Author Topic: GF 09 FOW mm.  (Read 2422 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
  • Illuminati, et lys i mørket
GF 09 FOW mm.
« on: 30 September, 2009, 13:02:14 »
Hej her i weekenden starter GF jo og jeg skal spille FOW, jeg har i de sidste uger virkelig knoklet for at blive færdig med mine tyskere, i sidste uge malede jeg godt 30 timer (sluttede ugen af med 11 timers maling i søndags).

Nå jeg vil forsøge løbende undervejs at få taget nogle billeder af FOW turneringen samt lidt af de andre spil, specielt de fede hære fra WHFB og 40K men også hvis der er andre arrangementer.

lige som til Dynamo vil jeg prøve at få tid til at lave en løbende opdatering så hvis i er nysgerrige så følg med, eller kom ind og sig hej :)
« Last Edit: 02 October, 2009, 13:59:00 by TordenKugle »
Hvis alt går efter planen vinder jeg, ellers er det ikke sikkert hvad der sker. http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=286.0

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
Re: GF 09 FOW mm.
« Reply #1 on: 02 October, 2009, 14:07:50 »
Hej igen, så er jeg endelig blevet færdig med mine tyskere, mand det holdt hårdt, måtte holde fri fra job torsdag og fredag samt droppe at spille igår aftes til klub aften, hvor jeg brugte tiden på at sætte decals på alle køretøjerne samt lave første steps af weathering.

Her til morgen gik jeg så i gang med at færdiggøre wheathering, samt lave diverse camo nets og andre grøntsager der skulle klistres på bilerne, kl ca 12:00 sad jeg og rystede af sukkermangel, havde en forfærdelig smerte i ryggen efter at have brugt næsten 60 timer siden den 21/09-09 på at male mine tyskere færdige, så jeg måtte samle det hele sammen og give det en sidste gang lak, nu er de færdige så jeg håber sku i kan lide dem  ;)

Nå men jeg kan røbe at min hær består af:

HQ:
2 teams med 2 knackers 80 pts.

Combat Platoons:
3 GepanzertePanzerGrenadier Squads + knacker 235 pts.
3 GepanzertePanzerGrenadier Squads + knacker 235 pts.

Support:
1 Tiger IE + Support Panzer IIIN 495 pts.
4 marder IIIH 360 pts.
3 15cm NW 41 115 pts.
3 SdKfz 10/5 (2cm) AA 95

Limited Air Support Stuka (med bomber) 135

I alt 1750 point
ikke den hårdeste liste men en god allround liste.

og nu skal jeg have pakket terræng og afsted til GF for at stille op :)

« Last Edit: 04 October, 2009, 19:11:08 by TordenKugle »
Hvis alt går efter planen vinder jeg, ellers er det ikke sikkert hvad der sker. http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=286.0

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #2 on: 03 October, 2009, 12:03:13 »
Ja så kom vi igang, jeg skulle møde Ole Clarneaxt som jo tævede mig til PanzerInferno i Silkeborg i sommers, men denne gang sku være hævnens time HA HA HA:

Eller ikke, en grimmer grimmer fejl kostede mig sejren ret hurtigt, men på trods af dårlige terninger kæmpede jeg for at få de 2 extra point så det kunne blive et 3-4 nederlag, men lige pludselig vente lykken og jeg var faktisk inden for sejren rækkevidde inden den Sk.... PIAt lige skulle få min tiger til at baile out og han klarede smukt sit morale tjek og nakkede den i nærkamp damn, så vandt Ole sku 4-3 (oluf Sonne I gult, holder nøje oje med at Ole ikke snyder :))

et eksempel på et dårligt terning kast :'(

Imens kæmpede 2 af favoritterne fra starten Nigthbringer th og JanH tv, Jan vandt en 4-3, hvilket jo betød at jeg lå af point med Nightbringer

2 af outsiderne til den samlede sejr spillede også mod hinanden her trak Steiner sig sejrrigt ud af det med en overbevisende 6-1

Erik og Monty fik sig et hyggespil, Monty er rimeligt ny men fik da hevet 1 ekstra point hjem så den blev 5-2

Egentligt var det Henrik norberg der skulle have spillet men han måtte til en anden aftale så Peter trædte til baabuu baabuu, men det forhindrede ham ikke i at slå Egon med 6-1

andre resultater Rasmus var meget hurtig til at skyde Daniels Grants i sænk med sine 8 25 pdr og 4 17 pdr guns

Her efter 1 runde fredag aften var det hjem i Illuminati kælderen med jyderne og Papabear og hygge med et par pils, JanH kørte den hårde stil og hold mig vågen til kl var 05.06 før jeg lå i min seng, Papabear var drysset hjem ved 2.30 tiden, Monty smuttede i seng 03:00 og Rasmus dejsede om ved 4 tiden, så det var rigtigt hyggeligt

Lørdag morgen blev jeg vækket af ungerne kl lidt i syv, knapt 2 timers søvn, suk det bliver en lang dag

Første spil var som forventet mod Nightbringer, jeg havde egentligt forventet at tabe, men satsede på at få 3 point, men lige pludselig havde jeg skudt et par af hans enheder ned uden større tab (en PzIII der blev gennebrudt 4 gange uden at dø), her vandt jeg 6-1 meget overraskende

Ole og Jan havde jo bege 4 point så det kom til a passe med at de mødtes i anden runde, her vandt Jan 4-3 på trods af nightfigth der bare trak ud og ud og ud, men det var jo også dårligt vejr uden for

Papabear og Monty skulle begge forsøge at rette op på en dårlig start, det blev Papabear der trak det længste strå og vandt 6-1

Erik og Peter skulle derimod følge op på en god start, Peters mangel på erfaring skinnede lidt igennem men han fik da 3 point mod Eriks 4

Daniel forklare den nye mand Egon hvordan han har tænkt sig at hans 10 Grants smadre hans artilleri, meeen sådan gik det ikke helt, Egon vandt 4-3

Steiner og Rasmus udveksler røver historier om deres geniale planer og mangel på held i terninger, dog skal det siges at Steiner vandt endnu en 6-1 og lagde sig i spidsen for turneringen.

Nu skal jeg møde Steiner da jeg er kravlet op på en delt 2 plads i stillingen,  her har jeg også hævn til gode fra Panzer Inferno

Tordenkuglen signing out for now

Mouse

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #3 on: 03 October, 2009, 13:23:51 »
Fedt med en livereport. Napper du ikke lige et stemningsbillede af salen også?
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #4 on: 03 October, 2009, 17:25:32 »
Ja nåede ikke at få opdateret mellem spil 3 og 4 men her kommer lidt :)

Jeg skulle angribe Steiner i Strategic Withdrawal, igennem en lille lækker fransk (lavet af Henrik Nordberg) landsby, men suk det, er ikke til at komme frem med en tiger når der er så mange huse hvor der gemmer sig små irriterende mænd med knackers.

Dum som jeg er troede jeg lige jeg kunne outflanke ham med et move on the double, meeen  glemte lige at han havde 3 Dianas i ambsuh, suk det kostede 2 halftracks nogen der sagde maler jerne ? (jeg har endnu tilgode at klare et passenger save for mine halftracks).

Steen pev lidt over at hans Italienske Carri platoon havde været confident trained i de første spil, men mod mig skulle de absolut være Fearless Veterans, så må man jo presse på men AK den gik heller ikke.
jeg blev mulet 6-1 av av.

Nå her er lidt billeder fra andre kampe.
Jans kamp mod Erik var en ensidig affære som Jan vandt 6-1

Daniel blev mulet MEGET hurtigt af Nightbringer men han har en superfed hær som i kan se her, et par lækre detaljer på hans inf. transport

Masseraf detaljer på hans 10 Grants

Inf platoon

Fly support

Artilleriet, 2 stk 25 pdr.

Lækkert lækkert lille diorama på hans staff team til 25 pdr.

en koverteret lastbil

Napper du ikke lige et stemningsbillede af salen også?
Wish granted

Egon er en stolt sejrherre efter hans første 6-1 sejr nogen sinde

Papabear er noget betænkelig men taber også 5-2 til Peter

Oles fede candiere kæmper enbrav kamp mod Rasmus` britere i hvad vi kalder en lille træningskamp, ente 4-3 til Ole

« Last Edit: 04 October, 2009, 19:17:25 by TordenKugle »

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #5 on: 03 October, 2009, 18:49:11 »
4 runde.

Skulle batle Papabear, det er jo ik fordi vi ellers battler så tit i klubben (ironi) men sådan er det jo med swissdraw. Situationen set fra Papabears side

Jo det ser sku bedre ud her fra, mine Marders var væk i tur 1 til et ambush, men fik da ram på hans Grants i bytte.

Her Battlede Steiner og Jan om 1 pladsen, Jan vandt med 5-2 men Steiner havde et forspring så nu er det helt tæt i toppen.

Igen Daniels fede ørkenrotter buldre frem mod Montys tropper.

det tog meget hårdt på monty så han måtte lige have en slapper

Egon kæmper hårdt hårdt presset med ryggen mod muren, men pludselig vendte krigs lykken og han vandt over Erik med 4-3, begge var ellers sikker på at det blev en sejr til Erik.

Peter og Ole tog en af den lange, efter 3,5 tmie var det endnu ikke afgjort, men begge havde smadret løs på hinandens tropper så den blev 3-3

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #6 on: 03 October, 2009, 21:07:50 »
Ole "Clarneaxt" Ellehøjs super fede Canadier eller Kanadensere som vores svenske søsterfolk ville have sagt.

Først en flok carriers der skal ud og scoute lidt

og så en flok Shermans til at blødgøre fjenden

Skulle fjenden have mange kampvogne er det godtg med lidt extra AT i form af 6pdr portees

Somme tider kan det være en fordel at læsse 6pdrs af deres lastbiler

og 120 mm Mortars til at lægge røgslør eller grave fjendtligt inf ud af hullerne

HQ og Objektives, kan bedst lide den med den smadrede 6pdr, men den påkørte ged er nu heller ikke værst

4 HMGere til at sprede lidt bly i hovedet på fjendtligt inf der ikke dukker sig

Canadiere på hjemme bane, i skoven

Resten af infanterier i reserve, klar til at rode kastanjerne ud af ilden, når generalen bliver sulten

HMG Carriers med 50 cal. dem ku jeg godt nok ikke lide i vores kamp.

close up a HMG Carriers, se Oles håndmalede platoon markings

til sidst, Oles seje fly (kan selv rigtigt godt lide dette billede)

Steiner

• Høvding
  • Offline Offline
  • Den der forsvare alt, forsvare intet.
« Reply #7 on: 04 October, 2009, 11:05:15 »
Super takker for indlæget  ;D
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Mød os på http://www.bricksite.com/afks

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #8 on: 04 October, 2009, 16:41:09 »
en stribe billeder fra sidste runde i fow, nogle er begyndt at være trætte, andre spændte på om de kan nå til tops og andre igen desperate efter nogle points.

her fra mit spil med Daniel, man må si at han satte foden på speederen og lyftede den ikke, var nær ved at løbe mig over ende med hans ultra agressive stil. et over view over battlefield med mine tropper til højre og Daniels main assault længst væk og et lille flanking move tættest på

Her midt i byen bliver ørkenrotternes hovedangreb stoppet af min Tiger med PzIII support og 4 marder der poppede op i ambush

4 grants slap rundt om bakken og assaultede en fuld inf platoon der lå og trykkede sig i palme lunden med 1 og 2iC altså 3 knackers og 6 inf teams i en skov hvor han skulle tage bog test. Chefen selv var den eneste der overlevede

Så er det op til ming tiger or sidste marder at stoppe de hurtige Stuarts og Carriers der prøver at flanke mig og snuppe sejren til sidst

Det lykkedes heldigvis og jeg klarede min morale tjek og fik hevet sejren hjem lige med det yderste af neglene tak for spillet Daniel det var helt super nok det sjoveste jeg havde til turneringen

et battlefield glimt af Rasmus og Montys spil jeg aner ikke hvem der endte med at vinde

Tror måske det var Rasmus, Monty ser noget beklemt ud her :)

Ole skulle holde ud mod Nightbringer i den franske landsby, Ole vandt lige akkurat tror jeg nok, hørte ihvertfald NB beklage sig lidt senere.

Det kan også være at det var over noget i reglerne der ikke passede NB :) her kigger begge kombatanter desperat efter det de skal bruge

Papabear og Erik battlede i sidste runde, ren hygge, begge lå lunt placeret i midten.

Steiner har en spinkel føring over Jan inden sidste runde, men har tabt deres indbyrdes opgør, så det galdt om at vinde så stort som muligt mod Peter for ikke at give Jan chancen for at vinde turneringen

TordenKugle

• Moderator
  • Huskarl
  • Offline Offline
« Reply #9 on: 04 October, 2009, 18:31:52 »
lidt billeder af diverse fede figure, incl warhammer fantasy og 40K

Papabears superseje US armoured infantry

Daniels super fede Desert Rats som vandt bedst malet hær

en Fantasy woodelf army, stillet op til male vurdering.

En darkelf army på sidelinien, den var egentligt ikke sådan super godt malet men baserne var ret så unikke, små stykker glas og sne omkring så det lignede is baser, fed ide.

En superfed Brettonnia army

en anden fed brettonia hær

den samme hær igen, men bemærk lige den styrtende hest bagerst i regimentet.

en fed 40K hær, kan godt lide baserne

her er det så Tues hjemme lavede Dragon Ogre

en anden figur (tror også det er Tue der har lavet den

et overview over hele salen vi spiller i

DaBossakaHånden

• Konge
  • Offline Offline
« Reply #10 on: 20 October, 2009, 18:47:45 »
Gode billeder, du gamle.  ;D
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

Honsou

• Konge
  • Offline Offline
  • Go ahead Erik, it's gonna be alright!
« Reply #11 on: 28 May, 2010, 10:58:37 »
Lidt sent får jeg også kigget. :)

Flot hær, det gør NÆSTEN man får lyst til at spille det.
What if Quixos had it right and Eisenhorn saved the Eye of Terror?
Trueborn hedder trueborn i pluralis.

Beck

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #12 on: 28 May, 2010, 12:34:02 »
Erik - Du skal være velkommen til at prøve(der spilles hver torsdag), Tony har allerede købt en russer hær.

Honsou

• Konge
  • Offline Offline
  • Go ahead Erik, it's gonna be alright!
« Reply #13 on: 31 May, 2010, 08:11:14 »
Ja, Tonny fortalte godt han var faldet i, men har jo også en rygrad som en regnorm. ;)
What if Quixos had it right and Eisenhorn saved the Eye of Terror?
Trueborn hedder trueborn i pluralis.