News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Randers Figurfestival 2009

Started by Jenova, 19 August, 2009, 11:26:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jenova

Nå, så fik jeg endelig hevet billederne ud af kameraet. Jeg tog åbenbart kun 7. Det er godt, da de alle sammen var uskarpe. Jeg var ligeved at glemme mit kamera i Randers. Det skulle jeg have gjort, så jeg kunne have købt et nyt!

Thomas (Menoth) vs. Sarbæk (Circle):

Ian (Cryx) vs. Søren (Circle):

Sarbæk (Circle) vs. Kriegler (Trollblods):

Sørens næsten malede Circle:

Nicolais trolde. Man kan desværre ikke rigtig se dem. De var meget imponerende i virkeligheden:

Krieglers trolde med extreme sculpt der vejer lige så meget som en guldbarre:

Sarbæk's Circle og Krieglers trolde:

Sådan overordnet set var det rigtig hyggeligt. Vældig fint arrangeret selvom der var rugbrød til frokost, og jeg hader rugbrød. Til gengæld var der masse af kaffe, og jeg elsker kaffe. Folk var rigtig søde, og stemningen var super god.

Søndag havde jeg en grum migræne efter at have sovet på min fars sataniske luftmadras, så jeg var stærkt medicineret. Jeg undskylder meget hvis jeg sumpede lidt.
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Jenova

Nå ja, hvordan gik det?

Det endte med 1 win, 2 uafgjort og 3 tabte. Det var sgu ok, da jeg kun havde prøvet et par 350 pts. spil før. Jeg lærte i hvert tilfælde en del.

Jeg ved godt mine lister heller ikke var helt optimale, men nu har jeg malet de jacks, og så skal de også bruges.

Jeg stillede op me:

Liste 1
Sorscha
- Devastator
Koldun Lord
- Destroyer
Greylord Ternion
Widowmakers
Manhunter
Eiryss

Liste 2
Sorscha
- Kodiak
Koldun Lord
- Destroyer
Great Bears
Widowmakers
Manhunter

Jeg kommer tilbage med en edit på hvordan det gik i de enkelte spil  :)

Jenova

Nå, hvordan gik det så. Kort fortalt:

Spil 1 mod Kasper (Cryx):
Scenario: Riggers (det gælder om at have "overtaget" så mange ud af de 4 markers som muligt ved slutningen af tur 6).
Det var simpelthen et super hyggeligt spil. Kasper havde Goreshade, Nightmare, nogle forskellige Banes, Bile thralls og nogle solos. Jeg stillede mine widowmakers i en skov oven på den ene marker, og den holdt de sådan set spillet igennem. Min Destroyer kom op og slås med Nightmare og det udviklede sig til at stor kamp med Banes, Greylord Ternion og Koldun lord. Til sidst lykkedes det Kasper at tage en marker på min halvdel.

Devastatoren bulldozede sig in på Bane Lord Tartarus (den bitch) og gav ham et boosted POW 18 lige i sylten. Det var helt klart højdepunktet. Sorscha skøjtede gennem nogle bile thralls og tog en marker på Kaspers halvdel, så spillet endte i en draw.

Spil 2 mod Kriegler (Trollbloods):
Scenario: The Package
Dejlig kort spil! Sorscha kom til at stikke næsen lidt for langt frem og fik et par great bears slammet i fjæset. Hun var død ved udgangen af tur to (lolz). Vi blev enige om, at der ikke var meget sjov i at spille videre. Jeg tror Kriegler havde det helt dårlig med at banke nooben så meget, men det var faktisk godt, for så kunne jeg nå at hente frokost.

Spil 3 mod Lasse (Khador):
Scenario: Sabotage (Defender får to strukturer som skal forsvares).
Jeg vandt retten til at vælge om jeg ville forsvare eller angribe. Jeg tænkte at det vel ikke kunne være så svært at forsvare sådan et par klodser....
Lasses hær minder en del om min (2 heavy jacks). Han spillede med en stor klump Iron Fang pikemen (nasty!) og Irusk.
Han fik ret hurtigt skudt den ene klods i stykker med sin destroyer og mortar, men det kneb med den anden. I tur 6 forsøgt Irusk at løbe forbi Sorscha for at skyde på klodsen, hvorefter hun crittede ham med sit free strike. Det var gyldent. Rigtig hyggeligt og tæt spil som endte med en draw.

Spil 4 mod Søren/kæresten (Circle):
Scenario: The battle for Sean's paptallerken (går ud på at erobre en paptallerken i midten af bordet)
Søren hader Sorscha og det gik også som det sædvanligvis gør. På et eller andet tidspunkt fik Sorscha LOS til hans warlock, hvorefter hun featede og slog ham til isterninger. Han havde faktisk indtil flere constructs på paptallerkenen, men da de ikke har en cmd værdi talte de ikke med. Så jeg vandt (yay).

Efter de fire spil var det sovetid. Jeg vågnede op med en grum hovedpine, og åd nogle skønne piller, der gjorde mig helt rundt på gulvet.

Spil 5 mod Ian (Cryx):
Scenario: The surprise - Jeg kan ikke huske hvad missionen hed, men den galt om at stå på nogle tokens længst muligt.
Jeg var ikke helt tryg ved at forsøge at tage alle 3 tokens, da jeg ikke har ret mange figurer i hæren. Det gik faktisk ok med at holde to tokens indtil Eiryss opdagede at jeg ikke havde limet hendes arme på, og derfor insisterede på at skyde forbi Goreshade to ture i træk. Resultater var noget mageblight og til sidst en død Sorscha. Æv. Jeg troede ellers, jeg havde vundet den.

Spil 6 mod Sarbæk (Circle):
Scenario: Pendulum
Jeg var stadig temmelig skæv, så jeg tog afklapsningen ret afslappet. Stakkels Sorscha endte med 10+ wolves of orboros i ansigtet. Hun klarede det næsten, men så blev hun også beskudt at en woldwyrd og stillede derefter træskoene.
Jeg prøvede at løbe Eiryss ind i en skov på Sarbæks halvdel og gøre hende usynlig, så jeg kunne hive en draw hjem, men hun blev chainlighted at Krueger, der skød en sted i numsen. Faktisk meget hyggeligt og afslappende spil.

Efter 6 spil har jeg fået et lidt bedre greb om reglerne. Generelt var alle mine modstandere rigtig søde til at hjælpe med at forklare ting. Tak skal i ha'!

Jeg ved ikke hvor meget jeg gider at tage min destroyer med så meget i fremtiden. Han gør aldrig rigtig noget. Devastatoren er til gengæld "da bomb". Han er altid sjovt at spille med, og ser rigtig cool ud. Jeg skal bare lige have malet ham færdig. Eiryss skal nok have nogle arme på et tidspunkt, men af én med et stå stort handicap, klarede hun det fint. Det skal nok gå bedre næste år  ;)

Overhamsteren

Dukker, Drugs og Paptallerkener, Yeah!

Lyder da til at du havde ret godt styr på det, og godt at høre at du havde det sjovt. :)

Devastatoren er også klart min favorit, den kan bare en masse ting som andre ikke kan, være nærmest udødelig, skubbe til folk, lave kæmpeeksplosioner med autohit, osv.

Destroyeren er meget sød, men nogle iron fangs og en mortar eller to kan vel nærmest det samme, især med sorscha der kan få mortars til at ramme næsten automatisk med hendes freeze eller knock down.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Nordmannen

Det ser riktig hyggelig ud!

Destroyeren er jo lidt en allround 'jack. Der de andre Khador 'jacks enten er forskjellige varianter av melee monstre med diverse spesialteter (Devastatoren er en skilpadde med dynamit gemt i skallet, Kodiaken løber omkring i skov, etc) har Khador tre jacks der kan skyde. Den ene har nogle relativt underpowered AOE'er med spøjse effekter den normalt ikke bruger til noget, den andre er Behemothen, som er en underlig en, og den siste er Mr. Allround, Destroyeren. Mr Allround kan skyde respektable 14 tommer med en helt ok POW og 3" AOE og har en helt hederlig melee POW og en fin Crit effect. Det afhenger lidt af hva man møder, og om man har behov for et ranged attack der kan boostes i tillegg til dens melee kapabiliteter.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Jenova

Quote from: Overhamsteren on 20 August, 2009, 15:00:23
Dukker, Drugs og Paptallerkener, Yeah!

Lyder da til at du havde ret godt styr på det, og godt at høre at du havde det sjovt. :)

Devastatoren er også klart min favorit, den kan bare en masse ting som andre ikke kan, være nærmest udødelig, skubbe til folk, lave kæmpeeksplosioner med autohit, osv.

Destroyeren er meget sød, men nogle iron fangs og en mortar eller to kan vel nærmest det samme, især med sorscha der kan få mortars til at ramme næsten automatisk med hendes freeze eller knock down.

Ja, det var super hyggeligt. Devastatoren er helt klart min yndlings her i tiden. Elsker også sculpted. Jeg skal have samlet min mortar. Jeg ville også gerne have nogle Ironfangs, men jeg kan ikke lide figurerne. Tror aldrig jeg ville få dem malet  :(

Quote from: Nordmannen on 20 August, 2009, 17:54:27
Det ser riktig hyggelig ud!

Destroyeren er jo lidt en allround 'jack. Der de andre Khador 'jacks enten er forskjellige varianter av melee monstre med diverse spesialteter (Devastatoren er en skilpadde med dynamit gemt i skallet, Kodiaken løber omkring i skov, etc) har Khador tre jacks der kan skyde. Den ene har nogle relativt underpowered AOE'er med spøjse effekter den normalt ikke bruger til noget, den andre er Behemothen, som er en underlig en, og den siste er Mr. Allround, Destroyeren. Mr Allround kan skyde respektable 14 tommer med en helt ok POW og 3" AOE og har en helt hederlig melee POW og en fin Crit effect. Det afhenger lidt af hva man møder, og om man har behov for et ranged attack der kan boostes i tillegg til dens melee kapabiliteter.

Det er rigtigt. Destroyeren kan sådan lidt af det hele. Hver gang jeg får ham sendt i nærkamp sidder jeg bare og ønsker at han var en juggernaut. Oh well! Man skal nok lære at udnytte hans alsidighed.

Gil

Destroyerens alsidgihed er grunden til at jeg har brugt den en del, men ikke mere da jeg har fundet en meget ond liste uden Jacks med max damage output og irritations moment for modstanderen.

Men kom til Roskilde en mandag og spil med, så kan du selv se og vi kan få dine lækre dukker at se live  ;D
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win