News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Mit AS

Started by Septimus, 15 November, 2009, 18:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Nu hvor alle og enhver er igang med at lave 278 versioner af deres egne AS systemer, så vil jeg også være med!

Det her er version 1.027 af mit system, som jeg efter lang tids grublen over hvilke ting, der er farlige for lige præcis mine yndlings hære og units, har døbt NAS.

NAS står for No Army Selection, som blot følger 5e regelbogen og gældende dexer.

Den er spiltestet den ganske verden over, og jeg har endda fået GW's Development Team med på vognen, de er meget begejstrede for systemet skulle jeg hilse at sige (jeg har netop talt med Phil Kelly, han er en vældig flinker fyr).

:)
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Belial

Hvilken fantastisk indsigt og revsende humor. Hvorfor er jeg ikke selv kommet på det.

MVH

Belial

PS: Synes hellere du skulle kalde det SSP (sten, saks, papir). ;)

Bjarkan

Selv har jeg en lille variant, det gælder her om at finde 2 regler som ikke passer sammen, så vælger jeg den regel som passer mig bedst og forsøger nu at overbevise alle om at jeg har ret, og hvis de så henviser til alt mulig nas som feks faq´s så bliver jeg bare påståelig og hvis jeg virkelig er ved at tabe, så trumfer jeg med et "vi afgør det på 4+"

GW mangler en person med med over gennemsnits IQ som kan hjælpe dem med at skrive regler så alle rent faktisk kan forstå dem, og de ikke kolliderer med deres andre regler, jeg har selv overvejet jobbet,men de vil ikke betale det somjeg koster....

Jeppe Sejer

Quote from: Septimus on 15 November, 2009, 18:00:34
NAS står for No Army Selection, som blot følger 5e regelbogen og gældende dexer.

Så jeg skal altså læse hele regelbogen OG alle dexer for at få en ordentlig forståelse af dit AS. Jeg ved sku ikke. Det tror jeg er en ommer. Alt for omfattende.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Excommunicate

Mit AS system kommer nok til at hedde noget alla "FAS" - Fantasy Army Selection. Det giver måske ikke så meget mening i 40k... men alligevel. Man må kun have 9 powerdice ingen double skydende rare og kun 1 drage. Men ellers giver man den bare gas.

Tror det funker fint :)

.......

Simon

Kaltenberg

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Jeppe Sejer

Jeg er jo blevet stor fan af booster systemet. Så jeg tænker på systemet ACO, forkortelse af "Aaarr Come On."

Systemet går ud på, at man har ca 1 milliard ACO boostere. Hver gang nogen så synes du er ostet i din hærsammensætning eller spilmåde, så må du bruge en booster, sige "Aaarr come on." og så skal modparten lige slå koldt vandt i blodet og måske sige "ja ok så."

Jeg arbejder stadig lidt på hvad modparten egentlig skal sige og om jeg skal inddrage "Ej, fuck dig." boostere. Det er et WIP.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Septimus

ARGH!

En updated version af NAS er nu påkrævet!!!

Dette er nu version 1.028...

Efter grundig overvejelse af diverse input og forslag, er jeg nu kommet frem til at man kan bruge en booster på enten 1 sten (dog kun en lille sten), 1 saks eller endda et stykke papir (men ikke A4, der sætter vi grænsen, det ville kræve hele 2 boostere!).

Dette forudsætter naturligvis at modstanderen ikke har brugt sin "Aarrr come on" booster.

Medmindre, man selv har en "ej, fuck dig" booster.

@Simon: husk nu at du kun må tage en drage, i henhold til §15.2 i kategori -2: forudsat at du bruger både 1 sten, og 1 papir booster - og modstanderen ikke har flere "ej, fuck dig" boostere til overs.

:)

PS: endnu en booster ser dagens lys "vi afgør det på 4+" boosteren, også kaldet Troels-boosteren  :D

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Caruncula

Kære medsøstre (= alle andre Eldar spillere og lignende tudehoveder).

Vi må stå sammen i denne svære tid hvor alle andre nerfer vores spids-ører bare fordi de siger vi lugter af ost... Vi spiller jo med "The Dying Race", hvilket jeg synes burde give os lidt kredit. Derfor lancerer jeg nu det nye AS system EAS (Eldar Army Selection).

Det går i al sin enkelthed ud på at alle Eldarspillere kan benytte sig af diverse boosts som deres hær på diverse måder kan drage fordel af. Det er derfor et boostersystem nærmere end et restriktionssystem.

Indtil videre kan man benytte sig af diverse boosters (input til yderligere finpudsning af systemet er naturligvis velkomne)...

Boosters:

1.84: Holo-field koster nu kun 5 points pr. vehicle. Alle vehicles har adgang til denne lille undseelige upgrade for den nette sum af "Jamen, jeg er jo en pige, ergo er det ok" boosteren.

1.74: Holo-field kan nu også købes til infanteri for 1 point pr. mand for "ACO" boosteren.

2.57: Hele hæren kan få veil of tears for størrelse "A1" papir boosteren (ja, det er en smule dyrt, jeg overvejer at modificere den lidt).

3.57: Wraithlords får dobbelt op på antal wounds og 3++ save for "Fååårck dig" booosteren som kan købes når man bryder FOC og tager 4 Heavy choices med.

Systemet er ikke så udviklet endnu, men vil naturligvis blive opdateret løbende.

Fortsættelse følger...
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Septimus

Jeg vil bare lige sige at jeg synes, der snart må sættes en stopper for den hetz, der er på Eldrad.

Så derfor er endnu en updatering påkrævet af NAS.

Vi spiller nu med version 1.029, hvor Eldrad boosteren er indført - og hvorfor skal han holdes ude i kulden af alle de andre farseers? Ja, jeg spørger bare ikk'. Altså hallååå, når de ANDRE farseers kan sætte sig op på en sej jetbike og sige vroom vroom lyde, så kan Eldrad vel også.

Ergo: Eldrad boosteren inkluderer hermed også en jetbike, fair skal være fair (dog skal man lige have in mente at der er et mindre drawback ved Eldrad boosteren - og det er at man er påkrævet at tale som en lille pige under hele spillet).

Ablabab

Så indfører jeg verdens mest restriktive AS:

ISO - Ingen Spil Overhovedet.

Den eneste regel er, at du ikke må have nogen choices med (Ja, den overruler krav til FOC).
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Honsou

Inde under EAS skal man huske at Renegade custom rifles har gets hot reglen (dog skal man rulle en 1'er for at de kradser af efterfølgende, for SÅ varme bliver de heller ikke.)

Til gengæld er alle 6'ere på to wound AP 1 og wounder altid og ignorerer cover og inv saves. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nicolai Nygaard

Quote from: Belial on 15 November, 2009, 18:18:56

Som en trofast sten spiller, vil jeg gerne påpege hvor tydeligt dette system favorisere papir. Hvis dette ikke ændre sig vil ingen spille sten.

Saks er dog fin.
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

rubber

Quote from: Simon Darre on 15 November, 2009, 19:54:41
Mit AS system kommer nok til at hedde noget alla "FAS" - Fantasy Army Selection. Det giver måske ikke så meget mening i 40k... men alligevel. Man må kun have 9 powerdice ingen double skydende rare og kun 1 drage. Men ellers giver man den bare gas.

Tror det funker fint :)
.......
Simon

Typisk at nerfe alle de hære man ikke selv spiller. Hvor er det et sølle forslag. 

Mvh.

Septimus

Quote from: Honsou on 16 November, 2009, 09:19:26
Til gengæld er alle 6'ere på to wound AP 1 og wounder altid og ignorerer cover og inv saves. :)

Honsou ryger i slemme enheder sammen med renegades!  ;D

Ablabab

Quote from: Nicolai Nygaard on 16 November, 2009, 19:16:24
Quote from: Belial on 15 November, 2009, 18:18:56

Som en trofast sten spiller, vil jeg gerne påpege hvor tydeligt dette system favorisere papir. Hvis dette ikke ændre sig vil ingen spille sten.

Saks er dog fin.

I lol'd :D
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Caruncula

Jamen så må jeg da hellere lave endnu et fint lille AS helt og aldeles kun til dig Erik ;D

Det skal så hedde RAS (Renegade Army Selection). Er ligesom EAS egentlig mere et booostersystem...

Boosters:
1: Renegade custom rifles har gets hot reglen. Dog dør de kun på en 1'er på armour save da sådan en lille gun heller ikke kan blive så varm igen. Man har vel grydelapper til rådighed og sådan...

2: Alle 6'ere på to wound er AP 1, wounder altid på 2+. Desuden ignorer de cover, invulnerable og armour saves.

3: Disse boosters kan dog til enhver tid ignoreres af Eldar da disse spillere bare kan benytte deres "spejl" booster.

Honsou

Quote from: Caruncula on 18 November, 2009, 13:47:42
Jamen så må jeg da hellere lave endnu et fint lille AS helt og aldeles kun til dig Erik ;D

Det skal så hedde RAS (Renegade Army Selection). Er ligesom EAS egentlig mere et booostersystem...

Boosters:
1: Renegade custom rifles har gets hot reglen. Dog dør de kun på en 1'er på armour save da sådan en lille gun heller ikke kan blive så varm igen. Man har vel grydelapper til rådighed og sådan...

2: Alle 6'ere på to wound er AP 1, wounder altid på 2+. Desuden ignorer de cover, invulnerable og armour saves.

3: Disse boosters kan dog til enhver tid ignoreres af Eldar da disse spillere bare kan benytte deres "spejl" booster. Sådan der, retfærdighed!
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Caruncula

Tsk tsk Erik, du er sådan en ost... :P

Jeg bakker Septimus op i at både Honsou og Renegades er slemme units.

Honsou= -2
Alle Renegade units= -2

Dette ender jo så med en sammenlagt score på -5.

hrJuhl

QuoteSom en trofast sten spiller, vil jeg gerne påpege hvor tydeligt dette system favorisere papir. Hvis dette ikke ændre sig vil ingen spille sten.

Såvidt jeg husker havde sten det ret godt under forrige regelbog, så det er vel fair nok at de er blevet nerfet lidt  :P

"the biggest guns in the universe does not help you if your opponent is banging your head out with a rock" (frit fra hukommelsen  ::))
Kompmallen til Danske turneringer? for mere variation i hærene