News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Velkommen i Hvepsereden

Started by Hjarl, 23 December, 2009, 09:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hjarl

For et par uger siden var jeg i biografen med min søde kæreste. Vi så en relativt lam tøsefilm der handlede om mad. Den hed Julie&Julia eller noget i den stil. Filmen handler kort og godt om en tøs der keder sig og beslutter at skrive en blog om en bestemt kogebog. Målet er at hun vil nå at lave alle bogens ca. 500 opskrifter i løbet af et år.

Hvad fanden har det med 40k at gøre? tænker du sikkert på nuværende tidspunkt!!!

Jo det skal jeg sige dig :D Filmen har, her et par uger senere, givet mig ideen til, at jeg vil gøre lidt det samme. Bare med død, mørke, ødelæggelse og insekter, istedet for indbagt and og kogt hummer.

Jeg vil kort og godt bygge/male en Tyranid hær over 52 uger, aka 1 år, med faste ugentlige deadlines, mens jeg rapporterer om projektet i denne blog. 2010: year of The Great Devouerer  ;D

Den nuværende plan er som følger. Jeg har købt 2 af de "gamle" battle-forces, en ekstra carnifex samt en ekstra box Hormagaunts/Gaunts. Så er der lidt at starte på. Fra og med uge 1 2010, er målet at der hver uge skal produceres minimum enten 5 modeller på små baser (gaunts, genestealers, gargoyles etc.) eller 3 modeller på mellemstore baser (warriors, raveners etc.) eller 1 monstrous creature på stor base (carnifex, hive tyrant etc.)

Så bloggen er altså også en måde at motivere mig selv til at få fingeren ud og få færdig produceret nogle modeller.

Nu laver jeg også andre ting end 40k, så for at dette projekt skal kunne lykkedes rent tidsmessigt har jeg valgt at hæren skal dippes, med et relativt simpelt farveskema. Jeg har fastlagt mig på lyse semi-hvide kroppe med sort-stribede gule carapaces. Altså en hær med en slags hvepsetema.

Jeg håber snart at kunne vende tilbage med billeder af et par prøve-modeller, og så ellers give den fuld gas med opdateringer fra uge 1 af. Håber i vil følge med i mit projekt og måske, hvis du er fra
Aalborg-kanten af, tage et slag mod hvepsesværmen, så vil jeg også sørge for at der kommer battlereports en gang imellem her inde:)

Opdatering følger.....

Frede

Held og lykke med projektet. Håber at det lykkedes for dig.

Jeg syntes dog at du skal droppe dippen og bruge Devlan mud i stedet for, det giver et bedre resultat IMO da det er nemmere at styre.

- F -

Hjarl

Havde tænkt mig at smide det på med pensel, da reel "dipping" virker til at svine lidt for meget :)

Honsou

Jeg håber virkelig du ikke tager det tyndslidte, men meget populære, røde tema, som pøblen kaster sig over, hver gang nogen nævner Tyranid? :)

Skal de have de 5, 3 eller 1 figur(er) samlet, malet færdig, baset og det hele på 1 uge?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Hjarl

QuoteJeg har fastlagt mig på lyse semi-hvide kroppe med sort-stribede gule carapaces. Altså en hær med en slags hvepsetema.

Så nej tak, ingen røde nidder i hvepsereden. Og yes, det er 5 eller 3 eller 1 helt færdigproduceret model pr uge :)

Choker

Det lyder bare super fedt! Jeg er selv i gang med det samme, bare uden faste deadlines, men det er et super initiativ.
Jeg glæder mig rigtig meget til at følge fremgangen, især med dit farvetema. Det bliver godt at se, hvordan man maler gul hurtigt :P

Men good luck og keep them updates coming! :)

Mvh Bjarke

PS. jeg bor i Århus, men hvis det bliver muligt på et tidspunkt vil jeg da meget gerne spille mod dig!
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Ryback

Jeg synes, det lyder som et ambitiøst projekt. Sort og gul er jo et herligt agressivt tema. Jeg glæder mig til at følge dine fremskridt og ønsker dig held og lykke.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hjarl

Så går vi snart ind i uge 1 (godt nytår alle sammen:D) og det betyder at projektet for alvor er skudt igang nu. Mine meget sparsomme fridage i forbindelse med nytåret er blevet brugt til at samle et par warriors og gaunts.

Håber på at kunne opdatere billedtråden med 3 friske warriors søndag i uge 1.

Jeg er også gået igang med en lille conversion, der involvere en carnifex og et stk meget uheldig devastator crimson fist marine. Men mere om dette projekt senere.

Sp0n

Har du prøvet at lave en test model med dit valgte farveskema? Figurer med større mængder sort der skal dippes, får altid alarmklokkerne til at ringe hos mig  ;)
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Hjarl

#9
QuoteHar du prøvet at lave en test model med dit valgte farveskema? Figurer med større mængder sort der skal dippes, får altid alarmklokkerne til at ringe hos mig 

Som skrevet i billedtråden så er det nok ikke golden demon matriale, men jeg er stadig ganske godt tilfreds med resultatet i betragtning af hvor hurtige de er at male.





Sp0n

Ja, det ser da fint ud. Det må du godt fortsætte med  ;)
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Hjarl

Quote from: Sp0n on 02 January, 2010, 10:56:14
Ja, det ser da fint ud. Det må du godt fortsætte med  ;)

Jamen det gør jeg så :D

Hjarl

Så er den første uge i 2010 ved at være overstået og som det var målet, er der blevet færdigproduceret en håndfuld tyranidder. Det gik så fint med dem, så det blev til lidt flere Hormagaunts. Denne Hormagaunt brood bliver nok også mit første bidrag til Aalborg Dragons Lair 40k male-challenge, som jeg har valgt at deltage i :)

Der er et fint billede i den anden tråd.

Hjarl

Så fik jeg endelig gravet mig igennem snemasserne i nordjylland, for at komme ned til den lokale figurpusher og se en Trygon i næsten levende live. Og hold da op man bliver ikke skuffet :)

Det er virkelig en model jeg ser frem til at få smidt nogle sorte og gule striber på. Hvis alt går vel og der er tid til det, bliver Trygon Prime næste uges bidrag til hvepsesværmen.

mht til bloggens/projektets overordnede mål: Det er planen at de første par uger hurtigst muligt skal frembringe 500-1000 point så jeg rent faktisk kan få spillet nogle små spil med de nye nidder. Når dette sker kan jeg forhåbenlig også få postet et par battlereports her i bloggen. Første stop er 500 point.

I forbindelse med den her blog, vil det over det næste års tid blive nødvendigt med en del billeder, til de forhåbenligt kommende battlereports samt til at fremvise den enkelte uges produktion. Derfor går jeg og overvejer at investere i et digitalt spejlreflex kamera (skal også giftes til maj, kunne jo også være der også skulle tages billeder i den sammenhæng). Den slags er ikke helt billigt og jeg tror derfor det bliver et brugt et af slagsen. Hvis der er nogen læsere af bloggen der har erfaringer med digital spejlreflex skal de være velkommen til at smide en kommentar eller to angående dette emne.

Choker

Quote from: Hjarl on 12 January, 2010, 13:57:04
Så fik jeg endelig gravet mig igennem snemasserne i nordjylland, for at komme ned til den lokale figurpusher og se en Trygon i næsten levende live. Og hold da op man bliver ikke skuffet :)

Det er virkelig en model jeg ser frem til at få smidt nogle sorte og gule striber på. Hvis alt går vel og der er tid til det, bliver Trygon Prime næste uges bidrag til hvepsesværmen.

mht til bloggens/projektets overordnede mål: Det er planen at de første par uger hurtigst muligt skal frembringe 500-1000 point så jeg rent faktisk kan få spillet nogle små spil med de nye nidder. Når dette sker kan jeg forhåbenlig også få postet et par battlereports her i bloggen. Første stop er 500 point.

I forbindelse med den her blog, vil det over det næste års tid blive nødvendigt med en del billeder, til de forhåbenligt kommende battlereports samt til at fremvise den enkelte uges produktion. Derfor går jeg og overvejer at investere i et digitalt spejlreflex kamera (skal også giftes til maj, kunne jo også være der også skulle tages billeder i den sammenhæng). Den slags er ikke helt billigt og jeg tror derfor det bliver et brugt et af slagsen. Hvis der er nogen læsere af bloggen der har erfaringer med digital spejlreflex skal de være velkommen til at smide en kommentar eller to angående dette emne.

Trygon lyder som en god ide, den giver en god røvfuld point, der er godt givet ud :)

Og mht. kamera har jeg selv valgt et digicam, der har (næsten) samme funktioner som et spejlreflex. Medmindre man er prof kan man ikke se forskel og man kan spare minimum 2500 kroner.

Mvh Bjarke
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Hjarl

I sidste uge byggede jeg 3 warriors. Jeg skal nok få nogen billeder op af dem her senere i dag. Jeg tog forslaget om sorte haler til mig, og har på de 3 warriors forsøgt at gøre dem lidt mindre tigerdyr og lidt mere hvepse-agtige :)

Jeg tog også et grundigt kig på den golden yellow farve jeg havde brugt til de første modeller. Farvebøtten er nok ca. 10 år gammel. Den er stadig fin at male med, men når jeg sammenligner med en helt nyindkøbt version af golden yellow, kan jeg meget tydeligt se forskel. Den gamle golden yellow har en meget mere orange nuance end den nyindkøbte.

De 3 nye warriors er derfor malet med en helt ny golden yellow. Forskellen kan klart ses når man stiller dem ved siden af de Hormagaunts og den Carnifex jeg har malet med den gamle version af golden yellow. Hvad der er bedst ved jeg nu ikke. Men hvis jeg skal male hver uge resten af 2010 er jeg nok tvunget til at holde mig til den nye udgave, da den gamle, mere orange udgave, måske bliver lidt svær at få fat i flere bøtter af.

Der kommer en håndfuld billeder i billedtråden senere i dag :)

Med hensyn til hvad der skal ske i denne uge:

På søndag er der male/modelbygnings/kæmpe-appocalypse-slag dag i TroA. Jeg møder op og bygger nidder. Hvad der skal males på ved jeg ikke helt endnu. Det bliver nok den Tyranid Prime eller en Trygon. Hvis valget falder på Tyranid Prime er de første 500 point spilbare tyranidder en realitet :)

Hjarl

Fik langt om længe fri fra arbejde og der er nu oploadet nye billeder :)

Hjarl

Er der nogen der vil give en thumbs op eller ned på de her sorte haler ?




leahciM

Nu er det ikke ligefrem nærbilleder, men som jeg kan se det giver det et markant bedre udseende til figuren (måske gun'en også skulle være sort?) og overgangen mellem de to farver ser gennemført ud  :)

Til gengælg synes jeg ikke der er nogen forskel på den "gule" farve fra de andre til disse. Men det er måske bare billederne der driller...

Min Golden Yellow er... Yellow - ikke orange  :P

Ex:

Hjarl

Der er en god håndfuld nye billeder i "in the making" tråden...

Hjarl

#20
I går skete der det, at det gik op for mig at jeg ikke gad have en winged Tyrant i metal. Derfor er jeg gået igang med at lave en plastic winged tyrant, baseret på carnifex/trygon/mawloc/balroc dele.

Det bliver pisse godt:D Den model bliver jeg nok nødt til hurtigst muligt at få postet nogle WiP billeder af.

Den "normale" hive tyrant model jeg ellers havde indkøbt, vil på et senere tidspunkt blive samlet som en alm. gun-tyrant med et par guards.

Hjarl

Der er postet en håndfuld WiP billeder i "in the making" tråden.

Hjarl

Helt friske Trygon billeder i "in the making" tråden.

Hjarl

I den forgangne uge blev der malet langt mindre end hvad der oprindeligt var mit mål. Jeg havde taget vinterferie og havde mange fine planer. Der skulle males winged tyrant og jeg ved ikke hvad.

Sådan gik det ikke...

Der er blevet malet 5 Hormagaunts og 1 Hive-guard (fuck hvor jeg hader metalmodeller). Der kommer nogle billeder op senere i dag. 


Hjarl

Fik malet lidt mere i går, men det halter stadig med at få taget mig sammen til at få oploadet billeder :P Der blev samlet og grundet 16 Termagants, 4 Hormagaunts, samt en enlig warrior. Hvis ellers jeg kan få taget mig sammen skal der bygges 2 hiveguards i aften. Det tager bare lidt ekstra med metal, når der skal pinnes og jeg ved ikke hvad.

Ud over dette, er det gået op for mig at jeg desværre no way kan nå at få 1500 point færdig til EC X, som jeg ellers havde håbet på. Min marts måned kalender er proppet med alt muligt såkaldt real-life gøgl, som gør at det bare ikke hænger sammen at få malet 16 Termagants, 12 Hormagaunts, 2 Hiveguards, 5 Raveners og en Flyrant inden 20/03. Next time...

Det er VIRKELIG ved at være enormt lang tid siden jeg rent faktisk har spillet et spil 40k. Er så småt ved at have lidt abstinenser. Men jeg vil bare holde fast i at der ikke skal umalede hvepse-nidder på bordet. Og med det i tankerne er der lige et lille stykke til jeg kan komme til at spille igen....øv :(