News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

ETC-Kvalturnering(40k) KBH

Started by EFA, 06 September, 2009, 21:28:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Quote from: Simon Darre on 19 November, 2009, 22:02:33
Joh, det gør det faktisk. Og oblits, der er konverteret på de mest skrækkelige måder. Bare vent jer. Det blir grimt!!

Man bliver jo nysgerrig, vi vil se skidtet!

Quote from: Hoppe on 21 November, 2009, 12:40:37
Ja. Der er stadig folk i EP der tror det bedste om folk og giver dem en chance og vil "åbne op" for flere aspekter af miljøet.

Vi andre har lært af erfaring at det er en dårlig idé... det viser denne tråd jo til fulde...

Hoppe

De fornuftige finder den gode mellemvej mellem det maksimalt pressede enkeltenhedsdominerede powerræs og EP's tandløse, 3rd ed.-nostalgiske 4th/5th ed. miskmaskclusterfuck og cirkelnerfing.

De to ekstremer er lige fjollede, kære Hoppe ;)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

EFA

Simon har glemt sin hær i Odense ;D

Fremtidige indlæg om hvad der er det bedste 40k, vil blive slettet.
I kan flame løs andre steder.

EFA

Hoppe

Måske er det en taktisk dårlig idé (eller bare dårlig takt og tone) at svine EP og deres medlemmer til, når de selvsamme personer lægger lokaler og terræn til.

Prøv at tænk på at de borde, terræn og lokaler I spiller i lige nu er kommet i stand af hårdt arbejde fra EP's medlemmer, der har puttet mange mange timer i det. Og det bliver så brugt af folk der ingen respekt har for malede hære, aldrig selv nogensinde har lavet terræn e.lign, men bare nasser på det andre har lavet for hobbyen...

Ikke specielt god stil der...

Er der er en ETC kval i EPs lokaler igen? I don't think so...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

EFA

@Hoppe

Hvem snakket du om? De folk der er I EP's lokaler har ikke sagt/skrivet eller gjort noget negativt om jeres lokaler eller personer. De folk hvis inlæg du synes er for negativ, kan du report. Det du gør er at svine folk til, som ikke har noget med det du har noget i mod. Du er velkommen til at komme ned og se hvordan vi behandler jeres lokaler, hvis du frygter for dem.

Plus - hvilket belæg har du for at der er nogen der bare "nasser", og ikke har respekt for det arbejde der er gjort med terræn og lokaler? Dette er forkert og ugrundet.

Ivan

At d?mme udfra deltagerlisten er det lutter rare mennesker der befolker vores hellige abode lige nu.

Jeg mener, personligt, at folk skal spille den spillestil der passer dem, som de vil og hvor de vil. EPs officielle stil er en noget mere fluffet og rar stil, men det udelukker ikke andre stilarter.
Nogen k?mper Bruce Lee style "Using no way as way" & "Having no limitation as limitation", det er naturligvis en ?ndsl?s og nederen stil IMHO ;) Mens andre mere noble mennesker holder fast i "Spil for sjov og ?re" & "Du hygger, ergo jeg hygger". :)

Alt det EP flammeri er jo bare den s?dvanlige misundelse over vores engagement, diciplin og fremdrift. Det kan jeg igrunden godt leve med.

Jeg h?ber bare at drengene (og pigen) hygger sig gevaldigt imens de spiller, og jeg er glad for de kommer og bes?ger os :)

@Anax, BAH!!! Du er blevet en bl?d hippie i dit blodbef?ngte nordiske paradis! ;D
Venerable Dreadnougth
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Castellan
Emperor's Pride

EFA

Tak til alle deltagere for en hyggelig turnering. Det var super hyggeligt.

Tillykke til Rune som vandt med sine 5 battlewagons.

Speaker to Machines

Også tak herfra til alle - jeg havde en rigtig hyggelig weekend.  Nogen gange var terninger og matchup imod en, nogen gange var de med , men alle spillene var gode oplevelser.

Også en særlig stor tak til EFA for arrangementet!

Det er i øvrigt første gang jeg har besøgt EP's lokaler - virkeligt lækkert hobbyrum I har der drenge, det kan en anden en godt blive lidt misundlig over :)
Stephan Dahl

Ivan

Tillyke med et godt overstået arrangement!

@Speaker du er velkommen anytime :)
Venerable Dreadnougth
Emperor's Pride

Speaker to Machines

Quote from: Ivan on 22 November, 2009, 21:51:04
@Speaker du er velkommen anytime :)
Ja, joh, ville gerne.  Jeg har bare kun 2-3 aftener om måneden at bruge på 'hammer, og så er 200,- nok for meget.  Det er ikke en urimelig pris, hvis bare jeg havde mere tid til at være der. 

Måske når ungerne bliver større og helst er fri for at far hænger dem over skulderen hver aften:)  Jeg ville væsentligt hellere hænge ud i jeres bar end på den lokale bodega!
Stephan Dahl

Ivan

Du er velkommen som gæst et par gange :)
Venerable Dreadnougth
Emperor's Pride

Excommunicate

Det ærger mig gevaldigt at Ductus' indlæg blev taget alvorligt. Det var klart et prik tilbage til Quaade, der fyrede den af om IASL og bandeord efter min egen lille joke. Vi prøver at hygge os lidt med at spille hårde hære og en grinagtig retorik om army selection systemer - det ER jo altså bare for sjov. Bemærk dog at Ductus slet ikke var med til turneringen...... Det sagt, så forstår jeg faktisk også godt at misforståelser kan forekomme på noget så omstændigt som et internet debat forum. Smileys drenge, smileys(siger jeg lige så meget til mig selv)!!! De hjælper altså.

Belial - jeg forstår absolut heller ikke din reaktion. Du må lige forklare den med vibes... Det er altså ikke meningen ETC skal spredde vande - den skal slutte dem og meget gerne internationalt også. Jeg håber gevaldigt at du ombestemmer dig og kommer til den næste kval-turnering. Hvis du synes eller har syntes jeg er en flink gut at snakke/skrive/spille med, så er jeg sikker på du vil synes det samme om de andre ETC kval spillere.

Simon

Belial

Jeg tog det nok en anelse for bogstaveligt.

Det beklager jeg.

Jeg er squ åben for lidt af hvert når det angår 40k, men jeg fik squ kaffen galt i halsen ved de bombastiske udmeldinger.

No harm, no foul.

MVH

Belial

PS: Stort tillykke til den første sikre ETC-deltager.

Hoppe

Ahh. OK... Hvis Ductus's indlæg var for sjov, kan jeg se at jeg overreagerede.(Ductus var vist ik med, eller?)

Dog er jeg enig med Belial om at der var dårlige "vibes" i tråden, nok det jeg reagerede på med Ductus's indlæg... Det er jo også hvad man læser mellem linjerne...og tolker etc...

Jeg har ikke noget imod folk tager til ETC hvis det er det de vil. Hvis bare de holder igen med at kalde det "eliten" eller DK's bedste spillere der repræsenterer DK etc... Det er et aspekt i hobbyen, som nogle kan lide at dyrke, dog ret få her i DK som det ser ud. Men hvis de vil tage afsted, for min skyld ingen alarm. :)

Igen, om folk spiller med super nassede umalede horribelt samlede hære, det er jeg ligeglad med... Bare jeg slipper for at se eller høre på det, eller at det sniger sig ind andre steder :)

Hoppe  

Edit: Belial var først på aftrækkeren.

Excommunicate

Quote(Ductus var vist ik med, eller?)
Nej.

QuoteDet er jo også hvad man læser mellem linjerne...og tolker etc...
Det har du nemlig ret i. Du læser disse ting med en forestilling om at folk, der spiller uden et AS system er nogle værre rødder, der hverken kan male, samle terræn eller lide andre, der spiller med AS. Jeg har desværre på fornemmelsen at det er denne forudindtagethed, der ramte dig hér. Selvfølgelig kombineret med nogle rimelig rå indlæg, hvor man nok lige skal være inde i retorikken for at forstå sarkasmen. Det er klart.

QuoteHvis bare de holder igen med at kalde det "eliten" eller DK's bedste spillere der repræsenterer DK etc...
Nu er det jo rent faktisk sådan at de spillere, der tager afsted til ETC netop repræsenterer Danmark i udlandet. Sådan er det bare.

Om vi så kalder os Danmarks bedste spillere må vi vel selv om. Vi er i hvert fald blandt dem :) Og af dem, der har lyst til at tage afsted synes jeg vi fik samlet et rimeligt godt billede af det sidste vi tog afsted. Ligesom du har ret til at kalde din måde at spille på for sjovere, bedre eller whatever, så har vi sørme også ret til at sige at vi er DKs bedste. Din uenighed er ok, men at censurere os er ikke.

QuoteIgen, om folk spiller med super nassede umalede horribelt samlede hære, det er jeg ligeglad med...
Man skal spille med malede hære til ETC. Da jeg var med, var der flere hære, der gav alt, hvad jeg har set i Danmark baghjul på malefronten. Der var selvfølgelig også rigtig grimme hære, men det er der jo til alle turneringen - det er jo ingen nyhed.

QuoteBare jeg slipper for at se eller høre på det, eller at det sniger sig ind andre steder

Nu synes jeg jo så du modsiger digselv, Morten. Hvorfor må hære uden AS ikke snige sig ind andre steder? Det er vel OK at give den gas indimellen - ja, eller hver gang, hvis det er det man er til. Grunden til der ikke er malekrav til ETC kval er fordi meget få danskere rent faktisk har en bissehær malet. Det synes jeg sgu er ærgeligt. Selv er jeg ved at male diverse bissehære svinefedt op. Det samme med hr. Grumstrup - du ved, ham FIT vinderen;)

Og hey - der var faktisk 4 fuldt malede hære til denne ETC kval. Procentvis var det noget mere end de par EP'ere, der var nede at spille (0%) ;)

I det hele taget skal du bare prøve at droppe fordommene, Hoppe. ETC er ikke ude på at ødelægge miljøet, hvad angår flotte hære og godt terræn - det er ting, der SLET ikke hænger sammen. Det er en ny tid og folk har lært at male! Det går kun fremad. :)

Hoppe, du er sgu en pisse fin fyr, når man snaker med dig in person, men for fanden hvor kan du være hård og modbydelig her på PF. Jeg håber på en større forståelse i fremtiden. Måske endda at du selv kommer med til en ETC kval på et tidspunkt. Måske når der er malekrav ;)

De bedste hilsner
Simon

Hoppe

Man bliver desværre nød til at være hård når man skal promovere eller værne om den spillestil vi nu har i EP.

Hvis ikke jeg havde været hård var der ikke noget der hed EC, og EP ville være noget helt helt andet... og det er kun ved at stå fast og være hård at det er som det er (på godt og ondt)

Grunden er simpel. Det er bare så meget nemmere at ikke at male, spille på grimt terræn, og med maks pressede hære i grundbogsmissioner. Og det er også meget sjovt... i et stykke tid.

At folk har malede hære i disse tider skyldes i høj grad malekrav i turneringer, noget der i DK er god tradition for og har været det i mange år. Gudskelov for det :) Desværre går for mange i fælden med den ultrahurtigt samlede speedpainted dræberhær, men heldigvis få dog... Og folk maler generelt bedre (fordi de er tvunget til det, jævnfør malekrav, og nye teknikker som dip og wash har betydet meget).

ETC kval lign. turneringer er OK Simon, bare det ikke bliver normen, for så er vi tilbage til de "gode" gamle dage...

Nu har vi i EP fået bygget et super miljø op, hvor folk kommer og hygger sig, spiller med fornuftige hære og maler som gale (de fleste nye medlemmer havde ikke malede hære, men det rykker sku ret hurtigt for tiden!). Det EP havde du bare ikke fået hvis det stod på umalet powergaming. ALLE nye EPere har fået malet noget fra deres hær, de fleste en god sjat, andre hele hære.

Bare min mening, som selvfølgelig er dybt farvet af personlig historik i hobbyen, hvor jeg har set hvor ødelæggende en speciel spillestil kan være. Heldigvis lader det til mange ETCere fra DK ikke udelukkende ligger i denne kategori :)

Hoppe

PS. Simon, har sendt en PM

ButterBoy

Lad os nu bare stoppe denne diskusion den kommer ikke videre anyway. vi har lært af vores fejl derfor vil denne tråd næste gang hedde Flametråden eller lign. så folk udenfor tourneringen tydeligt kan se at det bare er for sjov.

Til Hoppe, når du snakker vil du så ikke godt sige jeg mener, i stedet for at sige tingene som om at det er faktum.

en sætning som denne holder sku ikke at fyre af når det er din personlige mening der kommer til kende.
Grunden er simpel. Det er bare så meget nemmere at ikke at male, spille på grimt terræn, og med maks pressede hære i grundbogsmissioner. Og det er også meget sjovt... i et stykke tid.

Thor

Andreas 2.0

Quote from: ButterBoy on 23 November, 2009, 10:27:43
en sætning som denne holder sku ikke at fyre af når det er din personlige mening der kommer til kende.

Thor

Jeg blander mig fordi klokken er 2 timer og en 6-pack over min sengetid, og fordi jeg synes det er sjovt :D

Jeg kan godt se, det kan irritere dig, Mortens subjektive holdning bliver fortalt, somom det var skrevet i sten, men jeg kan ikke se hvordan du kan være uenig...?

En umalet hær tager mellem 1-1000 timer mindre at lave, og er derfor lettere at komme igang med.

En bog er nu engang hurtigere at smide på spisebordet, end en pæn bakke er at smide på den pæne spilleplade.

Bevares, det er nu svært at være god til at presse citronen i bund, men giv en Noobie 9 oblits, og han skal nok rive, hvad end der bliver peget på, i stykker.

I EP bliver der kørt lange debatter og megen playtesting i bund, for at få spændende missioner til at fungere... Hvis man ikke har en måned til det, er det nu engang nemmere at slå 2d6 og spille en af grundbogsmissionerne.

Det handler vel i bund og grund om tilgang til hobbyen. En ren powergamer ser nok mere det her som en udvidelse til risk, hvor en EP'er ser det som noget mere. Måske mere end det i virkeligheden er, men så bliver det efterhånden også bare en Risk spiller der diskuterer regeler med en arkham horror spiller...

Der gik pointen lidt af tråden, men tilbage på topic (i metafor udgave) så står det ikke skrevet i nogen fysisk lov, men risk er fame lettere at sætte op og spille end arkham horror. Så er det underordnet hvad der er sjovest eller rigtigst at spille.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters