blev stillet skarpt. Nogle Ofre, ikke Mennesker, det kunde de ikke v?re, bestemt ikke, nej, Den havde set dem f?r; de kom fra Det Nye Land langt v?k, og de var h?je og ondskabsfulde og hadefulde ? og br?ndte op i pink Flammer.
  Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu vippede med en klobesat Pegefinger, og Billedet i den lille Rude gled over Landskabet som en sv?vende Falk paa Udkig efter Bytte. Dens Bytte var Byen; den laa ikke langt fra Slagmarken og lignede nu mere en afbr?ndt Kompostbunke. Sodede Mure og smadrede Taarnrester rejste sig op i Landskabet.
  Enkelte af Fol?ganmma?s Kreationer summede rundt mellem Murbrokkerne. Det var Dens By nu, Dens Hovedkvarter.
  Det var n?dvendigt, var Den naaet frem til, at holde til et Sted, at have et Omraade at placere sin Magt, frem for at v?re vildfarne Strejfere
  Og D?monernes Tilstedev?relse var hurtigt begyndt at markere Territorium; Krystaller af omskifteligt Materiale ? som dem i Tzeentch?s Labyrint ? sk?d op af Jorden som smaa, magisk Stalagmitter.
  Tentakler og sultne, runde Munde br?d op gennem Jordoverfladen og sugede de sidste Livsrester ud af de d?ende Ofre. En stor Udgave af denne Type var ? n?rmest som en Vulkan ? brudt op midt i Byen. En Br?nd. Tentakler slyngede sig om Br?ndens sider, mens muterede R?dsler nu og da sprang op fra dens Dyb.
  Horden var ved at blive stor, men endnu ikke fuldendt.
  Kru?ar gurglede bittert ovenover ?jet. Fol?ganmma blev revet ud af sin Eufori. Der var ikke noget at g?re; Den var stadigv?k ubehj?lpeligt indkapslet i alt den Intethed, der sv?mmede rundt om Den i D?monf?ngslet Var?gu. De fjernt illuminerende Farver, der cirkulerede rundt om Den som en uopnaaelig Stjernehimmel.
  Dens Sanser blev sk?rpet. Var Lupihhhank i N?rheden? Nej, han befandt sig i en af Nabocellerne uendelige Lysaar v?k. Fol?ganmma?s Hemmelighed maatte for alt i Verdenerne bevares for Fangevogterens Blik. Ellers vilde det aldrig lykkes.
  Forandringsmesteren Hphmnii?flore? skr?ppede som for at modsige det alm?gtige ?je. Det kunde den bare ikke; den var fanget. Ligesom Fol?ganmma selv. Den sukkede, og gled saa tilbage i sine Tanker om Dens Hovedkvarter.
  De maatte have placeret sig t?t paa Thallstenen. Ellers ville der ikke blive skabt saa meget af Dens Materiale saa hurtigt. Det var bare at finde Stenen, saa vilde Den bryde ud af dette F?ngsel. Saa vilde Den g?re det umulige!
  Fol?ganmma havde set det som en k?rkommen Hj?lp at bringe nye Elementer paa Banen; Den havde selv udt?nkt Skrigerne ? efter de ubetydelige Rovdyr, der fl?j rundt i store V-Formationer over Tzeentch?s Palads.
  Der var bare sket noget andet, da Den havde udformet dem ? de var blevet farverige og konstant muterende ligesom Dens R?dsler. Det maatte v?re en Forbandelse, en Forbandelse for de Ugerninger, Den havde begaaet. Men ikke n?dvendigvis en L?nke om Dens Ankel. Maaske snarere en Fordel.
  Og Flammerne. Ligesom V?senerne i Tzeentch?s Regime, var de opstaaet mellem Dens Haandflader med pink Flammer sprudlende ned ad Ryggen og ud gennem alle Aabninger. De muterede ogsaa ligesaa vildt som de andre D?moner; delvise Kroppe af R?dsler der voksede ud og forsvandt igen.
  De tre Flammere var Dens Ejendom, og de stod for St?rstedelen af Nedbr?ndingen af Byen. Og Fol?ganmma var ikke sikker, men trods de konstant k?mpende St?rre D?moners Protest troede Den inderst inde n?r Kuglen i Centrum af sin kolde Bevidsthed, at den elskede dem.
  Et Vrid af Smerte!
  ShptR?vilhA ? en af Slaanesh? St?rre D?moner havde i et Tigerhug fors?gt at frig?re sig fra sin Tilfangetager; det f?ltes som om alle Muskler i Dens Ud?delige Krop blev udsp?ndt til Bristepunktet, da Den fors?gte at holde fast ved Hemmelighedsholderen.
  Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu sank ind i sig selv, ind i det dybe, k?lige Indre, og her var kun Den og ShptR?vilhA. Hemmelighedsholderen blot var en lys Skygge, sin egen Sj?l, der zigzagged i hurtige Hug rundt i det store, kolde M?rke, desperat for at finde en Udvej.
  Fol?ganmma strakte sit Sind ud til lange, faste Traade af Gift, der blev omviklet den flugtsomme D?mon. ShptR?vilhA skreg af ?ngstelig Smerte, da den langsomt blev trukket tilbage i Fol?ganmma?s Magt. Saa begyndte D?monen i Stedet at hviske, og et m?rkt Sprog fortonede sig for alle ?jets Sanser.
  Dens Syn flimrede. Inde i Dens Indre, ShptR?vilhA brugte sine uudtalelige Kr?fter. Der var... M?rke. Saa et Palads saa m?gtigt og uforestilligt. Et Sted saa omskifteligt og magisk, at det vilde blive den hurtigste Vej til Graven for almene D?delige blot at v?re til Stede.
  Nej, M?rket igen. Paladsets Indre. ShptR?vilhA?s sleske Skikkelse, Tzeentch?s raspende Stemme. Dengang var Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu blot et ?je. Tzeentch havde skabt Den ? et stort ?je, der svulmede af Indre Styrke og sv?vede faa Tommer over Jorden.

Fol?ganmma var Tzeentch?s Spion ? Forandringernes Herre kunde se alt, hvad ?jet saa. Det ?je, der kunde g?re sig usynligt i alle Kredse. Det ?je, der besad magiske Kr?fter som kunde g?re det af med alle angribende Fjender. Det ?je, som skulde vise sig at foraade sin Herre.
  Tzeentch var ved at miste Besindelsen af raseri over Oraklet Kairos? Profeti, der blev fremsagt under Frembringelsen af Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu:
  ?Dette V?sen vil blive sin Mesters bedste Undersaat nogensinde. Men den Dag ?jet ikke l?ngere ser, skal det vende sig mod sin Herre!?
  Tzeentch tog sig omgaaende nogle Forholdsregler: Hvis Fol?ganmma nogensinde saa meget som blinkede, vilde det v?re umuligt for Den atter at indtr?de i Tzeentch?s Regime. Paa den Maade undgik Forandringernes Herre at Fol?ganmma ville kunde bruge sine Kr?fter mod ham, hvis den nogensinde skulde f?lge Profetien.
  Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu blev rigtignok et vellykket Eksperiment over al Forventning. Dens Kr?fter var umaadelige! Den fik som det f?rste en st?rk Formaning fra Tzeentch om altid at v?re aarvaagen og aldrig lukke ?jet for en eventuel Oplysning. Fol?ganmma adl?d trofast og udf?rte sin Post med Bravur!
  Aldrig var Tzeentch blevet saa rig paa Oplysninger. Paa Grund af Fol?ganmma?s Evne til at g?re sig komplet usynlig kunde Den snige ind overalt. Den saa Forberedelserne til Khorne?s Fremtidige Invaderinger, Opskrifterne paa Nurgles Sygdomme og et Indblik i Slaanesh?s Personlighed.
  Alt var gaaet pr?cis efter Tzeentch?s Hoved, hvis Fol?ganmma aldrig havde overh?rt en Samtale om sig selv.

I Slaanesh?s Gemakker var Rygterne begyndt at svirre overalt, om at Tzeentch havde en Spion. Og Historien om Dens Profeti, samt Tzeentch?s Forholdsregel var ogsaa gaaet fra Mund til Mund. Da naaede den til Fol?ganmma selv.
  Intet jordisk Begreb kunde beskrive den Anger og den Skuffelse, Folshmmppeulshmmdaoeshthlar-oeflmmg'ganmmaodutloekwrhu f?lte, da Den paa denne pludselige Maade fandt ud af, at Dens Herre ? den Herre, som Den havde vist sin st?rste Trofasthed, adlydt, ladet se gennem sine ?jne ? ikke stolede paa Den. At den m?gtige Tzeentch var bange, bange for en Undersaats Mytteri.
  `Han skal faa Mytteri, skal han. Han skal f?le sin egen Frygt!?
  Fol?ganmma var egentlig taget til Slaanesh?s Rige, fordi Den havde faaet Nys om, at Den M?rke Prins paa dette Tidspunkt vilde nedskrive sin eneste Svaghed for at afbr?nde den i Den Evige Ild.
  ?jet havde ? i usynlig Tilstand ? bev?get sig helt ind i Slaanesh?s dybeste Gemakker; Dens mentale Styrke Fordrev alle Fristelser og al Beg?r. I Gudens Tronsal af Usigelige ?nsker, var Den blind for alle Illusioner. Kun M?rkets Prins var alene i det irregul?re Rum. Alene. Kun M?rkets Prins og Fol?ganmma.
  Foran Slaanesh blafrede spidse, kolde og violette Flammer ? Den Evige Ild, som var de fl?nsede stykker af et Gardin.
  Og lige idet, i samme sp?ndstige Sekund som Tzeentch?s Opm?rksomhed var sk?rpet til det ypperste i hans eget Palads, og Slaanesh plantede Fjerpennen mod det udt?rrede Pergament, kneb Fol?ganmma haardt og brutalt sit tykke ?jenlaag sammen, og vendte sig for at forlade Rummet, mens et m?rkt Sprog nedskrev alle de Hemmeligheder, der aldrig burde ytres, og Tzeentch blussede op i en Ekstase af Vrede. Og maaske inderst inde, en Sitren af Frygt.
  For Forandringernes Herre havde begaaet en stor Fejltagelse; thi man kan ikke se Tanker, naar man kigger ud af et ?je, kun naar man kigger ind i det. Og Fol?ganmma fordrev sin tidligere Herre fra sine Visioner, stod selvst?ndig og hadefuld midt i alt det fantastiske, stormfulde, som kaosriget bestod af, med Kr?fter der kunde v?lte Bjerge, og svor for sig selv, at Den nok skulde finde en Mulighed for at trodse Tzeentch?s Foranstaltninger og krydse enhver Barriere, der vilde forhindre Den i at s?tte sig paa sin tidligere Herres Trone.

M?rket igen. En Flimren. Kaosriget fl?d ud til at ubestemmelig Gr?d. Saa M?rket igen, en diset Udgave af ShptR?vilhA. Et sidste Glimt af Pupillen, og Fol?ganmma var tilbage ved Bevidsthed igen.
  Det var mere end man kunde sige om N?kaari, der i sin lille, taagede Form i Fol?ganmma?s Indre hang med Hovedet; Giften og hendes Fors?g paa at bek?mpe Fol?ganmma mentalt havde tappet hende for alle Kr?fter.
  Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu vendte tilbage til Nuet, med sit Fokus i det ubrydelige F?ngsel, hvor Den havde siddet indesp?rret saa l?nge. Og Den t?nkte dystert, at Den skulle stoppe med at v?re saa sentimental ? det ville tage Livet af Den en Dag...

Og billederne:

TombSimon

Jah, her fik I så syvende kapitel i sagaen om min kære hær. Hvori vi også starter på grundpillen i historien - nemlig Fol'ganmma's baggrund  ;)

Jeg er ikke færdig med mine Chariots endnu, men den er ved at være der. Jeg mangler kun skygger og Highlights på metallet samt at rette fejl på det hele. Men det betød at de var færdigmalede nok til at jeg kunne have dem med mod min far; lidt abesnot kan gøre meget  ;D

Kort om kampen, så stillede jeg op i venstra hjørne omkring min Casket. I min første tur smadrede min General Konge hans Deamon Prince og sammen med sine Chariots udryddede de hele hans yderste højre flanke. Hans venstre flanke var gået i stå pga. fejlede trolde-stupidity, og i min tur to fik jeg ryddet hans ene enhed Khorne Knights med mine anden konge og hans Chariots.
  Da jeg i samme tur også havde banket to Scorpioner ind i flanken på hans Warrior-enhed, så de begge stod i basekontakt med BSB, klar til Killing Blow, og min general+stridsvogne ind i den anden flanke, var han lige ved at give op.
  Men utroligt nok tabte jeg den kamp, og begyndte at Crumble lige så stille væk de følgende ture. Jeg satte endnu et Charge ind mod Warriors, men med god hjælp fra de forsinkede Knights fra højre flanke, crumblede de også væk. Så begge mine chok-enheder var ryddet, og han stod og gloede olmt på resterne af min gunline.
  da han med sin Nurgle Sorceror også fik ram på min Hierophant, så alle småenhederne, der havde et liv tilbage, døde og afgav en masse point, havde jeg kun Archers, BSB og Casket tilbage, samt to ture til at modstå Warriors og Knights foran mig.
  Min katapult havde da nået at fjerne hans trolde, og Casket fik også til allersidst ødelagt Hellcannon. På grund af dårlige Charge Range-slag nåede han aldrig i kamp med de sidste tropper, så jeg tabte kun 12-8.

Men de Warriors vendte spillet helt om - jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal gøre ved dem  :-X

Jeg har ikke malet på strdisvognene siden, men går igang igen i morgen. GF venter jo lige om hjørnet, så jeg har også godt travlt med at testspille min hær. Flere dæmoner bliver nok først efter Giant Fanatic  ;)

Og billederne:

TombSimon

Så er GF overstået og det gik jo som forventet - jeg tabte alle fem kampe opg endte på en 87.-plads. Men det var nok lidt min egen skyld, når min Hierophant dør i alle spillene - en High Priest på Casket var nok ikke det bedste valg  ::)

Men jeg har da også malet mine stridsvogne færdige, og I skal da ikke snydes for et par billeder:

Men jeg havde dem ikke med til turneringen, jeg nåede det ikke. Men det tog kun 4 timers malearbejde efter weekenden at få dem færdige... ARGH!

Og til sammenligning: min første malede model, som jeg stadig spiller med nu af da (blandt andet i morgen til de sidste NWL-kampe):

Der er da sket lidt på de næsten 4 år  :P

Og nu til dæmonerne igen!

"Untill the Horde is complete"

Og billederne:

TombSimon

Konkurrence!

Ovenstående er billeder af de dele, jeg skal bruge til mit næste dæmonprojekt. Spørgsmålene er så nu:

1) Hvad er det for tre figurer, der ligger i midten? De udgør hoveddelen er projektet.

2) Hvad skal det blive til?

Præmien er at se resultatet - billeder bliver ikke postet før jeg har fået to korrekte svar ;)

PS: min far fandt og noget nyt interessant Chaos-terræn i byen i går:

Halloween lysestager fra BILKA - 90 kr,-

Og billederne:

TombSimon

Arh, helt ærligt, det burde I da kunne gætte  :-\

Conversion er færdig, der er taget billeder, men dem får I ikke at se endnu.

Der er Turnering/spilledag i Næstved på søndag (det blev rykket, så jeg fik mulighed for at komme). Denne gang på 1500 point, og jeg stiller op med dæmoner igen - sandsynligvis fuldt malet  ::) *LIE!*

Jeg har PT gang i et testspil af hæren mod min fars Lizardmen. Senere, når I har gættet hvilke figurer, der er brugt til dette projekt, og hvad det skal repræsenterer, kommer der også et par nye taktikker på bordet  ;D

Og billederne:

TombSimon

Quote from: TombSimon on 21 October, 2010, 23:22:31
Der er Turnering/spilledag i Næstved på søndag (det blev rykket, så jeg fik mulighed for at komme). Denne gang på 1500 point, og jeg stiller op med dæmoner igen - sandsynligvis fuldt malet  ::) *LIE!*

Jah, okay, hæren blev ikke malet    :-\

Men der er opdateringer i billedbloggen af min hemmelige model, som selvfølgelig er Blue Scribes of Tzeentch  ;D

De var jo også med den søndag (den 24.) da jeg var i Næstved og skubbe lidt til nogle terninger og kaste lidt med nogle dukker. Men før jeg kan fortælle om min hlrsammensætning dér, vil jeg lige springe tilbage i tiden til en dag hvor jeg kom hjem fra gym og sad og rodede i de dæmoner jeg havde købt brugt for snart lang tid siden.
  Deriblandt var der også en Lord of Change i ubrudt emballage. jeg vidste, at jeg skulle bruge nogle af delene til min personlige udgave af Fol'ganmma. Men efter at have åbnet pakken og kigget på delene fandt jeg ud af, at der egentlig var mange dubletter i delene. Faktisk nok til, at jeg kan tage de dele, jeg skal bruge til min Greater Daemon of Tzeentch og stadig have nok til at samle en komplet Lord of Change! (bare uden vinger)
  Og eftersom jeg ikke havde brug for to Greater Daemons i hæren, gled mine tanker hen på et andet lignende choice - Dæmon Prinsen!

Så jeg begyndte at tænke i builds for det, de kalder for det dårligste choice i bogen. Og jeg kan godt se hvorfor; det har nogle latterlige muligheder. Men den kunne måske sagtens fungere, fordi a) den er billigere end Greater Daemons og kan derfor bruges i mindre hære og b) den har mulighed for nogle helt unikke builds, som dens storebrødre ikke har mulighed for.
  jeg kom frem til to builds:

Daemon prince                  300
Many Armed Monstrosity     50
Unnatural Swiftness            25
                                          375 pts
  Denne variant er bygget helt basisk. Always Strike First på en Initiativ 7 model med 7 styrke 5 angreb, der så får re-roll to hit mod det meste er bare godt! Især hvis han lige ramler ind i Infantry, så han også får mulighed for at Stompe  8)
  Desuden er han billig nok til at tage med i 1500 point *hint, hint*

Daemon Prince                  300
Mark of Tzeencth                35
Level 1                                50
Master of Sorcery               25
Unnatural Swiftness           25
Soul Hunger                        25
                                         460 pts
Dette build er lidt dyrere og måske lidt underligt at spilde 35 point på et Mark. Men tanken er, at han med Master of sorcery (som han jo så får adgang til) vælger Lore of Beasts. Og så går han ellers amok. Udover at der er magier som Wildheart og især Savage Beast of Horrors, der virkelig vil forøge hans nærkampsevner (8 styrke 8 angreb med re-roll to hit og to wound - magien går igennem på 9+ og han får +1 til casting O.o).
  Men vil rigtig gerne ud og hygge sig med ham her, så er et charge og Transformation of kadon vejen frem. Pludselig har vores ven forvandlet sig til en meget, meget vred Greater Fire Dragon. Eftersom Daemonic Gifts ikke er Magic Items, beholder de deres effekt til dragen. Og hvis man lige har smidt en Savage Beast of Horrors af på ham først, bliver han pludselig rigtig ond. Selv hvis modstanderen spiller 5-6 Power/Dispel terninger på at ødelægge magien, er de stadig fucked, fordi dæmonprinsen hygger sig stadigvæk med modstanderens svagelige tropper  :D
  Desværre er han ikke helt optimal i min hær. På denne måde koster han mere end en basis Greater Daemon, og mine Horrors har ikke råd til, at han sluger alle deres Power Dice. Men i en magisvag hær, kune han sikkert være meget rar lige ta have ved hånden (og så kan han i øvrigt blive Level 2 og stadig passe ind i en 2000 points-hær)..

Nåh, men jeg fortsætter beretningen om mine farefulde færde forrige søndag i næste post. Lige nu vil jeg se stand-up!

Og billederne:

TombSimon

Så er jeg tilbage i stolen, til at kunne berette for begge mine læsere (for der er sandsynlivis ikke flere >.<), hvordan det gik mig søndag den 24. til 1500-points-turnering i Arena, Næstved..

Først hæren. Jeg skrev tidligere, at jeg ville prøve, at inkludere Lore of Life i min hær, og det har jeg så gjort her:

Herald of Tzeentch, gen.       115
- Spell Breaker                       25
- Master of Sorcery, Life         25
                                             165 pts

Daemon Prince                      300
- Many Armed Monstrosity     50
- Unnatural Swiftness            25
                                              375 pts 

Blue Scribes of Tzeencth         81 pts

29 Pink Horrors                      348
- Full Command                       30
   - Icon of Sorcery                   15
                                              393 pts

20 Pink Horrors                      240
- Standard Bearer, Musician   18
   - Icon of Sorcery                   15
                                              273 pts

3 Screamers of Tzeencth         90 pts

3 Flamers of Tzeencth           105
- Pyrocaster                            15
                                              120 pts

Total:                                   1497 pts

Så ved at bruge den Blue Scribes, jeg lige havde samlet, låne min fars Bloodthirster og ødsle lidt med pointene kunne jeg altså tage med til turneringen med de kære dæmoner.
  Dæmonprinsessen var virkelig nyttig for hæren. Planen var, at han bare skulle være stationær og lade Always Strike First komme som en overraskelse, til dem der bliver nødt til at charge ham, for at komem ind til min store enhed. Han er desværre ret sårbar overfor skydning, så man skal tænke meget over, hvor man stiller ham. Heldigvis kunne han heales med Tah'labrammner's magi  ;)

Jeg tænkte også lidt over en taktik, der skulle sørge for, at min store enhed blev holdt væk fra kamp længst muligt så de stadig havde mulighed for at fyre store og altødelæggende lyn af. Her er, hvad jeg kom frem til:

På den måde kunne jeg bruge mine mindre vigtige enheder til at blokere for point-bunkeren. De 20 Horrors ville selvfølgelig få kastet Flesh to Stone på sig, når fjenden truede, så de kunne overleve de fleste angreb. De skulle også stå op mod bordkanten, så vidt som det nu var muligt.
  Screamers skulle sammen med Blue Scribes stille sig på den anden flanke, så de havde gode muligheder for at udnytte deres potentiale. Blue Scribes ville som regel stille sig på flanken af hæren indenfor 12" af en karakter eller lignende Target og så vælge Lore of Death. Selvfølgelig med henblik på at få Purple Sun og tjene Power Dice hjem til hæren   :P
  (I øvrigt fik jeg aldrig solen, i alle de spil, jeg spilled med hæren)
  Flamers er jokere, der kan stilles hvor man nu synes. For de kan ALT!

Nåh, men omkring spillene med hæren, så startede jeg ud med to testspil. Det første mod farmands Lizards, som han skulle bruge til turneringen. Tja, det gik kun godt i starten, indtil min dæmonprinsessen døde af to Cold one Riders på grund af to 6'ere til Instability. Hvorefter de bragede ind i min store enhed og lukkede dem totalt ned i forhold til magi resten af spillet. Og da resten af hans hær fra den anden flanke kom brasende havde jeg ikke rigtig noget valg andet end at puffe ud i luften. Så han vandt.

Andet testspil i Watchtower mod lillebrors sadistiske homoelvere. I første tur ramler jeg dæmonprinsessen ind i tårnet med ti Crossbowmen. Han skyder et Wound af mig. Jeg knuser fire af dem i kamp. Han slår tilbage med 6. Rammer med tre. Og slår selvfølgelig tre seksere i to Wound, som jeg fejler ward save på. Puf. Det var den dæmon.
  Til gengæld går resten af spiller min vej. han kan ikek rigtig bryde igennem nogen steder, Flamers spiser Hydra og 20-mandsenhed går ind i tårnet, efter at have spist en Cold One Knights. Han største bluff var hans tilbageværende 7 Corsairs samt tooled up Lord der Charger ind i fronten på min store Horror-enhed, og Shadowblade, der dukkede op i ryggen. Tilsammen laver de 1 Wound i nærkamp >.<. Men Shadowblade bliver dagens mand, for han når faktisk at kæmpe sig genenm hele enhden! (med lidt hjælp fra Dreadlorden inden han flygtede). Så manglede han bare at tygge sig igennem endnu 16 Horrors i tårnet, da spilet sluttede....

Men nu til selve turneringen! Der vil jeg faktisk ikke sige så meget...
  De top første spil lignede meget hinanden. de var begge mod Skaven, der hovedsageligt bestod af fire infanteri-enheder og en større enhed Rat Ogres.
  I første spil, som var Blood and Glory, var der en bygning i min Deployment Zone, som jeg lystigt stillede 30 Horrors i. Dem skulle han have dræbt allesammen af, før han kunne vinde. Og dte er stort set umuligt mod 4+ Ward Save enheder, der er Stubborn, som du kan kan angribe en gang på tur, og som kan få Toughness 7 og genoplive sig selv. Faktisk kan jeg ikke rigtig se, hvad der skulle kunne slå dem. Så selvfølgelig ahvde han problemer med dem, mens min Daemon prince bombede totalt denne gang og snuppede 4 enheder helt selv. Pludsleig var han løbet tøt for faner og jeg vandt  :)

Andet Skavenspil var Watchtower. Desværre startede han i tårnet, men jeg tog lidt hist og her, og da jeg syntes det var tid, bragede jeg mine Horrors ind i hans Clan Rats. men selvfølgelig fejlede de, og efetrsom det var tur 4, kunne han risikerer at vinde spillet på 6 rotter i bygningen.
  Det gjorde han heldigvis ikk, og minn spillestil blev mere agressiv, så jeg snuppede pladsen i tårnet, og intet kunne drive mig ud derfra. Så det vandt jeg spillet på  :D

Så var det til sidste spil, hvor jeg endte i finalekampen mod Orcs. Den rigtige spiller skulle dog gå tidligt, så turneringsarrangøren agerede stand-in, og spillede denne simple hær. To gange 40 Arrer Boys i Hordeformation, en BSB med Morks Spirit Totem og Grimgor med hans 30 Black Orcs også i Hordeformation.
  Her havde jeg også en bygning, men eftersom vi spillede Battle for the pass og den lå for langt væk fra hans hær bag en bakke, besluttede jeg bare, at stille mine tropper indenfor Range.
  han ahvde ikke så meget at stille op; jeg var overnaturligt heldig. Blue Scribes tog Grimgor ud med Caress of Laniph (det var faktisk det eneste gode de gjorde i alle fem spil), mens Black Orcs blev ædt af en sump og et par små lyn. BSB-enheden blev ristet efter et par umåeligt heldige store lyn, mens den sidste enhed Arrer Boys blev slugt af Damon prince og Flamers i nærkamp. Han nåede dårligt nok at røre min hær, da han var væk (han gav vidstnok op, og det var der ikke meget at sige til).

Men det betød altså, at jeg vandt alle tre kampe, og dermed den lille turnering  ;D
Hurra for mig  8)

Det er bare lidt surt, at vinde på sit valg af hær... Det hader jeg ved dæmonerne, at de skal være så gode.
  I øvrigt fandt jeg ud af, at der er en nede i Arena, der spiller ren Khorne-dæmoner. ham må og skal jeg ahve et spil imod!

Men nu! Må jeg hellere se, at få malet noget mere, så hæren kan vokse sig rigtig stor og forhåbentlig blive færdig til næste GF. Når nu jeg kan nøjes med bare at male en Daemon Prince, fremfor min ultra-advancerede Lord of Change, burde jeg kunne nå at blive færdig. Forhåbentlig...

Og billederne:

TombSimon

Bare en kort lille update til min monolog-blog, men jeg faldt lige over den her hær på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=A_KuOGunCCE&feature=related

Så hvis man mener, at min hær er random, så er det her rent Chaos! Den er pissefed!! Der er også en kort Battle Report med hæren  ;)

Nårh, jo, jeg maler min katapult færdig i morgen, så jeg kan gå i gang med Blue Scribes hurtigst muligt (eller rettere; deres Disc).
Og så kan jeg i øvrigt meddele, at jeg tabte alle mine kampe i turneringen - men det var utroligt tæt hele vejen igennem  ;D (damn, jeg hader Purple Sun >.<)

Og billederne:

Jamand

De er super nice de der hære du har fundet :) Ærgeligt at kameraet ikke filmer dem bedre.

Det der fiktion du har skrevet på ovenfor, sigter det mod et forlag eller bare for din egen fornøjelses skyld?

TombSimon

Det er ren forn?jelses skyld - men jeg er i gang med at skrive noget andet mindre Fantasypr?get med et forlag i tankerne  ;)

Og som jeg sagde er SSC f?rdig. Jeg er virkelig blevet ivrig efter at f? lagt farve par mr. Xirat'p og mr. P'tarix.. Eller deres Mount i f?rste omgang  ;D

Og billederne:

TombSimon

Hej igen, jeg laver lige en kort update, inden jeg skal op i Naturvidenskabseksamen om 20 minutter  ;)

Jeg er begyndt at male Disc'en! Før det havde jeg lavet mig mange overvejelser om hvordan den skulle males, og jeg nåede frem til dette her:

Nu, hvor jeg har malet selve grundfarven på freesbee'en er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med valget. Mønstrene på selve Discen dropper, fordi der var lidt mindre plads på den, end jeg havde regnet med  :-\
  Min oprindelige plan var nemlig, at skrive nogle af de vigtigste magiers navne på latin. Nu hvor jeg har oversat nogle, kommer de bare med på Scrols'ne omkring Blue Scribes  ;)
  I kan lige få nogle af dem, der lyder bedst,  her, hvis man nu selv vil bruge det på sine figurer. Det er nok ikke helt korrekt, men jeg har jo også kun haft et kort grundforløb med latin i fem måneder  :P

Flamestorm - Flammaprocella
gThe Fate of Bjuna - Fortuna Bjunae
Soulblight - Candidus animi
Plague of Rust - Lues ribiniginis
The Final Transmutation - Mutaris ultima
The enfeebling Foe - Hosis invalidus
The Dwellers Below - Incolae infra
The Speed of Light - Celeritas lux
The Savage Beast of Horrors: Bestia fera terrorum

Bare ret, hvis jeg er på gale spor.

Og billederne:

Jamand

Lyder seriøst med den metalskive :) glæder mig til at se det færdigt.

Af de latinske du nævnte synes jeg de her lyder sejest:
The Speed of Light - Celeritas lux
The Final Transmutation - Mutaris ultima
Soulblight - Candidus animi
8)

TombSimon

Mutaris Ultima vil ogs? v?re min eneste grund til overhovedet at bruge Lore of Metal - det vil bare v?re fedt at r?be ud i lokalet, n?r man kaster den  :P

Jeg begynder ogs? p? noget nyt for bloggen nu: WIP billeder! Bare s? man ikke keder sig helt ihjel over bloggens sneglefart. Her er Discen, som jeg har arbejdet p? indtil videre:

F?rst det "d?moniske materiale". Her kan man virkelig se tweakingen fra turkis til Regal Blue i fronten (tweaking=bl?d overgang). Ude i siden anes en af de d?r skumgummipuder, der f?lger med i metal-blisters - de er geniale til at t?re sm? pensler af i!

Her er der s? kommet horn p? kadaveret. De mangler - ligesom det d?moniske materiale - highlights.

Og de pink flammer jeg lavede i dag (og lidt i g?r). Lyset fucker dog farven lidt op. Igen er tweakingen i fokus, selvom det er v?sentligt vanskeligere at g? fra m?rkebl? eller turkis til lys pink...

Og s? har jeg ogs? skubbet til nogle terninger og kastet med nogle dukker i g?r i en revanche-kamp mod min far p? 1500 point, hvor jeg jo tabte sidste gang med min turneringsh?r mod hans Lizards. Denne gang pr?vede han Orcs and Goblins af for f?rste gang, og jeg skriver snart en Battle Report s? I kan se, hvordan det gik (med grafiske billeder  :o)

Og billederne:

b0ksah

Den Pink .. er en ond Pink ... på den gode måde  ;D
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

TombSimon

Ikke så meget snak, jeg var nemlig produktiv i dag!  ;D

Det bedste af de billeder jeg kunne fremskaffe, før kameraet døde for strøm. Man kan ikke se det så godt, men klingerne har altså også fået samme tweaking gennem lilla og sort som guldsolen. Virkelig ærgeligt, at der skal stå en model ovenpå!

Der skal nok komme flere billeder af dyret senere. Jeg regner med at få den færdig i morgen - mangler jo kun Highlights på de dæmoniske dele  ;)

Og billederne: