News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Velkommen i Hvepsereden

Started by Hjarl, 23 December, 2009, 09:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doktor Helge

Hvis du har spille abstinenswer Hjarl, så tror jeg godt du kan bruges til Aplocalypse spillet d 27/02 i Troa, også selvom du ikke kan stille nogen stor styrke.
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

Hjarl

Quote from: Doktor Helge on 23 February, 2010, 20:00:09
Hvis du har spille abstinenswer Hjarl, så tror jeg godt du kan bruges til Aplocalypse spillet d 27/02 i Troa, også selvom du ikke kan stille nogen stor styrke.


Mange tak for tilbuddet Helge :) Jeg har desværre en vagt på mit arbejde til kl 1600 på lørdag, så jeg kigger nok lige forbi TroA for at se løjerne, sidst på eftermiddagen:)


Hjarl

Så sker der noget i Hvepsesværmen igen :) Jeg har slacket med updates, men der er stadig blevet malet der der skulle. Siden sidste update er der blevet produceret et nyt Hormagaunt brood på 16, samt 3 Hive guards.

Den samlede hær er nu oppe på lige lidt over 1000 point og der er postet et gruppebillede i "in the making" tråden.

I morgen aften skal Nidderne have deres debut imod Christian Hammerhøys plague marines. 1000 point. Det glæder jeg mig rigtig meget til og det har været alt for længe under vejs :D Jeg er spændt på at se hvordan de klare sig mod pest og kolera.

Jeg har spillet med mine crimson fists mod christians plague marines en del gange, men med de skrøbelige hormagaunts er det jo lidt et andet ball-game end mine tactical squads og assault termies. Jeg skal nok sørge for at skrive et par ord om hvordan det går. Måske suppleret med et par billeder.

Hjarl

1200 point bliver det så til i aften. Så kan der også komme en fin lille carnifex med :) Puha 1200 point med kun 2 synapse enheder (tyranid prime går sammen med de andre warriors), det kan godt gå hen og blive en udfordring.

Choker

Quote from: Hjarl on 04 March, 2010, 08:05:57
1200 point bliver det så til i aften. Så kan der også komme en fin lille carnifex med :) Puha 1200 point med kun 2 synapse enheder (tyranid prime går sammen med de andre warriors), det kan godt gå hen og blive en udfordring.

Et par Zoanthropes giver god synapse og er ikke noget større projekt at samle og male :) Plus de er meget effektive.
Ellers er der jo intet i vejen for at gå all-in på warriors.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Hjarl

Quote from: Choker on 04 March, 2010, 08:09:53
Quote from: Hjarl on 04 March, 2010, 08:05:57
1200 point bliver det så til i aften. Så kan der også komme en fin lille carnifex med :) Puha 1200 point med kun 2 synapse enheder (tyranid prime går sammen med de andre warriors), det kan godt gå hen og blive en udfordring.

Et par Zoanthropes giver god synapse og er ikke noget større projekt at samle og male :) Plus de er meget effektive.
Ellers er der jo intet i vejen for at gå all-in på warriors.

Der skal helt klart bygges et par Zoans før eller siden. Det bliver desværre nok tidligst om ca. 14 dage da jeg har lovet mig selv at få arbejdet på min winged tyrant i den her uge, og næste uge er afsat til 5 Raveners, der allerede er samlet og grundet.

Hjarl

Så fik mine tyranids deres debut på spillebordet. Mssion: capture and controle, deployment: spearhead. Dette setup ender meget ofte i en draw og sidste aftens kamp mod Sheeps plague marines, var ingen undtagelse.

Der blev desværre ikke taget nogen billeder, men jeg forsøger aligevel at sammensætte en lille battlereport senere.

leahciM

Cool, fedt at læse om dine erfaringer.

Husk at Wrecks er dangerous terrain  :)

Ellers fin battle-report.
Eneste der mangler er, som du selv pointerede, billeder af dine flotte modeller i aktion  :)

Hjarl

Så er der winged tyrant billeder i "in the making" tråden. Den får sin debut på torsdag hvor nidderne skal i kamp for anden gang. Denne gang mod hobster som vist nok spiller khorne marines :D Det skal nok blive godt.

Hjarl

Alle ting vedr battlereports er flyttet til "Historier fra slagmarken"

Hjarl

I denne uge er jeg i kbh og det betyder at jeg ikke er helt sikker på jeg kan nå at poste billeder. Forhåbenlig kan jeg nå det søndag aften når jeg kommer hjem. I sidste uge gav jeg den lidt gas fordi jeg viste det nok blev lidt sløvt med malingen i denne uge. Det betyder at der står et fint Termagant brood på 16 hjemme i Aalborg. mmmmm cannonfodder:)

Hjarl

Endelig lykkedes det at få oploadet et billede af mit 16 store Termagant brood.

Hvad er der ellers sket siden sidst? I sidste uge var jeg i kbh grundet arbejde og det var derfor lidt sløvt mht maling/gaming. Til gengæld fandt jeg om lørdagen et par timer til at besøge ECX eventet. Og det var rigtig god hygge :)

Da jeg ikke selv havde nosset mig færdig i tide med maling, til at jeg rent faktisk kunne spille, havde jeg god tid til at rundt og kigge på de mange rigtig flotte hære, samt at få en god snak med det spillende folk. Det lod ihvertfald til at der var rigtig god stemning, så hvis der er plads til en samling gule Tyranids til næste EC, så er jeg helt klart på.

Nu var det ikke kun for sjov og spas at jeg havde bevæget mig ud til Vibenshus skole. Jeg havde også en date med Steelmage og et par Mycetic spore...... æææhh jeg mener et par "Alien Spore Pods"  ;D 3 stk blev der købt. Og damn de er fede!! Til den pris er de en gave til tyranidspillere så længe GW ikke magter at smide en ordenlig model på gaden. Jeg glæder mig ihvertfald over at jeg nu har mulighed for at spilteste lister med pods, uden at skulle bruge de fæle ikke organiske SM drop pods, som stand-in.

Hjarl

Ok nu er det virkelig ved at være en dårlig vane. Igen er der gået alt for lang tid uden faste updates. Hæren vokser stadig stødt og kan nu, da Raveners og Zoanthropes er færdige, prale af at være over de 2000 point :D

I morgen når der er strøm på kameraet igen, kommer en der god håndfuld nye billeder. Der er lidt group-shots og lidt closeups af de nye teammembers.

Hvad er der ellers sket siden sidst ?

Alex og hans Iron Legion Marines fik en revanche i SM missionen surprice-attack. Desværre for de stakkels marines gik det ikke rigtig bedre end første gang de mødte de hvepse-mønstrede Tyranids. Da tur 4 var slut, var det desværre også slut med tilstedeværelsen af Iron Legion marines på bordet.

Både i slaget mod Alex´ Iron Legion og i det apocalypse-slag jeg var med i den efterfølgende dag, performede de nymalede Raveners virkelig virkelig godt. 175 points pure win. I "surprice attack" missionen fik de et 1st turn multi-charge mod en dreadnought, et fuldt 10 mands tactical squad og en SM captain. Efter 1 runde nærkamp var captain+tactical squad løbet ud over bordkanten og Dread´en stod tilbage uden arme :D I apoc-slaget tyggede de sig igennem 7-8 tactical marines og 5 lightning claw terminators. Virkelig top-performance!!

Nå, jeg vender tilbage med nogle billeder i morgen :)

Hjarl

Så kom der billeder. Lige arbejdes der på 3 spore pods. Mon ikke jeg kan få dem færdig i den her uge.

Hjarl

De 3 sporepods er udskudt. Jeg kom til at bygge en Tervigon i går aftes. Den skal have en gang maling i aften så den kan være klar til campaign start i morgen aften :)

Den er bygget af et Carnifex kit og en gang greenstuff. Der kommer et billede af den om et par minutter i "in the making" tråden.

Hjarl

Så blev min Tervigon færdig. Så er det bare med at komme igang med at male alle de ekstra Termagants.

Hjarl

#41
Nå nu tænkte jeg det var ved at være tid til igen at skrive lidt om, hvad der foregår med mine Nidder´.

På malefronten kan jeg berette om, at jeg er ved at få malet en stor bunke ekstra Termagants, således at min Tervigon rent faktisk har noget at "føde" :) Flere Termagants er så skide spændende arbejde, men det skal jo til hvis Tervigon skal udnyttes maksimalt.

På spillefronten sker der helt andre og mere spændende ting. Jeg er nemlig med i TroA´s forårs 40k kampagne, drevet af (doktor) Helge.

I forbindelse med denne kampagne er det ind til videre blevet til tre gode 1750 points spil. 1 spil mod Flashgit´s (Kenneth) Orker og 2 spil i forgange uge mod Kukulkan´s (Lasse) Black Templars. Resultaterne har været gode. Det er blevet til et win, et draw og et win. I den rækkefølge.

Ork spillet:
Spillet mod Kenneths Orker var virkelig et af den slags spil, jeg tror jeg vil huske et godt stykke tid :) Det var et virkelig godt spil. Dels fordi Kenneth er et virkeligt hyggeligt og rart menneske at spille med, og dels fordi selve spillet var rigtig tæt. Når jeg nu fortæller at jeg vandt spillet på at wipe Orkerne (Ja alle 100+ modeller, det kan lade sig gøre uden flamer spam:) så lyder det umiddelbart ikke som om det var et tæt spil. Men det var det. Med til historien om wipet, hører det faktum at jeg kun havde 3 modeller tilbage selv. Heraf var ingen af dem troops, hvilket godt kan være et problem når man spiller seize ground med 4 objectives :D Eneste mulighed for et win var altså at dræbe eller sende hver eneste Ork på flugt. Og det lykkedes så i tur 5 hvor min Trygon kom den lidt pressede Warrior prime til undsætning, og hjalp med at udslette Kenneths super hårde Nob enhed, der stod oven på et objective. Min man/beast of of the match må nok være min Tyrant som jeg i denne kampagne spiller med twin-linked Devouerers. Tyrant gjorde det i løbet af 5 ture af med en enhed på 8 tankbusters, knækkede sammen med Hormagaunts en enhed på 30 boyz, tog en Deffdread ud i nærkamp inden den fik lov til at slå igen og wreckede en battlewagon med et par velplacerede rear-armor shots.

Første Black Templar spil:
Det næste spil var mod Lasses Black Templars. Endnu engang var det seize ground med 4 objectives. Jeg begik et par rigtig store fejl i det her spil, hvilket direkte resulterede i at jeg kunne hive en sejr hjem. Allerede i min deployment begik jeg min første fejl. Mine Zoanthropes blev placeret helt forkert og blev derfor skudt til splat inden de overhovedet kunne komme i nærheden af Lasses dødsstjerne enhed. I Lasses hær kører der ca. 800 points død og ødelæggelse rundt i form af en LR crusader fyldt med assault termies og en special char jeg desværre har glemt navnet på. Ikke et ondt ord om det, for jeg gør det selv med mine crimson fists:) I dette slag holdt jeg dødsstjernen tilbage med en massiv mur af termagants, og Lasse var klog nok til ikke at assaulte dem, da han havde luret at de var et offer unit, og hans assault termies ville blive owned af et dødeligt counter charge, såfremt de skulle forlade deres bus. Det betød at de 800 point brugte det meste af slaget på at tøffe lidt frem og tilbage på bordet. Først i sidste tur disembarkede han sine assault termies oven på et objective (de var pga campaign special rules, scoring i det her slag). Der blev skudt lidt på dem og pga de var templars betød det at de tøffede lidt hen imod min Trygon. De var stadig inden for 3 inch af objective. Og her lavede jeg så min anden store fejl. Jeg glemte simpelthen at charge med min trygon!!! Et charge fra trygon ville ha trukket dem af deres objective hvilket ville ha betydet en 2-1 sejr. I stedet måtte jeg nøjes med et 2-2 draw. Oh well jeg kan jo kun bebrejde mig selv.

Andet Black Templar spil:

Onsdagens draw betød at mine troops trak sig tilbage, men at hæren stadig stod ved siden af Lasses Templars på kampagnekortet. Lasse valgte angribe mig....det skulle han ikke ha gjort :)  Vores andet slag var en smule mere ensidigt. Jeg havde lært en masse af mit draw hvilket betød at det var en lidt hård dag at være black templar på. Lasse skulle desværre gå inden vi fik spillet vores tur 5. Men på det tidspunkt havde han sin named char+en servitor agtig ting og 1 assault terminator tilbage. Jeg havde kun mistet min Tyrant, alle de gaunts som min tervigon havde spawnet og mine Raveners. Dvs i tur 5 ville ca. 1250 points tyranids ha væltet ind over Lasses resterende 3 modeller. Helt konkret stod de til at modtage et charge fra 16 Hormagaunts(adrenal og toxic sacs), en Tervigon og min Trygon prime. Da vi i kampagnen spiller minimum 6 ture (det vidste vi ikke aftenen før hvilket også var en fejl) tør jeg godt påstå at de to ture der var tilbage af slaget, ville ha resulteret i et ret massivt wipe-out af de 3 sidste Black Templar modeller.

Næste spil er allerede på mandag (det er vildt nice at få spillet så meget i øjeblikket). Her skal jeg møde Obetor (Erik) og hans chaos marines. Rygtet vil vide at Erik spiller med RIGTIG mange terminators. Nu må se om rygtet er sandt og i så fald hvordan min hær vil klare sig mod alle de 2+ saves :D

Den liste jeg spiller med i kampagnen ser ud således:


Hjarl


HQ:

305 points. Hive Tyrant, 2x twinlinked devouerer, regeneration, Hive commander, Wings, leech essence, paroxysm.

95 points. Tyranid Prime, toxin sacs, deathspitter.


Elites:

180 points, 3 Zoanthropes.

150 points, 3 Hive guards.


Troops:

160 points, 4 Warriors, toxin sacs, deathspitters.

160 points, 16 Hormagaunts, toxin sacs, adrenal glands.

80 points, 16 Termagants.

195 points, Tervigon, Catalyst, toxin sacs, adrenal glands.


Fast Attack:

175 points, 5 Raveners, rending claws.


Heavy Support:

275 points, Trygon prime, regeneration, adrenal glands.