News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Anti daemon tactics

Started by Septimus, 13 November, 2009, 11:29:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Master Ciaphas

Super - mange tak for svaret.

Det er absolut spændende, og brugbar læsning. Så du holder på en Tzeentch prins? Hvad med den typiske Nurgle prins med vinger og andet godt?

Mvh
Ciaphas

Septimus

Quote from: Master Ciaphas on 27 July, 2010, 01:42:41
Hvad med den typiske Nurgle prins med vinger og andet godt?

Hvor er han typisk henne?  :)

I en CSM hær? Det kan ikke sammenlignes, hvis det er det du mener.

Daemon shooting er seriøst lacking, så det er med at få den smule reliable fire power man kan. Bare et eller andet der kan åbne transports - det er ikke infanteri hæren har svært ved at dræbe.
Desuden er det rart at have 4 BS5 skud (jeg giver dem altid bolt + gaze), så man kan gøre noget ved high initiative units, som harlies og stealers, inden et fuldt squad smadrer ind i et eller andet.

For at en nurgle prins kan agerer AT skal han som minimum have unholy might, vinger, granater og meget gerne iron hide også til når han kommer i cc. Så er han pludseligt noget dyrerer end en tzeentch prins, og han kan intet før turen efter han kommer ned.

Tzeentch prinsen kan både skyde når han kommer ned (og nurgle prinsens aktionsradius er kun 18" kontra bolt range på 24"), og han kan også bedre gå i cc end nurgle prinsen mod hårde targets, pga. 4++ save, og overlever længerer mod AP1-3 våben.
Iron hide gør ingen forskel over for andet end small arms fire, eller normale cc attacks (som T6 alligevel tager hovedparten af).

Tzeentch prins med bolt + gaze = 160 point.

Nurgle prins med vinger + unholy might + cloud of flies + iron hide = 225

Derfor tzeentch prinsen er bedst, da de 2 ovenstående konfigurationer er nogenlunde lige gode til det de gør (tzeentch prinsen er mere flexibel), og har samme formål i en army list  :)
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

QuoteIron hide gør ingen forskel over for andet end small arms fire, eller normale cc attacks (som T6 alligevel tager hovedparten af)
T6 er vel så kun Nurgle prinsen? :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Ja, det er nurgle prinsen som har T6, de andre marks har kun T5.

T6 hjælper bare ikke mod alle de S8+ våben, der plejer at gå efter prinserne.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

Du beskrev bare hvorfor Tzeentch prinsen var bedre, og rundede af med T6 sætningen, som om han også lige havde det. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

aren

Hvad med herald of khorne? Er han helt ubrugelig, eller er slaanesh/tzeen bare så meget bedre?

Septimus

Quote from: aren on 08 September, 2010, 17:53:31
Hvad med herald of khorne? Er han helt ubrugelig, eller er slaanesh/tzeen bare så meget bedre?

Heralds of Khorne er ganske nyttige, de er ca. lige så killy som et MC - især i en chariot.

Jeg foretrækker bare slaanesh og tzeentch heralds pga. deres mobilitet - og fordi de gør noget som jeg synes resten af hæren har mere brug for. Enten at disrupte (slaanesh heralds), eller shoote/tarpitte fjendtlige units (tzeentch heralds).

aren

Ok så cc killing power er der rigeligt af:-) kan godt se en herald khorne så nemt bliver "overkill" og dermed lidt point ud af vinduet.

Septimus

There is no such thing as overkill!  :P

Der er sådan set ikke noget i vejen med flere killy units, jeg foretrækker bare at kunne true en modstander i flere faser af spillet end kun assault phase  :)

Sådan en liste lagde jeg ud med i turneringen i Sverige sidste år, den var sjov nok i starten - og effektiv nok, men det blev lidt kedeligt at hele ens hær intet kunne gøre før turen efter den lander.

Derfor kom der først grinder, og siden hen tzeentch prinser med i mine lister. Når jeg engang får samlet nogle tzeentch heralds får de også en plads.

En khorne herald er jo nærmest en mini crusher unit i sig selv. Så er det det man er til, så kan han anbefales.