Author Topic: FOW Dynamo 09  (Read 1378 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
  • Illuminati, et lys i mørket
FOW Dynamo 09
« on: 12 September, 2009, 12:52:15 »
Hey så er vi 3 Illuminati gutter (under tegnede, McT og Papabear) og en Avaloner (Clarneaxt)der er taget en tur til det jydske for at spille noget Flames of War. Dynamo 09 er skudt igang.

Efter en lang tur pga weekend trafik og vejarbejde nærmest hele vejen fra KBH til Vejle ankom vi et kvarter for sent, men ingen panik det var stadig kun til indtjekning så vi nåede et hurtigt raid på McD.

Nå som vanen tro er det nogle specielle hjemme sttrikkede scenarier, lod trækning og et rotations princip, ikke noget med Swissdraw her.

Det dejlige store lokale med god plads og højt til loftet og alle spille bordene.

Den højerværdige hoved bagmand bag Dynamo 09 Wolfboy i egen "høje" person

Jeg spillede rumænsk panzer og skulle møde Niels med US Rifles, efter nogle vellykkede air strikes, en hård skud duel og et par heldige morale tjek fra min side have jeg udryttet Niels´ artilleri 5 shermans og 2 M10ere så truslen mod mine panzer var til at overse, selv havde jeg mistet 4 af 10 Pz IV f2 fordelt på 2 platoons. da jeg kort efter fik ram på to infanteri platoons og hans HQ måtte han se i øjnene at han havde tabt uden at tage point fra mig jeg vandt 6-1, alt i alt var allies foran med 30-23 efter 1. runde.

Mit artilleri nærmest og Niels længst væk. også den side hvor mine 6 Pz måtte kæmpe hårdt mod de 5 Shermans

Den anden side af togfabrikken hvor de 2 M10ere kørte rundt om hjørnet og nakkede 2 sf mine PZ IV, heldigvis blev den sidste ikke bange da chefen var i nærheden så de kunne skyde tilbage og udslette M10erne, der var en kort kamp mellem mine pionere støttet af de 2 tanks mod en Rifleplatoon loaded med TMG og Bazookas men US blev stoppet i deres assault og det blev deres død.

der kommer mere senere nu skal vi spille igen.
« Last Edit: 12 September, 2009, 12:59:12 by TordenKugle »
Hvis alt går efter planen vinder jeg, ellers er det ikke sikkert hvad der sker. http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=286.0

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
Re: FOW Dynamo 09
« Reply #1 on: 12 September, 2009, 15:03:49 »
Om aftenen var en flok (af de seje) der skulle overnatte hos Wolfboy, vi havde hyret JanH til at hente import øl over grænsen så vi sad og hyggede os med bajsere, røver historier, sjovt nok havde alle den perfekte strategi men var uheldige med terningerne.

Bret, Papabear, JanH og McT på billedet.

En træt men tilfreds Tordenkugle, hey jeg nåede sku da at få 10+ pils og næsten 3 timers søvn.

Morgen spillet skulle stå kl. 09:00 så vi nåede at forsyne os med rundstykker ost og cacao i rigelige mængder.
Jeg skulle spille mod Bret og has US armoured i en ørken kamp om oaserne, Bret var ikke så god tl sine Saves som jeg og det fakt at jeg var veteran og han trained og jeg havde flere tanks gjorde en forskel + at han lavede en fejl med sine pioneers der blev mejet ned af maskingevær ild. hans 6 priests nåede dog at bombe mit cavalry ned til en moral tjek som de fejlede og stak halen mellem benene så jeg "kun" vandt 5-2 nu et point bag de førende McT,JanH og EwingOil

Stillingen nu Axis 60 Allies 52
« Last Edit: 12 September, 2009, 15:18:35 by TordenKugle »
Hvis alt går efter planen vinder jeg, ellers er det ikke sikkert hvad der sker. http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=286.0

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #2 on: 12 September, 2009, 15:13:11 »
En lille episode i runde 2, Clarneaxt valgte et lidt desperat move, at assaulte 2 britiske infanterister med platoon leaderen fra hans artilleri, han blev skudt ned af defensive fire, men hvem kunne have forudsagt at det var ham der var helten ingen havde hørt om (unsung Hero) en special regel til Italienerne, der gjorde at han levede op igen og klarede skærene med de 2 britiske infer, her efter lavede han et breakthru assault mod den britisk HQ sherman der var bailed out og klarede således også den  :o 8) ;D

I 3. spil skulle jeg møde Lars fra Aalborg som jeg havde spillet mod for 1½ år siden og tværet ud, den gang havde jeg 6 churchills nu var det hans tur til at have de tunge bæster, meeeeen scenariet hvor vi skulle holde nogle broer over floden viste sig at være til min fordel pga bedre manøvre muligheder og længere række vidde på vores tonk guns, han strittede godt imod men måtte til sidst give fortabt så jeg vandt 6-1

Stillingen nu Axis 94 Allies 78
« Last Edit: 12 September, 2009, 18:16:20 by TordenKugle »

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #3 on: 12 September, 2009, 18:42:05 »
Runde 4, SUK SUK skulle møde JanH i et Scenarie vor man skulle ind på midten og hente OBjektivet, det startede ellers meget godt med at jeg nappede en enhed med 4 Crusader tanks, men desværre var alt mit held brugt på det, efter tur 4 drejede det sig kun om at tjene et point inden jeg var færdig. det lykkedes lige med nød og næppe så den blev 4-3 til Jan.

Bordet vi spillede på, desværre var jeg alt for optaget af spillet til at huske at tage billeder under kampen.

En efterhånden udmattet IronFrostie

Min Rumænske kampvogns hær med Fly Artillry, Cavalry og Pioner støtte.

« Last Edit: 12 September, 2009, 18:53:25 by TordenKugle »

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #4 on: 12 September, 2009, 22:17:22 »
Her er så entries til male konkurrencen, incl mine til sidst.

Papabears mega flotte Objektiv.

Mouse´ lækre smadrede PzIII objektiv

BoEs Seje Chuck Norris Objektiv, hvor får man den slags ideer fra ? hvis ikke man er lidt skør  ;D

Mouse´s cool 88 guns

True Ronins flotte Fallschirmjæger Mortars

Mouse´s fede PzIII

True Ronins fede PzIII

Mine egne Marder II til min nye tysker hær.

og min ene Inf platoon, på tur i marken.

Stillingen efter 4 runde Axis 126 Allies 103 altså er det så godt som afgjort at Axis vinder i år  8)

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #5 on: 12 September, 2009, 22:55:40 »
inden sidste runde var McT tæmmelig cocky men han havde også kun sat et point til (23 af 24 mulige, lige efter var JanH med 22 og undertegnede med 20)

Selv spillede jeg med/mod John, jeg var sku træt, glemte at atge billede, men jeg hev lige med nød og næbbe en 4-3 hjem.

Battle of the BEASTS!! :-\ de ubestridte nr 1 og 2 til turneringen skulle afgøre hvem der ville vinde individuelt.

Niels og Papabear i hård duel, blodigt er det.

Bret vs Mouse, battle of the FOW suppliers, what a grudge.

Lasse (rettet) og BoE hygger sig med det sidste spil, mon de bliver færdige til tiden ??

De rare arrangøre ser trætte ud men liver lidt op når man peger kameraet imod dem.

Monty og TrueRonin battler den ud, ingen af dem nåede objektoverne meeeeeeen der døde da et par platoons.

slut resultaterne kommer i morgen, vi skal pakke sammen og´hjem ad
« Last Edit: 14 September, 2009, 18:42:06 by TordenKugle »

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #6 on: 13 September, 2009, 11:11:28 »
som lovet kommer her den samlede stilling og priser, desværre fik jeg ikke taget billeder da jeg var tæmmelig træt.

Fairplay Axis Mouse
Fairplay Allied BoE
Best Painted Objektive Papabear
Best Painted Tanks Tordenkuglen
Best Painted Infantry Tordenkuglen
Best overall Painter Tordenkuglen

Chuck Norris Award BoE

Scoren

Thomas Jensen McT Axis 28
Jan Haurum JanH Allied 24 (havde vundet indbyrdes med Tordenkuglen)
Jesper Hansen Tordenkuglen Axis 24
Søren Husum Mouse Axis 20
Denni Brøndum TrueRonin Axis 19
Jesper K Christiansen EwingOil Allied 18 (havde været nød til at smutte før tid så fik ikke point for sidste kamp)
Lasse Jacobsen Axis 17
StandInn Axis 16
John Vestergaard Allied 16
Vagn Tind Allied 15
Christian Trebbien Ironfrostie Axis 15
Lars Krongaard Allied 14
Bo Ejstrup BoE Allied 14
Ole Ellehøj Clarneaxt Axis 14
Michael Trillingsgaard Papabear Axis 13
Martin Simonsen Monty 10
Bret Donaghy Allied 8
Niels Sloth Petersen Allied 6

Samlet score Axis 161 Allies 129, en knusende sejr for Axis modsat sidste år.

Tak til alle mine modstandere og holdkammerater, Arrangørene og Specielt JanH for at medbringe øl.
Jeg havde en kanon turnering, hyggede mig virkeligt og jeg er HELT SIKKERT med igen til næste år, overvejer at stille op for Allied igen til næste år, måske med russere, ellers bliver det måske Axis med mine nye tyskere, eller?? ???

skumbumber

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #7 on: 14 September, 2009, 17:16:05 »
Fede billeder  :)

Men jeg hedder ikke Kim  ;)  Jeg hedder Lasse, og spiller Med BoE i det sidste spil. Vi blev færdige efter et fantastisk Asult fra Bo, som endte med at Tigeren ikke ville mere  ;)

Lasse
Lasse Jacobsen, KILANI
Aalborg

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #8 on: 14 September, 2009, 18:43:33 »
OK Sorry my bad, det er rettet

I ask only a thousand apologies kind sir.