News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Test: Warhammer fantasy online.

Started by Waywatcher, 14 August, 2009, 14:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Waywatcher

Trylleri, starter med Tomb Prince, som kaster urgency på sin egen unit, powerlevel 1d6:

QuoteResult of the throw of dice "1d6" :

2 = 2

Dispel?
Rasmus Jensen

Hyperian

Tror godt jeg kan vove en dispell dice her:

QuoteResult of the throw of dice "1d6" :

2 = 2
Hehe, så er der 4 tilbage

Waywatcher

okay, ud fra hieratic hierachy skal min hierophant kaste sin inkarnation sidst, så Liche priest på hest, kaster righteous smiting på de 15 archers:

QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

5 + 4 = 9

dispel?
Rasmus Jensen

Hyperian

Bob bob, den var sværere... vi tager 2 mere:

QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

4 + 6 = 10

der var jeg heldig

Waywatcher

lucky. :P

okay, sidste incantation - min hierophant har en ting så han må reroll den her incantations power:

Han kaster righteous smiting på de 10 archers:

QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

5 + 3 = 8

Jeg tror jeg beholder 8'eren.

Dispel?
Rasmus Jensen

Hyperian

lader til at være de sidste dices, så jeg smider lige mine også(2 tilbage):
QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

1 + 3 = 4
Sådan!, skyd løs

Waywatcher

Mange tak, altså 10 archers, skyder på dine cold-ones. ;)

5+ for at ramme (kom så Asp Goddess!)

QuoteResult of the throw of dice "10d6" :

4 + 1 + 1 + 3 + 6 + 1 + 1 + 6 + 4 + 2 = 29

2 hits, 5'er for at wounde:
QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

3 + 4 = 7

Desværre, jeg fortsætter til shooting:

Rasmus Jensen

Waywatcher

#32
10 archers igen på coldones:
QuoteResult of the throw of dice "10d6" :

2 + 4 + 1 + 2 + 3 + 3 + 4 + 1 + 2 + 4 = 26

hmm... ingen hits.

15 archers på dine orange skinks med priest:

QuoteResult of the throw of dice "15d6" :

5 + 6 + 4 + 1 + 2 + 2 + 2 + 4 + 5 + 1 + 3 + 3 + 6 + 6 + 6 = 56

det var bedre - 6 hits!

2 i toughness? Jeg skal slå 3 for at wounde..

QuoteResult of the throw of dice "6d6" :

5 + 4 + 4 + 1 + 1 + 6 = 21

4 wounds på dine skinks.

5 skeleton riders skyder også på dine orange skinks:

QuoteResult of the throw of dice "5d6" :

3 + 3 + 5 + 6 + 6 = 23

Nice, 3 hits, 3'ere for at wounde:

QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

2 + 5 + 6 = 13

2 wounds mere på dine orange skinks.

så er det katapulten - jeg gætter 36 tommer mod champion i saurusgruppen:



rimelig heldigt!

Scatter og artillery-dice (scatter 1d18 og 13+ er et hit, resten er retning i urets retning) (artillery-dice er en d6 - 6'er er en misfire og 1-5 fordobles)
QuoteResult of the throw of dice "1d18" :

2 = 2
QuoteResult of the throw of dice "1d6" :

1 = 1

okay, altså 2 tommer i urets retning kl 2



som jeg ser det: 1 ramt automatisk og 3 ramt på 4+
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

5 + 4 + 3 = 12

2 bliver ramt af str. 4 og 1 med str. 8, no AS,

wounder på hhv 2+ (den første) og 4+ (de sidste)
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

1 + 5 + 1 = 7

haha, han klarede det sørme! :) 1 wound på saurus-gruppen, og så en paniktest pga. de skrigende kranier.

Så i alt: 6 wounds på dine orange skinks, og 1 wound på saurus'!




Rasmus Jensen

Hyperian

Lader til at der skal tages et par tests... først skinks, som desværre er uden for 12" af general:

QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

1 + 3 + 6 = 10
Med en dejlig cold-blood rule klarer de den. Og saurus:

QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

2 + 3 + 6 = 11
Tager også en for holdet :D

Waywatcher

træls! men næste gang flygter de. ;)

jeg skal ikke mere, fjerner du dine døde, og ellers er det din tur!
Rasmus Jensen

Hyperian

#35
Efter en ordentlig omgang masen fik jeg det endelig til at virke :) kan dog se at jeg ikke har fjernet en saurus, men jeg magter det ikke lige pt, så håber du vil gøre det for mig.
EDIT: Stupidity:
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

6 + 4 + 4 = 14
Slå koldt vand i blodet.

Hvis det ser fint ud, hopper jeg videre til trylleri

Hyperian

Allerførst bruger EotG portent of warding, som giver alle units indenfor 12" 5+ ward mod shooting, der skydes udenfor 12" af EotG.
Så bruger EotG priesten 2 af hans egne og 1 fra pool på second sign, som giver mig nogle rerolls:
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

3 + 6 + 6 = 15
Jamen dog! giver d3 rerolls:
QuoteResult of the throw of dice "1d3" :

1 = 1
en enkelt.
Den anden skink priest bruger hans og den sidste fra poolen på forked lighting mod dine horsemen:
Quote
Result of the throw of dice "2d6" :

6 + 1 = 7
den går ind, dispel?

Den sidste pd gemmes i diademet, så jeg har 6 dispel dices :D

Waywatcher

bruger 3 dispel dices på forked:
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

2 + 5 + 4 = 11

den er væk, kom med de skud! :)
Rasmus Jensen

skaven10

Hvor sejt!
Det skal jeg helt klart prøve.
Hilsen Casper
Hvis jeg havde en krone for hver gang Death hex havde range 18"...

Hyperian

#39
Quote from: skaven10 on 15 August, 2009, 08:20:23
Hvor sejt!
Det skal jeg helt klart prøve.
Hilsen Casper
lyder godt, det er bare med at komme i gang... måske ville det være en fordel at undersøge linket i første post, og nogle af de mange kampe der spilles på det forum.
Men tilbage til shooting:
Vi starter med skinks'ne ude til højre, som alle faktisk kan skyde. Til gengæld rammer de på 6+/4+. Men 20 af de store:
QuoteResult of the throw of dice "20d6" :

5 + 4 + 4 + 3 + 1 + 6 + 5 + 2 + 6 + 6 + 6 + 2 + 6 + 2 + 1 + 5 + 5 + 6 + 3 + 2 = 80
rimelig heldigt... 6 på 4+ nu.
QuoteResult of the throw of dice "6d6" :

1 + 2 + 6 + 4 + 6 + 3 = 22
Tror lige jeg snupper en reroll fra min spell:
QuoteResult of the throw of dice "1d6" :

2 = 2
Det kom der ikke noget ud af.
3 wounding rul:
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

6 + 5 + 1 = 12
2 wounds i alt på dine horsemen, det var vel ok :D
Så er det skinks 2 i skovens tur, og de skyder på chariots. Her tror jeg det er de 7 forreste, der kan, og de rammer også på 6+/4+:
QuoteResult of the throw of dice "14d6" :

5 + 5 + 3 + 3 + 1 + 2 + 6 + 2 + 6 + 6 + 1 + 3 + 1 + 5 = 49
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

4 + 5 + 4 = 13
De wounder vidst på en 5'er, da dine chariots har 4T:
QuoteResult of the throw of dice "3d6" :

6 + 3 + 6 = 15
2 wounds, jeg har held i sprøjten idag.
2 terradon skinks kan kaste deres spyd, også på chariot:
QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

2 + 1 = 3
Intet der. Det var det sidste, og ialt kom der 2 wounds på horsemen og 2 på chariots, som du skal redde.

Det burde være korrekt nu, jeg har ingen poison da jeg hitter på 7+

Morsing

Hmm.. lader til du spiller 6'ere på wounds er poison?? det forkert :)

det er 6'ere to hit som er poison :) 6'ere på wounds som er noget specielt er killing blow

Player1

Du har i hvert tilfælde 8 seksere på dit to-hit, inklusiv reroll, ser det ud som, det giver da lige 8 sikre wounds der skal saves.

Hyperian

#42
okay tak, jeg har sikkert spillet det forkert så. Men jeg mener ellers at jeg kommer ned på en BS på 0, da jeg har moved, long range og multiple shots, men jeg er som sagt ikke fuldstændig inde i reglerne for poison, så, hvorvidt man får poison på det "første" hit roll eller det andet (4+) i det her tilfælde vidste jeg ikke. Hvis der er poison på begge rolls, er det jo ligefrem bedre at have 0 i BS end 1, og det forvirrer lidt :S
EDIT: nu læser jeg lige reglerne igen, og der står, at hvis man skal bruge 7+ til at hitte, får man ingen poison, så jeg slår lige om engang.

Player1

#43
Nu er jeg ikke lige inde i Lizardmen bogen, men det eneste poison gør er at for hver 6'er du lægger når du ruller for "to hit"(ikke "to wound"), der wounder du automatisk.

*edit*
Ah, dit reroll var fordi du skulle bruge 7+ for at ramme, ikke fordi du måtte rerolle terninger der ikke ramte, via en spell f.eks.

Overhamsteren

Når du rammer på 7+(eller 6+/4+ som man også kan sige) eller dårligere så virker poison slet ikke, det står til allersidst på side 95 i regelbogen.

Så med skinks kan det bedre betale sig kun at skyde 1 gang per mand hvis man så rammer på 6'ere.

Hvis du rammer på 7+ med 1 skud per mand, fx rykket, long range og imod skirmishers så kan det bedre betale sig at skyde 2 gange per mand og ramme på 8+(6+/5+).

Kort og godt, skyd aldrig på 7+. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Hyperian

Nu havde jeg allerede skudt, så det ville være lidt kujonagtigt at ændre det fuldstændigt :D men nu har jeg da lært det, og jeg siger mange tak for hjælpen allesammen.

Waywatcher

Okay, saves for mine heste (6+)

QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

2 + 6 = 8

nice, en enkelt reddet.

Og for chariots, 5+ :

QuoteResult of the throw of dice "2d6" :

6 + 3 = 9

Også et save der! :)

Skal du mere, eller må jeg tage min anden tur?
Rasmus Jensen

Hyperian


Waywatcher

#48
Okay, så fik jeg lavet mine moves - ingen charges. Min Liche Priest på hesten bevæger sig 4 tommer ind i skoven, de andre heste bevæger sig en smule bagud. De 15 Archers wheeler en smule mod de gule skinks, de 10 archers turner og expander frontline og har nu ansigtet mod terradons. Tomb Guard går en tomme til venstre, Scorpion går i læ bagved statuen. Chariots wheeler og går frem, og min hierophant flyver om bag de 10 archers. :



Hvis du ser noget underligt må du sige til
Rasmus Jensen

Waywatcher

Magi: Min Tomb Prince kaster Righteous smiting på de 10 archers (han er indenfor 6 tommer), på 1d6:

QuoteResult of the throw of dice "1d6" :

6 = 6

wohoo, power level 6, dispel?
Rasmus Jensen