Battlerage!!!. Starter side 4.

Started by Stoffen, 06 December, 2009, 02:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stoffen

Det kan også have noget at gøre med at man på powerfist har en hvis koncentration af sygdom på den konto  ;D

Stoffen

Blev ?ske lam l?rdag aften, hvilket havde nogle forudsigelige konsekvenser.

1) Patrick ringer mig op og sp?rger hvor jeg blir af og nu er klokken i ?vrigt 11.30
2) Jeg forsikrer ham om at jeg er helt igennem frisk (not) og vil begive mig afsted med det samme.
3) Det g?r op for mig at jeg ikke aner hvor jeg er. Jeg har ikke crashet hos min kammerats kollegium som det var planen, men hos en eller anden (faktisk meget s?d) pige, som i ?vrigt giver mig hjertestop i det hun r?rer p? sig i sengen.
4) Jeg tager den p? rutinen og siger at jeg er meget forsinket, giver hende mit nummer og flyver ud af d?ren.
5) Kommer ned p? gaden. Fatter stadig nada af hvor jeg er.
6) N?rmeste metro er Christians Havn fort?ller en venlig sj?l.
7) Jeg tager metroen til ?restad fordi min bil, med alle mine dukker holder der, ved min kammerats kollegium.
8 ) Inde i faraos klokken 1-2ish, hvor alle venligt konstaterer at jeg ligner lort. 
9) starter mit f?rste spil klokken 3 mod kaare. Her er det s? jeg husker at jeg skulle jo have taget billeder med mit kamera der smukt ligger i bilen.

Men i skal da ikke snydes fra at h?re lidt om hvordan det hele gik:

Mod kaare. Det starter godt fordi terr?n og deployment g?r fint. S? g?r der lynhurtigt galt. Pr?ver at dr?ne 3 lanser ind i 30 ghouls med en lvl1 vampyr, kun 1 n?r ind og denne er nede p? 7 takket v?re curse og years - byebye. Jeg satser og sl?r med alt hvad der kan kravle og g? p? vampyren. Min tankegang var at jeg kunne tage 1 wound af hende og derefter bruge silver mirror lige s? snart hun kaster noget. Det lykkedes. men mine knights bliver savet i stykker og l?bet ned - i min tur.

Kaares banshee med f?lge charger mine questing knights der som det naturligste i verden fejler deres terror test p? trods af ld9 med reroll og render af bordet - ghey.

Kaare kaster en spell med sin mager og jeg jubler inde i, men magien g?r ikke af - satans. Kaare burger sin lord til at heale det 1 wound p? lvl1'eren og jeg kan ikke stoppe den.

Hans black knights bus hamrer ind i mine 40 men at arms og begynder at gnaske sig igennem dem.
Coachen bliver mere og mere ninja. Men den er ikke ethereal endnu s? min trebuchet fors?ger men lige meget hj?lper det igennem spillet.

Mig igen. Denne gang f?r jeg 2 lanser af p? de 30 ghouls. Min lord blander sig i kampen mellem black knights og men at arms. Den stakkels pegasus knight champion charger en corpsechart, han er alene fordi m?gbansheen skreg 2 af dem til d?de. Magi. coachen er ethereal nu, det eneste jeg har p? den nu er min lord. Jeg har sl?et 11 og har 9 tilbage efter coach, kaster 2 terninger efter f?rste spell og der ligger snake eyes og griner ad mig. Jeg sn?fter lidt.

Min konge bliver l?st i et challenge med black knights championen, det havde jeg ikke lige gennemt?nkt. Han sl?s som en v?d papkasse og det samme g?r hans hippogryph. Kaare laver 11 combat res af men at armsne og min lord sl?r ikke snake eyes p? sin breaktest. Nu har jeg mistet det 4+ wardsave min konge har fordi det kr?ver at han har sin blessing. f??k.

Men s? vender det. Ghoulsne dr?ber ikke en eneste knight, men tilbage f?r 16 wounds eller noget i den dur. Sammenholdt med alle de flag etc jeg har, popper jeg lige pr?cist resten OG vampyren.

De n?ste par turer sl?s vi forskellige steder. Af vigtige ting sker:
1) Kaares lord miscaster, sl?r 4 og dr?ber 8 black knights men overlever.
2) Tidligere har jeg fjernet en wraith ved brug af rubyring, de er derefter 2 wraits og banshee. Nu kaster jeg thunderbolt p? dem. Den g?r igennem. Jeg sl?r 6'er i antal hits og laver 6 wounds. SHAZAM!
3) Kaares knights og lord charger min lord. Han kaster savage beast og horrors p? sig selv og jeg er solgt til stanglakrids. Jeg har ASF og rammer med 1 angreb. Meh. Sl?r ?n 6'er. Han flopper sit 4+ wardsave. RAWR!
4) Alt p? begge sider d?r bare. Kaare har coach og sin wight king bsb tilbage. Jeg har min tryller 2 enheder archers og en trebuchet. S?ledes slutter en massacre i en draw i Kaares fav?r.  ;D

Belerophon709

Flygtede Questing Knights af bordet to gange? ;)

Var det ikke din store Realm Knight-enhed anden gang?

Marcus

Honsou

Quote from: Stoffen on 01 August, 2011, 04:59:42
Blev æske lam lørdag aften, hvilket havde nogle forudsigelige konsekvenser.

1) Patrick ringer mig op og spørger hvor jeg blir af og nu er klokken i øvrigt 11.30
Det er ikke Gotreksbrother -Patrick, er det?

Jeg nægter at tro HAN har ventet på andre, og ringet og spurgt hvor DE bliver af! :D

3) Det går op for mig at jeg ikke aner hvor jeg er. Jeg har ikke crashet hos min kammerats kollegium som det var planen, men hos en eller anden (faktisk meget sød) pige, som i øvrigt giver mig hjertestop i det hun rører på sig i sengen.
Vi forventer et billede, så VI kan bedømme om hun er "sød". ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Stoffen

Questing knights flygtede af bordet til terror i første spil. Andet spil chargede de 5 chaos knights med MoK mistede 4 og fluffede, breakede og blev løbet ned.  ???

Jo det var skam ham patrick. Men bare rolig, det skyldes at han var stand-in spiller og ville givetvis spille mod mig hvis jeg nåede frem til første spil   ;)

Hvis du tror jeg vil udsætte det stakkels pigebarn for powerfist's bedømmelse uden hendes samtykke må du være gal!

(Jeg tog selvfølgelig det dårligste billede hun havde ;) )

Belerophon709

Quote from: Stoffen on 02 August, 2011, 18:27:25
Questing knights flygtede af bordet til terror i første spil. Andet spil chargede de 5 chaos knights med MoK mistede 4 og fluffede, breakede og blev løbet ned.  ???

Læs lige din egen battle rep af spillet mod Kaare - du har skrevet at de flygter af bordet to gange... ;)

Marcus

Stoffen

Oups, den gik vidst for stærkt.. Men det var 286 points jeg igennem 2 spil ikke fik noget ud af overhovedet alligevel. De har endnu engang vist sig som værende lidt af et skodchoice når de ikke får life support.

Belerophon709

Quote from: Stoffen on 02 August, 2011, 20:18:11
Oups, den gik vidst for stærkt.. Men det var 286 points jeg igennem 2 spil ikke fik noget ud af overhovedet alligevel. De har endnu engang vist sig som værende lidt af et skodchoice når de ikke får life support.

Mmmm.... Told you so...? ;)

Anyways - var det så kun dem, der flygtede i spillet mod Kaare, eller var der ikke også en Realm-enhed, der løb...?

Marcus

Stoffen

Realm enheden fik i spillet mod kaare tyret coachen i popo'en hvilket fik dem under steadfast så de breakede væk fra resterne af en enhed ghouls og blev løbet ned. Coachen spiste derefter den sidste enhed errants. Den gik med andre ord helt agurk og nakkede alt den kom i nærheden af.

El Toro

Blev æske lam lørdag aften, hvilket havde nogle forudsigelige konsekvenser.

3) Det går op for mig at jeg ikke aner hvor jeg er. Jeg har ikke crashet hos min kammerats kollegium som det var planen, men hos en eller anden (faktisk meget sød) pige, som i øvrigt giver mig hjertestop i det hun rører på sig i sengen.

4) Jeg tager den på rutinen og siger at jeg er meget forsinket, giver hende mit nummer og flyver ud af døren.

5) Kommer ned på gaden. Fatter stadig nada af hvor jeg er.

6) Nærmeste metro er Christians Havn fortæller en venlig sjæl.

+1.000.000.000

Ahh the sweet life.

Hvem der dog bare var 20 år igen.

/The grumpy old man.

Stoffen

Her er næste turnering jeg kommer til at deltage i:

Linky

Denne gang vil jeg stræbe efter at huske mit kamera, det burde kunne lade sig gøre hvis jeg kan holde mig fra flasken ;)

Jeg vil i øvrigt opfordre alle der har mulighed for det til at deltage, det blir nizzle!

Jamand

Det bliver godt :)

Kommer du til at deltage på lige fod med os andre?

Stoffen

Hehe, formodentlig kun hvis der er nogen der ikke dukker op.

Men det er faktisk draftet til nogle liga restrictions, der er flere tillæg (blandt andet flere scenarier) som vi ikke har taget med endnu eftersom vi først skal gennemteste army restrictions :)

Stoffen

Meen, i skal da ikke snydes for en lille nifty liste!

Denne liste overvejer jeg at tage med, som stand-in spiller:

Lord, Heroic killingblow, sword of swift slaying, insignia of the quest, dragoncurse stone, royal pegasus, shield. 263

General:
Lord, sword of anti-heroes, gauntlet of duel, virtue of confidence, mantle of damsel elena, dragon helm, shield, barded warhorse, questing vow, morning star. 249

Lvl 4, heavens, silver mirror, warhorse. 280

Lvl 2, beasts, feedback scroll. 155

Paladin, BSB, gromhil greathelm, sword of might, shield, lance, barded warhorse, questing vow. 138

Paladin, virtue of empathy, grail shield, ironcurse icon, morning star, shield, grail vow. 135

35x men at arms, full command, halberds. 202

50x men at arms, full command, halberds. 277

16x archers, stakes, braziers, musician. 106

16x archers, stakes, braziers, musician. 106

13x skirmishing archers, braziers, musician. 101

Trebuchet. 90

Trebuchet. 90

12x knights of the realm, full command, banner of the eternal flame. 322

15x errants, full command, errantry standard. 341

11x questing knights, full command, standard of dicipline. 345

3200

Hæren koster kun 2 PP så hvis jeg spiller mod en hær der går maks på power, så er jeg fra start foran med 400 points. Desuden er jeg hurtig så jeg kan faktisk undgå kamp og gå efter at tage tablequaters mod hære der hader at splitte sig op. Vampire counts fx. Det er det jeg syntes er det fedeste ved den her turnering der kommer: der er rigtig mange måder at vinde på! Samtidig er det designet således at man skal vinde med rigtig mange points for at lave 20-0, så alle har en god chance for at blande sig i toppen. Det betyder også at hvis et slag bare sejler for en, så kan man forsøge at begrænse sine tab ved at spille ultra defensivt og kun tabe  8-11!

Min liste kan lidt af det hele, men fordi scenarie to er "To kill a King", så har jeg toolet min general til challenges, eftersom min modstander nok vil sætte en del ind for at nakke ham. og så havde jeg lige 3 points til overs, det blev til en morgenstjerne til min general. Det er der to grunde til:

1) Det forvirrer fjenden når jeg siger at han har en morgen-stjerne og et håndvåben, så er det nemlig ikke sikkert at han er klar på et magisk sværd!
2) Hvis der skulle ske et eller andet random (vaul's unmaking!?) så har jeg sgu stadig S5 i første runde af combat.

Ikke så dårligt for 3 points ;)

frej

Jeg kan se at du skriver "lance" og "Shield" ved din BsB.
Kan han da have det i den turnering (og GF)? eller er der en FAQ jeg har overset ???
I was here

SUIT UP!!

Jamand

Jeg spillede en kamp GF14 brets igår som gik ad helvede til :)

Havde
Lord på pega med HKB + stuff
Bsb med god AS
Lord dame med heavens
Lvl 1 dame med beast
2 x 9 realms
2 x 10 archers
2 x 6 pega
9 grails
Treb

Mod DE. Darkriders chargede den ene blok pega'er i siden som fejlede deres ld 9 test og røg ud over kanten i tur 1 :P Treb missfirede. Rykkede de tre delinger knigths op i midten for at nakke DEs 9 cold ones + 2 masters. Alle tre charger den i fronten. Misscaster på min lord og nakker en bunke grails. Giver til sammen 2Wounds, vinder på CR, og selvom alle tre løber efter kan de ikke fange dem. Og så kommer der en bunke De warriors ind i siden på grails med KB, mens de dybe formationer gør jeg ikke kan svinge rundt og nakke noget :)

Synes godt nok at Bret virker op af bakke ;) Men jeg sutter selvfølgelig også til at spille dem...

Stoffen

Quote from: frej on 22 October, 2011, 21:08:13
Jeg kan se at du skriver "lance" og "Shield" ved din BsB.
Kan han da have det i den turnering (og GF)? eller er der en FAQ jeg har overset ???

Det er restriktionssættet til den turnering jeg skal til d. 30, som tillader BSB'er at tage mundane equipment. :)

Quote from: Jamand on 23 October, 2011, 10:10:44
Jeg spillede en kamp GF14 brets igår som gik ad helvede til :)

Havde
Lord på pega med HKB + stuff
Bsb med god AS
Lord dame med heavens
Lvl 1 dame med beast
2 x 9 realms
2 x 10 archers
2 x 6 pega
9 grails
Treb

Mod DE. Darkriders chargede den ene blok pega'er i siden som fejlede deres ld 9 test og røg ud over kanten i tur 1 :P Treb missfirede. Rykkede de tre delinger knigths op i midten for at nakke DEs 9 cold ones + 2 masters. Alle tre charger den i fronten. Misscaster på min lord og nakker en bunke grails. Giver til sammen 2Wounds, vinder på CR, og selvom alle tre løber efter kan de ikke fange dem. Og så kommer der en bunke De warriors ind i siden på grails med KB, mens de dybe formationer gør jeg ikke kan svinge rundt og nakke noget :)

Synes godt nok at Bret virker op af bakke ;) Men jeg sutter selvfølgelig også til at spille dem...

Hehe, der er lige et på finter der er værd at tage med. Personligt stiller jeg aldrig min lvl4 caster i enheder der ikke er errants. Simpelthen pga miscastet. Hvis der er noget brets ikke kan håndtere er det miscasts. På 7 eller mindre på miscast tabellen, mister man nærmest den lanse mageren står i. Derfor er det også en god ide nærmest aldrig at kaste mere end 3 terninger efter en spell.

Dertil er det også en god ide at have en enhed errants med errantry standard.

Hvis man bruger enheder af enten grail eller questing knights, så skal du nærmest have tank characters i første række. Hvis modstanderen først får lov at slå på dine knights, så dør de som fluer.

Men de er en 'high-risk high-reward' agtig hær. For når de virker, så virker de bare.

Jeg pleger at tage lange charges fra centeren ud på flankerne, du SKAL bare breake det du rammer hvis du rammer det - ellers er den enhed gone!. ;)

Jamand

Ja errants som mage bunker er nok en god idé.

Hvad er dine erfaringer med det store pega-skyts? Jeg synes idéen er god nok, men i de to spil hvor jeg har prøvet dem af er det gået knap så godt. De er ofte panicet til skydning og fløjet ud over kanten :P

Hvad med en dyb blok m@a ? Du kan have 40 under GF, og de kan vel være godt til at fastholde centeret mens dine knigths drøner rundt og er farlige.

Stoffen

Altså, mange siger jo at peg knights er tha shit.
Men jeg kan virkelig ikke se dem virker i store enheder. Jeg har dog aldrig prøvet det. De fungerer i enheder af 3 evt. med musik. Men jeg syntes næsten bedre om at bruge 2 enheder af mounted yeomen.

Men at arms er generelt et mindre godt choice. For 5 points stykket, med leadership 5(6 med champion, men ved modstanderen noget om brets, så nakker han champen) og WS2, er de nærmest reduceret til dyre nightgoblins.

Jeg har prøvet en liste med 2 store enheder og en footknight til at holde styr på dem, men det var ikke med voldsom succes.

Stoffen

REVIVE!

All-right.
Så faraos har tænkt sig at starte en badlands campaign - der skal jeg være med.
Der skal ske en masse og vi har nogle fede koncepter going, vi vil meget gerne have input fra folk der kunne være friske på sådan noget.

Det foregår altsammen her: Linky!

På hobbyfronten er der alligevel sket noget, som jeg smider nogle billeder op af senere :)

Men jeg kan afsløre at det drejer sig om:

De 15 knights of the realm er blevet HELT færdige.
Jeg fik fat i 30 5th edition men at arms med hellebarder. De er også done!
Jeg er i gang med en enhed af 5 grail knights, hvor jeg har kastet mig ud i conversions og greenstuff mm. Det blir nizzle.

Stay tuned!

Stoffen

Som en høg er han der ;)

Du har stadig ikke svaret mig på, hvordan du har malet guldet på dine stalkers?!

Belerophon709

Belerophon709