Da vi spiller med AS i vores lokale klub "Dukkelogen" og jeg ofte refererer til dette AS i min blog, skylder jeg at vise den reviderede udgave baseret på AFOD AS'et.
Om AS'et (sakset fra den oprindelige præsentation):
Hej alle,
Det har været vores mål at lave et super simpelt AS, der håndterer de latterligste ting i 40K. Det har således ikke været vores mening at skabe balance mellem codexes - Orks og Tyranids er stadig stærkere end Necrons og Dark Angels.
Og den reviderede udgave, som har noget strammere restriktioner til mech-baserede hære:
Forslag til nyt AFOD-ASGenerelt- 1750 points
- FOC: 1 HQ / 0-2 Elites / 2-6 Troops / 0-2 Fast / 0-2 Heavy (Bemærk: Ikke standard FOC!)
- Følgende kan tillades ved forespørgsel
• Allies
• Imperial armour
• Named / special characters
under 150 pointsGentagelser- Max 1 dublet i alt i Elites / Fast / Heavy
- Ingen dubletter i HQ
- Tribletter i andet end Troops er ikke tilladt.
Hastighed- Max 2 choices med WS og move 12”+ i movement fasen
- Choices valgt i heavy support tæller ikke med
Transports
- Max 4 vehicles med transport capability
- Transports, der kan bevæge sig 24"+ i en runde tæller dobbeltBoostersDu kan bryde ovenstående regler med nedenstående boosters én og kun én gang- En af kategorierne HQ / Elites / Fast / Heavy kan boostes med et yderligere choice
- En yderligere dublet i alt i Elites / Fast / Heavy
- Et yderligere choice med WS og move 12”+
- Fjerne begrænsningen på antal transportsBannedFølgende er banned fra AFOD- Generelt
3+ AV14 køretøjer (IG dog 4+)
- Chaos
• Lash of Submission
- Orks
• Feel no Pain på Nob Bikers
• 81+ Ork Boys
- Space Marines
• 11+ Terminators med Storm Shields og Thunder Hammer
• 3+ Drop pods
- Eldar
• 3+ Holofields
• 4+ Warlocks på jetbikes
- Daemons
11+ BloodchrushersÆndringer er markeret med blå. Det skal siges at vi endnu ikke er helt enige om alle punkter endnu. F.eks. er jeg ikke fan af Special/Named characterspunktet. F.eks. synes jeg personligt, at den gode Sly Marbo er en kende for Sly...

Det står selvfølgelig folk frit for, at afbenytte dette AS eller ignorere det alt efter smag og behag.
MVH
Belial