News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ETC 2009 Münster - The Aftermath

Started by Hammer, 11 August, 2009, 12:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hammer

Hej Alle sammen

Så er vi vist alle sammen tilbage og har fået fordøjet den gastronomiske perle der var ETC 2009 Münster!

Det har været en fantastisk fortælling med nye venskaber, drama og en happy ending!

Først og fremmest vil jeg gerne sige tak til holdet og især Polle for at tage mig til jer som en af jeres egne!

Dag 1
Turen startede for mit vedkommende allerede onsdag, hvor jeg Polle og Asger drog afsted til Münster for at mødes med de andre hold, der var taget tidligt afsted. Efter 7 timers rejse og et vejarbejde der nærmest strakte sig fra Hamborg til Münster nåede vi frem til vores fremskudte base, der var placeret strategisk centralt i Münster med en natklub(Go Go Bar) ovenpå, flankeret af en shawarmabiks og en Sex Kino med 94 kabiner....

Herefter drog vi videre for at besøge den britiske fortrop og få det første glimt af det sagnomspundne australske hold. Hvad der herefter skete lagde stilen for resten af ugen. Vi havde knap nok sagt goddag før vi får den første fadøl stukket i hånden af Charles Black fra det australske hold, inden da nåede vi lige at få en tur rundt på de australske værelser der var blevet udstyret med intermistiske spilleplader fra den lokale tømmerhandel. Det var et fantastisk syn og lyden af rullende terninger kunne nærmest høres over hele hotellet.

Efter at have brugt 4-5 timer på at tredobble både omsætning og stressniveau i hotellets bar drog danskere, englændere, australier og en enkelt nordmand videre ud i Münsters natteliv, men ikke før Asgers sviende nederlag til Mr. Black i øldrikning var videreformidlet til det australske spillemiljø via twitter.

Resten af natten bød på noget seriøst bonding, hvor det lykkedes Polle at lægge sig ud med det australske hold og dets korrespondent Trent Denison pga. usømmelig omgang med Wolly the Wombat. Aftenens sidste højdepunkt bestod af Asger, der ikke helt havde forstået og ej heller var villig til at deltage i betalingskonceptet på Go Go bar, hvilket betød at vores roommates på vores hostel fik sig en slem overraskelse da de blev vækket af Asger og 3 betjente der leder efter førnævntes pas kl 02.00 om natten  ;D Vil I have yderligere detaljer så må I punke Asger for dem!

Som I kan se så er der meget at berette og jeg skal ikke kede jer med det, hvis I ikke er interesserede, men har I nogle spørgsmål til hvad der skete dernede og/eller er interesserede i at høre mere så skal jeg nok fortsætte fortællingen!

Dag 2
Torsdag morgen startede med indtagelse af 2 obligatoriske panodiler og ristet brød med marmelade. Vores roommates var knap så snakkesaglige efter nattens begivenheder så vi listede af med vores hære under armen for at få et par testspil imod vores nye drinking buddies from down under. Dagen gik altså med testspil på hotellet og senere på eftermiddagen i den lokale pub Landsmann, der kombinerer alkohol, mad og warhammer samt åbningstider til 01.00 på en hverdag. Det kunne vi sgu lære noget af i Danmark! Dagens højdepunkt må være Asgers testspil imod australiernes rankede spiller nr. 1. Asger formåede i sin semi bevidstløse tilstand at smide sine wraiths efter en Tomb King med destroyer og få sin lord dræbt af 2 light chariots. Det var nu ikke kampens forløb og resultatet der var interessant, men derimod den eksplosion af konspirations teorier, der efterfulgte spillet. Australierne kunne simpelthen ikke forstå at Asger havde spillet så dårligt og var sikre på at han havde smidt spillet væk for at lulle dem i søvn. Vi andre var bare flade af grin ;D

Dag 3
Fredag morgen var vi alle friske og veludhvilede ikke mindst takket være Kents Greatests Hits der spillede hele natten ;) Formiddagen stod på skift af soveplads og åbning af venue i Eispalast Münster. Dog ikke inden Asger og Polle kiggede en sød fransk pige på vores hostel lige i øjnene og fortalte hende at vi var deltagere i en stor international pentanque turnering "We throw big heavy balls after a little ball...". Jeg trøstede mig med, at mine holdkammeraters totale mangel på samvittighed og moral nok skulle blive nødvendig over weekenden. Venue var strategisk placeret i forlængelse af en Burger King, hvor vi fik rig lejlighed til at efterprøve deres fantastiske morgenmads produkter. Vejret havde været godt siden vi ankom og selvom der nok var under 75 mennesker i hallen begyndte et slow strip nummer at udfolde sig rundt ved bordene, imens skrækhistorier fra sidste år kom på banen.

De fleste på holdet fik sig nogle gode testspil, hvor den værste rust blev banket af og nervevejene banet forud for det kommende slag. Jeg selv fik et spil imod Troels, hvor han skulle prøve at håndtere dark elf dragen. Jeg kan kun have den dybeste respekt for Troels, at han kan stå fast på sin hær og ikke bare tage stav som så mange andre, men jeg begynder også at forstå hvorfra han har sin selvtillid, efter en længere seance omkring reglerne for ildspåsættelse af skovalfer uden for LOS og en selvmordsmager med tilbagevirkende kraft måtte han dog erkende, at hele hans plan afhang af at kunne spille 2 turer i træk uden at jeg fik noget at skulle have sagt ;)

Dag 4
Endelig oprandt dagen, hvor vi iført Wifebeaters(Hvornår får vi uploaded nogle billeder drenge?) stolt kunne betræde de hellige haller og gøre os klar til kamp nr. 1. De næste 2 dage flyder lidt ud i min hukommelse, men jeg vil prøve at kommentere hvert spil og især de to imod Polen og Italien.

Spil nr. 1 imod Finland er på papiret en pligtsejer, men det er stadig første runde med dertilhørende nervøsitet. Resultater og matchups kan ses på http://wh-etc.com/en/whfb/results. Parringen gik fornuftigt og vi fik de matchups vi gerne ville have. Detaljer fra de enkelte spil ved spillerne bedst selv, men jeg kan da lige nævne lidt highlights. Kent erfarer, at øglerne ikke ubetinget er et godt matchup imod Brian pga. poison giant bows og bane head. Brian saver 4 ward saves i sidste tur imod wounds fra en slaan med banehead og giver derfor kun halv point. Vedel døjer med en mindre katedral der dækker hele HE hærens ene flanke og 10 archers der nægter at forlade den. Troels spiller sit første af en lang række på papiret umulige matchups, men hiver en 14-6 hjem!

Spil nr. 2 imod Norge. Forud for denne kamp var der udvekslet utallige verbale tilsvininger og forhånelser(Tak til Kristian!) over fadøl i Münsters natteliv, der forbavsende nok stortrives på onsdage, men nærmest er ikke eksisterende på torsdage. Så der var fuld tænding på op til dette spil, Polle vandt rolloff og vi gik derfra med fornuftige matchups. Hærene på http://www.wh-etc.com/en/whfb/results stemmer ikke. Kent spillede imod den norske TK spiller, Polle spillede imod WoC, Vedel mener jeg spillede imod deres skaven, Henning spillede vist imod empire. Overall var vi godt tilfreds med matchups og vi gik derfra med 100 point.

Spil nr. 3 imod Polen. Jeg må beklage og sige at holdet havde et kollektivt sammenbrud imod Polen. Vi var ikke godt nok forberedt på deres lister og missede derfor at deres Skaven hær havde stormbanner, hvilket var ganske effektivt imod vores DE. Jan var uheldig med en irresistable force spirit of the forge på Stanken i tur 1, der satte ham under voldsomt pres. Troels blev ved med at gøre det umulige og efter at både stardragon og alterlord var færdige med at bruge deres skumsværd blev dragen løbet ned. Asger blev løbet over ende af gode terninger og en lidt for offensiv deployment som vi tillægger træthed og whiskey, en fejl han fik rettet op på over de næste 2(lidt kedelige) spil.
Polle havde egentligt et fornuftigt matchup og hans knivskarpe gæt med de 2 grudgethrowers kunne have afgjort kampen tidligt, havde det ikke været for hans evne til at rulle alt andet end Hit! En sidste turs frustrationsfejl kostede os dyrt og vi lærte vigtigheden af at tage en timeout og få ro på når tingene pludselig går agurk. Henning leverede en solid indsats imod TK og viste coolness da han blev bedt om at geare op for at kompensere for udfaldet på de andre borde. Kent havde på papiret et godt matchup med Brian imod regen knight bunker, men en kæmpe skov og en meget defensiv spillestil gjorde det meget besværligt at klemme point ud af polakken med det røde skæg. Vedel havde også et godt matchup imod skaven og jeg så ham spille et solid spil, hvor hans hær bare faldt fra hinanden omkring ham.

Alt i alt havde vi ikke gjort vores hjemmearbejde godt nok og de var langt bedre til at lukke ned for vores gode matchups. Frustration og vantro stod malet i ansigterne på folk, da vi samledes udenfor hallen for at evaluere kampen. Ingen sagde det, men alle tænkte det, skulle vi virkelig gentage sidste års nedtur. NEJ!! Efter en dundertale fra Kaptajnen blev vi enige om at kæmpe til sidste blodsdråbe så vi kunne vende hjem og se folket i øjnene med oprejst pande. Kort før afgang fra Venue fik vi næste dags matchup, England og nu var det ikke bare vigtig at vinde men også personligt for vores kaptajn. Lørdag aften gik med genopbyggelse af kampkraften i form af 250 gr. Roaststeaks og en meget fokuseret forberedelse på netop matchup delen, hvor vi havde svigtet lidt imod Polen.

Dag 5
Spil nr. 4. Imod England. Det var et meget koncentreret ETC hold, der gik til opgaven med at pille England fra hinanden med nærmest militær præcision. Jeg lagde en 6'er for matchups og vi gik derfra med englænderne blødende ud af alle kropsåbninger. Der er en enkelt fejl i dataene, da Asger spillede imod dværge og ikke WE. Der er ikke så meget andet og sige end at vi var bedre som et hold end Englænderne og vi viste den nødvendige rygrad til at rejse os over nederlaget til Polen.

Fortsættes længere nede

VonPanne

Så længe du har noget at fortælle, er vi nogen der lytter, så bare klø på ;)

Grobut

Den historie har det hele.  Go Go barer og Wombats! kom endelig med mere!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Excommunicate

QuoteAftenens sidste højdepunkt bestod af Asger, der ikke helt havde forstået og ej heller var villig til at deltage i betalingskonceptet på Go Go bar, hvilket betød at vores roommates på vores hostel fik sig en slem overraskelse da de blev vækket af Asger og 3 betjente der leder efter førnævntes pas kl 02.00 om natten   Vil I have yderligere detaljer så må I punke Asger for dem!

Haha - det er simpelthen for lækkert! Selvom 3 af 40k spillerne (inkl. undertegnede) formåede at knække sig i lange baner natten til søndag*, må jeg sige at det dér topper alt! Jeg begynder sgu på fantasy! Så skal jeg bare lige blive god nok til at joine landsholdet - alt for at opleve det dér  ;D

* 1,5 € for et shot, der er mere end dobbelt så stort som i DK er dælme hårde at kvæle 15 af!!! Men for billige til at sige nej til...

Mvh
Simon

Honsou

Quotemen ikke før Asgers sviende nederlag til Mr. Black i øldrikning
Asger tabte i druk?! Havde han da influenza?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

DaBossakaHånden

Vil bare sige, godt gået til holdet samt træneren og kaptajnen.
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

AndersN

Hahaha! Lyder fedt. Super start.

Fedt at i havde en god tur allerede dér... en 3. plads er da også hæderligt ;)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

mcpolle

synes at du burde fortsat Hammer, ingen grund til at flere af os gøre det, og du har startet godt ud.

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

MirkcuTT

Skriv endelig videre Hammer, vi venter spændt!
- Loke Daugbjerg Andersen

Azrael

Ja lad os høre mere!

Også meget gerne lidt evaluering på hvad i syntes der gik godt/dårligt mht hærvalg og matchups..!
Evt lidt reports fra kampene mod de 3 store :-)

VonPanne

Hammer

Dag 5 Fortsat

Spil nr. 5 imod Italien. Det var nu Do or Die time, hvis vi skulle gå efter guldet. Igen var koncentrationen høj, samtlige laser pointers blev skiftet fra stun til lethal og vi forberedte os mentalt på italienernes spillestil. Vi kom fra parringen med fornuftige matchups, der måske ikke ville sikre os 100 point, men burde kunne give os en sejer. Især vores 3 første matchups med DE vs. LZ, DoC vs. TK og Skaven vs. Empire, var der hvor vi skulle hente point. Troels tog en kugle for holdet og gik i clinch med DE dragen, imens Polle skulle æde dæmonernes magi, Jan skulle holde den aggresive VC hær i skak med kanonerne, Asger skulle sige "ghouls" 64 gange og Henning skulle bede dørmanden fra Chaos om at tage det roligt.

Det var virkelig en intens kamp, hvor jeg stort set ikke sad ned et øjeblik. Der var ikke decideret ond stemning, men der blev spillet Warhammer på den hårde måde. Efterhånden som vi måtte erkende at vores gode matchups ikke ville gå hjem, blev kampen til en skånselsløs kamp om hvert eneste lille VP, der kunne begrænse vores nederlag og give os en chance for at slutte i top 3. På trods af meldinger om pres, uheld, bisset spil og stalling over hele linjen bed vi tænderne sammen og kæmpede som et hold. Selvom vi tabte denne runde er jeg stadig stolt over vores indsats, det er ikke sjovt når det føles som om hele verden går imod dig og så få at vide du skal kæmpe alt hvad du har lært for bare at skaffe 1-2 point hjem til holdet. Til sidst måtte vi konkludere at italienerne var bedre, hårdere og heldigere end vi var. Vi endte med at få 69 point imod Italien, hvilket kun blev overgået af svenskerne i det sidste spil, hvor Italien var nærmest sikker på førstepladsen(ikke at det skal mindske svenskernes indsats, de gjorde det godt!).

Endnu en gang havde vi lidt et sviende nederlag, men denne gang var stemningen anderledes positiv. Vi havde i denne runde gjort vores bedste og i kraft af vores indsats var vi nu kun 12 point efter Tyskland på tredjepladsen, der skulle møde Polen i sidste runde. Det var med stålsat beslutsomhed, at vi valgte tredjepladsen som vores mål og ve den modstander der skulle komme mellem os og den....      

Spil nr. 6 imod Grækenland. Vi vidste på forhånd, at vi var bagud på point og det var op til Polen at begrænse Tysklands pointhøst. Det bedste vi kunne gøre var at skaffe de 100 point hjem og så ellers krydse fingre for at det ville være nok. Det var med den indstilling at vi gik ind til parringen imod Grækenland. Vi kom derfra med fornuftige matchups og planen var at Henning skulle holde DE dragen i skak med banehead og giant bows, Rasmus skulle lægge pres på deres empire spiller med den udødelige bsb, Vedel skulle skyde Brian og hans slæng til slagger, Troels skulle gøre det umulige og stoppe en dæmonprins med reroll og gateway, Kent skulle gøre endnu et forsøg imod øglerne, blot med fornyet respekt for poinson giant bows, Asger skulle lege fangeleg med deres WE med moonstone, Jan skulle duellere med en stardragon + reaverbow, imens Polle tog en mirrormatch imod deres dværge.

Det var tydeligt at se i kampen, at vi simpelthen ville det her mere end grækerne. Ikke fordi de lagde sig ned, men vi var skarpere. Kampen blev dog ikke uden dramatik og der var spænding til det sidste om vi fik de 100 point. I starten af kampen fik Polle tilbudt en 10-10 imod deres dværge, hvilket var fristende, da dværge imod dværge kan afgøres af en heldig skydefase og et uheld med anvil, der ikke havde sprunget sig i luften endnu så I forstår nok vores usikkerhed. Vi havde dog fuld tiltro til Polles evner og ville ikke havde kunne se os selv i øjnene, havde vi tabt en tredjeplads med 1 point pga. en default 10-10. Dette var generelt meget kendetegnende for vores spil og ETC, idet du skal omstille dig fra at spille for sejren til, at din sejer er at skaffe holdet måske bare 11 eller ned til 1-2 point.

Kampen startede godt for os, Troels stive modstander valgte at lande sin dæmonprins midt på bordet godt nok i hardcover, men det reddede ham ikke og pludselig så det godt ud på vores potentielt dårligste matchup! Herefter begyndte tingene at skride i svinget. På Asgers bord så det ud som om deres kaptajn ville have held med at stikke af, da 9 wildriders med mager forlod den flanke, hvor Asger havde valgt at stille op via Moonstone og vanhells blev mistet til en miscast, hos Henning valgte Kermit efter en fin start med 4 wounds på DE dragen at stikke udover bordkanten og hvad der lignede 20-0, blev nu til damage control. Hos Troels blev skovalferne trukket ind i nogle trælse nærkampe og træmanden fik ikke engang lov at slå på slaanesh kæmpen over 2 runder inden han blev løbet ned. Vi fik forsigtige meldinger fra nabobordet, at Polen var foran, men ikke med meget, så presset steg lige endnu et niveau.

Efterhånden som runden skred frem så det dog bedre og bedre ud. Asger valgte at rejse en ny hær af spøgelser på den flanke hvor elverne var løbet hen og det var mere end de kunne klare. Hos Vedel vendte dæmonerne sig bogstaveligt om og gik hjem, men ikke før 2 fiends blev fanget i ryggen af en enhed slaver.

Da vi kun havde 2 kampe tilbage manglede vi 17 point for at nå de 100 og vi havde kun få minutter tilbage til at få afviklet runden og få leveret resultater. Der opstod lidt panik, da vi risikerede en 10 points straf for at indlevere resultaterne for sent, selv grækerne kæmpede for vores sag og ved fælles hjælp fik vi resultaterne ind til tiden. Vi havde nu gjort vores bedste og kunne kun afvente resultatet af Polen imod Tyskland. Polen endte med at vinde 90-70 over Tyskland, hvilket var nok til at vi fik vores tredjeplads!

Efter runden var færdig opstod der nærmest en landskampagtig stemning bare med alle hold som vindere. Alle steder var der trætte, men glade ansigter og der blev udvekslet trøjer, terninger, figurer og caps. Følelsen af fællesskab og glæden over, at det havde været muligt at afvikle sådan en begivenhed med folk fra hele Europa og Australien.

Den efterfølgende præmieceremoni var en fantastisk oplevelse, 500 nørder der jubler i et broget hav af flag, landsholdstrøjer og hovedbeklædninger. Det største bifald tilfaldt australierne som tak for deres deltagelse, engagement og fantastiske humør der smittede af på hele turneringen. Men bifaldet var ikke meget mindre da Danmark blev kaldt frem som vinder af tredjepladsen. Under hele turneringen har vi følt os meget vellidte og at slutte af med sådan et bifald, der overgik både Polen og Italien var nok det største øjeblik på hele turen! Hold øje med http://www.irresistibleforce.com.au/ETC/Default.aspx for på vej ind på banen opdager jeg pludselig den australske korrespondent Trent Denison i Asgers wifebeater med Wolly the Wombat og et videokamera, der bare tonser med flokken :D Det skal der nok være kommet nogle gode billeder ud af. Så vores tur fik sin happy ending og Kaptajnen fik lov at løfte sin pokal til vild jubel!

Til slut vil jeg blot endnu engang takke hele holdet, Benny, Peter og Rasmus, de tyske arrangører, Jedy for at bæreover med at jeg kom rendende konstant og spurgte efter en dommer og især til englænderne og australierne for at være de hyggelige og imødekommende mennesker som de er! En sidste tak skal lyde til personalet på Deutsches Panzer Museum Munster(ikke Münster) for at lukke mig og Polle ind på en dag hvor de havde lukket!