News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Anti daemon tactics

Started by Septimus, 13 November, 2009, 11:29:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Jeg håber der er nogen derude, som vil bidrage med deres erfaringer, eller ideer til at nedkæmpe en assault orienteret hær som daemons.

Set fra min side af bordet, er der ikke noget daemons hader ret meget mere end vehicles... genestealers, harlequins og lignende er dog også et godt stykke oppe på listen over hade ting man kan løbe ind i.

Regel nummer 1: disembark ikke ud af transports, lad være med at blive fristet til at fyrer en bolter salve af på en unit daemons. Der er en god chance for at nogle af dem overlever - og endnu værre, nu er der andre daemons som muligvis kan charge ind.

Se følgende billeder:

Man skulle tro 9 sternguard med HF, 1 libby med avenger og 10 tacticals var nok til at skyde 7 plague bearers ned ikk? 4 overlevende...

6 fiends har 12 wounds, 7 plague bearers har 7 + FNP, så resultatet havde ikke været meget anderledes for fiends, måske kun et par overlevende, men det kan også være nok til at lave rav i den med et par heldige rul.

Jeg er helt med på hvordan statistik fungerer, men som alle jer andre ved jeg også at freak terning rul som falder uden for normen forekommer, i et spil som 40k.

En fiend unit charger 2 disembarked squads, og 1 rhino... hvad værre er, er at en plague bearer unit også når frem og tarpitter marinerne. Heldigvis havde libby gate of infinity, ellers havde de pænt kunnet stå der og grinde hinanden resten af spillet.

Fiends slog ikke overvældende under det angreb, men det er ligemeget, for de 2 rhinos med mariner, havde været langt bedre oppe på marine spillerens venstre flanke, til at skyde min prins, herald og fiends væk der, som blokerede for dørene til raider så 5 terminators ikke kunne komme ud.

2: Sørg for så vidt muligt at køre over 6", med rhinos, og værdifulde vehicles som ikke har rear armour 14, hvis daemons er kommet inden for charge range.

6 fiends har 36 angreb på et charge, det er 6 hits, og kun 1 rending attack som går igennem.

Op til 6" = 18 hits, og 3 rends - nu er der en rigtig god sandsynlighed for at en vehicle bliver ødelagt...

3: Bloker og tankshock dæmonerne. Der er ikke noget jeg hader mere som daemon spiller, end hvis folk flyver speeders hen i hovedet af mine fiends, parkerer 1" fra dem, så jeg nu er tvunget til at charge dem. Ja, jeg flår dem muligvis i stykker, og?

Eksploderer en eller flere speeders (1-2 speeders dør nemt, prøv at tag 4-5 speeders i en hær, og se hvad de så kan) tager de sikkert 1 fiend med sig i graven per downed speeder - de fleste daemons har kun et 5++ save...

For daemon spilleren er det værste at hans/hendes dæmoner nu kun er avanceret almægtige 1"... yay ... og nu står i "please template us!" formation, da der ingen massacre rul er efter et angreb på vehicles.

Tankshock, burde give sig selv, men jeg ser sjældent nogen gøre det - som der står i mit "sig": tankshock the enemy into clusterfucks, and fry him with flamers!

Hey, det virker faktisk... altså hvis man husker at tage flamers/templates med i sin hær - bare lige i tilfælde af at man render ind i eksempelvis orks, nids, daemons eller horde guard.

Jeg så ikke mange flamers til EC. Spurgte kæresten hvor mange hun så, at hun måtte tænke sig rigtigt godt om, inden hun kunne svare "måske et par stykker" viser bare at der i hvert fald er 11 mand som ikke havde nok anti-horde i deres hære (Sune var den eneste, med HF på sine vehicles).

4: Der var en der spurgte hvordan jeg kunne slippe afsted med at multicharge så tit som jeg gjorde, se det her billede:

Lad som om det er bord med normalt terræn, og derfor ikke en nærmest vidt åben midfield, forestil jer hvad der sker hvis bare én unit hounds eller fiends når ned på guardens højre flanke (eller venstre, men nu er det lettest at se hvad der foregår fra den vinkel billedet er taget).

De 5 mand tættest på hellhound, forrest i billedet, er psykers. Lige "over" psykers, står der et 10 mands squad med lasguns, derefter et 30 mands merged squad med diverse HW weapons og commissar.

Hvis jeg var nået frem, havde jeg moved mine hounds/fiends 1" fra psykers, og 10-12" fra 30 mands squaded. I assault phase ville jeg have declared et charge på 30 mands squaded, 1-2 fiends/hounds kan nå 30 mands squaded, og resten ville kunne multicharge ind i 10 mands squaded og psykers.

Man kan også sige at man skal lære at afstumpe sine charges, det kræver man liner sine units rigtigt op, men når man først har prøvet det et par gange, er det ikke særligt svært.

Den efterfølgende cc havde højest sandsynligt været vundet stort, og jeg tvivler stærkt på at psykers og 10 mands squaded ikke var flygtet - 30 mands squaded var nok blevet pga. commissar, men det er perfekt, da daemons så er i cc (og jeg kan hit and run, hvis det er fiends, efter hans assault phase, og pludselig være langt fra mit oprindelige target).

5: deepstrike defense, se godt på foregående billede en gang til. Lad som om guarderne er deployed ca. 2-3" længere tilbage i stedet for 12" fra kanten. Tag så 10 mands squaded, som er en perfekt sacrificial unit, og deploy dem i en linie, så lang som mulig foran alle de andre units.

10 mand på normale baser = 10". 9X (næsten) 2" imellem baserne = 18". Altså næsten 28" ialt. Det er vist rigeligt til at skærme for en god andel, hvis ikke det hele, af guard hæren.

Nu er daemons tvunget til at charge den unit, jeg kan ikke slippe afsted med et multicharge, og der er kun en forsvindende lille chance for at de 10 mand ikke dør. Nu står daemons så foran en hel hær... yay for daemons...

Ja, daemons får cover saves, indtil de når frem og rykker de 10 mand i stykker, for resten af guarderne - men så godt er 4+ altså heller ikke.

Daemons har sjovt nok intet cover når de har nakket 10 mands squaded, og holder der chims med HF, og hellhounds bag 10 mands linien, så er det hasta la vista til daemons!

6: sacrificial units kan også bruges til at lave en bobbel af fx guarder rundt om, eller foran vehicles - vehicles er som regel de største trusler for daemons, kan jeg ikke komme til dem, fordi jeg er tvunget til at assaulte en billig sacrificial unit går der mindst en tur mere før jeg kan få fat i dem.

7: MUST SHOOT syndromet!

Se ovenstående billede, og det her:

På begge billeder ses det at en hellhound er kørt frem på det øverste, og på det nederste er en hellhound og demolisher kørt frem mellem klipperne.

I begge spil startede vi 24" fra hinanden, daemons har potentiel 24" charge range, så der er ingen chance for at jeg kan charge, medmindre man vover sig tættere på...

På det øverste billede, var en hellhound skyld i at prins og hounds hurtigt  kom meget tættere på guardlinierne.

På det nederste billede ses det at en fiend unit har charged demolisher og hellhound, og nu fint står i cover af klipper og vehicles, samtidig med at de er faretruende tæt på guardlinierne.

Hvad fik guard ud af det? På øverste billede rister Sunes hellhound et par hounds eller 3, på det nederste skyder Runes tanks lidt på fiends og dræber 1-2 af dem.

Hvad fik daemons ud af det? De kom frem 1-2 ture tidligere end forventet (hvis guarderne ikke i begge tilfælde var deployed så tæt på som muligt på daemons).

Hold for alt i verden daemons på behørig afstand!

Hvis der er nogle, der har gode ideer til hvordan man ellers kan stoppe assault orienterede hære som daemons, eller har spørgsmål, så kom endelig med jeres input  :)
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

Quote5: deepstrike defense, se godt på foregående billede en gang til. Lad som om guarderne er deployed ca. 2-3" længere tilbage i stedet for 12" fra kanten. Tag så 10 mands squaded, som er en perfekt sacrificial unit, og deploy dem i en linie, så lang som mulig foran alle de andre units.
Det trick brugte jeg et par gange, med 27 worker's rabble der gik foran, og også skærmede af for evt. executioner. :)

Demons skal blive nr sjok næste gang, nu har folk fået opskriften. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Bliver spændende at se om folk så også følger den...  ;)

Workers rabble, super sacrificial unit! Honsou wins a cookie  :D

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

Bortset fra hvis der er en enforcer med som sørger for de også slås i min efterfølgende tur.  :-X

Septimus

Så er det ikke en sacrificial unit længere, så er det en tar-pit unit  :)

Wizz

Rigtig god gennemgang, tak for det!

Jeg savner lidt mere om anti-deepstriking formation/deployment?

Mht. antallet af flamers til EC, så skal du huske på at mange er blevet rigtig glade for melta-våben i stedet. Men jeg skal da helt sikkert have Heavy Flamers på mine Chimeras. :P Det er jo gratis!
Dog skal man huske på at man ikke må ramme sit eget køretøj når man har tankshocket fjenden ind i en clusterfuck og skal til at grille ham.
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Septimus

Quote from: Wizz on 13 November, 2009, 12:37:38
Dog skal man huske på at man ikke må ramme sit eget køretøj når man har tankshocket fjenden ind i en clusterfuck og skal til at grille ham.

Ved ikke helt hvad du mener med at man ikke må ramme sit eget køretøj?

IG spillerne er faldet helt i svime over veteraner med 3 meltaer, forståeligt nok - de glemmer bare tit at 10 Ig'ere i 5+ save armour dør som fluer lige så snart de er skudt ud af deres chim...

Semi-mech er ofte et bedre army build til guard.

Mange favoriserer melta nu, det er rigtigt, de glemmer bare lige at have anti-horde med i tilstrækkelig grad - og derfor taber de tit når de løber ind i horde hærene.

Lidt mere om deployment:

Det her er en Decoy mission mod vanilla marines anført af Shrike.

Jeg er attacker og marine defender ved derfor ikke hvilket af de 3 objectives, der er det rigtige.

Jeg havde holdt tacticals inden i rhino, og deployet rhino, vindie og speeders midt  i DZ.

S S R V

Dread og assault marines bag dem, og scouts kan enten deployes et sted med godt udsyn, eller deployes foran vehicles i en linie, for at lokke daemons til at charge dem.

Rhino og vindie tank shocker alt hvad de kan, og speeders + den/de flamers der havde været inden i rhino, hvis jeg havde lavet hæren - havde brændt dæmonerne af. Ellers er dobbelt bolters med rapidfire at foretrække frem for at disembarke.

Er man ikke pænt sikker på at kunne brænde en hel unit fiends af, så kører rhino over 6", ligeledes gør vindie - man vil alligevel ikke risikerer en S10 template rammer egne units... og den skræmmer ikke daemons, da de ikke kan instant gibbes.

Daemons kommer ned (med de rigtige regler...), og vælger sandsynligvis at deepstrike in force på en af flankerne - men de kan ikke gøre andet end at foretage et run move i den tur de kommer ned, så derfor kan marine spilleren manøvrere hæren i position til at imødekomme det efterfølgende charge.

Der er selvfølgelig mange faktorer, der spiller ind på deployment, som fx: terræn, hvem har første tur, hvad er man oppe imod og hvad missionen går ud på.

Jeppe Sejer

Et enkelt punkt der er værd at have med, synes jeg. Ofte ser folk på hvor meget straf en enhed kan tage og så skal de bare skyde på den hurtigst muligt. Det er tit at de glemmer at regne sammen, hvor hård enheden er til forhold til hvor meget straf den uddeler og til forhold til dens hastighed.
Fx plaque bearers - de skal i min objektik bare ignoreres så meget det kan lade sig gøre, indtil de dæmoner der uddeler markant mere straf, og ofte dør meget nemmere, er knust.

Med hensyn til hvorfor du fik lov til at multicharge, var det ikke så meget møntet på hvordan du gjorde - omend din gennemgang da var cool nok. Det var mere at dine modstandere stillede deres figurer uden særlig omtanke. Jeg synes multicharges er markant vigtigere i 5th ed, efter man ikke kan fortsætte over i en ny kamp, og der bliver flere og flere units som har gode forudsætninger for at gøre det.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Wizz

Quote from: Septimus on 13 November, 2009, 13:16:35
Quote from: Wizz on 13 November, 2009, 12:37:38

Ved ikke helt hvad du mener med at man ikke må ramme sit eget køretøj?

Jeg mener at man skal huske at placere sin(e) flamme-enhed(er) rigtigt. Deres flame-templates må ikke ramme det køretøj du har brugt til at få dem fjendens enhed(er) i position med.
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Honsou

Hvordan er det så med at skyde med flamers fra rhino hatch egentlig?

Excommunicate

Tja, det dækker reglerne ikke, Erik. Og hvis man siger de gør, så må man ikke skyde den ud af hatchen. Det er dog lige dumt nok og alle jeg har mødt spiller derfor med, det er okay. Det samme siger alle de FAQs jeg har læst (GW har ikke lavet en med det så vidt jeg ved)

Mvh
Simon

Septimus

Jeg har aldrig mødt nogen der har været fjollede nok til at hævde at man ikke kan skyde med flamers ud af hatch, hverken chims eller rhinos.

@Wizz: der står ingen steder noget om at du ikke må flame med passengers på en unit som du lige har tank shocked, eller flame dem med fx en hull mounted flamer - altså det er jo det de er der for.

Jeppe er inde på et par punkter jeg glemte at få med: plague bearers suger åndsvagt meget ild, alt det fire power der går på dem, går ikke på fiends...

Derfor deepstriker jeg ofte et plague bearer squad eller 2 ned i nærheden af fjendtlige units som jeg ikke vil have i hovedet af mine fiends før jeg har pillet andre trusler ned (dreads, speeders, vehicles etc.) - og folk skyder gladeligt på dem - lad være med det!  :)

Plague bearers er nemmest at tæske i cc med power weapons/fists (helst fists...), da det ignorere deres FNP save.

Et andet punkt er multicharges: det er vigtigt at slå så meget ihjel på en gang som overhovedet muligt, og derfor vigtigt at multicharge så snart man kan se sit snit til det - især for skrøbelige daemons, som ikke kan holde til ret mange return blows.

Rigtigt at mine modstandere ikke fik sat deres units optimalt, men det ser jeg sjældent at folk gør... og jeg ser også sjældent folk udnytte det, hvis de selv kan få et multicharge ind.

Honsou

Dine fiends må da gerne multi charge mig, 2 enheder a 30 Rabble + Enforcer som står i en skov.... det er 120 angreb inden du slår, og de odds kan jeg godt lide. ;)

Septimus

Det er sådan nogle units jeg charger med bearers, og derefter hopper ind og ud af cc med fiends, og herald - forudsat at de klare deres hit&run check selvfølgelig...  :P

Se batrep fra Sverige tråden, Johan havde 5 power wpn sgt's + commissar med power wpn i 2 store 51 mands merged squads, og han dræbte højest 1 bearer per cc phase - jeg vandt samtlige cc phases fordi bearers har rimeligt let ved at nakke guardsmen, eller tilsvarende svage units.

Jeg kunne aldrig finde på at charge mine fiends head on ind i sådan en forrmation, så ville jeg sørge for at charge sådan at kun 1-2 fiends kunne komme i base contact med dit rabble, og efter pile-in move vil det kun være ca. 5-10 rabble, der kan nå mine fiends.
Nu er dit antal af attacks drastisk reduceret, og jeg vinder sandsynligvis cc, bliver i kamp så jeg undgår din efterfølgende shooting phase (hvis du har en attached enforcer), og hopper derefter ud af cc i min egen tur  :)

Honsou

Men dine pleague bearers var jo blev charget af khorne berzerkers med en PF, så de kunne ikke. ;)

Hvad er det med hit and run check? Jeg troede man kunne hvis man vandt nærkampen?

Septimus

Heh, jeg så ikke nogen zerkers...

Hvis man har hit&run reglen kan man efter hver cc phase tage en initiativ test, hvis man klarer (6 fejler altid) så kan man hit&run 3d6" :)

VSH

Hep

Selv om vi slet ikke har samme sigte med spillet (ud fra hvad jeg kan læse), synes jeg det er fedt, at du giver gode råd for og imod hæren... Jeg har nu spillet 10-15 spil mod Chaos-Daemons og må medgive, at de slet ikke er auto-win. At dine overvejelser så er fornuftige styrker jo bare beskrivelsen. - Vi bliver næppe enige om AS mv, men hey der skal være plads til forskellige måder at spille på - det er jo trods alt en hobby.

Og det er sgu fedt at få nogle tips til, hvordan man vinder over Dæmonerne, både de almindelige og triste builds :)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Master Ciaphas

Hey

Spændende læsning  - absolut og i den grad.

Dog, det kunne være super interessant at høre dine tanker om hvad der skidt og hvad der er kanel i hæren - idet du lader til at have en vis succes med dem.

Kan du lokkes til det? ;-)

PFT

/Master Ciaphas

Septimus

Quote from: Master Ciaphas on 25 July, 2010, 19:46:50
Kan du lokkes til det? ;-)

Yes. Cake is good...  :P

Quote from: Master Ciaphas on 25 July, 2010, 19:46:50
Dog, det kunne være super interessant at høre dine tanker om hvad der skidt og hvad der er kanel i hæren - idet du lader til at have en vis succes med dem.

Mener du min liste, eller dexet som helhed?

Master Ciaphas

Hejsa

Cake? :-)

Jeg mener i Codexet som helhed, idet det lader til at du har godt styr på dette codex, der traditionelt opfattes som en klar "underdog" i forhold til næsten alt andet.

Mvh
Master Ciaphas

Broderen!

det er en fejl at tro at daemons er en daarlig haer.jeg har stor succes med at spille dem. dog er der kun faa builds der virker desvaerre.        men de kan sagtens vaerre med paa top niveauet, de har selvfølgelig problemer med nogen haere,men det har alle jo. jeg har spillet dem  super meget ogsaa til turneringer. de er rigtig gode imo.
Har været på afveje siden jeg gik i dagpleje...

Septimus

Quote from: Broderen! on 26 July, 2010, 00:04:00
det er en fejl at tro at daemons er en daarlig haer.jeg har stor succes med at spille dem. dog er der kun faa builds der virker desvaerre.        men de kan sagtens vaerre med paa top niveauet, de har selvfølgelig problemer med nogen haere,men det har alle jo. jeg har spillet dem  super meget ogsaa til turneringer. de er rigtig gode imo.

Jeg har skam også success med daemons, men det er ikke det der gør dem til hverken gode eller dårlige.

Jeg er af den opfattelse at langt de fleste spillere man kan møde, for det første har dårlig erfaring med at spille mod dem, og for det andet i det hele taget ikke har styr på at spille mod en mass deepstrike hær, som mange lader sig skræmme af.

Det gælder også for "veteran" spillere.

Jeg tror nu nok at jeg kan nævne et par dexer som ikke har specielt meget større problemer mod nogen af de andre racer frem for andre.

Fx IG, BA, SW, marines ... er der noget de har det meget sværere ved end andet? Forudsat at det er en habil all-comer liste der er tale om.

Daemons har altid problemer med mech. Nej okay, ikke hvis man har hotte terninger og den håndfuld bolts man kan få i hæren flækker 3-4 vehicles per tur, eller man slår tilpas mange 6'ere når man prøver at nakke dem i cc... det kan da godt være at det bare er mig der ikke har specielt hotte terninger, men det er min erfaring  :)
Så er der lige random faktoren, som allerede starter inden spillet går i gang. Daemons kunne godt bruge en eller anden form for regel, som gjorde det bare lidt mindre risikabelt at deepstrike - noget i stil med descent of angels eller drop pods.

Hvad er hot or not i dexet?

Nu vil jeg så lige modsige mig selv lidt... for selvom daemons er for random, og det ofte er noget op af bakke mod mech hære, så er det at de skal deepstrike hele hæren, og det at den er så random som den er, det kan være en fordel.

Som daemon spiller kan man ikke helt vide sig sikker på om en unit nu også kommer ned lige der hvor man ønsker det - men det kan din modstander heller ikke... og det er der virkeligt mange der lader sig psyke af det.
Det udmønter sig i at mange enten klumper sig alt for meget sammen, så dæmonerne kan lande stort set hvor det passer dem på resten af bordet, eller også spreder folk sig alt for meget ud, og er sårbare over for at hovedparten af deres hær ikke kan hjælpe til der hvor det brænder på.

Fiends er den, imo, suverænt bedste unit i daemon dexet. De er hurtige, og de er det bedste AT i hæren, og flænser det meste inf eller MC. Eneste ulempe er at de ikke har granater.
Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste spil, hvor mine fiends ikke har været the main killers i hæren. Jeg har altid 2-3 units fiends med i mine lister, hvis jeg kun har 2 units med, er det fordi det 3. elite choice består af crushers.
Mange vil nok mene at crushers er bedre, og de er skam også gode - men de er bare så langsomme... alle de gange jeg har spillet med crushers, når de dårligt at slå halvdelen af det ihjel som fiends gør. Primært fordi de er for langsomme.

Crushers fordel er at de er relativt holdbare i forhold til de fleste andre choices i dexet, så derfor kan jeg finde på at inkluderer en unit for at suge ild. Hey, alle ved jo at crushers er farlige, så de går gerne helt agaga på dem!  :)

Flamers eller beasts of nurgle gør for lidt, både i forhold til hvad de koster, og i forhold til hvad fiends og/eller crushers gør for hæren som helhed.

HQ sektionen: heralds i chariots er relativt billige, og gode support units. Tzeentch herald i chariot med bolt til at zappe tanks, og han er en udemærket tarpit unit (især over for dreads).
Slaanesh heralds har jeg gerne et par stykker af, fordi et par pavanes i hæren er en stor hjælp til at trække folk ud af terræn, så fiends og bloodletters kan komme til fadet uden at blive hugget ned inden de får lov til at gøre noget.
Desuden har de frag grenades og højt nok initiativ til at kunne overtrumfe sådan noget som harlies og stealers.

Bloodthirster og keeper of secrets er de bedste greater daemons. De er hurtigerer og mere hårdtslående end både nurgle og tzeentch varianterne. Lord of change synes jeg gør alt for lidt i forhold til hvad den koster. Medmindre han hedder Fateweaver  :)

Skarbrand har jeg haft ret god success med; at alt får lov til at re-roll to hit inden for 24" er super godt! Især for cavalry units, som er dem man har de bedste chancer for at gennemfører multi-charges med.

Troops: plague bearers og bloodletters har jeg altid med i mine lister. PB's giver sig selv, de tager obj. og suger ild. Bloodletters er der primært i tilfælde af at jeg løber ind i nogen med mere end 5 terminators.

Et lille hold horrors med bolt og Changeling er også udemærket som erstatning for en PB unit.

Daemonettes? Jeg vil virkeligt gerne have dem til at virke, da jeg synes de nye plastic 'nettes er mega cool, men jeg har indtil viderer kun fået dem til at virke i store units af 12+. Ikke at jeg har vildt meget erfaring med dem, men bloodletters gør som regel det samme, bare bedre, og for færre point - da man ikke behøver så mange af dem for at opnå samme resultat.

Fast: flesh hounds, og screamers er mine favorit choices her. Flesh hounds fordi de er pseudo fiends (12 hounds koster det samme som 6 fiends, og har samme antal attacks og S).

Screamers er de fleste vidst dybt uenige med mig i, men jeg har haft en okay success rate med dem. Selv med kun 3 i en unit. De 3-4 gange jeg har prøvet 2 units af 4-5 screamers hver, har de været ganske gode til at blokkerer for fjendens tanks, og 'sploded deres fair share af dem.
Jeg synes desværre sjældent jeg kan finde point til mere end 3, medmindre det er på bekostning af et troop choice eller herald.

Nu hvor de nye plastic seekers endeligt kommer, så skal jeg have afprøvet 5-6 af dem i stedet for en af mine slaanesh heralds (de koster ca. det samme), eller i stedet for bloodletters.

Heavy: soul grinders er en frustrerende størrelse, både fysisk og spilteknisk. De mishapper bare lidt for tit i forhold prinser, og slår sjældent specielt meget ihjel i forhold til deres 160 point.

Tzeentch prinser er derimod et stabilt choice, og han kan noget som hovedparten af hæren mangler i seriøs grad - shooting som kan ramme og har høj nok S til at kunne flække en tank. Et 4++ save gør ham også noget mere holdbar end 5++ save varianterne. Ja, man kan bruge 30 point på iron hide, men prinser bliver alligevel ofte skudt med AP1-2 våben, eller ryger i cc mod fists/hammers, og så er det jo ikke meget værd.

Thomas spiller et build som involverer flere crushers end jeg har med i min hær, og bloodthirster eller Skarbrand/Fateweaver komboen. Sidstnævnte er gode sammen med crushers, da Fateweaver helst skal holdes inden for 6" af egne units for at kunne re-rolle saves.

Det er sådan ca. de 2 måder man kan lave en daemon hær på som man kan få nogle success oplevelser ud af - personligt synes jeg daemon cavalry er bedst, og det build som er sjovest at spille med, men det er jo en smagssag :)

Broderen!

Hej.

Jo selvfølgelig har de random faktoren men langt af vejen kan man altså raletivt minimere det selv, ved ikk at deep strike åndsvagt. Mech har jeg ikke de helt store problmer med. Jo skimmers er nederen. Men rhinos osv er ok imo.

SW osv som du selv nævner er selvfølgelig langt bedre hære, men sq ikke alm sm imo. de er fine men ikke toppen af poppen. Det er vel også en smags sag. så den lader jeg ligge. :)

I bund og grund er en daemon hær god i min øjne og super sjov at spille, som trods alt er det vigtigste.

Det er kun til clash jeg spiller med hr fate weaver. Eller når turneringer tillader det, men generelt spiller jeg altid med mange crushers som jeg synes er dexet bedste unit. fiends er fine men ikke så hotte som crushers, men det har jeg og chris altid været uenige om :)

Broderen!
Har været på afveje siden jeg gik i dagpleje...

Honsou

Quote from: Broderen! on 26 July, 2010, 00:04:00
de kan sagtens vaerre med paa top niveauet
Naturligvis kan de det, ellers ville du jo ikke spille dem, din OST, Thomas! ;D

Septimus

Quote from: Broderen! on 26 July, 2010, 08:23:37
men sq ikke alm sm imo. de er fine men ikke toppen af poppen. Det er vel også en smags sag. så den lader jeg ligge. :)

Så har jeg nok bare mødt for mange vulcan hære, shrike hære og null zone libby's  :)

Null zone is such a bitch...!

Jo selvfølgelig har de random faktoren men langt af vejen kan man altså raletivt minimere det selv, ved ikk at deep strike åndsvagt. Mech har jeg ikke de helt store problmer med. Jo skimmers er nederen. Men rhinos osv er ok imo.

Jeg har også jævnligt været udsat for land raiders, det er de tunge tanks der virkeligt kan give daemons problemer.

I bund og grund er en daemon hær god i min øjne og super sjov at spille, som trods alt er det vigtigste.

Her er vi fuldstændigt enige  :)

At jeg af og til har sagt at det er dårligt, skyldes at jeg meget gerne så at det ikke kun er den ene halvdel af dexet der er brugbart, og at man kunne lave mere end kun et par army builds, der virker.