Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire

Started by TombSimon, 31 July, 2009, 21:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TombSimon

Le disque est enfin au complet choc et la terreur de tous les ennemis!

Jeg hader Google translate   :-X

Oversat:
"Disken er endelig færdig til at skræk og rædsel for fjenderne!

Je déteste Google Translate   :-X"

Og så til nogen billeder! Nej, de kommer ikke i billedbloggen... Nej, jeg poster ikke mere på billedbloggen, det er meget nemmere, at holde det samlet... Ja, jeg burde gå i seng... Ja, det er dårlige billeder:

Jep, her ser I så svinet med alt tilbehør inklusiv Highlights... Lyset voldtager dog farverne dybt analt  :-\

Så flad som en vaskeægte freesbee. Her kan man rigtig se klingerne, som jeg ikke fik ordentlige billeder af sidst.

Og her er den sat på basen. Det er godt nok mærkeligt, at se dem samlet efter så lang tids adskillelse. Synes I, at det ser mærkeligt ud?

Så må jeg til at fikse Blue Scribes, så de passer på dyret. Og give det endnu en skalle med malingen, så jeg kan nå mit mål til Den Gyldne Handske. Bare lige denne gang.
Og jeg har fået færdiggjort diagrammerne til Battle Reporten, så den dukker nok snart op (læs: senere i dag)

Glædelig lillejuleaftensdag i øvrigt!

"Jusqu'à ce que la Horde est terminée..."
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

Jamand

Den er blevet rigtig fed! Meget tzeentch-like :) Kan især godt lide flammerne og de der hoveder nede i. Jeg ved dog ikke om jeg synes farven på forsiden af disken er blevet helt optimal? Solen i midten virker hammer godt. Basen er også super detaljeret - kan rigtig godt lide den lille krystal. Måske kunne du lave noget mere nasty halløj med ham empire gutten? Nogle mutationer/brandsår fra disken? :)

TombSimon

@Jamand: Hvad mener du helt præcist med, at farven på forsiden ikke er helt optimal? Er det den indigo eller den turkise farve du mener?
 Ellers så tak for de fine ord - det kan godt være, at jeg soder ham lidt til  ;D

Men jeg har jo lavet Battle Report, og den er blevet rigtig flot med 12 billeder O.o De er allesammen lavet med Microsoft Office Visio, som jeg synes er væsentligt nemmere at arbejde med end Battle Chronicler. Jeg starter med en præsentation af hærene:

Dem er der ikke så meget at sige til, min hær har jeg jo vist før. Det var min fars første forsøg med Orcs and Goblins, så det er ikke en helt optimal liste fyldt med dumme ting, såsom Luckstone på en Shaman, Flaming Banner og Mad Cap Mushrooms på den Shaman, der ikke gik sammen med Goblinerne. Der var heller ikke nogen BSB, eller noget Morks Spirit Totem, og det kan jeg jo kun være glad for.

Terrænet var sådan her - To klippestykker (impassable) yderst til venstre, midt i min deployment zone en byging, og længere udemod højre en Mysterious Forest, i midten en Chaos Monolith (impassable), under den en barrikade af træstolper (impassable), til venstre i farmands Deployment en bakke og til højre et af vores skelethovedemonumenter (impassable).
Vi rullede for scenarie, og det blev en 4'er; altså Blood and Glory. Vi havde begge en genral og to faner, så altså en Fortitude på 4 fra start, der skulle ned på 2 før vi Breakede. Deployment blev sådan her:

Fordi det nu var hans første og ikke optimale forsøg med orcerne, valgte jeg at lade være med at sætte H1 ind i bygningen og på dne måde få autowin. Ellers er min Deployment ret standard - samlet i på den ene flanke med Screamers og Scribes på den anden side.
 Orcerne var på grund af hærens størrelse (og den store barrikade i midten) spredt ud over hele bordet med Black Orcs+general som ahvde en lang vej at vandre, før de ville nå kamp. Bakken har åbenbart valgt at flytte sig lidt til siden på billedet, begge Spear Chukkas stod selvfølgelig på den >.<

Jeg fik første tur, så jeg skulle bare indenfor rækkevidde med mine 18" magiske missiler, mens flyverne skulle hasere flankerne:

Vindene blæser godt og jeg slår 9 terninger i magifasen. Xirat'p er ikke tæt nok på fjenden til at hive en magi op fra sin yndlingsarkivskuffe - den vi andre kender som Lore of Death - så han bruger lidt skyggefuld magi og får Steed of Shadows.
 Jeg prøver at trække  lidt Dispel Dice ud, ved at bruge Steed of Shadows på Blue Scribes, så han kan flytte sig tættere på Tah'labrammner og få lidt boost i Toughness til at modstå de dersens Spear Chukkas. Men det bliver Dispellet. Throne of Vines får samme skæbne, den ene Goblin magiker trækker en Scroll for at standse det store lyn og Tah'labrammner fumler med terningerne (eller måske de mange fuglenæb, han skal holde styr på?) og fejler at kaste Flesh to Stone. Det eneste, der går igennem, er et lille lyn der slipper ud på Goblinerne. Og laver 7 hits!!!!! på styrke 2... En død Goblin.
 I skydefasen får mine totalt vilde sniper-Flamers of top-dollar Awesomesauce lavet ristede løg på fire Goblins. Det er da en start  ::)

Orcernes første tur!
 Black Orcs er dybt frustrerede over, at de var helt sikre på, at noget fløj forbi dem øjeblikket før, men som nu må være langt væk, så de søger over mod resten af hæren (Uhhh, shiny rainbows). Goblins føler sig slet ikke truede af dæmonprinsessen men synes, at det kunne være sjovt at kaste nogle Fanatics efter dem. De når desværre ikke langt nok, men vælger i stedet at skifte religion og samler sig om Prinsessen for at tilbede hende.

Deres Magifase er ret sløv. Jeg lader Mork gribe ned og forsøge at tage fat i Tah'labrammner (så P'tarix kan skrive magien ned og give mig en ekstra Power Dice), men han undviger selvfølgelig let! Jeg tror ikke jeg havde ladet den gå i gennem, hvis jeg havde tænkt på, at jeg havde tabt spillet hvis han døde  :-X
 Men resten af hans magi får jeg Dispellet.
 Det er først i skydefasen, at han går helt amok. Den ene Spear Chukka regner ud, at Screamers nok kan udgøre en trussel, så de rammer den forreste midt i mellem øjnene (WTF?? O.o), men heldigvis passerer pilen på magisk vis bare lige igennem den. Den anden maskine rammer ikke.
 AB1 lader en lille pileregn søge mod H2 og fælder to dæmoner. Det samme gør Doom Diveren mod H1 med skud, der rammer lige på hjørnet.
 Til sidst er der de sidste 20 Arrer Boyz. De prøver at skyde de der pokkers, små, irriterende Gobliner i ryggen, men sigter lidt for højt, og en af deres pile får ved at uheld knækket en af Dæmon Prinsessens negle. Hun går selvfølgelig i panik og skynder sig tilbage til Chaos-verdenen for at få lagt en ny manicure  :-\
 Hvorfor skal min Daemon Prince altid dø tidligt i spillet til helt usandsynligt heldige slag? Hvorfor?!! Det var kun en salve fra 20 Orcer!! :'( Men det kunne selvfølgelig have været værre. Jeg kunne have gjort hende til min General, og så havde jeg tabt spillet på dette tidspunkt...

Men dæmonerne lader sig ikke kue og følger stærkt op med deres anden tur, hvor Screamers Charger den første Spear Chukka, Blue Scribes stiller sig klar til at fyre solen af (hvis de får den) eller snipe generalen. De to blokke af Horrors laver deres yndlingsmove; 2 tommer tilbage! Men selvfølgelig sørger jeg for at holde mig indenfor 12" af Goblins *gnæg, gnæg* The Dwellers Below *gnæg, gnæg*

Igen 9 terninger i magifasen. Plus en ekstra fra Blue Scribes og en fra Channel. Så mangler jeg bare at få Purple Sun til Xirat'p - men nej... Det bliver Caress of Laniph, som nu nok godt kan bruges til at hive Black Orcen af vejen (som den jo gjorde i sidste spil mod Grimgor). Men den bliver desværre dispellet.
 Men det er vel også ligegyldigt, når man har INCOLAE INFRA (=Dwellers). Fem terninger burde kunne gøre det, jeg skal jo bare slå 18..... Det hjælper desværre bare ikke kun at slå 12... Resten af magifasen bliver bare lukket ned af hans Level 4.
 Det kompenserer Flamers (der nu er på Short Range) for, ved at  grille 8 Goblins til aftensmad!
 Screamers fumler sig frem i blinde og spidder en enkelt Crewman. De resterende lider åbenbart af parkinsonsyge (eller en fejlet Feartest) og kan slet ikke ramme de store dyr. En Break Test bliver fejlet, og så er det ellers videre ind i næste maskine. Gufguf.

Orcernes anden tur er pænt uheldig. Det starter med at Goblins og AB2 (med deres store Shaman) bliver uenige om, hvorvidt der skal ristes snobrød eller skumfiduser over bålet af Gobliner, som Flamers har lavet. Så ingen aktivitet fra dem.
 De andre bueskyttere kan til gengæld lugte maden og skynder sig derover - men kommer i tanke om, at de jo har medbragte madpakker og stopper efter få skridt, så de helt glemmer at spænde deres buer ordentligt op.
 Fanatics går i panik over, at deres nye gudinde er forsvundet og begynder straks at kvæle hinanden og sig selv i deres lænker. Det er faktisk kun Black Orcs, der kan finde ud af at gøre noget fornuftigt.

I magifasen er der kun en troldmand, nemlig nummer 1, der ikke lås om maden, så han fordriver tiden med at kaste Foot of Gork efter Screamers med alle de få terninger, der er til rådighed. Jeg fejler at Dispelle, P'tarix fryder sig opver at kunne indføre endnu en magi til systemet, mens Screamers flygter ved tanken om Gorks rådne tæer (og det på trods af, at de ikke har næsebor - det er stærke sager vi har med at gøre her!)
 I skydefasen kan AB1 ikke ramme, fordi de har travlt med deres madpakker. Goblinen i Doom Diveren beder om en sidste smøg, men taber den uheldigvis ned i den pøl af krudt, som nogen helt tilfældigt har lagt under maskinen, så det hele springer i luften.
 Den anden Spear Chukka må åbenbart have ramt udløseren i ren chok over Gorks morgenfødder og ved et rent lykketræf kløver den Blue Scribes hoveder. De har dog vigtigere ting at tage sig til end at dø, så maskinen fjerner kun to af deres tre Wounds. Det var på et hængende hår!

Nu hvor Orcernes interne skænderier har givet en ekstra runde at skyde løs i, skal det da udnyttes. H2 er dog klar over, at Black Orcs nemt kan lave et meget langt Charge i næste tur, så de forbereder sig på sammenstødet, mens Blue Scribes lægger kanonen i stilling til endnu en potentiel Purple Sun.

En lidt sløj magifase, der heller ikke byder på en Purple Sun bliver i stedet brugt på at forsøge at forsvare H2, genoplive lidt og skade Goblinerne før det kommende sammenstød, men alt bliver fjernet med fast hånd.
 Flamers bliver igen dagens mand og med hele 16 skud inviterer de til grillfest over ligene af 9 Goblins - nu har de dræbt halvdelen af den enhed på egen hånd!  :o

(Fortsættes i næste post)

"Untill the Horde is complete..."

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

Og billederne:

TombSimon

WAAAAAAAAAAAAGGH!!! lyder det over banen, da Orcerne stormer frem! Det gør AB2 og Black Orcs i hvert fald, hvilket efterfølges af to Charges mod de to Horror-blokke. No battle plan survives contact with the enemy. Den anden enhed skytter synes at kunne fornemme lugten af en fjende i nærheden, men det er nok bare en flue, og de spiser gladeligt videre.

Igen en forholdvis lousy magifase. Han prøver alligevel at få Bash 'em Ladz igennem på Orcerne, men Tah'labrammner vil absolut ikke tillade, at de får lettere ved at få deres job færdiggjort, så han bruger sin trofaste Spell Breaker. Resten bliver dispellet, og den store Shaman fejler at kaste sin Waaagh!
 I skydefasen rammer Spear Chukka'en langt forbi den før omtalte "flue", men en Arrer Boy brokker sig højlydt over det spyd, der er landet i hans sandwich. De andre Arrer Boyz ser pludselig nogle underlige flammende væsener i skoven, der ser ud til at holde en form for grillfest med fadøl og Goblinbøffer, så i ren misundelse skyder de efter dem, og laver et Wound på en normal Flamer og ét på Pyrocasteren. Det er rart, at man sådan kan dele dem ud. Hvis begge havde landet på den samme Flamer, havde jeg ikke ahft mulighed for at genoplive  ;)
 Nårh, jo, der er forresten også kamp! Tah'labrammner hugger en Goblin Boss ned i Challenge, og hans dæmoner rister to andre over bålet, mens Goblinerne hakker tre dæmoner ned, så de nu er Level 2. Goblinerne taber kampen til dæmonernes rækker, men generalen beodrer dem til at klare deres test, og det i en ruf!
 I den anden kamp danser Black Orc Warbossen en tibetansk kampdans, men uden at skade en eneste dæmon. Hans orcer viser ham, hvordan det skal gøres og kløver 4 styks, så flokken nu er nede på 14 mand. De mister dog også selv en til gengæld. Men dæmonerne følger goblinernes eksempel og holder stand.

Det var nu min fjerde tur og det var slut med fancy Magic Missiles, nu hvor begge enheder af Horrors, og den ene var tæt på at afgive en vigtig fane. De behøver support, tænkte Blue Scribes, tog sine superheltekapper på og fløj heltemodigt ind i ryggen på Black Orcs, på trods af, at de kun havde et enkelt liv tilbage.

Magifasen byder på 10 Powerdice i alt, mens orcerne kan mønstre 7 Dispel Dice. Situationen taget i betragtning vurderer Xirat'p, at det er bedst at trække lidt fra den bestialske skuffe, og han ender med at få en eller anden latterlig, ubrugelig magi, der giver +3 i Toughness. Hvor dum og ubrugelig er den... næh, vent, den er da helt perfekt il at sikre hans overlevelse.
 Der er altså tre magier i prioritet - Regrowth på H1 til at få dem tilbage til Level 3, Flesh to Stone på H2, så de måske kan modstå de kommende angreb, og Impenetrable Pelt på Blue Scribes, så de kan overleve. Og selvfølgelig var Blue Scribes også placeret så snedigt indenfor 12" er Tah'labrammner, så de kunne få nogle Wounds tilbage.
 Firecaller starter med meget vellykket at hele 3 Horrors tilbage (healede modeller med rød tekst), samt et Wound på Blue Scribes. Men han dispeller desvære de to følgende magier, så jeg imødegår en Combat Phase, hvor jeg nok må se Blue Scribes H2's død i øjnene.
 Men først holder Flamers lige afterparty, hvor 4 forkullede Arrer Boyz bliver inviteret.
 I kampfasen starter jeg med Black Orcs, hvor Blue Scribes efter lang tids omtanke Challenger Warbossen. Han skærer dem desværre i stykker på nul komma fem, fordi der ikke er noget +3T til at beskytte dem. Horrors får  også slugt endnu en Black Orc, men savner også en bonus i Toughness for samlet dræber Orcerne og Instability, ja, en frygtelig masse dæmoner. Men da røgen (hvor kom den fra?) er forsvundet står der stadig en msuikant og - vigtigst af alt - en fanebærer tilbage.
 Tah'labrammner råber endnu en gang Challenge, som en af Shamans'ne tager imod. Men min Herald har da gået til karate og chop, chop! så ligger der et styks Shaman-sushi. Goblinerne finder sig ikke i, at de dæmoner, som de lige har dræbt, kommer tilbage igen, så de slår dem ihjel endnu en gang, mens dæmoner sselv sliber kanterne rene på 2 grønhuder.
 Igen taber de små grønne kampen, og på trods af generalens trusler om Justin Bieber-koncerter tager de benene på nakken. Kun fanebæreren er virkelig bange for dette "pop-idol" og foretrækker at bliver tortureret til døde af nogle meget grumme og farverige dæmoner. Yes, sir, så fører jeg med en enkelt fane (lidt endnu) og blokken laver gladeligt et elegant Combat Reform.

Orcerne viger dog ikke tilbage på trods af lidt (meget lidt) modgang, så de vælger at indsætte reaerverne og rykker alt frem. Goblinerne kommer også i tanke om, hvem Justin Bieber egentlig er, og vender sig frygt. De klumper sig til gengæld sammen for bedre at kunen varme sig omkring bålet.

Orc Shamanen syne sikke rigtig, at han har lavet noget i magifasen, så han vælger at gå all in på Waaagh! Hvilket resulterer i Irresistable Force, som jeg jo ikke rigtig kan stille noget op mod. Jeg afventer bare flere charges. men heldigvis er goblinerne lige et par millimeter tættere på Flamers, så i stedet for at storme frem mod Horrors, drejer de sig bare om og kigger ind i skoven. Det blokerer så for AB2, der banker op i dem bagfra, mens AB2 stopper op, helt fascineret af Monolithen.
 Shamanen ruller selvfølgelig også på Orcernes slemme, slemme Miscast-tabel og bliver Frenzy og Stupid  ::)
 Orcerne rammer ikke rigtig noget i skydefasen, og Warbossen forsikrer de andre om, at han sagtens kan hugge de sidste to starutter ned, mens resten af enheden oddser om resultatet af kampen.

Vejret bliver holdt, da kampen nu står lige (surprise!) og vi nærmer os de sidste ture. Movement består af Flamers, der trækker sig tilbage i skoven for at forfølge nogle typiske danske julefrokosttraditioner - og i øvrigt stå bedre til at brænde nogle Black Orcs af og et Flank Charge næste tur).

Så til magifasen. Jeg skal virkelig bruge noget godt for at klare mig nu - og jeg ruller dobbelt 6!! De terninger skal hovedsageligt bruges på Tah'labrammners Life magi og måske et stort lyn, hvis jeg får genoplivet noget.
 Så jeg starter hårdt ud og samler 5 terninger op til Dwellers, tænker så et øjeblik på sidste gang jeg prøvede det, og lægger en ekstra til. Black orcs er selvfølgelig målet, og i blandt terninegrne er... Irresistable Force! Yes, sir, ikke noget han kan gøre ved det. Og jeg fjerner henrykt Pyrocasterens sår.
 I alt fem Black orcs bliver trukket med ned i dybet af nogle meget ondsindede mulvarpe. Så er det generalens tur. han har styrke 5, så hvis han slår en 6'er bliver han også trukket med ned, og jeg vil dermed have vundet kampen. Men ak, terningen bliver en 5'er.
 Nårh, jo, så er der selvfølgelig også et Miscast, som bliver en DIMENSIONAL CASCADE! Ulykkeligt må jeg ligge templaten over hans enhed og se til, mens jeg den fjerner hele 7 Horrors. Tah'labrammners Ward Save redder ham dog fra videre harme. Nårh, joh, og så er der også ekstra effekten - på 1-3 på en D6 har jeg tabt. Jeg lukker øjnene og kaster den, og bang! 1.

:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Det er så pinligt at tabe til en D6!                                                lortespil.....

Nåh, men generelt set, så gik det da okay, hvilket nogle generelt høje Winds of magic rul hjalp på. Jeg er sikker på, at det var gået meget bedre, hvis ikke min Dæmon Prinsesse var blevet skudt lige i starten. Og det kunne også være rigtig rart at finde en metode til at nakke modstanderens Level 4 på. Call in for Blue Scribes. Som endnu en gang failede groft ved ikke at få Purple Sun. gr....
 Man of the match var nok Pyrocasteren - han spyttede aldrig mindre end 4 skud ud, og sammen med hasn enhed ryddede de 20 goblins og 4 Orcs - hvis jeg ikke jeg havde slået den 1'er til sidst (ARGH!) havde de nok også ristet nogle Black Orcs og hjulpet til i kampen for den sidste fane  ;)

Og billederne:

Keen

Syntes det er utroligt modigt, at du tør spille en ren tz hær! Videre er det endda den sødeste tz hær man cirka kan lave :P.

Kan se ud fra din battle rapport, at det taktiske ikke fejler noget som helst, når du glad skubber de blå djævle over bordet :).

Jeg er dog nød til at kommentere på den dæmon prinsesse! Den er uden tvivl det dårligste choice i den kære dæmon bog, da den er uhyggelig dyr, og krøller som et papir! Det oplevede du jo også selv ;).
Jeg syntes, at du har fundet en interessant gift combo til den, og den kan da helt bestemt gøre stor skade! Men når man fjerne modellerne bagfra, slår modstanderen (næsten) altid tilbage, hvilket den absolut ikke kan holde til, med sine 4 wounds med T5.
Dette gør, at man skal være meget forsigtig med den. (Men det er du vel også udmærket klar over)... Derfor må man heller aldrig, give modstanderen mulighed for, at lave nemme skud på den. Hvis modstanderen har BS skydning, er man nød til, at parkerer den bag andre units, for at få cover, ellers forsvinder den hele tiden på utaknemlige tidspunkter!
Du vil sikkert også opleve, at modstanderen bomber den med MM's, hvilket den dør endnu hurtigere af...

Jeg ved godt, at du gør det et privilegium at spille ren tz, men vil alligevel anbefale dig, at lave følgende build:

Prins                           300
Mark of Khorne             35
Armour of Khorne         15
Collar of Khorne            15
Winged Horror              20
Unnatural Swiftness/
Immortal Fury               25     

Jeg vil mene, at dette er den bedste allround prins, der kan laves. Han har fået et 3+ AS, og et 2+ ward mod magi, hvilket betyder, at man ikke behøver, at frygte MM's ligeså meget, som tideligere. Videre, kan han også holde til, at stå og grinde i en S3 block. Med winged horror, kan den nå rundt på banen efter behov. Vigtigst af alt, kan den charge over enheder(!).

Håber du giver det en tanke :)

Glædelig jul,
Kjartan
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

TombSimon

Selvfølgelig er det her en blød Tzeentch-hær, for jeg har ikke malede  figurer nok endnu til at kunne lave en ordentligt 1500-points hær med to Heralds (en af dem BSB), 2 gange 30 Horrors, 3 Screamers og 6 Flamers (sådan cirka).
 Det er faktisk et pænt effektivt Prinsebuild, du foreslår, selvom min egen ikke er så slemt endda. De tre ud af seks gange han er død, har det været til helt latterligt uheldige rul (de dér 20 Arrer Boyz burde genemsnitligt have lavet 0,66 Wounds på ham), de andre tre gange - som jo også var i turnering - bombede han alle Infantry-enheder han blev sendt ind i. Jeg ville dog ikke have taget ham, hvis jeg ikke havde Lore of Life til at hele ham.

Men på den anden side ville en Khorne-prins måske passe bedre, da jeg jo bruger en Bloodthirster til at repræsentere ham PT  ::)
 Måske kommer han med, når jeg vil spille mere bisset! Men han kan desværre ikke passe ind i en 1500 points hær, og når jeg når over denne værdi skifter jeg over til at bruge en Lord of Change...

Quote from: Keen on 24 December, 2010, 11:16:42
Kan se ud fra din battle rapport, at det taktiske ikke fejler noget som helst, når du glad skubber de blå djævle over bordet :).

Det er jo bare 2" tilbage  ;D

Og billederne:

Jamand

Meget detaljeret og flot rapport - m? have taget noget tid :)

Respekt for at du spiller mono-tzeentch. Personligt ville jeg hade at spille med noget hvor jeg f?lte jeg ikke vred hver eneste dr?be juice ud af bogen :) Men smag og behag! Jeg ville dog nok ogs? droppe d?mon prinsen og evt proxie en af dine mest farverrige horrors som en herald mere.

?rgeligt at du ikke fik din purple sun.

Btw, der til sidst hvor du spr?nger din herald i luften. Et godt trick n?r man f?r 10+ PD er at starte med alle de sm? casts, og s? fyre sin 6-dice cast af til sidst. P? den m?de g?r det ikke noget at miste D6 dice, du f?r stadig noget ud af runden og du s?tter fjenden i et ubehageligt dilemma - dispell eller gemme til den sidste som m?ske/m?ske ikke kommer?

TombSimon

Problemet med det er bare Broken Concentration, s? jeg startede med den magi, jeg var sikekr p? gik igennem, s? jeg ikke ruinerede min magifase p? et d?rligt slag  ;) Jeg gemte ogs? den vigtigste magi til sidst - nemlig Flesh to Stone.... den kom bare aldrig... Men jo, ren tanketorsk af mig bare at k?re den store med det samme...
Og en Herald of Tzeentch koster ogs? v?sentligt mindre end en D?mon Prins ::)

Og billederne:

TombSimon

Altså, nu er det jo så meningen at jeg skal komme med en tam undskyldning for ikke at have opdateret, men sådan en har jeg ikke. Så I må nøjes med - fordi jeg ikke lige syntes, jeg gad  ::)

Jeg nåede selvfølgelig ikke mit mål med at få Blue Scribes færdige inden nytår, så jeg klør på igen her i januar. Er dog cirka halvvejs i processen med at lægge farver på selve Blue Scribes, så lidt sker der da. Jeg ville også have lagt nogle flere WIP-billeder op i går, men kameraet nægter simpelthen at tage imod batterier O.o

Nå, men jeg sætter mig op og maler lidt nu. I morgen tager jeg til turnering i Emperors Pride (Rebel Confrontation III) med mine Tomb Kings. Så de kan få lidt flere spark over skinnebenene :P

Og billederne:

Jamand

Quote from: TombSimon on 08 January, 2011, 14:20:10
Nå, men jeg sætter mig op og maler lidt nu. I morgen tager jeg til turnering i Emperors Pride (Rebel Confrontation III) med mine Tomb Kings. Så de kan få lidt flere spark over skinnebenene :P

Kan se din første kamp var mod Cornelius WoC. Ser frem til et referat af den kamp :)

TombSimon

Quote from: Jamand on 09 January, 2011, 14:38:14
Kan se din første kamp var mod Cornelius WoC. Ser frem til et referat af den kamp :)

Hehe, du hungrer rimeligt meget efter stadigt mere info omkring WoC  :P
 Men okay, selvom det her jo ikke er en Tomb Kings-blog, så kan du da få et kort oprids af kampen. Det var Dawn Attack og Cornelius' stilling blev hovedsageligt forstyrret af en kogende flod midt igennem bordet, der afskar hans Khorne Warriors og Khorne Horsemen fra hele min hær.
 Hans tre delinger hunde døde hurtigt til pilesalver og vildfarne katapultskud - super indsats, drenge! >.< Min konge havde Lore of Death snipermagi, så han fik hurtigt pillet den ene Lv. 2 Sorceror ud og tog et Wound på den anden, før han sprang sig selv i luften. Tomb Scorpion fik dog hevet det sidste liv ud af ham, og pludselig var troldene mere eller mindre ubrugelige uden nogen karakter tilbage i hæren.
 Horsemen blev kogt levende for derefter at blive kørt over af Chariots (som blev dræbt af Khorne Warriors, fordi han effektivt forhindrede dem i at rykke i magifasen). Jeg fik banket mine Archers ind i flanken på hans Tzeentch Warriors i midten af bordet, men selvfølgelig nægtede de at breake.
 Grundet tidspres blev vi nødt til at stoppe i tur 4. Havde vi spillet spillet fuldt ud, havde han nok massekreret mig fuldstændig, men Cornelius endte kun op med 30 VP over mig, så altså en tæt Draw.

Ellers bankede jeg en High Elf-hær i Blood and Glory med mere sniper-magi, for til sidst at blive rullet over af nogle små grønne mænd. Det blev til en fjerdeplads, hvilket da er ganske pænt for Tomb Kings  ;)

Men tilbage til de kære dæmoner! Det går stadig sløjt med malearbejdet, men jeg har da fået klattet lidt farver på Xirat'p og P'tarix:

Her har de fået grundfarverne. Klæderne er Dheneb Stone, som efter min mening tager rigtig godt imod mutationsfarverne (billedet snyder måske lidt). Som det kan ses, er malingen slidt af toppen af staven, for det er her jeg holder den faktisk ret tunge model. Denne del bliver først malet, når alt andet er færdiggjort, og jeg har sat dem på Disc'en, så jeg kan holde i basen og male det sidste.

Og der er kommet lidt lilla på. Derfor er Hell Dorado figurer fucking fede at male! Malet med den tanke, at næb bliver mørkere mod midten.

Sidenhen har jeg også grundmalet metallet og papirene, flere billeder af det skal nok komme senere  ;)

Og billederne:

Jamand

Godt g?et at du fik p?llet HE ;D

Ellers godt g?et med TK. Hvorfor egentlig dem og ikke dine demons?

Speaking of demons er jeg s? sm?t begyndt selv at skrabe nogen sammen. Jeg kan dog afsl?re at jeg ikke er helt s? tro til temaet som dig ;) Det bliver en cirkus-forestilling af tzeentch, slaneesh og khorne demons. Nurgle f?r dog ikke sneget sig med ind.

TombSimon

Quote from: Jamand on 16 January, 2011, 12:08:14

Ellers godt gået med TK. Hvorfor egentlig dem og ikke dine demons?

Simpelt svar; jeg har ikke nær nok Daemons til at stille 1600 point (jeg spiller jo ikke med dem umalet/uconvertet). Derfor må jeg bare nøjes med Tumpekongerne og se at få malet de kære smølfer færdige!

Og billederne:

Jamand

Quote from: TombSimon on 17 January, 2011, 16:59:38
Quote from: Jamand on 16 January, 2011, 12:08:14

Ellers godt g?et med TK. Hvorfor egentlig dem og ikke dine demons?

Simpelt svar; jeg har ikke n?r nok Daemons til at stille 1600 point (jeg spiller jo ikke med dem umalet/uconvertet). Derfor m? jeg bare n?jes med Tumpekongerne og se at f? malet de k?re sm?lfer f?rdige!

Yes gogo.

S? er der ogs? kun ca 1200 point tilbage f?r du kan stille en toolet Lord of Change ;)

stranger

Tomb Kings med lores ???
Skal vist lige have læst lidt FAQ's ::)

Jamand

TombSimon

Jamand: 1200 point mere? Hvad opfatter du da som en toolet Lord of Change (jeg vil mene, at man kan gøre det på 555 point).

stranger: Jah, det var Wizard-Hat det handlede om  ;)

En hurtig lille update med resultaterne af arbejdet med brødrene halvvejs i sidste uge (ja, jeg er langsom til at opdatere!). Dog stadig WIP, men meget tæt på det færdige resultat:

Her er der lavet Highlights på alt, scrolls'ne er blevet malet (og skrevet på nu. Dog ingen latinske maginavne - dem må jeg gemme til en anden dag - men i stedet med alle tegnene fra de forskellige Lores repræsenteret rundt omkring).
 Og selvfølgelig også guldet, som jeg har malet som normalt guld med en sidste twist for at gøre dem mere dæmoniske; en afsluttende glaze af fortyndet Thraka Green med Vallejo Metal Medium til at give det et underligt, andenverdensagtigt skær. På billederne ser det ud af Helvede til, men i virkeligheden giver det en effekt af, at guldet på en eller anden mystisk måde er iret.

Jeg mangler nu kun staven, men er også blevet limet (ja, limet!) på Disc'en, så nu har jeg noget at holde i, når jeg skal male det sidste.
 De er med andre ord langt om længe snart færdige  ;D

Og billederne:

Jamand

Begynder at ligne noget :) Gode detaljer med de der scrolls. Har du tænkt dig at fylde alle pergament-strimlerne ud?

Og hvor har du egentlig fået figuren fra? Den er da ikke GW?

TombSimon

Quote from: Jamand on 11 February, 2011, 15:51:25
Begynder at ligne noget :) Gode detaljer med de der scrolls. Har du tænkt dig at fylde alle pergament-strimlerne ud?

Og hvor har du egentlig fået figuren fra? Den er da ikke GW?

Jah, jeg fyldte samtlige strimler ud; godt nok ikke med latinske spells - men alle tegnene for de forskellige Lores er i stedet repræsenteret  ;)

Jeg har også nævnt hvilke figurer, der er tale om, tidligere i bloggen, så jeg kan jo passende quote mig selv:
Quoteden anden figur var en tysk specialudgave af samme model, som jeg købte af min far. Og til sidst var der Etruscilla fra Hell Dorado-figurerne.

Og jeg kan mærke forummet syde af begejstring ved disse kommentarer; for endelig er Blue Scribes færdige!  ;D

Det har så også kun taget 4 måneder >.< Faktisk er de det eneste jeg har fået malet til hæren siden august >.<

Nåh, nok snak - BILLEDER!

Jep, her har vi så dyret i fuld format. Jeg er faktisk virkelig stolt over resultatet. Men jeg havde godt nok ikke regnet med at den ville være så tung (godt klaret af to plastikstøtter og en tynd metalstøtte at holde tre metalfigurer)

Og et overblik over de forskellige scrolls - kan I finde alle de forskellige Lores' tegn?

Toppen af staven, som var det sidste jeg malede på modellen og som jeg ikke rigtig har fået et ordentligt billede af før. Farven er den samme som på Discen for at skabe lidt samspil.

Men jeg finder nok hurtigt motivationen igen. Planen var egentlig, at jeg skulle speed-male Brettonnia til 2MD-Open, men jeg deltager nok ikke alligevel. Og eftersom jeg var i Fanatic Roskilde i torsdags, hvor jeg fik at vide, at Daniel godt ville udstille min hær, når den er færdig, har jeg virkelig fået et mål at arbejde imod.
En Flamer og endnu en musikant bliver det næste lille miniprojekt  ;)

Og billederne:

Jamand

Det ser rigtig godt ud :)

Hvor langt er du så fra at have en færdigt malet tzeentch hær?

Keen

Den ser rigtig lækker ud!

Jeg syntes dog, at det er en skam, at billederne ikke er større end 500x400(gæt).
Har du overvejet at uploade billeder på en anden hjemmeside, så du kan få større billeder? (sikkert 1920x1200)

Det vil høre det nemmere for os andre, at nyde dine modeller ;)

Kjartan
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

TombSimon

Jaeh... Nu har det jo været noget tid siden jeg har opdateret bloggen her >.<

Ikke fordi jeg er gået i stå, næh nej, jeg får da lavet noget - bare ikke særlig meget. Det skyldes nok mest at min interesse for Warhammer er falmet en del henover det sidste halve år, hvilket delvist skyldes gymnasiet (pfft, som om...) men nok mest min nye store interesse for kortspillet Magic: the Gathering  :-X

Ak, ja, trist at det måtte ende sådan. Men jeg sagde, at jeg har været i gang, og I skal ikke snydes for færdigt arbejde, så her er det jeg har nået siden februar: En Flamer á la Naturel og en Horror-musikant (jaja, grin I bare...)

Sikke produktiv, jeg har været >.<

Nærbilleder er den noget spøjse musikant. Hornet bagpå er forbundet med en slange til spanden, der bliver brugt som tromme - som om, at når dyret hamrer på spanden, trutter det gennem hornet ...

Nu får jeg dog snart lidt mere interesse for spillet igen, idet mig og min far tager med til Giant Fanatic 14. Personligt har jeg valgt at stille med en alternativ Brettonnia-liste (ikke det crap, som jeg postede på siden for et halvt år siden). Eneste problem er bare, at jeg kun har en enkelt malet rytter...

Jeg får travlt  ::)

Det betyder i hvert fald at dæmonerne bliver lagt lidt til side indtil oktober, men det kan man vel lære at leve med ;)

"Untill the Horde is complete..." (in your dreams)

Og billederne:

Jamand

Velkommen tilbage :)

Han ser sjov ud ham der musikanten. Men absolut vellykket!

Lyder godt med GF14. Hvad med en mono tzeentch breaking the system hær?

TombSimon

Okay, ehm... det var så det.
Nåede ikke at tilmelde mig GF14 (15 timer fra salgsstart var aaalt for lang tid at trække den)
Brettonnia-hæren bliver ikke malet - selvom det er speedpaint er det stadig det samme på det samme og jeg gik død efter de tre første ryttere...

Dét, plus at Magic har taget endnu mere over, nu hvor jeg er begyndt at lave Altered Art kort. Det er basisk set det samme som at male Warhammer, bare med kort i stedet, og det er jeg altså begyndt at tjene lidt penge på, hvilket vil sige at jeg hellere vil fortsætte med det end Warhammer. Jeg er ked af at jeg ikke kan nå det hele, men nu bliver bloggen altså lukket ned på ubestemt tid.

Jeg vender nok tilbage til dæmonerne efter gymnasiet, men lige nu er der altså andre interesser at se til  ;)

Og billederne: