Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
06 September, 2010, 07:21:05
Powerfist.dk
Lokale debatter
Lokalt spillemiljø ( Århus og Midtjylland )
FROB
(Moderator:
Charif
)
FROB: Ofte stillede spørgsmål (spydigt besvaret af Mads O)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: FROB: Ofte stillede spørgsmål (spydigt besvaret af Mads O) (Read 989 times)
Mads O
Huskarl
Can I interest you in a sarcastic comment?
FROB: Ofte stillede spørgsmål (spydigt besvaret af Mads O)
«
on:
09 November, 2009, 17:32:34 »
Hermed en uopfordret liste over hyppigt (og i noget højere grad: aldrig) stillede spørgsmål omkring aktiviteterne i og omkring FROB, med tilhørende svar. Alle svar bør tages med et glimt i øjet. Opklarende spørgsmål og svar samt kommentarer modtages gerne.
Her er listen indtil videre:
Jeg er ikke medlem af FROB. Må jeg gerne komme forbi for at tage et kig?
Jada! Vi er altid glade for at se nye ansigter. Så du er mere end velkommen til at slå et smut forbi hvis du er i nærheden, eller til at komme og kigge på en fast spilleaften.
Jeg har set her på boardet at der er én der leder efter en modstander til et spil i FROB's lokaler. Jeg vil gerne tage imod udfordringen, men jeg er ikke medlem. Må jeg gerne svare i tråden?
Ja, det kan du tro du må!
Det er mig en ganske utænkelig situation at et medlem pure skulle nægte at spille mod en person der ikke er medlem. Vi vil jo alle sammen bare gerne have lov til at skubbe rundt med nogle figurer og slå nogle terninger
.
Jeg er ikke medlem af FROB. Må jeg komme forbi og tage et spil?
Selvfølgelig må du da det! Du er også mere end velkommen til at lave en tråd på forummet og spørge om nogen gider at komme ned for at spille mod dig.
Jeg overvejer at melde mig ind i FROB og har været nede for at spille/lure lidt på lokalerne en enkelt gang, men er endnu ikke helt sikker på at jeg vil melde mig ind. Skal jeg melde mig ind hvis jeg gerne vil komme igen en anden gang?
Nej, det er bestemt ikke nødvendigt. Du kan sagtens komme et stykke tid uden at være medlem. Hvis du derefter beslutter dig for at du gerne fortsat vil have muligheden for at bruge lokalerne, jamen, så er det jo lige noget for dig at få meldt dig ind!
Jeg har tidligere været medlem af FROB. Gælder prøveperioden også mig?
Nej, det gør den ikke. Hvis du tidligere har været medlem, men har meldt dig ud, så er det som udgangspunkt kun muligt at deltage i åbne arrangementer eller i FROB's miniturneringer.
Jeg kender en i FROB. Han har en nøgle, og vi kan bare spille når han/hun har lyst. Behøver jeg at melde mig ind?
Ja, det bør du. Hvis du bruger lokalerne, så er du jo sådan set ”bruger af lokalerne”, og bør derfor bidrage på lige fod med alle os andre.
Jamen, der er jo ikke nogen der kan se at jeg har været der! Vi siger det ikke til nogen, og det kan ikke opdages uden brug af ulovlige forhørsteknikker! Behøver jeg virkelig?
Tjaeh, når nu du siger det. Vi kan ikke vide hvem der kommer i lokalerne. Og der er ikke nogen der bliver krydsforhørt om hvorvidt de er medlemmer når de er i lokalerne. Men hvis du er flittig bruger af lokalerne, men nægter at være med at dele udgifterne, så må du jo have det siddende på din samvittighed at du faktisk nasser på de faktisk er medlemmers gode vilje.
Jeg er ikke medlem, men lader som om at jeg er det på spilleaftnerne. Er det noget der kan blive opdaget?
Grundlæggende: Se ovenfor.
Derudover, så har vi en medlemsliste til at ligge. Så, ja, det kan sikkert lade sig gøre at være med uden at bidrage i et godt stykke tid. Men når først det bliver opdaget, jamen så er grundlaget for et fortsat godt forhold til de øvrige betalende medlemmer, og dermed fortsat mulighed for aktivitet i foreningen, jo lidt faldet væk.
Hvad er det lige jeg får ud af at være medlem af FROB, som jeg ikke kan få ud af at møde op til spilleaften hos min lokale figurpusher?
Blandt meget andet, så har du som medlem af FROB mulighed for at erhverve dig en nøgle til lokalerne. Som det som regel gør sig gældende for nøgler, så gør en sådan dig i stand til at låse dørene til lokalerne op, uanset tidspunkt på dagen. Af dette følger så, at du med en nøgle har mulighed for at komme lige når lysten skulle gribe dig. Og kan du finde en ligesindet på det tidspunkt af døgnet hvor du har lyst til at få spillet noget figurspil, jamen, så er der jo intet der står i vejen for at det så kan lade sig gøre!
Jeg synes 400 kroner i kvartalet er helt vildt pebret når jeg kun kan komme 2 gange om måneden. Kan jeg ikke få rabat når jeg alligevel ikke er der?
Nej, det kan du ikke. Alle medlemmer bidrager til at betale de faste udgifter i lokalerne, og har derfor mulighed for at udnytte lokalerne lige så tosset de vil. Hvor meget eller hvor lidt de enkelte medlemmer vælger at udnytte denne enestående mulighed er så op til den enkelte.
Jeg synes at kontingentet i FROB er alt alt for højt. Hvorfor skal det være så dyrt? Og hvem putter alle de mange penge i lommen?
1) Det er faktisk slet ikke særlig dyrt at være medlem i FROB. For det samme beløb det koster at være medlem i FROB om måneden kan man købe f.eks a) en biografbillet og en is, b) 3 pakker smøger eller c) en jævnt kedelig tur med vennerne i det århusianske natteliv.
Så set i forhold til typiske poster i en figurspillers budget, som man uden at kny smider sine penge efter, så kan det beskedne beløb ikke siget at have en voldsom størrelse.
2) Grunden til at det koster det det gør er, at kontingentet fra medlemmer skal dække de faste udgifter. Kontingentet er fastsat så dette er muligt. Et eventuelt overskud herfra overføres til foreningens kapital som en slags ”buffer” i tilfælde af faldende medlemstal.
Jeg synes FROB er et totalt fedt sted. Men jeg har ikke mulighed for at komme i lokalerne særlig tit. Kan jeg ikke bare betale lidt hver gang jeg er der, og på den måde undgå at skulle melde mig ind i foreningen?
Ja og nej. Det er ikke muligt at dukke op regelmæssigt til spilleaftnerne og lægge en skilling for hver gang man er der. Og pt. er der heller ingen planer om at dette vil blive muligt. Dette af både principielle og administrative årsager.
Men du er mere end velkommen til at komme til de miniturneringer der bliver afholdt i lokalerne. Her vil medlemmer af foreningen kunne dukke op kvit og frit, mens udefrakommende der har lyst til at være med vil blive afkrævet et mindre beløb.
IRL: Mads Ole Gaardsted, medlem af
FROB
.
Tjek min Beastmen blog lige her:
klik på mig!
Mads O
Huskarl
Re: FROB: Ofte stillede spørgsmål (spydigt besvaret af Mads O)
«
Reply #1 on:
09 November, 2009, 17:38:05 »
Og her er så del 2:
Hvem er det lige FROB er?
Hvis du er medlem af FROB, så er det DIG der er FROB. FROB er ikke en eller anden abstrakt størrelse selvom det i daglig tale kan tolkes sådan. FROB er en forening af en række individer med samme interessefelt, der har slået sig sammen om at betale lejen af de lokaler vi i øjeblikket har til huse i. Dette giver alle medlemmer mulighed for at anskaffe sig en nøgle til lokalerne, og dermed mulighed for at kunne benytte lokalerne stort set som man ønsker.
Jeg kan ikke forstå forskellen på hvad en forening og en klub er. Kan du ikke lige forklare det så jeg kan forstå det?
Jo, det kan jeg da godt lige forsøge at gøre!
.
FROB er en som sagt en forening og ikke en klub. Og forskellen på de to er ikke kun semantisk.
Da FROB er en forening, så er det en samling af mennesker med samme interesser. Hvor en klub typisk vil være ledet af en klubleder eller lignende, der sørger for aktivitet og for at bestyre den daglige drift, så er FROB som forening blot en mulighed for medlemmerne for at have et sted hvor vi kan udøve vores hobby med andre ligesindede uden at skulle døje med at finde plads til at opbevare plader, terræn og lignende i vores egne små hjem.
Den afgørende forskel ligger altså i hvordan aktiviteterne styres. Hvor en klub har organiseret aktivitet, og lidt groft sagt har ”aktive og passive” deltagere og en form for ”topstyring”, så er det medlemmerne i FROBs eget ansvar og priviligie helt selv at står for hvad man have til at foregå i lokalerne.
Hvem bestemmer i FROB?
Det er der ikke rigtig nogen der gør. FROB er baseret på tiltag der i større eller mindre grad føres ud i livet af de der mener at det pågældende tiltag er nødvendige. Men der er ikke nogen ”højere instans” der i sidste ende skal bedømme om netop din idé skal realiseres. Så hvis der kan opnås nogenlunde enighed om at føre noget ud i verden (og dette ”noget” ikke griber ind i andres planer), så er det egentlig mandat nok til at sætte det pågældende projekt i verden.
Jamen, hvad så med formanden? Er det ikke ham der bestemmer alting?
Nej, det er det ikke. Formandens rolle er strengt taget kun administrativ (lidt groft sagt). Det er hverkens formandens pligt eller asnvar at tage beslutninger omkring den daglige drift af foreningen. Det er derfor på ingen måde nødvendigt eller hensigtsmæssigt at inddrage formanden, andet end i dennes egenskab af også at være medlem af foreningen.
Jeg har en idé/forslag til forbedringer i FROB. Hvem skal jeg sige det til for at det kommer til at ske?
I første omgang er det selvfølgelig en god idé at drøfte det med andre medlemmer der også kunne tænkes at have en interesse i det du påtænker. Men som nævnt ovenfor, så er der ikke nogen der har endelig vetoret eller behøver at sige god for forslag.
Jeg er medlem af FROB. Jeg spiller kun (indsæt navn på spil). Bliver der lavet noget så jeg kan komme ned og spille (indsæt navn på spil)?
Nej, det gør der ikke. Hvis ikke du synes at der er nok aktivitet i det spil DU foretrækker at spille, så er det DIG der skal gøre en indsats for at få noget til at ske.
Jeg vil gerne finde en modstander, men jeg kan ikke se nogen der leder efter en modstander. Hvad gør jeg?
Jamen, så er det jo bare om at få lavet en tråd hvor du skriver hvad, hvornår og hvordan du godt kunne tænke dig at spille. Og så er det bare om at vente til at der er en der bider på krogen!
Jeg er ikke sikker på at jeg tør lave en tråd på det farlige forum. Hvad gør jeg så?
I dette tilfælde kan det på det kraftigste anbefales at tørre øjnene, tage sig i skridtet og mande sig lidt op. Folkens, det er ikke sjælen der blottes ved at spørge om ikke der er nogen der vil være med til at lege med dukker på en hverdagsaften (om end det taget ud af kontekst meget kunne lyde sådan
!).
Med andre ord, ja, så er det som beskrevet medlemmernes eget ansvar at få udnyttet medlemskabet til fulde.
Jeg synes det er fedt at spille episke scenarier på borde med flot terræn og i godt selskab. Er det i orden at jeg ødelægger illusionen og spilglæden ved konsekvent at stille umalede modeller, uden at gøre en indsats for gøre noget ved det?
I FROB spiller vi med malede hære.
Dette er det ideal det kunne være fantastisk at kunne efterleve. I realiteten er det jo dog sådan at der jo ofte kommer nyt legetøj. Og man vil jo gerne lege med sit nye legetøj
.
Desuden, så vil man jo aldrig nogensinde få spillet med noget som helst, hvis man partout skulle have malet det først.
Så, som hovedregel, så ser vi helst at man stiller malede hære.
Det er dog ikke noget der er noget decideret krav om, og der vil ikke være sanktioner overfor folk der stiller umalede hære.
Så, hvis man skal udstikke en generel retningslinie, så må det være, at det er helt fint at stille med umalede modeller i en hær hvor resten af modellerne ellers er malede. Men decideret hele hære, hvor ingen af modellerne er forsøgt bemalede er ikke noget ønsker at se, hvis det er tydeligt at der ikke gøres en indsats for at få det malet.
Er ovenstående ikke en elitær og ekstremt subjektiv måde at forstå hvad indholdet af figurspilshobbyen er? Det kan vel kun være udtryk hvad forfatteren af denne FAQs personlige holdning er? Og har jeg ikke lov til at være decideret uenig i det det står her, og dermed mene at alle dele af hobbyen må kunne anskues seperat, og at enhver har ret til gøre med deres egne modeller hvad de har lyst til, uanset hvad andre måtte mene?
Jo
Så, med andre ord: hvis jeg lige har anskaffet mig en splinterny hær, som jeg bare brænder efter at prøve at spille med, hvis jeg har et principielt standpunkt imod malekrav, eller er ny i hobbyen, og har ikke helt fået styr på det der med at ramme en figur med en pensel uden at ødelægge begge dele, så er jeg også velkommen i FROB?
Ja
Jeg er en rigtig bisse, der ikke kan finde ud af at spille med fair hære, og kun spiller for at vinde. Jeg er desuden komplet ligeglad med om min modstander har det sjovt, bare jeg vinder. Er FROB lige det sted jeg længe har ledt efter?
Nej, det er det ikke. Vi spiller alle for at have det sjovt. For de fleste os gælder det at vi er travle mennesker der har måttet finde tid i en travl hverdag til en aften i figurspillets tegn. Så den tid vi bruger på figurspil skal også kunne nydes så meget som muligt, og skal nødig ødelægges af at rende ind i en hær/modstander der ødelægger spiloplevelsen.
Vi har ikke nogen interne regler om at bruge army selection systemer, dog, medmindre det er aftalt på forhånd med henblik på at få testet en hær til en forestående turnering.
Så med mindre andet er aftalt, så spiller vi for at hygge os. Så når du har fundet den perfekte kombination af modeller/magic items/wargear der bare ikke KAN tabe, så gå lige to skridt tilbage og se din hær udefra og vurdér om det er så godt at du ikke selv ville synes det var sjovt at spille mod, eller om der bare aldrig kan blive et spil ud af det.
Spillerne er FROB er alle ganske habile i deres respektive spilsystemer, og vi ved alle hvad der er noget rigtigt nas, og hvad der ikke er sjovt at spille med/mod. Så det plejer ikke at være noget problem blot at lade være med at tage alt det triste med, og så bare lave noget der faktisk giver interessante og sjove spil istedet.
Dette punkt falder dog 100% væk hvis det på forhånd er aftalt mellem spillerne at der skal spilles til grænsen, igen typisk ved spiltest af turneringshære. Her er alle gustne tricks tilladt!
Kommentarer, ændringsforslag og flere spørgsmål og svar modtages gerne.
Mads O.
P.S: Disse svar er ikke at opfatte som foreningens officielle standpunkt, men er i høj grad udtryk for forfatterens egne holdninger.
FROB
.
klik på mig!
Charif
Moderator
Konge
I will be back (on 4+) Medlem af Frob
«
Reply #2 on:
09 November, 2009, 19:05:58 »
Synes måske du skulle fremhæve en lille smule:
Er ovenstående ikke en elitær og ekstremt subjektiv måde at forstå hvad indholdet af figurspilshobbyen er? Det kan vel kun være udtryk hvad forfatteren af denne FAQs personlige holdning er? Og har jeg ikke lov til at være decideret uenig i det det står her, og dermed mene at alle dele af hobbyen må kunne anskues seperat, og at enhver har ret til gøre med deres egne modeller hvad de har lyst til, uanset hvad andre måtte mene?
Jo
Så, med andre ord: hvis jeg lige har anskaffet mig en splinterny hær, som jeg bare brænder efter at prøve at spille med, hvis jeg har et principielt standpunkt imod malekrav, eller er ny i hobbyen, og har ikke helt fået styr på det der med at ramme en figur med en pensel uden at ødelægge begge dele, så er jeg også velkommen i FROB?
Ja
Her tænker jeg på svarene, som jeg synes drukner i teksten over dem.
Men ellers et par gode indlæg, der nu er låst i toppen.
Det skal måske også lige sige vi lever udelukkende på vores kontingenter, hvilket ikke kan gøres nok klart, og pris på medlemsskab falder hvis man er under 25 og 18, samt bor over 40km væk. Priserne kan ses her:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32521.0
Charif
«
Last Edit: 09 November, 2009, 19:07:45 by Charif
»
Medlem af
Frob
Forum
her
Fah Uhl
Huskarl
Flatulent death awaits us all !!
«
Reply #3 on:
09 November, 2009, 20:41:10 »
Jeg er dybt skuffet over denne tråd! Jeg havde forventet en
meget
højere grad af spydighed fra dig Mads!
Michael Falkesgaard - uerfaren og uintilligent. Århus
Yossarian LIVES!
Taoregorn
Konge
Powerfist's svar på Thorin Egeskjold...
«
Reply #4 on:
09 November, 2009, 23:53:36 »
HAHAHA! LOL!
Hvis du kan lide figurspil, hygge, øl og kage så kom til Figurspilstræffet Horisont II og se årets flotteste figurspilsarrangement på dansk grund.
http://www.horisontesbjerg.dk
Tidligere kendt som Thorbjørn Nielsen
Stephan
Høvding
Stolte AGF i Hvid og Blå!!!
«
Reply #5 on:
10 November, 2009, 01:07:51 »
Faktisk enig med Michael her
, dette er langt under din standard!
good Trader:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=22409.0
Quote from: Simon Darre on 11 August, 2009, 18:40:36
5th ed. byder faktisk på flere taktiske muligheder end man lige tror
Mads O
Huskarl
«
Reply #6 on:
10 November, 2009, 22:29:36 »
Ja, jeg beklager på ingen måde at det ikke lever op til de spydighedskrav der åbenbart stilles til en moderne kyniker nu om dage. De krav synes jeg ikke at jeg har hverken behov eller motivtion til at skulle efterleve.
Til gengæld er det væsentlig mere informativt end mine indlæg ellers plejer at være, hvilket i sig selv burde lovprises højere end jeg synes er tilfældet.
Men hvis de herrer mener at der er så meget plads til forbedring, jamen, så er der vel intet i vejen for selv at lette røven og få kradset noget ned.
@ Charif: Ja, det jeg skriver er intet mindre end genialt formuleret i en stilistik der i sig selv bærer en glimrende kontrast og finurlighed der sjældent ses i det danske sprog. Den komiske værdi forsvinder dog en del hvis jeg skal forklare hvorfor det er genialt. Men her er ikke desto mindre en kort forklaring:
Det geniale i det jeg skriver ligger i den skarpe kontrast mellem det spidsfindige, uddybende og ganske specifikke der bliver spurgt om, nemlig det elitære, højrøvede og ganske arrogante, og så det korte, affejende svar, der på elegant vis bekræfter at det netop er tilfældet at det er en arrogant, elitær og snæversynet måde at anskue hobbyen, og på samme tid også viser den manglende evne og lyst til at overveje og sætte sig ind i andres synspunkter desangående.
Mads O
P.S: Var det spydigt nok?
FROB
.
klik på mig!
Charif
Moderator
Konge
I will be back (on 4+) Medlem af Frob
«
Reply #7 on:
11 November, 2009, 12:39:59 »
Ja, nu begynder spydigheden at ligne det vi forventede, og jeg er udmærket klar over tanken bag det.
Og det er nu et par flotte indlæg, der er informative.
Charif
Medlem af
Frob
Forum
her
Nixon
Høvding
«
Reply #8 on:
12 November, 2009, 12:52:21 »
Smukt arbejde Mads, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg er 100% bag dig her.
/Nicolai
"you can check out any time you want but you can never leave"
Nicolai
Sean
Huskarl
Suttemusenes konge!
«
Reply #9 on:
12 November, 2009, 16:34:43 »
Quote from: Nicolai on 12 November, 2009, 12:52:21
Jeg er 100% bag dig her.
/Nicolai
>Insert crushing joke concerning your personal hygiene and looks<
Ivan
Klog, ældgammel, modbydelig vismand
Konge
Nu med Fortress Monestary!
«
Reply #10 on:
12 November, 2009, 19:18:33 »
Vi kunne godt diskuttere en eller anden slags EP prospekt status for FROB hvis I holder den her stil ved lige
Chapter Master
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride
Ney
Træl
«
Reply #11 on:
17 August, 2010, 13:35:36 »
Nu har det naget mig snart en hel uge, så jeg er nødt til at spørge.
Hvad står FROB for?
Hesse
Huskarl
[œbɔmə 'nɛjʃn]
«
Reply #12 on:
17 August, 2010, 13:38:47 »
Foreningen for Figur-, ROlle- og Brætspil i Århus.
Det er da logisk?!
Michael Hesselberg
http://www.mein.dk
"Det er jo et ubestrideligt faktum at den stinkende abort, der er hele Legion-hæren, er grimmere end arvesynden." – Anaxagorax
Choker
Konge
Sneaks - my thing
«
Reply #13 on:
17 August, 2010, 15:55:56 »
Quote from: Hesse on 17 August, 2010, 13:38:47
Foreningen for Figur-, ROlle- og Brætspil i Århus.
Det er da logisk?!
Det er ikke "foreningen for Figur, Rolle Og Brætspil?
Det ville lyde lidt mærkeligt med "jeg er medlem i foreningen 'Foreningen for blabla"
Quote from: Sean on 05 July, 2010, 15:12:12
Arhhhh..... Der må Jeg respektfuldt sige dig imod, sex, der ikke resulterer i afkom, er klart nr. 1 på min liste!
Dinesen
Træl
«
Reply #14 on:
17 August, 2010, 17:51:52 »
Og her er versionen uden ordkløveri: "Figur-, ROlle- og Brætspil". Og hvis nogen er i tvivl om byen, så er dette Århus.
Altid noget det ikke er byen det er galt med. Det kunne give en masse arbejde med at flytte subfora til at subfora... ak ak den ville ikke havde været god.
Menoth, Circle, Lizardmen & Eldar - Min blog Min blog
http://beardy.dk
.
Pages:
[
1
]
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
Generel debat
=> Generel debat
=> Historier og kunst
===> Heimdell Harlequins
=> Ranglisten
=> Uden for kategori
Maledebatten
=> Maledebat
===> Projekt "Mal en handske"
===> The Golden ZkoTTe
===> Maleudfordringen
=> Maleblogs
===> Anax's nørderi
===> Jones' Cauldron of Blogs
===> Laminas maleblog
===> A Tale of Two Gamers + zKoTTe
===> Mindre maleblogs
Warhammer Fantasy
=> Warhammer Fantasy veterandebat
===> Q&A board
=> Warhammer Fantasy debat
===> Special characters
=====> Generel debat om special characters
=====> Beasts of Chaos
=====> Bretonnia
=====> Chaos Dwarfs
=====> Daemons of Chaos
=====> Dark Elves
=====> Dogs of War
=====> Dwarfs
=====> Empire
=====> High Elves
=====> Lizardmen
=====> Ogre Kingdoms
=====> Orcs 'n' Goblins
=====> Skaven
=====> Tomb Kings
=====> Vampire Counts
=====> Warriors of Chaos
=====> Wood Elves
=> Warhammer Fantasy hærlister
=> Warhammerblogs
===> Belerophons Warhammerblog
===> El Reys Warhammerblog
===> Mosegaards Warhammer- og maleblog
===> Mork´s grønne stue!
===> Norx' dværgeblog
===> Mindre blogs
Warhammer 40K
=> Warhammer 40.000
=> 40K begynder debat
=> 40K hærlister
=> WH40K blogs
===> Mindre blogs
===> 4A
===> A tale of two gamers
===> Beastie Orks
===> Best served cold
===> BigMek's Mekshop
===> Bjarkans figurblog
===> Blog for the Blog God
===> Clash of Chaos
=====> All is Dust
=====> Drinkers of Blood
=====> Ministorum Legitiums Spiritus
=====> Apostatens Krøniker
===> De Otte Spilleres Krønike
===> Den våde War-høne
===> Doktorens Blog
===> End of All
===> Eriks Renegades of Vraks
===> Eschelunds Kreative projekter
===> Excelxors Eldar blog
===> Exorcistens dagbog
===> Flashgit's MegablOrk
===> Hjarls Saga
===> Hoppes 40K blog
===> JP's figur & terræn blog
===> Knudsens dukkepjat
===> Leahcim's kreativiteter
===> Nicolai's Death Korps of Krieg Blog
===> Rogue Traders Spille og male blog
===> Odense Bangers
===> Tale of one gamer
===> The Black Projects of Bree'Oh
===> Vigholdts Finest
=====> Battle reps
===> Westborg's 40K
===> Zombiens hjørne
Warmachine
=> Warmachine & Hordes - Spillet
=> Warmachine & Hordes info
=> Warmachine & Hordes blogs
===> Mindre blogs
Andre figurspil
=> Andre figurspil
=> Flames of War
=> Epic
=> Andre spil blogs
===> Amokfigur
===> Laboratorium: Adgang på eget ansvar
===> Terninger og Tinsoldater
===> ThunderDome
===> Victorian Sci-Fi
===> Mindre Blogs
Turneringer
=> Turneringsdebat
=> Horisont Esbjerg 2010
=> Nifcon 14
=> Giant Fanatic 13
===> Warhammer Fantasy Battle
===> Warhammer 40.000
===> Flames of War
===> Blood Bowl
===> Epic: Armageddon
=> Summer of War - 8th edition
=> Randers Figurspilfestival
=> ETC kvalifikationsturneringer
=> European Team Championship
=> National Warhammer liga 2010 (NWL)
===> Ligaen generelt
===> Liga: Aalborg
===> Liga: Århus
===> Liga: København
===> Liga: Ballerup
===> Liga: Midtjylland
===> Liga: Horsens
===> Liga: Ringsted
===> Liga: Holbæk
===> National Warhammer Liga 09 (NWL)
=====> Ligaen generelt
=====> Liga: Aalborg
=====> Liga: Århus
=====> Liga: København
=====> Liga: Midtjylland
=====> Liga: Grenå
=====> Liga: Viborg
=====> Liga: Horsens
Privat handel
=> Salg
===> PF Traders
===> Player1s salgsboard
=====> Fantasy
=====> 40.000
=====> Lord of the Rings
=====> Specialist Games
=====> Spil, bøger og blade
=====> Figurer fra andre spilsystemer
===> El Reys brugte figur salg
=====> Fantasy
=====> 40.000
=====> Andre spil
=> Køb
Butiks handel
=> Butiks Board
===> REGLER FOR BUTIKS BOARDET
=> Asgaard Games
=> Spilrabatten.dk
=> Faraos Cigarer
===> Gamle Events
===> Faraos Tilbud og Nyheder
=> Frontline Hobby
=> Dragons Lair
Lokale debatter
=> Lokalt spillemiljø ( Aalborg og Nordjylland )
===> 40K kampagne board.
===> Necromunda kampagne
=> Lokalt spillemiljø ( Århus og Midtjylland )
===> Initiativet
===> FROB
=====> Warhammer Fantasy Battle
=> Lokalt spillemiljø ( København og Sjælland )
===> Emperor's Pride
=====> Warhammer 40.000 i Emperor's Pride
=====> Warhammer Fantasy i Emperor's Pride
=====> Necromunda i Emperor's Pride
=====> Epic Emperor's Pride
=====> Emperor's Pride Warmachine / Hordes
=========> Emperor's Chosen X
=========> Emperor's Chosen IX & DM i Warmachine
=========> Emperors Chosen VIII
=========> Emperors Chosen VII
=========> EC: VI
=========> Emperors Chosen V
=========> Emperors Chosen IV - 28/1
===> Snake Eyes
===> 2MD Lyngby
=====> Warhammer Fantasy
=====> Warhammer 40.000 og Flames of War
=====> Blood Bowl
===> Copenhagen BloodBowl Association
===> TRC - Taastrup
=> Lokalt spillemiljø ( Viborg og omegn )
=> Lokalt spillemiljø ( Odense og Fyn )
=> Lokalt spillemiljø ( Sydjylland )
===> WarZone Horsens
===> Underhive Primus, Sub-sector Kolding
Moderatorboard
=====> EWT10
Arkiv - skriv ingen nye indlæg her
=> Gamle blogs
===> Maleblogs
===> Warhammerblogs
=====> kOOn's corner
=====> Kranier til Khornes Hjørnesofa!
=====> Lynx's warhammer blog
=====> PeterK's Warhammerblog
=====> TrueRonins Warhammerblog
===> 40kblogs
=====> Cannonfodders kanonføde
=====> Gils Dark Angels hær
=====> GREEN FOR DA WIN!!!
=====> Søren Knudsens spille, male, samle og whine blog
=====> Tale of two gamers
=====> +++THE SIEGE OF MARDUK HIVE+++
=======> Chaos secret bunker
=======> Imperial secret bunker
=====> Wolves of Russ
===> Andre blogs
=====> Bæster og Robotter
=====> Crimson Galaxies
=======> MoD2070
=======> Diverse spil
=====> For the Motherland
=====> Peder Nas
=====> The Laden Galleon
=> Gamle turneringer
===> 2010
=====> A Fistful of Dice 2010
=======> Warhammer 40.000
=======> Warhammer Fantasy
=====> ETC warm up
=====> Battle Rage Ballerup 10
=====> Brand(e) Tournament 10
=====> Anything Almost Goes II
===> 2009
=====> Horisont
=====> Dirty League
=====> Lethian VIII
=======> Hold Hvid
=======> Hold Blå
=======> Hold Grøn
=======> Hold Sort
=======> Hold Rød
=====> Slaget på Heden 2009
=====> Nifcon 13
=====> Giant Fanatic
=====> Summer of War 2009
=====> Arena Winter Challenge
=====> KrigsCon
=====> A Fistfull of Dice
=====> Battle Rage Ballerup 09
=====> Esbjerg War Tournamant 09
=====> Østerskov Åben
=====> Brand(e) Tournament 09
=====> Anything (almost) goes
===> 2008
=====> Bennys Hygge kampagne 2
=====> KrigsCon
=====> Giant Fanatic 11
=====> Summer of War II
=====> Empires at War 2008
=====> SommerCon 2008
=====> ComeQuest 08
=======> WHFB
=======> WH40K
=======> FOW
=======> WM/H
=====> Storm! 08
=====> Ironhalo
=====> Kingdoms at War 2008
=====> Krigscon
=====> 2MD Open 2008
=====> BattleRage Ballerup 2008
=====> Bennys 40K hyggeturnering
=====> Brand(e) Tournament 08
===> 2007
=====> Giant Fanatic X
=======> Warhammer Fantasy
=======> Warhammer 40K
=====> Nifcon 10
=====> ComeQuest XI Viborg
=======> CQ 40K Smiley System
=======> CQ WHFB Smilie Restrictions (WSR)
=======> Holdturneringen
=====> Dragon Wars 2007
=====> Kingdoms at War 2007
=====> Battle rage Ballerup
=====> Storm! figurspilsturnering 7-8. april Aalborg
===> 2006
=====> NIFCON
=====> NWL
=> Andet
===> Powerfist.dk fylder 5 år
===> Warhammer Online
1 Hour