News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Introduktion

Started by Anaxagorax, 08 November, 2009, 17:34:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

Som traditionen foreskriver skal en sådan egocentreret smøre her jo indledes med en mere eller mindre interessant introduktion, så folk ved hvem der sidder og smører maling på sine dukker, det må jo til.

Glidebanen begyndte for mig en gang i tidernes morgen med en Reptileman fra Prince August miniatures til den svimlende sum af 10 kr i Værløse Boghandel.

Den lille øglemand fik hurtigt selskab af flere figurer efterhånden som lommepengene rullede ind (10 kr om ugen og var *mange* penge dengang kan jeg godt sige jer!) og jeg fandt snart ud af at der lå mere bag disse små ting og snart fik jeg mine ivrige barnefingre på regelbøgerne til AD&D. Derefter fulgte mange fantastiske timer med at rulle terminger med alskens antal af sider og rende rundt og tæske på monstre og redde verden sammen med vennerne.

Så en skønne dag var jeg til DRF-con og her opdagede jeg det fantastiske spil Space Hulk og gennem det Warhammer 40K og så begyndte det for alvor at tære hårdt på indtægterne.

Gennem tiderne har jeg så haft en del hære, de fleste efterhånden solgt efterhånden som de blev ubrugelige med reglerne, jeg ikke kunne holde ud at se på det frygtelige malehåndværk der var blevet udøvet mod dem eller jeg simpelthen mistede interessen for dem. Jeg har haft 3 Emperor's Children hære (den første hær jeg lavede var en sådan og nr. 4 ligger stadig og venter på at blive samlet og malet, i form af en stor mængde af de gamle og fine 2nd ed. Noise Marines), et par generelle Chaos-hære, Eldar, Imperial Guard, et par Space Marine-hære, Necrons, Harlequins, Lost and the Damned, Tyranids, Daemonhunters, Orks og Dark Eldar.

De seneste par år har jeg dog næsten ikke spillet 40k, efter at jeg opdagede det regelteknisk suverænt overlegne Warmachine og efterhånden som glæden ved 40k blev overdøvet af endeløse frugtesløse diskussioner om balance, AS og turneringsræs. Warmachine fik den gamle iver og entusiasme helt i vejret igen og den første hær jeg købte figurer til, Cryx, er stadig min favorit. Efterhånden er det dog også blevet til Cygnar, Khador og Circle Orboros og jeg ønskede virkeligt at der på et tidspunkt ville blive mulighed for at spille elverne fra Ios, så da den nye hær til Warmachine viste sig at være Retribution of Scyrah, blev næsten alt også bestilt på forhånd og den er nu støt voksende for hver pakke der ankommer i posten.

Så flyttede jeg til Norge og her er det meget småt med udviklingen og det med at prøve nye ting, mest pga. det manglende EU-medlemsskab og den dertilhørende sindssyge fortoldning på alt købt på nettet, men også her i området nogle ret så konservative nørdebutikker, som ikke er meget for at tage nye ting ind. Så hvis ingen kender til Warmachine, så må man jo få dem til det, hvilket er et igangværende projekt. Heldigvis er der nogle forbundsfæller rundt omkring i landet, så jeg håber det bliver lidt mere udbredt.

For at få tilfredsstillet nørde-abstinenserne og etablere kontakt med de indfødte har jeg så fundet 40k-spilleriet frem igen og er faktisk blevet glædeligt overrasket over de nye regler. Uden spøgelser fra fortiden i tanker om AS baseret på erfaringer fra ting, der nu ikke er de samme længere, eller ikke længere eksisterende ubalancer og med et frisk syn på spillet, så er det en stor forbedring fra tidligere. Det er stadig ikke noget nær regelteknisk velfungerende på grund af de grundlæggende fejl der findes i det reglerne for de fleste GW-spil, men det virker fint til at more sig med og balancen i de nyere codexer er bedre end de har været i mange år (med de enkelte undtagelser der altid vil være, Lash, Nob Bikers, Njal etc.), grundniveauet er skruet voldsomt op, så de gamle hære halter bagefter, men sådan vil det altid være.

Jeg solgte det meste ingen jeg rejste, men tilbage er der en Chaos-hær (Chaos har og vil altid være min favorit), som desværre blev splittet i to af det nyeste dybt tåbelige codex, der reducerede hæren til henholdsvis kedelige Space Marines med pigge på og et hurtigt tilfældigt sammenkastet og ret kedeligt daemon-codex. Men håbet er at der en dag vil komme et ordentligt codex igen og at Gavin Thorpe og Alessio Cavatore bliver sat til at vaske toiletter, hvor deres sande evner tydeligvis ligger.

Lidt eldar blev også gemt til en dag at få lavet den Iyanden-hær jeg altid har ønsket mig. Jeg fik fat på tyve Wraithguard til en overkommelig pris og da det har altid været prisen der var en bremseklods for et sådan projekt, skal det nu snart være. Med mit held kommer de i plastic så snart jeg er færdig.

Men nok ævl, det er ingen alligevel interesseret i, for i vil hellere se billeder. Som sagt er der to Chaos-hære, som der bliver malet ting til og en Iyanden-hær, der skal stables på benene. Det bliver ikke 3d-Michelangelo dog, den store entusiasme bliver gemt til WM/H-figurerne, som jeg nok får malet lidt på indimellem. Først og fremmest skal der dog laves en del 40k. Hyle med de ulve man er iblandt og alt det der.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Sadomator

Øv, jeg vil se dig male øglemanden  :-\

Rockstar

Når jeg læser din introduktion (ja jeg læste det hele  :-X) må jeg krybe i støvet for antallet af hære. selv har jeg en gammel beast hær, noget smølf og ganske få orker.

Jeg glæder mig til at se dine fremskridt mod endnu en færdig hær.

mht. malestandarden er den ganske god til at spille med.

Keep going ;)

Edit: du har ret, det andet hoved ligner mest af alt en byld med nogle huller.
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Grobut

JAAAAAAAAA!! Dejligt at se dig tilbage Jesper!

Flere dukker nu!!11!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Bare rolig der er masse på vej :)

Quote from: Sadomator on 08 November, 2009, 17:44:00
Øv, jeg vil se dig male øglemanden  :-\

Jamen han er jo allerede blevet malet for næsten 20 år siden, Jonas! Men bare for din skyld har jeg fundet ham frem for at tage et billede. Jeg har ham selvfølgelig stadig, som den blødhjertede nostalgiker jeg er.

Det er så min allerførste figur. Han er ikke i helt god stand dog, han er jo fra dengang der ikke var noget der hed undercoat, det massive blyindhold gav een hovedpine og impotens og gjorde figuren blød som smør og malingen blev påført med farveladepensler. Så alt i alt er jeg imponeret over han stadig lever og har lidt farve på sig.

Rockstar

Stavefejl i signaturen er noget rod.

Sadomator

De skulle have holdt fast i det med impotensen, det er godt til at holde folk i hobbyen og ikke skeje ud med damer og den slags...

Grobut

Quote from: Rockstar on 09 November, 2009, 00:38:19
Farveladepensler??

prøv du at dolke farve på en dukke med den :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Anaxagorax

Så har jeg fået lidt mere plads at brede mig på og forsøge at holde lidt styr på alle de forskellige ting. Den oprindelige tråd er blevet splittet efter bedste evne, men det kan jo være der stadig er lidt mærkelige usammenhængende ting rundt omkring (altså i tillæg til de mærkelige usammenhængende ting jeg generelt skriver).

Taoregorn

Fedt!

Det var også en god idé - du har jo mere end rigelig evne til at udfylde spaltepladsen!