News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vigtig besked til klubber: Få et board på forummet

Started by Skummelkrat, 04 August, 2009, 15:40:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skummelkrat

Kære alle klubber i Danmark
Powerfist.dk giver jer nu mulighed for at få jeres eget board her på Powerfist.dk.

Hvofor?

Vi ønsker at støtte miljøet ved at hjælpe både nye og eksisterende klubber med at skabe et stærkt samlingspunkt her på forummet, hvor mange af jer i forvejen læser. Det er oplagt, at vi her på landets største site for GW-spil m.m. støtter klubmiljøet, som gør en stor indsats for at hverve nye spillere til vores fælles hobby.

Hvad er et klubboard?

Et klubboard bliver placeret under lokaldebatten for klubbens område i den rækkefølge, vi får ansøgninger. Klubben får op til to board moderatorer, som kan flytte rundt på indlæg, slette indlæg osv. på det pågældende board.

Der udpeges to medlemmer, som fungerer som kontaktpersoner til moderatorgruppen på Powerfist.dk. Det er klubbens kontaktpersoners ansvar at informere Powerfist.dk's moderatorgruppe om, hvilke brugere der skal have adgang til de forskellige klubboards, og hvilke brugere der skal fjernes.

Når man ønsker at tilføje eller fjerne en bruger på klubboardet, bedes man sende en besked til moderatorgruppen med et link til den pågældende brugers profil her på Powerfist.dk.

Klubboardet kan indeholde følgende, hvis det ønskes:

1. Et skjult bestyrelsesboard, som kun bestyrelsen kan se.
2. Et skjult medlemsboard, som kun medlemmerne kan se.
3. Et synligt board, hvor alle interessede - både medlemmer og ikkemedlemmer - kan læse, skrive og oprette tråde osv. Her er det oplagt at lægge FAQ og anden reklame om klubben.

Er man interesseret i det, medfølger muligheden for at få et turneringsboard på forsiden af forummet under turneringsdebatten, når man afholder turneringer. Dette er med i den samlede pris for klubboardet.

Hvad koster det?

Prisen for et klubboard er en fribillet til klubbens åbne turneringer med 20+ deltagere til moderatorgruppen, som selv vælger en moderator til at spille med.

Hvilke regler gælder?

1. Vi understreger, at de sædvanlige regler på Powerfist.dk også gælder på klubbernes boards, og moderatorgruppen forbeholder sig ret til at gribe ind, såfremt reglerne ikke overholdes. Dog har vi tiltro til, at klubberne selv kan håndtere det, så vi vil naturligvis fare med lempe.

2. Moderatorgruppen har ret til at afvise ansøgninger, hvis vi ikke skønner, at der er tale om en reel klub, men blot en privat spilgruppe.

3. Klubbens board må i teorien anvendes til hvadsomhelst, men vi forventer, at der er klubaktivitet og ikke kun hyggesnak. Der bør være en introtråd der fortæller om klubben, hvor og hvornår I spiller og hvordan nye spillere kan blive medlem.

4. Regeldiskussion og andet som har interesse for den brede brugerskare bedes debatteret på Powerfist.dk's dertil indrettede boards. Det er naturligvis stadig tilladt at debattere, hvordan man i klubben eller til klubbens turneringer skal spille tvetydige regler m.m., men vi opfordrer til, at man i vid udstrækning lægger den type debatter på diverse regelboards på forummet.

5. Visse klubber drives af butikker, og de er også velkomne til at få sådan et board. Dog er det ikke tilladt at reklamere for butikkens varer på klubboardet. Hvis man ønsker reklameplads, kan man kontakte moderatorgruppen og forhøre sig om muligheden for at købe et butiksboard. Klubboardet er udelukkende til klubaktivitet.

6. Dette er et nyt tiltag, og derfor kan vi af gode grunde ikke have regler for alt, hvad der måtte ske. Derfor kan det hænde, at der kommer ændringer til reglerne med tiden.

Vi håber på et godt samarbejde med en masse klubber i Danmark, så vi sammen kan gøre klubmiljøet endnu bedre.

På moderatorgruppens vegne

Martin Skummelkrat
Administrator
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Gabriel

Fantastisk flot initiativ! Det vil vi i Emperor's Pride da gerne benytte os af :)

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Skummelkrat

Det lyder suverænt.

Vi håber virkelig, at klubberne vil tage dette til sig, og at vi kan inspirere brugerne til at deltage i det frivillige klubarbejde. Vores hypotese er, at hvis klubberne er meget synlige og kan reklamere for deres aktiviteter, vil det generere flere klubmedlemmer. Samtidig håber vi naturligvis, at passive brugere på Powerfist.dk, vil øge deres aktivitet på siden, når nu deres klub bruger forummet som samlingspunkt.

Martin Skummelkrat

Gabriel

Det tror jeg I har helt ret i. Alene det at man ikke skal tænke over at skabe en ny side op fra bunden og have nogen til at vedligeholde den, er jo en væsentlig pointe. Min egen tese er, at det også vil gøre det nemmere for folk udenfor de respektive klubber at finde oplysninger om dem og deres aktiviteter når man ikke skal lede mellem et hav af tråde.

In short: good work all of you!

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Skummelkrat

Jones

Sindsyg god ide!
Det vil samle folk/spillere på alle tænkelige fronter...klubfolk og passive powerfistere og i sidste ende vil et samlet tabletop-miljø med garanti profitere af det.

Armene i vejret!

Jonas
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Kragh

Super initiativ. Lige 2 opklarende spørgsmål:

Angående antallet af billetter. Skal man så af med en eller to billetter når/hvis man har både et foreningsboard og et turneringsboard?

Hvad hvis en forening ikke afholder en turnering med 20+ deltagere, kan man så stadig få et board på powerfist?

Quote from: Skummelkrat on 04 August, 2009, 15:40:01
Hvad koster det?
Prisen for et klubboard er en fribillet til klubbens åbne turneringer med 20+ deltagere til moderatorgruppen, som selv vælger en moderator til at spille med.

Quote from: Skummelkrat on 04 August, 2009, 15:40:01
2. Du kan købe et helt childboard til din turnering, som bliver vist på forummets forside. Du får moderatorrettigheder og dermed kan flytte indlæg, slette indlæg osv. Prisen er en gratis billet til turneringen, som går til moderatorgruppen.

Thomas Kragh
Se min blog

Skummelkrat

Det er én billet til hver turnering med 20+ deltagere, som klubben afholder. Det er prisen for et klubboard, og det giver gratis turneringsboards, når man afholder en turnering. Kort sagt: Én billet.

Hvis man nu afholder et hav af turneringer, kan vi naturligvis tale om prisen, men de fleste holder jo også kun en eller to turneringer om året.

Man kan få et klubboard, uanset om man afholder turneringer eller ej. Dog laver vi ikke turneringsboards til små, lokale turneringer, som ikke er åbne for alle. Det har man netop klubbens eget board til.

Martin Skummelkrat

Ivan

Hvornår kan vi regne med at det bliver eksekveret?
For det brænder lidt i fingrene på os
Venerable Dreadnougth
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Castellan
Emperor's Pride

Skummelkrat

Fang mig på Messenger. Jeg er online et stykke tid endnu. Ellers må vi gøre det i aften engang.

Martin Skummelkrat

Skummelkrat

Nu er det effektueret. Bare sig til, hvis der skal ændres noget. Jeg kan forestille mig, at I vil have en anden beskrivelse på eller noget.

Martin Skummelkrat

Speaker to Machines

Fint initiativ med klub-boards!

Vi (klubben 'Snake Eyes', i Hillerød, vi spiller hver torsdag hos Hobby og Fritid) vil også gerne have et klub-sub-board (kan man sige det?).

Mvh.,
--
Stephan
Stephan Dahl

Skummelkrat

Hej Stephan
Det lyder godt.

Send mig en privat besked med lidt info om klubben, og hvad I behøver af boards (medlemsboard, bestyrelsesboard osv.), links til medlemmernes profiler på forummet, og hvad I ellers mener, jeg bør vide. Så skal jeg nok ordne det for jer.

Martin Skummelkrat

FROB

Super initiativ det vil FROB meget gerne være med på.

Foreningen for Figur- Rolle- og Brætspil i Århus
http://frob.dk
Frob Banegårdspladsen 20 Kld 8000 Århus C

Skummelkrat

Jamen send endelig en besked med info. Tjek ovenfor for at se, hvad vi har brug for at vide.

Martin Skummelkrat

Skummelkrat

Halløj alle
Jeg har haft en mægtig korrespondence i gang den seneste uges tid vedrørende de nye klubboards. Det lader til, at alle ansøgere har valgt at skrive til mig, hvilket er helt cool. Bliv blot ved med det.

Jeg skulle mene, at jeg har fået bearbejdet alle ansøgninger, men skulle der sidde nogen derude, som ikke har fået det, de har bedt om, undskylder jeg hermed og anmoder jer om at skrive til mig igen.

Martin Skummelkrat

Skummelkrat

Lad mig også lige komme med en opfordring til klubber, som lige nu har deres eget debatforum på andre hjemmesider, om at søge et board. Det handler om at gøre reklame, og Powerfist.dk er helt klart det bedste sted.

I behøver ikke at have et lukket board eller noget, men et board til reklame for klubbens aktiviteter med oplysninger om kontaktpersoner, medlemspriser, åbningstider og link til hjemmeside vil helt klart gøre jer mere synlige for alle de nye i hobbyen.

Martin Skummelkrat

Gorlak

Har forsøgt at PM et par forskellige mods omkring vores klubboard, både VonPanne og Belial. Der var ikke lige bid. Nogen der ved hvem der er aktive? :)

Det drejer sig om en omdøbning af "Privaten" til "40K Aarhus" da privaten sender de helt modsatte signaler :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"